КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ НА 2020-2021 н.р.
УКРАЇНСЬКА МОВА
11 КЛАС (І семестр)
Філологічний напрям
(профіль - українська філологія)
(Відповідно до навчальних програм,
затверджених наказом МОН від 23.10.2017 №1407)
(140 год, 4 год на тиждень)
Форми контролю |
К-сть годин |
|
І семестр І |
ІІ семестр ІІ |
|
Перевірка мовної теми (тест) |
3 |
3 |
Письмо: есе переказ твір |
1
1 1
|
1
1 1 |
Усний переказ |
Інд. |
|
Діалог |
Інд. |
|
Усний твір |
|
Інд. |
№ з/п |
Тема уроку |
К- сть год |
Дата |
Примітка |
І семестр |
||||
|
Мова, індивід, суспільство |
|
|
|
1 |
Мова як особлива система знаків, її місце з-поміж інших знакових систем. Проблеми взаємодії мови і культури, мови і соціуму. Роль мови у формуванні й самовираженні особистості. |
1 |
|
|
2 |
Українська мова в «діалозі культур». Відображення в сучасній українській мові культури інших народів. Українська мова у світі. Українська діаспора. |
1 |
|
|
3 |
Лінгвістика як наука про мову. Історія мовознавства в особистостях. Видатні мовознавці вітчизняної науки. |
1 |
|
|
|
Риторика як наука й мистецтво слова |
|
|
|
4 |
Лінгвістична риторика. Основні поняття риторики: логос, етос, пафос, топос. |
1 |
|
|
5 |
Ритор і оратор. Риторичні ідеали у різні історичні епохи. Поняття про сучасний риторичний текст. |
1 |
|
|
6 |
Аудіювання (слухання-розуміння) текстів дiалогічного та монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення. Різновиди аудіювання. Види запису почутого: докладний запис, тези, конспект, докладний і короткий план. |
1 |
|
|
7 |
Інвенція. Диспозиція. Методи викладу матеріалу. Теза й аргументація. Види аргументації. |
1 |
|
|
8 |
Промова. Елокуція й елоквенція як учення про мовну форму промов. Меморія як система усного запам'ятовування промов. |
1 |
|
|
9
|
Акція. Риторична техніка. Еристика як мистецтво суперечки. |
1
|
|
|
10 |
Етика полемічної майстерності |
1 |
|
|
|
З історії риторики й ораторського мистецтва |
|
|
|
11 |
Видатні оратори Давньої Греції і Давнього Риму. |
1 |
|
|
12 |
Ораторське мистецтво в Україні. |
1 |
|
|
13 |
Контрольний письмовий переказ |
1 |
|
|
|
Система функціональних стилів сучасної української мови |
|
|
|
14 |
Поняття стилю мовлення. |
1 |
|
|
15 |
Норма літературної мови. |
1 |
|
|
16 |
Робота над помилками, допущеними під час написання переказу. Аналіз мовних засобів щодо адекватності мети висловлювання, відповідності типу, стилю, жанру мовлення. Усний переказ |
1 |
|
|
17 |
Контрольна робота №1. Мова, індивід, суспільство. Риторика як наука й мистецтво слова. З історії риторики й ораторського мистецтва. Система функціональних стилів сучасної української мови |
1 |
|
|
|
Основи ораторського мистецтва |
|
|
|
18
|
Аналіз контрольних робіт. Види ораторського мистецтва і жанри. Академічне красномовство, його характерні ознаки, різновиди (наукове, наукового-популярне, навчальне). |
1
|
|
|
19 |
Доповідь на науково-популярну або морально-етичну тему. |
1 |
|
|
20 |
Судове красномовство. |
1 |
|
|
21 |
Соціально-побутове красномовство, його види (ювілейна промова, привітання тощо). Театральна (сценічна) риторика. Педагогічна риторика. |
1 |
|
|
22 |
Контрольний твір-відгук про твір мистецтва, кінофільм (телепередачу) у публіцистичному стилі. |
1 |
|
|
23 |
Види ораторського мистецтва за метою висловлення: інформувальні, переконувальні, розважальні та інші виступи. |
1 |
|
|
24 |
Робота над помилками, допущеними під час написання твору. Промова, її види. |
1 |
|
|
25 |
Читання текстів діалогічного і монологічного характеру, в т.ч. електронного, різних стилів, типів і жанрів мовлення. |
1 |
|
|
26 |
Контрольне есе (фронтальне) |
1 |
|
|
|
Техніка підготовки ораторського виступу |
1 |
|
|
27 |
Практична риторика. Види запису прочитаного: докладний запис, конспект, тези, докладний і короткий план. Бібліографія. |
1 |
|
|
28 |
Робота над помилками, допущеними під час написання есе. Добір матеріалу, його систематизація. |
1 |
|
|
29 |
Композиція ораторського виступу. Особливості побудови вступу, основної частини, закінчення. |
