Календарно-тематичне планування уроків біології 6 клас

Про матеріал
Календарне планування укладено у 6- х класах згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 № 664): Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 5–9 класи. – К.: Вид. дім «Освіта», 2013 (з урахуванням змін, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804);
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ  ПЛАНУВАННЯ  УРОКІВ  БІОЛОГІЇ у 6-му  класі

(2 год на тиждень)

Дата

Тема уроку

Тема 3. Рослини ( 20 год+ 2 год  резервні )

33

14.01.

Стебло-осьова  частина  пагона. 

Дослідницький практикум 2. Дослідження процесу росту вегетативних органів.

оперує термінами:  рослини, вегетативні органи рослини (корінь, стебло, листок, брунька), статеве розмноження рослин, нестатеве розмноження рослин, фотосинтез, живлення рослин, квітка, суцвіття, запилення, запліднення, насінина, плід

називає: основні процеси життєдіяльності рослини (ріст, живлення, фотосинтез, дихання, транспорт речовин); умови та речовини, необхідні для життєдіяльності рослин; умови, за яких відбувається фотосинтез; форми розмноження рослин (статеве, нестатеве);

наводить приклади:  тканин, органів рослин; способів запилення;  способів розмноження рослин (3-4); рухів рослин;  рослин з видозмінами кореня (3-4),

 рослин з видозмінами пагона та його частин (3-4); рослин з різними типами суцвіть, різними типами плодів, різними способами поширення плодів і

насінин (3-4);

пояснює: запилення та запліднення;

характеризує: будову кореня, стебла, листка у зв’язку з функціями; бруньку як зачаток пагона; квітку як орган насіннєвого розмноження рослин

описує: ріст і розвиток рослинного організму (розвиток рослини з насінини);

розпізнає: клітини, тканини та органи рослини;  цибулину, кореневище, бульбу картоплі як видозмінені підземні пагони;

порівнює за вказаними ознаками:  процеси фотосинтезу та дихання; статеве й нестатеве розмноження;

установлює: біологічне значення видозмін вегетативних органів (на прикладах);

- біологічне значення суцвіть, плодів;

аналізує:  значення фотосинтезу, живлення, дихання, випаровування води в житті рослин;

планує: власні спостереження будови та життєдіяльності рослини;

прогнозує: результати власних спостережень;

практикує:  дослідження будови органів рослини; досліди, що підтверджують основні процеси життєдіяльності рослин;

уміє: розмножувати рослини;  пророщувати насінини;  фіксувати результати дослідів і досліджень; моделювати біологічні об’єкти та процеси;

дотримується правил: роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням;

застосовує знання: для догляду за рослинами

 

 

 

 

 

34

17.01.

Різноманітність і видозміни вегетативних органів.

Лабораторне  дослідження 6: будови цибулини;

35

21.01.

Листок - бічний  орган  пагона. Внутрішня будова листка

36

24.01.

Узагальнення  знань  з  теми  «Рослини»  частина1. (Тестові  завдання)

37

28.01.

Вегетативне розмноження рослин. Дослідницький практикум 4. Вегетативне розмноження рослин.

38

31.01.

Розмноження рослин: статеве та нестатеве.

39

04.02.

Квітка.  Лабораторне  дослідження 7: будови квітки

40

07.02.

Запилення.

41

11.02.

Запліднення

42

14.02.

Суцвіття.

43

18.02.

Насінина. Дослідницький практикум  5:               Дослідження  умов  проростання  насінини .

Лабораторне  дослідження 8: будова насінини.

44

21.02.

Плід. Способи поширення плодів.

Лабораторне  дослідження 9: будова плоду.

45

25.02.

Рухи  рослин. Міні - проект:  «Рослини мандрівники», «Листопад»,  «Квітковий годинник», «Рослини  хижаки»

46

28.02.

Узагальнення  знань  з  теми  «Рослини»  частина 2.  Самостійна робота.

Тема 4. Різноманітність рослин (12 год)

47

03.03.

Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо).

