УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
7 КЛАС
(Відповідно до навчальної програми:
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх
навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами,
затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
2 год на тиждень (70 годин на рік)
Класи |
7 |
|
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі:
контрольного класного твору;
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
3
1
2 |
3
1
2 |
Уроки розвитку мовлення |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
Уроки літератури рідного краю |
2 |
2 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
ІІ семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
Тема № 4. Ти знаєш, що ти людина? (12 год ) |
|||
31 |
Олекса Стороженко. «Скарб». Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Морально-етичні проблеми в оповіданні. |
|
|
32 |
Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб — узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. |
|
ТЛ: поглиблення поняття про гумор |
33 |
Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)» Коротко про письменника. Актуальні морально-етичні проблеми в казці. |
|
|
34 |
Збереження загальнолюдських цінностей – необхідна умова життя в суспільстві. Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі твору «Мишка». |
|
|
35 |
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. («Дощ полив…») |
|
Напам’ять 1 вірш на вибір |
36 |
Ліна Костенко. «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни. |
|
|
37 |
Ліна Костенко. «Чайка на крижині». Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. |
|
ТЛ: диптих |
38 |
Ліна Костенко. «Крила». Духовне багатство – найбільший скарб у житті. |
|
|
39 |
Василь Симоненко. «Лебеді материнства». Громадянські, патріотичні мотиви його лірики. |
|
Напам’ять 1 вірш на вибір |
40 |
«Ти знаєш, що ти — людина…». Громадянські, патріотичні мотиви його лірики. |
|
|
41 |
«Гей, нові Колумби й Магеллани…». Загальнолюдські цінності та ідеї. |
|
|
42 |
Контрольна робота № 4 з теми «Ти знаєщ, що ти людина?» (творчість О.Стороженка, Б.Лепкого, Л.Костенко, В.Симоненка) |
|
КР № 4 (тести і завдання) |
Тема №5. Ти знаєш, що ти людина? (продовження) 10г. |
|||
43 |
Марина Павленко. «Русалонька із 7–В, або Прокляття роду Кулаківських». Коротко про письменницю. |
|
|
44 |
Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. |
|
|
45 |
Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. |
|
|
46 |
Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. |
|
|
47 |
РМ № 3. Усний твір-роздум «Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині». |
|
РМ № 3 (усно) |
48 |
Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму. |
|
ТЛ: новела. |
49 |
Художні засоби втілення пафосу новели «Гер переможений» (деталь, поєднання різних часових площин тощо). |
|
|
50 |
ЛРК № 3. Україна та Донбас у громадянській ліриці В. Сосюри. |
|
ЛРК № 3 |
51 |
ПЧ № 3. «Таємниця козацького скарбу» Андрій Кокотюха. |
|
ПЧ № 3 |
52 |
Контрольна робота № 5 з теми «Ти знаєш, що ти людина?». |
|
КР № 5 (твір) |
Тема № 6. Ми – українці. (15г) Підсумки+1год |
|||
53 |
Олег Ольжич. Коротко про поета. «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»), «Господь багатий нас благословив». Українські національні герої, лицарі духу. |
|
|
54 |
Олег Ольжич. Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. |
|
|
55 |
Олена Теліга. Життя і героїчна загибель української патріотки. «Сучасникам», «Радість», «Пломінний день». Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам. |
|
|
56 |
Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість», «Пломінний день». Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам. |
|
|
57 |
Олександр Гаврош . Розповідь про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача. |
|
|
58 |
«Неймовірні пригоди Івана Сили» -- повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог. |
|
|
59 |
Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. |
|
|
60 |
УВЧ. Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. |
|
УВЧ |
61 |
РМ № 4. Складання власної версії закінчення твору (фанфіка); продовження розповіді про пригоди Івана Сили (на вибір). |
|
РМ № 4 письмово |
62 |
Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. "Пісня про рушник". |
|
Напам’ять 1 вірш (на вибір учня) |
63 |
Андрій Малишко «Стежина» («Чому, сказати, й сам не знаю...»), «Вогник». |
|
|
64 |
Андрій Малишко. Патріотичні почуття. Найвищі духовні цінності. |
|
|
65 |
Контрольна робота № 6 з теми «Ми – українці». |
|
КР № 6 |
66 |
ПЧ № 4. «Умій творити красу» (за новелою Віри Китайгородської «Подарунок від мами») |
|
ПЧ № 4 |
67 |
ЛРК № 4. Павло Андрійович Байдебура. «Універсал гетьмана Богдана». |
|
ЛРК № 4 |
Підсумки (1г.) |
|||
68 |
Урок-підсумок. Бесіди про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. Література на літо. |
|
|