Програмне і навчально-методичне забезпечення навчального плану
Календарне планування складено згідно:
Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти 1 – 2 класи, затверджені рішенням Колегії Міністерства освіти і науки України, розроблена під керівництвом Савченко О. Я.; ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1272.
Підручник:
2 клас «Українська мова та читання» (авт. К. Пономарьова)
Посібник «Робочий зошит з української мови» та зошит для розвитку мовлення « Я малюю словом»
№ |
|
Українська мова. Тема |
Дата |
|
№ |
|
Українське читання. Тема |
Дата |
||||
ТЕМА 1. ДОСЛІДЖУЮ ЗВУКИ І БУКВИ, СКЛАД, НАГОЛОС |
|
ТЕМА 1. ДО ШКОЛИ, ДО КНИГИ, ДО ДРУЗІВ ДУША ПОРИВАЄТЬСЯ ЗНОВ! |
||||||||||
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
пише розбірливо, охайно з однаковим нахилом букв; дотримується свідомо гігієнічних правил письма; дотримується культури оформлення письмових робіт: розташовує самостійно заголовок у рядку, дотримується поля, правого і лівого краю сторінки, абзаців, робить акуратні виправлення; обмінюється елементарними письмовими повідомленнями (записка, лист, вітальна листівка та ін.); обирає для написання повідомлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо); перевіряє (з допомогою вчителя), чи грамотно написаний власний текст; виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила (самостійно і з допомогою вчителя); аналізує звуко-буквений склад слова; правильно наголошує загальновживані слова розташовує 5-6 слів за алфавітом з орієнтацією на першу літеру |
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
відповідає на запитання за змістом прослуханого і ставить запитання до усного повідомлення; відтворює основний зміст усного повідомлення; вибирає інформацію з почутого і пояснює, чому вона зацікавила, обговорює її з іншими особами; читає вголос правильно, свідомо, плавно, цілими словами нескладні за змістом і формою тексти; перераховує цікаві факти, важливі ідеї в інформаційному тексті; встановлює зв’язки між подіями, дійовими особами; ставить запитання за фактичним змістом прочитаного з метою уточнення свого розуміння;
|
||||||||
1 |
1.1 |
Вступ. Нумо знайомитись! Повідомлення (впр. 1-13, а 4-5). |
|
|
1 |
1.1 |
Йдуть до школи школярі. М. Сингаївський «До школи». Виразне читання (с. 6). |
|
||||
2 3 |
1.2 1.3 |
Розрізняю мовні звуки і букви. Складання речень 1-12, с. 6-7). |
|
|
2 |
1.2 |
Наш клас — одна міцна сім'я. Н. Умеров «Наш клас». М. Хоросницька «Добра порада». Т. Цидзіна «Очі, вуха маю...». Прислів’я (с, 7-8). |
|
||||
4 |
1.4 |
Розпізнаю голосні звуки. Спостереження за істотними ознаками голосних звуків. Букви, що позначають голосні звуки (впр. 1-11, с. 8-9). |
|
|
3 |
1.3 |
Історії зі шкільного життя. Л. Повх «В їдальні». Читання в особах. Інсценування вірша (с. 8-9). |
|
||||
5 |
1.5 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
4 |
1.4 |
Хитрощі не люблять совісті В. Сухомлинський «Як Наталя в лисиці хитринку купила». Прислів’я. Переказування казки (с. 10-11). |
|
||||
6 7 |
1.6 1.7 |
Розрізняю голосні і приголосні звуки. Спостереження за істотними ознаками приголосних звуків. Букви, що позначають приголосні звуки (впр. 1-9, с. 10-11). |
|
|
5 |
1.5 |
Медіавіконце: читаю, слухаю, бачу. Джерела інформації (с. 12-13). |
|
||||
8 9 |
1.8 1.9 |
Спостерігаю за м’якими приголосними звуками. Букви, що позначають м’якість приголосних. Звуко-буквений аналіз слів (впр. 1-10, с. 11-12). |
|
|
6 |
1.6 |
Потрібно учиться — завжди пригодиться. Ю.Ярмиш «Зайчик і Вовчик» (с. 14). |
|
||||
10 11 |
1.10 1.11 |
Правильно записую слова з «ьо» і «йо». Складання речень за малюнками (впр. 1-7, с. 13-14). |
|
|
7 8 |
1.7 1.8 |
Осінь — золотокоса красуня. М. Рильський «Ми збирали з сином на землі каштани...». Д, Павличко «Небеса прозорі...» (напам'ять) (с. 15-17). |
|
||||
12 |
1.12 |
Досліджую слова з подовженими приголосними звуками. Звуко-буквений аналіз слів. Написання оголошення (впр. 1-9, с. 14-15). |
|
|
9 |
1.9 |
Жартівливі вірші. Грицько Бойко «Хвастунець». Г. Фалькович «Чесний кіт» (с. 17-18). |
|
||||
13 14 |
1.13 1.14 |
Розпізнаю слова зі звуками [дж], [дз], [дз ']. Звуко- буквений аналіз слів. Складання і записування речень (впр. 1-11, с. 16-17). |
|
|
10 11 |
1.10 1.11 |
Добре того вчити, хто хоче знати. «Дрізд і голуб» (українська народна казка) (с. 18). |
|
||||
15 |
1.15 |
Спостерігаю за словами з буквами х, щ. Робота над вимовою і написанням слів із цими буквами. Навчальне аудіювання (впр. 1-11, с. 17-18). |
|
|
12 |
1.12 |
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с. 19). |
|
||||
16 |
1.16 |
Розвиток зв’язного мовлення.