розпізнає: рослини різних груп (водоростей, мохів, хвощів, плаунів, папоротей, голонасінних і покритонасінних);  основні життєві форми рослин; рослини різних екологічних груп;основні типи рослинних угруповань;

описує: будову тіла водоростей, мохів, хвощів, плаунів, папоротей, голонасінних (на прикладі хвойних) і покритонасінних (квіткових) рослин;розмноження мохів, хвощів, плаунів, папоротей, голонасінних і покритонасінних (квіткових) рослин;

порівнює за вказаними ознаками: рослини різних груп, життєвих форм тощо;

уміє: підбирати види кімнатних рослин для вирощування в певних умовах

оперує термінами:  рослинні угруповання, водорості, мохи, папороті, голонасінні, покритонасінні, Червона книга України

називає:  середовища існування водоростей, мохів, хвощів, плаунів, папоротей, голонасінних і покритонасінних рослин; групи рослин, які розмножуються спорами та насінням; основні життєві форми рослин; основні екологічні групи рослин;  основні типи рослинних угруповань; рідкісні рослини своєї місцевості;

наводить приклади:

- водоростей (2-3);

- мохів, хвощів, плаунів, папоротей (2-3);

- голонасінних і покритонасінних рослин (4-5);

- рослин різних екологічних груп (2-3);

- рослин різних життєвих форм (4-5);

- панівних рослин різних рослинних угруповань: лісів, степів, лук, боліт (4-5);

- пристосувань рослин до середовища існування (4-5);

розуміє: особливості розмноження рослин спорами та насінням

48

06.03.

Водорості (зелені, бурі, червоні). Лабораторне дослідження 10: будови зелених нитчастих водоростей.

49

10.03.

Мохи. Лабораторне  дослідження 11: будови моху.

50

13.03.

Папороті.

Лабораторне дослідження 12: будови папоротей.

51

17.03.

Хвощі, плауни. Практична  робота №3. Порівняння будови мохів, папоротей та  покритонасінних (квіткових) рослин.

52

20.03.

Голонасінні. Лабораторне дослідження 13:

будови пагонів і шишок хвойних рослин.

53

31.03.

Покритонасінні (Квіткові).

54

03.04.

Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури).Життєві форми рослин.

55

07.04.

Практична  робота №3. Порівняння будови мохів, папоротей та  покритонасінних (квіткових) рослин.

56

10.04.

Міні-проект «Значення рослин для існування життя на планеті Земля», «Значення рослин для людини».

57

14.04.

Рослинні угруповання. Практична  робота №4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах.

58

17.04.

Контрольна  робота  №2 з  теми: «Різноманітність рослин»

Тема 5. Гриби ( 9 год )

59

21.04.

Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.

називає: найпоширеніші види грибів своєї місцевості; ознаки грибної клітини; спільні та відмінні риси в будові клітин грибів, рослин і тварин;  основні групи грибів за їх способом живлення; способи розмноження та поширення грибів; групи лишайників (накипні, листуваті, кущисті);

наводить приклади: їстівних та отруйних грибів свого краю; співіснування грибів з рослинами;

характеризує:особливості живлення грибів; будову грибниці, плодового тіла; будову лишайників

порівнює за визначними ознаками: гриби і рослини; цвілеві та шапинкові гриби;
пояснює: взаємозв’язок грибів і вищих рослин; співіснування грибів і водоростей у лишайниках;  роль грибів у природі; значення штучного вирощування грибів;

розпізнає:їстівні та отруйні гриби своєї місцевості; лишайники;

дотримується правил: роботи з мікроскопомта лабораторним обладнанням;

аналізує: використання людиною грибів і лишайників;

уміє:відрізняти отруйні гриби (на прикладах видів своєї місцевості)

застосовує знання для: зберігання продуктів харчування; профілактики захворювань, що спричинюються грибами;  профілактики отруєння грибами

60

24.04.

Розмноження та поширення грибів.

61

28.04.

Групи грибів: симбіотичні - мікоризоутворюючі шапинкові гриби. Лабораторне дослідження 14: будови шапинкових грибів.

62

05.05.

Практична робота № 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.

63

08.05.

Сапротрофні — цвільові гриби, дріжджі.

64

12.05.

Паразитичні  гриби  (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини).

65

15.05.

Лишайники

66

19.05.

Значення грибів у природі та житті людини.

Міні-проект: «Вирощування  грибів у спеціальних господарствах»

67

22.05.

Узагальнення  знань  з  теми: «Гриби»

(Самостійна робота)

Узагальнення (2  години +1 резервна)

68

26.05.

Будова та життєдіяльність організмів

робить висновок: будова організмів та особливості їхньої життєдіяльності – це результат пристосування до умов середовища

69

29.05.

Будова та життєдіяльність організмів. Екскурсія «Різноманітність  рослин своєї  місцевості»

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Планування
Додано
16 січня 2020
Переглядів
1132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку