Календарно-тематичне планування українська література 5 КЛАС НУШ (Т. Яценко,В. Пахаренко, В. Кизилова, Т. Качак, О. Слижук, Л. Овдійчук, С. Дячок, І. Тригуб, В. Макаренко

Про матеріал
Календарно-тематичне планування українська література 5 КЛАС ЗА МОДЕЛЬНОЮ НАВЧАЛЬНОЮ ПРОГРАМОЮ «УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА. 5–6 КЛАСИ» (авторський колектив: Т. Яценко,В. Пахаренко, В. Кизилова, Т. Качак, О. Слижук, Л. Овдійчук, С. Дячок, І. Тригуб, В. Макаренко
Перегляд файлу

 

Календарно-тематичне планування

українська література

5 КЛАС

ЗА МОДЕЛЬНОЮ НАВЧАЛЬНОЮ ПРОГРАМОЮ

«УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА. 5–6 КЛАСИ»

(авторський колектив: Т. Яценко, В. Пахаренко, В. Кизилова, Т. Качак, О. Слижук, Л. Овдійчук, С. Дячок, І. Тригуб, В. Макаренко)

Усього 70 год.

На тиждень 2 год.

Текстуальне вивчення 54 год.

Розвиток мовлення 4 год. межах годин на текстуальне вивчення). Виразне читання – 4 год.

Позакласне читання – 4 год. Література рідного краю 2 год. Узагальнення вивченого 2 год. Резервний час – 2 год.


 

 

 

з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Теорія

літератури

Мистецький контекст

Позакласне читання

Очікувані результати

І СЕМЕСТР

ВСТУП

1.

 

Роль книги в житті людини. Література як художнє відтворення життя, побуту, звичаїв, духовно-моральних цінностей людини.

Значущість читання в житті особистості. Сучасний читач.

Художні твори зі шкільного літературного курсу початкової освіти та самостійно прочитані.

Художня

література, літературний твір.

Образотворче мистецтво – П’єр Огюст Ренуар «Портрет двох дітей», Франс Хальс «Хлопчик, що читає», Ірина Клиба «Дівчинка читає» (2018), «Дівчинка з котом та книгою» (2018);

скульптура:  Анатолій  Консулов

«Пам'ятник першодрукареві Іванові Федорову» (Львів), Анна Джонссон

«Пам’ятник дівчинці, що читає» (Іспанія, Севілья) та інші пам’ятники книгам і читачам.

Уважно слухає інформацію про роль книги, художнього слова в житті людини, значущість читання в сучасному інформаційному світі, важливість вироблення вмінь компетентного читача; розуміє та відтворює зміст почутої інформації; знаходить у почутому повідомленні відповіді на поставлені запитання; аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом; доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації; читає навчальний матеріал підручника про роль книги, художнього слова в житті людини, значущість читання в інформаційному суспільстві, важливість вироблення вмінь компетентного читача; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту;

МАЛІ ЖАНРИ ФОЛЬКЛОРУ ТА ЛІТЕРАТУРИ

2.

 

Прислів’я та приказки – перлини народної мудрості.

Художнє відтворення в прислів’ях і приказках життєвого досвіду багатьох поколінь українців, узагальнення суспільних поглядів на духовні цінності,

норми моралі та етики.

Фольклор (народна творчість, прислів’я, приказка.

Образотворче мистецтво

ілюстрації до українських народних прислів’їв і приказок (художники-

ілюстратори – Олександр Міхнушов, О.Кошель).

Уважно слухає інформацію про малі жанри у фольклорі та літературі; про життєпис Л. Глібова та акровірші й загадки у творчості письменника; вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення; стисло переказує зміст повідомлення про втілення в прислів’ях, приказках і загадках узагальнених суспільних поглядів на норми моралі та етики та коротку інформацію про життя та творчість Л. Глібова; виявляє взаємозв’язок змісту малих жанрів фольклору із власними потребами для особистісного розвитку; читає виразно (зокрема й напам'ять) прислів’я, приказки, народні та

3.