|
|
|
30 |
Добір аргументів і способів активізації мислення та емоційно-почуттєвої діяльності аудиторії. Види аргументації. Способи встановлення контакту зі слухачами. Мовні засоби оформлення тексту ораторського виступу залежно від мети спілкування й адресата мовлення. |
1 |
|
|
31 |
Вимоги до оратора. Постава, виразність міміки і жестів, їх природність, відповідність змісту викладу. Виголошення промови. Роль початкової фрази перед виступом. |
1 |
|
|
32 |
Вимоги до культури мовлення. Оцінка використаних автором мовних засобів, аналіз структури тексту. Визначення пізнавальної цінності прочитаного. |
1 |
|
|
33 |
Спілкування з аудиторією як творчий процес. Прийоми встановлення і збереження контакту з аудиторією. Техніка мовлення. Тональність виступу. |
1 |
|
|
34 |
Культура ведення дискусій, полеміки, дебатів професійного характеру. Виступ під час дискусії (підготовлений і непідготовлений) на суспільну або морально-етичну теми. |
1 |
|
|
35 |
Дискусія з обстоюванням альтернативних п оглядів. Дебати. |
1 |
|
|
36 |
Контрольна робота №2. Основи ораторського мистецтва. Техніка підготовки ораторського виступу. |
1 |
|
|
|
Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації і стилістики |
|
|
|
37 |
Аналіз контрольних робіт. Синтаксис і пунктуація української мови. Загальна характеристика синтаксичних одиниць. Словосполучення як одиниця синтаксису. Типи словосполучень за морфологічним вираженням головного слова. |
1 |
|
|
38 |
Типи підрядного зв’язку у словосполученні. Використання синонімічних дієслівних словосполучень у різних стилях. |
1 |
|
|
39 |
Речення як основна синтаксична і комунікативна одиниця. Стилістичні функції модальних різновидів речень. Риторичне запитання, його стилістичні функції. |
1 |
|
|
40 |
Граматична основа речення. Порядок слів у реченні як стильова ознака мовлення. Складні випадки координації підмета і присудка. |
1 |
|
|
41 |
Складні випадки кваліфікації другорядних членів речення. Написання прикладки. Порівняльний зворот, його функції в реченні. |
1 |
|
|
42 |
Діалогічне мовлення. Діалог, складений відповідно до запропонованої ситуації, діалог — обмін думками, враженнями (офіційна і неофіційна розмова); обговорення самостійно обраної теми. |
1 |
|
|
43 |
Складні і багатокомпонентні речення. Стилістичні особливості складних речень. |
1 |
|
|
44 |
Особливості структури та семантики сполучникових /складносурядних та складнопідрядних/ і безсполучникових, багатокомпонентних речень. |
1 |
|
|
45 |
Складнопідрядні означальні речення і дієприкметникові звороти; складнопідрядні обставинні речення і дієприслівникові звороти. |
|
|
|
46 |
Складнопідрядні речення з підрядними порівняльними і порівняльні звороти. Період. |
1 |
|
|
47 |
Пряма і непряма мова. Невласне пряма мова. Здогадана пряма мова, напівпряма мова. |
1 |
|
|
48 |
Синоніміка і стилістичні способи передачі прямої мови в тексті. Інтонування речень з прямою мовою, діалогом. Цитування. |
1 |
|
|
49 |
Пунктуація. Пунктуаційні норми. Пунктуаційна помилка. |
1 |
|
|
50 |
Основні пунктограми у простому і складному реченні, при прямій мові, цитуванні, у зв’язному тексті. |
1 |
|
|
51 |
Складні випадки використання розділових знаків. |
1 |
|
|
52 |
Тире між підметом і присудком у простому реченні. |
1 |
|
|
53
|
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених звертаннями. |
1
|
|
|
54 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених однорідними членами речення. |
1 |
|
|
55 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими означеннями, прикладками, обставинами. |
1 |
|
|
56 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених вставними словами і реченнями. |
1 |
|
|
57 |
Контрольна робота №3. Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації і стилістики |
1 |
|
|
|
Офіційно-діловий стиль |
|
|
|
58 |
Аналіз контрольних робіт. Офіційно-діловийстиль: основні ознаки, підстилі, жанри, сфера використання, призначення. Структура офіційно-ділових текстів різних жанрів. |
1 |
|
|
59 |
Лексичні, морфологічні, синтаксичні особливості |
1 |
|
|