|
|
|
|
|
|
|
||||
17 18 |
1.17 1.18 |
Досліджую, коли букви я, ю, є, / позначають два звуки. Написання тексту за поданими запитаннями (впр. 1-10, с. 19-20). |
|
|
|
|
|
|
||||
19 20 |
1.19 1.20 |
Правильно пишу слова з апострофом. Тверда вимова приголосних звуків, позначених буквами б, п, в, м, ф та р, перед апострофом. Написання запрошення (впр. 1-10, а 21-22). |
|
|
ТЕМА 2. ЧИТАЄМО І ПІЗНАЄМО ТАЄМНИЦІ РІДНОЇ МОВИ |
|||||||
21 |
1.21 |
Правильно вимовляю дзвінкі приголосні звуки в кінці слів і складів. Складання і записування речень (впр. 1-7, а 23-24). |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
імпровізує з репліками, відтворюючи діалоги з казок, віршів, оповідань; бере участь у колективному обговоренні прочитаного: зацікавлено й уважно слухає співрозмовників, толерантно ставиться до їхніх думок, пояснює своє розуміння дискусійних питань; самостійно читає та розрізняє нехудожні тексти за відсутністю у їх змісті діалогів, яскравих образних висловів, наявністю наукових понять, фактів, історичних дат, передачі інформації; користується найпростішими прийомами регулювання темпу читання, сили голосу, дихання залежно від змісту тексту (самостійно та за завданням учителя); самостійно читає, практично розрізняє з опорою на найпростіші жанрові особливості тексти малих фольклорних форм, що опрацьовувалися під час навчання, а також літературних жанрів (казка, вірш, оповідання, уривки з повістей-казок), правильно їх називає, визначає емоційний настрій; |
||||||
22 23 |
1.22 1.23 |
Спостерігаю за наголосом у словах. Роль наголосу в словах. Правильна вимова слів. Складання речень за малюнками (впр. 1-7, с. 24-25). |
|
|
13 14 |
2.1 2.2 |
Вступ до теми. Колискові пісеньки — перлинки української мови. О. Кротюк «Ходить сон». Колискові пісні: «Котику сіренький», «Ходить котик по горі», «Ой люлі, ой люлі...» (за вибором напам'ять) (с. 20-23). |
|
||||
24 |
1.24 |
Правильно наголошую слова. Робота зі словником. Звуковий аналіз слів. Складання речень (впр. 1-10, с. 26-27). |
|
|
15 |
2.3 |
Дитячі заклинки. «Іди, іди, дощику», «Вийди, вийди, сонечко» (за вибором напам'ять) (с. 23-24). |
|
||||
25 26 |
1.25 1.26 |
Досліджую слова з ненаголошеними звуками [е], [и]. Правильна вимова слів. Правило вживання букв у ненаголошених складах (впр. 1-8, с. 28-29). |
|
|
16 17 |
2.4 2.5 |
Лїчилки. Мирилки. Читання лічилок і мирилок (с. 24-26). |
|
||||
27 |
1.27 |
Розвиток зв’язного мовлення.