 

Урок розвитку мовлення (усно):

застосування приказок і прислів’їв в усному мовленні.

 

Анатолій Качан

Загадки «Квітка Сонця»,

«Світов@ павутин@».

4.

 

Народні загадки.

Первісне та сучасне значення народних загадок. Тематика загадок.

Загадка.

Образотворче мистецтво

ілюстрації до українських народних загадок (художниця-ілюстраторка  Валентина Мельниченко).

5.

 

Леонід Глібов. «Бачить не бачить»,

«Котилася тарілочка», «Гоп-гоп, діти- молодята!» (одна-дві загадки за вибором учителя).

Замальовка життєпису письменника. Акровірші та авторські загадки у творчості Л. Глібова, їх загальна характеристика. Фольклорні мотиви та жартівливий характер загадок дідуся Кенира.

Складання авторських загадок різних видів.

Тестова перевірка знань за розділами

«Вступ», «Малі жанри фольклору та літератури».

Акровірш

(повторення).

Образотворче мистецтво

ілюстрації до загадок Л. Глібова (художниці-ілюстраторки – Ольга Артюшенко, Галина Сокиринська).

авторські загадки; розрізняє жанрові особливості прислів’їв і приказок, різновиди загадок; характеризує порушені в прислів’ях, приказках і загадках проблеми; знаходить у текстах прислів’їв, приказок і загадок теоретиколітературні поняття, пояснює їх сутність; формулює тему та основну думку прислів’їв, приказок, загадок, зокрема й авторських загадок Л. Глібова, порівнює народні та авторські загадки, обирає для самостійного ознайомлення тексти малих жанрів фольклору і наводить аргументи щодо свого вибору;

НАРОДНІ ТА ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ

6.

 

Народні казки.

Повторення та узагальнення: види народних казок – казки про тварин, героїко-фантастичні (чарівні), соціально-побутові – їх спільні й відмінні риси.

Народна казка

 

Уважно слухає народні та літературні
казки, інформацію про особливості
жанру казки; повідомлення про життя
та творчість авторів літературних
казок;
вичерпно відповідає на запитання за
змістом почутого повідомлення

 

7.

 

Українська народна казка «Яйце- райце».

Фантастичне та реальне у творі. Символіка казки, відображення у ній

світогляду, звичаїв та обрядів українців.

Поняття про фантастичне.

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=skihnD0HKOA

Образотворче мистецтво – ілюстрації до української народної казки «Яйце-райце» (художниця- ілюстраторка – Катерина Штанко).

8.

 

Морально-етичні принципи українців у

народній казці «Яйце-райце» Особливості мови народної казки.

Творча фантазія, гіпербола.

9.

 

Літературні казки. Іван Франко.

«Фарбований Лис».

Літературна

Казка

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=QJKlZDVpUxQ

Анімація мультфільм

«Фарбований лис» (режисер-

 

 

Замальовка життєпису письменника, його казкарська творчість. Особливості літературної казки, її відмінність від народної.

 

мультиплікатор Олександр Іванов);

образотворче мистецтво

ілюстрації до казки «Фарбований Лис» (художники-ілюстратори – Сергій Артюшенко, Олег Кіналь).

Зірка Мензатюк

«Арніка».

Марина Павленко

«Хатка для Нехайка. Юлія Смаль «Казка про Горошку».

