Календарно-тематичне планування «технології» для 5 класу НУШ (автори: А Терещук,О.Абрамова, В. Гащак, Н. Павич.)
№ уроку |
дата |
Тема |
Домашнє завдання |
|
1 |
|
Цілі і завдання предмету. Що і в який спосіб можна виготовити у шкільній майстерні корисного для себе та інших. Ознайомлення з виставковими роботами. Корисна річ. Інтерактивне обговорення індивідуального попереднього досвіду проєктування на уроках у молодших класах. Орієнтовні завдання на 1 семестр.
|
Розповідь (опис) як облаштоване моє робоче місце вдома. Моя найкраща робота на уроці технологій |
|
2 |
|
Робоче місце у навчальній майстерні. Правила безпечних прийомів праці у навчальній майстерні. |
|
|
Тема (напрямок проєкту): «Корисна річ для моєї родини» (8 годин). Продукт проєктно-технологічної діяльності:підставка під гарячу чашку. |
||||
3 |
|
Тема 1. Дизайн у проєктуванні виробів.
|
Підготувати інформацію про метод «Біном фантазії». |
|
4 |
|
Тема 2. Вибір об’єкту проєктування. Діяльнісна складова: Ознайомлення із інформацією про об’єкт проєктування.
|
Провести інтерв’ювання: чи цікавим буде мій виріб для моєї родини? |
|
5-6 |
|
Тема 3. Ескіз проєктованого виробу.
|
Змоделювати зразки шаблонів зовнішніх обрисів підставки. Визначитись зі способом відображення (ідентифікації) члена родини на виробі.
|
|
7-9 |
|
Тема 4. Технологія обробки конструкційних матеріалів.
|
Виконати творче завдання на економне розмічання у робочому зошиті.
Підготувати інформацію про застосування листових деревинних матеріалів у побуті. |
|
10 |
|
Тема 5. Презентація проєктованого виробу.
|
Апробувати виріб у домашніх умовах. |
|
Тема (напрямок проєкту): «Інтер'єрна прикраса для оселі» (8 годин). Продукт проєктно-технологічної діяльності:«Декор у сучасному кухонному інтер'єрі» панно «Дари осені».
|
||||
11
|
|
Тема 1. Декоративно-ужиткове мистецтво.
|
Підготувати інформацію про види декоративно-ужиткового мистецтва свого регіону. Запропонувати тематику панно.
|
|
12 |
|
Тема 2. Аплікація, види аплікації.
|
|
|
13 |
|
Тема 3. Конструкційні матеріали.
|
Інформація про види оздоблення виробів, поширені в регіоні проживання. Підготувати матеріал для виготовлення проєктованого виробу. |
|
14 |
|
Тема 4. Створення композиції.
|
Підібрати контурні зображення елементів композиції. Розробити та описати технологічну послідовність виготовлення панно відповідно ескізу виробу. |
|
15-17 |
|
Тема 5. Виконання технологічних операцій по виготовленню виробу.
|
Виготовити шаблони деталей (елементів) для аплікації. Обґрунтувати доцільність виготовлення шаблонів. |
|
18 |
|
Тема 6. Презентація проєктованого виробу.
|
|
|
Тема (напрямок проєкту): «Сувенір мого краю» (7 годин). Продукт проєктно-технологічної діяльності:«Сувенір на магніті». Основна технологія виготовлення виробу: технологія обробки деревинних матеріалів ручним способом. Додаткова технологія: технологія пірографії, технологія художнього розпису, технологія декупаж. |
||||
19 |
|
Тема 1. Вибір об’єкту проєктування. . |
Підготувати цікаві факти про сувенірні магнітики: їх створення, застосування тощо. Створити фотоколаж з декількох найнезвичайніших магнітиків на холодильник. |
|
20-21 |
|
Тема 2. Конструювання виробу.
|
Запропонувати ідеї створення сувенірних магнітиків із вторинних матеріалів,ідеї сюжетів для формування можливої колекції. Створення дорожньої (інструкційної) картки щодо послідовності практичної реалізації (виготовлення) сувеніру. |
|
22-24 |
|
Тема 3. Виконання технологічних операцій по виготовленню виробу.
|
|
|
25 |
|
Тема 4. Опорядження виробу.
|
Підготувати інформацію (есе) про родинні традиції створення новорічних та різдвяних прикрас. Запропонувати ідеї (варіанти) практичної реалізації новорічних та різдвяних прикрас. |
|
Тема (напрямок проєкту): «Від народних традицій до сучасності» (6 годин). Продукт проєктно-технологічної діяльності:новорічні та різдвяні прикраси. Основна технологія виготовлення виробу: технологія ажурного випилювання (вирізання). |
||||
26 |
|
Тема 1. Вибір об’єкту проєктування.
|
Розробка простої орнаментальної композиції для основи прикраси (Різдвяна зірка). |
|
27 |
|
Тема 2. Технічне та художнє конструювання.
|
Виконання завдання на відтворення уяви, або візуального перенесення зображення у графічне зображення на аркуші в клітинку. |
|
28-30 |
|
Тема 3. Виконання технологічних операцій по виготовленню виробу.
|
|
|
31 |
|
Тема 4. Опорядження виробу.
|
Визначення з об’єктами проєктування для реалізації проєкту на вільну тему, з метою підготовки необхідного конструкційного матеріалу. |
|
При економії навчального часу у ході практичної реалізації запланованих напрямків проєктів та/або за рахунок резерву часу можлива реалізація |
||||
32 |
|
Тема 1. Ознайомлення з об’єктом технологічної діяльності.
|
|
|
33 |
|
Тема 2. Підбір матеріалів для виробу з урахуванням власної дизайнерської ідеї, технології та передбачуваної функції.
|
|
|
34-35 |
|
Тема 3. Виконання технологічних операцій. Аналіз виконаних робіт, внесення (за потреби) змін у конструкцію моделі та ескіз виробу. Визначення витрат та собівартості. Демонстрація результатів власної творчої проєктно-технологічної діяльності. Оцінювання та самооцінювання. |
|
|
Орієнтовний перелік додаткових об’єктів технологічної діяльності для творчих (обдарованих) дітей брелок для ключів, скриньки для дрібних речей, тримач для навушників, підвіска для зарядки смартфона, органайзер для канцтоварів, підставка під гаджет, геоборд (різні модифікації), танграм (різні модифікації), доміно (різні модифікації), шашки, конструктори тощо. |
||||