Календарно-тематичне планування уроків алгебри складено згідно програми "Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів", яка затверджена Наказом МОН України від 07.06. 2017, за підручником "Алгебра 7 клас" А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір. Планування містить очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів зазначені у програмі та орієнтовні домашні завдання. Матеріал призначений для вчителів, які працюють у 7 класі
“УЗГОДЖЕНО” Заст. директора з НВР ___________________
«_____»___________ 20___ р. |
“ЗАТВЕРДЖЕНО” Директор ___________________
«_____»___________20___р. |
Розглянуто на засіданні методичного об'єднання вчителів
протокол від _________________ № _____ Голова МО _________________
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ АЛГЕБРИ У 7 КЛАСІ
вчитель _________________________________
Складено за програмою “Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів”. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Укладачі програми (2012 р.): М. І. Бурда, Ю. І. Мальований, Є. П. Нелін,
Д. А. Номировський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М. С. Якір
У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: М. І. Бурда,
А. В. Паньков, М. С. Якір, Д. А. Номіровський
Над оновленням програми (2017 рік) працювали: М. І. Бурда,
Б. В. Кудренко, О. Я. Біляніна, А. І. Азаренкова, О. І. Буковська, Т. С. Кіндюх,
О. Є. Лисенко, А. В. Миляник, Н. В. Панова, А. В. Паньков
Алгебра: Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. / А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір. – Х.: Гімназія, 2015. – 256 с.
Виконання програм та навчальних планів |
||
Час |
Кількість годин |
|
|
за програмою |
згідно календарного планування |
Тиждень |
4 |
4 |
За І семестр |
60 |
|
За ІІ семестр |
80 |
|
Рік |
140 |
|
|
Назва теми |
Кількість годин |
Кількість контрольних робіт |
||||
1 |
Цілі вирази |
30 |
3 |
||||
2 |
Функції |
10 |
1 |
||||
3 |
Лінійні рівняння та їх системи |
18 |
2 |
||||
4 |
Резерв |
12 |
1 (підсумкова) |
||||
№ з\п |
Дата |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Орієнтовне домашнє завдання |
Примітки |
|||
Лінійне рівняння з однією змінною — 8 год |
|||||||
Учень/учениця: наводить приклади: рівняння з однією змінною; лінійних рівнянь з однією змінною; формулює означення: лінійних рівнянь з однією змінною; складає: рівняння за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною |
|||||||
1 |
|
Вступ до алгебри. Розв'язування завдань |
п. 1 №5(1,3), №7, №13 |
|
|||
2 |
|
Загальні відомості про рівняння |
п. 2 №35(3,4), №38, №40 |
|
|||
3 |
|
Лінійне рівняння з однією змінною |
п. 2 №44, №46, №48 |
|
|||
4 |
|
Розв'язування рівнянь |
п.2 № 50, №52, №75 |
|
|||
5 |
|
Рівняння як математичні моделі текстових задач |
п. 3 №80, №82, №84 |
|
|||
6 |
|
Розв'язування задач за допомогою рівнянь |
п. 3 №86, № 88, №90 |
|
|||
7 |
|
Розв'язування рівнянь і задач |
п. 3 № 106, № 108, №111 |
|
|||
8 |
|
Контрольна робота №1 з теми “Лінійні рівняння з однією змінною” |
п. 1-3 с. 25-26 тести |
|
|||
Цілі вирази — 30 год |
|||||||
Учень/учениця: наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів пояснює: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; · що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; формулює: · означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; · властивості степеня з натуральним показником; · правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів; розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень |
|||||||
9 |
|
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази |
п. 3 №125, № 126 |
|
|||
10 |
|
Тотожність. Тотожно рівні вирази. Тотожні перетворення виразів |
п. 4 №139, № 143, 146 |
|
|||
11 |
|
Степінь з натуральним показником |
п. 5 №156, № 163, № 167 |
|
|||
12 |
|
Властивості степеня з натуральним показником |
п. 6 №205, 210, 214, 216 |
|
|||
13 |
|
Одночлен. Піднесення одночленів до степеня |
п. 7 №266, 270, 272 |
|
|||
14 |
|
Многочлен. Степінь многочлена. Подібні члени многочлена та їх зведення. |
п. 8 №294, 296, 298 |
|
|||
15 |
|
Додавання і віднімання многочленів |
п. 9 № 307, 309, 312 |
|
|||
16 |
|
Розв'язування вправ |
п. 7-9 № 314, 316, тести с. 64-65 |
|
|||
17 |
|
Контрольна робота № 2 |
п. 4-9 |
|
|||
18 |
|
Множення одночлена на многочлен |
п. 10 №356, 358, 362 |
|
|||
19 |
|
Множення многочлена на многочлен |
п. 11 №393, 395, 397 |
|
|||
20 |
|
Розв'язування вправ на множення многочленів |
п. 11 №399, 401, 425 |
|
|||
21 |
|
Множення многочлена на одночлен та многочлен |
п. 10-11 № 374, 406, 408 |
|
|||
22 |
|
Розкладання многочлена на множники. Винесення спільного множника за дужки |