формулює тему та основну думку
народних і літературних казок,
рекомендованих для текстуального
вивчення;
характеризує емоційний стан
персонажів казок, їхню поведінку та
вчинки, виявляючи толерантність
висловлює в усній та/або письмовій
формі власні почуття, враження,
викликані вивченими казками, своє
ставлення до зображених у творах
людей, подій, ситуацій, явищ тощо;
обирає для самостійного ознайомлення
тексти народних і літературних казок і
наводить аргументи щодо свого
вибору;
ефективно використовує
інформаційні ресурси (бібліотеки,
сайти тощо) для задоволення власних
читацьких потреб і розширення кола
читацьких інтересів;
 

передає текст народних і літературних казок графічно та трансформує графічну інформацію в тестову; [6 МОВ 2.6.2-1];

створює за мотивами прочитаних казок письмові творчі роботи різних жанрів, власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик тощо); [6 МОВ 2.7.2-1],[6 МОВ 3.1.2-1],

збагачує власне мовлення окремими засобами художньої виразності народних і літературних казок [6 МОВ 4.2.4]

10.

 

Іван Франко. «Фарбований Лис». Роль діалогів у розкритті характеру головного героя. Морально-етична

проблематика твору.

 

11.

 

Леся Українка. «Лелія».

Короткі біографічні відомості про дитинство письменниці.

Чарівні перетворення, їх роль у казці

«Лелія».

 

Образотворче мистецтво

ілюстрації до казки Лесі Українки

«Лелія» (художниця-ілюстраторка – Лариса Іванова); Крейн Уолтер

«Лілії Мадонни в саду».

12.

 

Дійові особи (персонажі) казки Лесі Українки «Лелія».

Соціальні мотиви у творі.

Дійові особи

(персонажі), портрет.

13.

 

Урок виразного читання та переказу

народних і літературних казок.

 

Народні казки (за вибором учнів).

Кримськотатарська народна казка «Золоте яблуко» (переклад Данила Кононенка).

Василь Королів- Старий «Хуха- Моховинка».

Лариса Письменна «Як у Чубасика сміх украли». Юрій Ярмиш «Летюче дерево».

Віктор Близнець

«Земля Світлячків» (скорочено

14.

 

Валерій Шевчук. «Чотири сестри».

Замальовка життєпису письменника. Тема зміни пір року, її художнє втілення.

Алегорія.

Образотворче мистецтво

ілюстрації до збірки В. Шевчука

«Панна квітів. Казки моїх дочок» (художниця-ілюстраторка Ольга Рубіна), Ольга Ковтун

«Пробудження»; музичне мистецтво «Чотири пори року» Антоніо Вівальді; архітектура,

скульптура барельєф скульптора Габріеля Красуцького на будинку

«Пори року» (м. Львів).

15.

 

Значення мотиву сну та змалювання родинних взаємини між сестрами у казці Валерія Шевчука «Чотири сестри».

Осмислення символічного змісту казки- притчі.

Казка-притча.

16.

 

Урок позакласного читання.

 

 

17.

 

Урок розвитку мовлення (письмово):

створення власної казки

 

 

 

18.

 

Контрольна робота за розділом

«Народні та літературні казки» або презентація та захист творчого проєкту

«Записник фольклориста».

 

 

 

МИНУЛЕ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ:

ЛЕГЕНДИ, ПЕРЕКАЗИ, ЛІТОПИСНІ ОПОВІДІ

19.

 

Легенди українців.

Спільне та відмінне в народних казках і легендах. Ознаки фантастичного в легендах.  Види  народних  легенд.

«Берегиня» (за С. Плачиндою). Протистояння добра і зла в легенді.

Легенда (поглиблення поняття).

Образотворче мистецтво – картина Олега Шупляка

«Берегиня».

Легенди «Калина», «Як виникли Карпати»,

«Неопалима купина» (за Є. Шморгуном).

Легенди Криму «Аю- Даґ», «Скелі-близнята в Ґурзуфі».