|
|
|
18 |
2.6 |
Загадки. Читання і відгадування загадок. Д. Білоус «Загадки про розділові знаки» (с. 26-27). |
|
||||
28 29 |
1.28 1.28 |
Конструюю слова зі складів. Уявлення про складотворювальну роль голосних звуків. Навчальний діалог (впр. 1-11, с. 30-31). |
|
|
19 20 |
2.7 2.8 |
Народ скаже —як зав'яже. Скоромовки. Грицько Бойко «Вареники». В’язка народних прислів’їв (за вибором напам'ять) (с. 27-29). |
|
||||
30 31 |
1.30 1.31 |
Поділяю слова на склади для переносу. Перенос слів зі збігом приголосних звуків. Записування відповідей на запитання (впр. 1-11, с. 32-33). |
|
|
21 22 |
2.9 2.10 |
Поробиш усю роботу, то й поспиш в охоту. «Кіт і пес» (українська народна казка). Розігрування сценки за змістом казки. Перегляд мультфільму «Про всіх на світі» (с. 29). |
|
||||
32 33 |
1.32 1.33 |
Правильно переношу слова. Перенос слів із буквосполученнями «дж» і «дз», буквами її, ь та апострофом. Звуко- буквений аналіз слів (впр. 1-11, с. 34-35). |
|
|
23 |
2.11 |
На зеленому човні пропливає літо. В. Чухліб «Чи далеко до осені?». Загадка-добавлянка (с. 30-31). |
|
||||
34 |
1.34 |
Розташовую слова за алфавітом. Вправляння у розташуванні слів за алфавітом з орієнтацією на першу букву слова. Навчальне аудіювання (впр. 1-11, с. 36-37). |
|
|
24 |
2.12 |
Медіавіконце: книжка. Як побудована книжка. Створення реклами своєї улюбленої книжки (с. 32-33). |
|
||||
35 |
1.35 |
Шукаю слово у словнику за алфавітом. Робота з орфографічним словником. Складання речень (впр. 1-9, с. 37-38). |
|
|
25 26 |
2.13 2.14 |
У колі рідної сім'ї. Ласкаві слова-звертання. Н. Мовчан- Карпусь «Василинка». В. Гринько «Сію дитині» (с. 34). |
|
||||
36 |
1.36 |
Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Досліджую звуки і букви». |
|
|
27 28 |
2.15 2.16 |
Що в людини найцінніше? 3. Мензатюк «Золоте серце» (с. 35). |
|
||||
37 |
1.37 |
Розвиток зв’язного мовлення.
|
|
|
29 30 |
2.17 2.18 |
Мовні цікавинки. В. Плахотников «Під парканом». 1. Січовик «Кістку пес в зубах тримав...». Т. Корольова «Рано-вранці в центрі міста...» (с. 36-37). |
|
||||
ТЕМА 2. ДОСЛІДЖУЮ ЗНАЧЕННЯ СЛОВА |
|
ТЕМА 3. В КОЖНІЙ КАЗЦІ Є УРОК, МОВ У КВІТОЧЦІ МЕДОК |
||||||||||
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
правильно наголошує загальновживані слова експериментує з наголосом: порівнює і пояснює значення слів, які відрізняються лише наголосом; розпізнає слова, близькі і протилежні за значенням розрізняє пряме й переносне значення слів; пояснює різні значення багатозначних слів (з допомогою вчителя); розподіляє ряд слів на 2 групи за смисловою ознакою доповнює кожну групу 2-3 словами доречно вживає слова різних лексичних груп у власному мовленні; пише розбірливо, охайно з однаковим нахилом букв; дотримується свідомо гігієнічних правил письма; робить акуратні виправлення; |
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
самостійно читає, практично розрізняє з опорою на найпростіші жанрові особливості тексти малих фольклорних форм, що опрацьовувалися під час навчання, а також літературних жанрів (казка, вірш, оповідання, уривки з повістей-казок), правильно їх називає, визначає емоційний настрій; виявляє розуміння фактичного змісту тексту та основних думок художніх і нехудожніх текстів (з допомого вчителя); пояснює, які, де, коли відбулися події; визначає, правильно називає персонажів художнього твору, виділяє серед них головного; ставить запитання за фактичним змістом прочитаного з метою уточнення свого розуміння; |
||||||||
38 |
2.1 |
Спостерігаю за значенням слова. Інтерв’ю. Перегляд мультфільму, складання і записування речень за його змістом (впр. 1-9, с. 39-40). |
|
|
31 32 |
3.1 3.2 |
Вступ до теми. Кажи про тварин. Т. Майдановий «Примовка до казки». «Вовк та собака» (українська народна казка). Прислів'я (с. 38-39). |
* |
||||
39 |
2.2 |
Розпізнаю пряме і переносне значення слів. Складання розповіді про море за картиною і поданими словами (впр. 1-12, с. 41-42). |
|
|
33 34 |
3.3 3.4 |
Медіавіконце: мандрівка до бібліотеки. Як вибрати потрібну книжку? Створення листівки про користь читання (с. 40-41). |
24.11 29.11 |
||||
40 |
2.3 |
Розрізняю значення слів. Складання і записування речень із словами, які мають різне значення (впр. 1-9, с. 43-44). |
|
|
35 36 |
3.5 3.6 |
Казка — вигадка, та в ній щось повчальне розумій. «Цап та баран» (українська народна казка) (с. 43-44). |
30.11 01.12 |
||||
41 |
2.4 |
Добираю протилежні за значенням слова (впр. 1-7, с. 44-45). |
|
|
37 38 |
3.7 3.8 |
Казка — вигадка, та в ній щось повчальне розумій. «Цап та баран» (українська народна казка) (продовження). Переказування казки (с. 43-44). |
06.12 07.12 |
||||
42 |
2.5 |
Добираю близькі за значенням слова (впр. 1-8, с. 46-47). |
|
|
39 40 |
3.9 3.10 |
Коли щось робиш, думай і про наслідки. «Виноградар і змія» (болгарська народна казка) Складання плану твору і переказування за ним казки (с. 45-46). |
08.12 13.12 |
||||
43 |
2.6 |
Добираю слова, які прикрашають мовлення складання речень із порівняннями (впр. 1-8, с. 47-48). |
|
|
41 42 |
3.11 3.12 |
Як риби короля обирали. «Оселедець і камбала» (польська народна казка) (с. 46-48). |
14.12 15.12 |
||||
44 |
2.7 |
Розвиток зв’язного мовлення.