п.12 №434, 436, 440 |
|
|||
23 |
|
Розв'язування вправ на винесення спільного множника за дужки |
п. 12 № 442, 444, 448 |
|
|||
24 |
|
Розкладання многочлена на множники. Метод групування |
п.13 № 477, 479, 481 |
|
|||
25 |
|
Розв'язування вправ і завдань |
п. 12-13 №483, тести с. 87-88 |
|
|||
26 |
|
Контрольна робота № 3 |
п. 10-13 |
|
|||
27 |
|
Добуток різниці і суми двох виразів |
п. 14 №503, 505, 509 |
|
|||
28 |
|
Різниця квадратів двох виразів |
п.15 № 537, 539, 541 |
|
|||
29 |
|
Розв'язування вправ і задач |
п.14-15 № 543, 547,549 |
|
|||
30 |
|
Квадрат суми і квадрат різниці двох виразів |
п. 16 №570, 572, 574 |
|
|||
31 |
|
Застосування формул квадрата суми і квадрата різниці для розв'язування вправ |
п.16 № 582, 584, 587 |
|
|||
32 |
|
Перетворення многочлена в квадрат суми або різниці двох виразів |
п. 17 № 629, 631, 633 |
|
|||
33 |
|
Застосування перетворення многочлена в квадрат суми або різниці для розв'язування вправ |
п. 17 № 635, 637, 641 |
|
|||
34 |
|
Сума і різниця кубів двох виразів |
п.18 №678, 680, 682, |
|
|||
35 |
|
Розв'язування вправ |
п. 18 № 684, 686, 689 |
|
|||
36 |
|
Застосування різних способів розкладання многочлена на множники |
п. 19 № 708, 710, 712,714 |
|
|||
37 |
|
Розкладання многочлена на множники різними способами |
п. 19 № 718, 720,722 |
|
|||
38 |
|
Контрольна робота № 4 |
п. 14-19 тести с. 126-127 |
|
|||
Функції — 10 год |
|||||||
Учень/учениця: наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі); складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванні реальних процесів з використанням лінійної функції тощо |
|||||||
39 |
|
Зв'язки між величинами. Функція |
п. 20 №757, 759, 766,768 |
|
|||
40 |
|
Способи задання функції |
п. 21№ 791,794, 796,798 |
|
|||
41 |
|
Розв'язування вправ |
п. 20-21 №800, 802, 807 |
|
|||
42 |
|
Графік функції |
п. 22 №823, 831, 833, 841 |
|
|||
43 |
|
Побудова графіків функцій |
п. 20-22 № 836, 838, 842 |
|
|||
44 |
|
Лінійна функція, її графік і властивості |
п. 23№ 853, 855, 857, 859 |
|
|||
45 |
|
Властивості і графік лінійної функції |
п. 23 № 863, 865, 869 |
|
|||
46 |
|
Побудова графіків лінійних функцій |
п. 20-23 № 871, 873, 875 |
|
|||
47 |
|
Розв'язування вправ |
п. 22-23 № 880, 882, 884 |
|
|||
48 |
|
Контрольна робота № _ з теми “Функції” |
п. 20-23 тести с. 170-171 |
|
|||
Системи лінійних рівнянь з двома змінними — 10+2 год резерву |
|||||||
Учень/учениця: наводить приклади: рівняння з двома змінними; лінійних рівнянь з двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; пояснює: · що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними; · скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними; формулює означення: лінійних рівнянь з двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними; описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; складає: системи рівнянь за умовою текстової задачі; розв’язує: системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними |
|||||||
49 |
|
Рівняння з двома змінними |
п. 24 №911, 914, 918, 922 |
|
|||
50 |
|
Лінійне рівняння з двома змінними та його графік |
п. 25№954, 956, 962, 965 |
|
|||
51 |
|
Система двох лінійних рівнянь з двома змінними. Графічний спосіб розв'язання систем |
п. 26 №1008, 1011, 1017 |
|
|||
52 |
|
Спосіб підстановки |
п. 27 № 1035 №1037(1,2) |
|
|||
53 |
|
Розв'язування систем рівнянь способом підстановки |
п. 27 №1037(3,4), 1039 |
|
|||
54 |
|
Спосіб додавання |
п. 28 № 1048, 1050 |
|
|||
55 |
|
Розв'язування систем рівнянь способом додавання |
п. 28 № 1052, 1054 |
|
|||
56 |
|
Системи лінійних рівнянь як математичні моделі текстових задач |
п. 29 №1079, 1081, 1083 |
|
|||
57 |
|
Розв'язування задач за допомогою систем рівнянь |
п. 29 № 1085, 1087,1089 |
|
|||
58 |
|
Розв'язування задач |
п. 29 № 1093, 1095, |
|
|||
59 |
|
Розв'язування задач і систем рівнянь |
п. 27-29 № 1099, 1105 |
|
|||
60 |
|
Контрольна робота №___ з теми “Системи лінійних рівнянь з двома змінними” |
п. 24-29 тести с. 216-217 |
|
|||
Повторення навчального матеріалу — 10 год |
|||||||
61 |
|
Розв'язування рівнянь |
|
|
|||
62 |
|
Застосування формул скороченого множення для розв'язання вправ |
|
|
|||
63 |
|
Розкладання на множники різними способами |
|
|
|||
64 |
|
Властивості лінійної функції. Побудова графіків лінійних функцій |
|
|
|||
65 |
|
Розв'язування систем лінійних рівнянь |
|
|
|||
66 |
|
Підсумкова контрольна робота |
|
|
|||
67 |
|
Аналіз контрольної роботи |
|
|
|||
68 |
|
Розв'язування прикладних задач |
|
|
|||
69 |
|
Розв'язування задач підвищеної складності |
|
|
|||
70 |
|
Розв'язування логічних задач |
|
|
|||