 

Уважно слухає легенди і перекази, художні твори про історичне минуле українського народу; інформацію про літописні оповіді, їх героїчний зміст, літописні мотиви в літературних казках,; [6 МОВ 1.1.1-1]

вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого навчального матеріалу; [6 МОВ 1.1.2-1] стисло переказує зміст легенд і переказів, художніх творів, що вивчаються текстуально; [6 МОВ 1.2.1- 1]

 розрізняє види народних легенд і переказів та їх ознаки в порівнянні з народними казками; [6 МОВ 1.3.1-2] формулює запитання, щоб уточнити розуміння змісту художніх творів про історичне минуле українського народу, почутого повідомлення про них; [6 МОВ 1.4.6-2]

співвідносить зміст сприйнятого тексту народних легенд, переказів, літописної оповіді, драми-казки, історичного оповідання із історичним і культурним контекстом; [6 МОВ 2.1.3-\

характеризує порушені в легендах, переказах, художніх творах про історичне минуле українського народу проблеми; [6 МОВ 2.2.1-1]

формулює тему та основну думку народних легенд, переказів і художніх творів про історичне минуле українського народу; [6 МОВ 2.2.3-1]

 виокремлює патріотичні мотиви в народних легендах, переказах, літописних оповідях; [6 МОВ 2.2.3-2] виокремлює жанрові ознаки драмиказки за народними мотивами, історичного оповідання, особливості мови творів; [6 МОВ 2.2.3-2] формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу народних легенд, переказів, літописних оповідей і художніх творів

аргументує власну оцінку прочитаних творів, наводячи доречні цитати; [6 МОВ 2.4.2-3]

представляє текстову інформацію з прочитаних творів, використовуючи різні способи і засоби візуалізації їх змісту [6 МОВ 2.6.1-3]

створює за мотивами прочитаного власний медійний продукт (мультфільм, відеоролик, тощо) і письмові творчі роботи різних жанрів; [6 МОВ 2.7.2-1], [6 МОВ 3.1.2-1] збагачує власне мовлення окремими засобами художньої виразності із прочитаних творів.[6 МОВ 4.2.4].

20.

 

Символічні образи в легенді

«Берегиня». Утілення образу Берегині в різних видах народного мистецтва.

21.

 

Народні перекази як вияв історичної пам’яті українців (за збіркою «Савур- могила. Легенди та перекази Нижньої Наддніпрянщини», упорядник В. Чабаненко).

Переказ про заснування  перших козацьких  поселень та козацьку

старшину.

Народний переказ.

Архітектура історико-культурний комплекс «Запорозька Січ»

Національного заповідника

«Хортиця» (головний архітектор – В. Г. Стефанчук); образотворче мистецтво – Микола Пимоненко

«У похід», Опанас Сластіон

«Проводи на Січ», Сергій Васильківський «Козаки в степу».

22.

 

«Старі Кодаки й перші запорожці- козари».

Мотив національної пам’яті про запорожців – оборонців рідної землі у переказі  «Старі  Кодаки  й  перші

запорожці-козари».

23.

 

Літописні оповіді. «Повість минулих літ»: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра  їхня  Либідь»    переказі В. Близнеця).

«Повість минулих літ» перший історичний твір на землях Київської Русі, пам’ятка ХІІ ст., основа українського літописання. Змалювання вчинків літописних героїв. Уславлення засновників Київської Русі в літописній оповіді «Три брати Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь». Героїчний зміст літопису, його сюжети в різних видах мистецтва.

Літопис.

Образотворче мистецтво – ілюстрації до «Повісті минулих літ» (художник-ілюстратор – Георгій Якутович);   Артур   Орльонов

«Хрещення України-Русі»; скульптура – Василь Бородай, пам’ятний знак «Засновникам Києва» (м. Київ); скульптура – Фрідріх Согоян, пам’ятник Нестору- літописцю (м. Київ).

Літописна оповідь із

«Повісті минулих літ»:

«Подвиг юнака» (у переказі В. Близнеця). Олесь Бердник

«Сказання про калину»,

«Вишня вічна наречена».

 

24.

 

Олександр    Олесь.    «Микита Кожум’яка».

Стисла розповідь про долю поета. Жанрові ознаки драми-казки за народними    мотивами    «Микита

Кожум’яка».