|
|
|
43 44 |
3.13 3.14 |
Робота з дитячою книжкою.
|
20.12 21.12 |
||||
45 |
2.8 |
Уживаю ввічливі слова. Інтерв’ю. Складання речень (впр. 1-10, с. 49-50). |
|
|
45 |
3.15
|
Робота з дитячою книжкою. Українські народні казки. |
22.12 |
||||
46 |
2.9 |
Об’єдную слова в групи за певною ознакою. Складання речень (впр. 1-10, с. 51—52). |
|
|
|
|
|
|
||||
47 |
2.10 |
Добираю слова на певну тему (впр. 1-8, с. 52-53). |
|
|
|
|
|
|
||||
48 |
2.11 |
Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Досліджую значення слова». |
|
|
|
|
|
|
||||
ТЕМА 3. ДОСЛІДЖУЮ ІМЕННИКИ |
|
|
|
|
|
|||||||
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
пише розбірливо, охайно з однаковим нахилом букв; дотримується свідомо гігієнічних правил письма; дотримується культури оформлення письмових робіт: розташовує самостійно заголовок у рядку, дотримується поля, правого і лівого краю сторінки, абзаців, розрізняє слова, які відповідають на питання хто? і що? правильно вживає велику / малу літери у власних / загальних назвах; змінює іменники за числами (один – багато) аналізує звуко-буквений склад слова; |
|
|
|
|
|
||||||
49 |
3.1 |
Ставлю питання до назв предметів. Розпізнавання слів — назв предметів за питаннями хто? що? (впр. 1-11, с. 54-55). |
|
|
|
|
|
|
||||
50 |
3.2 |
Розпізнаю іменники. Складання речень (впр. 1-9, с. 56-57). |
|
|
|
|
|
|
||||
51 |
3.3 |
Розвиток зв’язного мовлення.
|
|
|
|
|
|
|
||||
52 |
3.4 |
Добираю іменники. Складання речень (впр. 1-12, с. 58-59). |
|
|
|
|
|
|
||||
53 |
3.5 |
Пишу з великої букви імена, по батькові, прізвища. Складання речень (впр 1-10, с. 60—61). |
|
|
|
|
|
|
||||
54 |
3.6 |
Дізнаюсь про походження імен і прізвищ. Доповнення речень (впр. 1-12, с. 62-63). |
|
|
|
|
|
|
||||
55 |
3.7 |
Пишу з великої букви клички тварин. Доповнення речень (впр. 1-8, с. 64-65). |
|
|
|
|
|
|
||||
56 |
3.8 |
Пишу з великої букви назви міст і сіл. Складання речень (впр. 1-8, с. 65—66). |
|
|
|
|
|
|
||||
57 |
3.9 |
Пишу з великої букви назви гір, річок, озер і морів. Складання речень (впр. 1-11, с. 67-68). |
|
|
|
|
|
|
||||
58 |
3.10 |
Розвиток зв’язного мовлення.
|
|
|
|
|
|
|
||||
59 |
3.11 |
Розпізнаю іменники, які називають один предмет і багато. Звуковий аналіз слів (впр. 1-11, с. 69-70). |
|
|
|
|
|
|
||||
60 |
3.12 |
Розпізнаю іменники, які називають один предмет і багато. Записування відповідей на запитання (впр. 1-7, с. 70-71). |
|
|
|
|
|
|
||||