Драматичний твір, драма-

казка, віршована мова.

Образотворче мистецтво

ілюстрації до драми-казки «Микита Кожум’яка» (художник – Петро Андрусів); анімація мультфільм

«Микита Кожум’яка» (режисер- мультиплікатор Ніна Василенко), мультфільм «Микита Кожум’яка» (режисер-мультиплікатор Манук Депоян).

25.

 

Уславлення юного героя в драмі-казці

«Микита Кожум’яка». Особливості мови твору

26.

 

Сергій  Плачинда.  «Богатирська застава».

Стисла розповідь про письменника. Історична основа твору «Богатирська

застава».

Тема художнього твору, історичне оповідання (поглиблення поняття).

Образотворче мистецтво

ілюстрації до збірки С. Плачинди

«Київські фрески» (художник- ілюстратор – О. Мезенцев).

Народний переказ

«Шевченко на Хортиці». Антоніна Гармаш- Литвин «Голос утопленого села» («Мова України», «Як українці отримали собі землю»,

«Переяслав», «Кобза»,

27.

 

Художні образи історичного оповідання

«Богатирська застава».

 

 

Образ Будимира – патріота рідної землі. Особливості мови історичного

оповідання.

 

«Про запорожців»,

«Рідне слово», «Вогняна січ», «Дороги рідних

пісень», «Пісня без слів»).

Антін Лотоцький

«Михайло-семиліток».

Зірка Мензатюк «Дочка Троянди».

28.

 

Урок позакласного читання.

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ

29.

 

Художні твори літератури рідного краю (за вибором учителя).

Ознайомлення із доступними для сприйняття й спорідненими тематично із вивченими в І семестрі літературними творами письменників-земляків.

 

Інтерпретація художніх творів літератури рідного краю в інших видах мистецтва; літературно- меморіальні музеї.

  Уважно слухає художні твори літератури рідного краю; інформацію про життя та творчість їх авторів; [6 МОВ 1.1.1-1]

 розповідає про власний емоційний стан під час ознайомлення з творами; [6 МОВ 1.8.1-1]

 читає виразно художні твори рідного краю, зокрема лірику напам’ять; [6 МОВ 2.1.1-1]

характеризує порушені в літературних творах проблеми; [6 МОВ 2.2.1-1] формулює тему та основну думку творів; [6 МОВ 2.2.3-1]

формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу літератури рідного краю; [6 МОВ 2.2.7-1]

НАЙЦІКАВІШЕ З ЛІТЕРАТУРНИХ НОВИНОК

30.

 

Із сучасної української літератури (твори для читачів-підлітків за вибором учителя та учнів).

Міні-проєктна робота «Художній твір – мій ровесник».

 

Музичне мистецтво музика, що слухають герої-ровесники запропонованих художніх творів.

Уважно слухає інформацію про нові художні твори сучасної української літератури; [6 МОВ 1.1.1-1] використовує елементи конспектування навчального матеріалу; [6 МОВ 1.2.2-2]

формулює запитання, щоб уточнити розуміння змісту літературних творів, почутої інформації про них; [6 МОВ 1.4.6-2]

читає тексти творів сучасної української літератури (оглядово, вибірково тощо);

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО ЗА І СЕМЕСТР

31.

 

Контрольна робота за розділом

«Минуле українського народу: легенди, перекази, літописні оповіді», або презентація та захист творчих проєктів

«Легенди рідного краю», «Видатні українці».

 

 

 

32.

 

Текстуально вивчені та самостійно прочитані художні твори. Узагальнення та систематизація вивченого в І семестрі навчального матеріалу.

 

Повторення вивчених у І семестрі теоретико-літературних понять.

описує свої літературні вподобання, наводячи приклади із прочитаних творів; [6 МОВ 2.5.1-2]

ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів. [6 МОВ 2.5.1-3]

 

 

docx
Додано
2 серпня 2023
Переглядів
3075
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку