КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ БІОЛОГІЇ у 6-му класі
(2 год на тиждень)
№ |
Дата |
Тема уроку |
||
Тема 3. Рослини ( 20 год+ 2 год резервні ) |
||||
33 |
14.01. |
Стебло-осьова частина пагона. Дослідницький практикум 2. Дослідження процесу росту вегетативних органів. |
оперує термінами: рослини, вегетативні органи рослини (корінь, стебло, листок, брунька), статеве розмноження рослин, нестатеве розмноження рослин, фотосинтез, живлення рослин, квітка, суцвіття, запилення, запліднення, насінина, плід називає: основні процеси життєдіяльності рослини (ріст, живлення, фотосинтез, дихання, транспорт речовин); умови та речовини, необхідні для життєдіяльності рослин; умови, за яких відбувається фотосинтез; форми розмноження рослин (статеве, нестатеве); наводить приклади: тканин, органів рослин; способів запилення; способів розмноження рослин (3-4); рухів рослин; рослин з видозмінами кореня (3-4), рослин з видозмінами пагона та його частин (3-4); рослин з різними типами суцвіть, різними типами плодів, різними способами поширення плодів і насінин (3-4); пояснює: запилення та запліднення; характеризує: будову кореня, стебла, листка у зв’язку з функціями; бруньку як зачаток пагона; квітку як орган насіннєвого розмноження рослин описує: ріст і розвиток рослинного організму (розвиток рослини з насінини); розпізнає: клітини, тканини та органи рослини; цибулину, кореневище, бульбу картоплі як видозмінені підземні пагони; порівнює за вказаними ознаками: процеси фотосинтезу та дихання; статеве й нестатеве розмноження; установлює: біологічне значення видозмін вегетативних органів (на прикладах); - біологічне значення суцвіть, плодів; аналізує: значення фотосинтезу, живлення, дихання, випаровування води в житті рослин; планує: власні спостереження будови та життєдіяльності рослини; прогнозує: результати власних спостережень; практикує: дослідження будови органів рослини; досліди, що підтверджують основні процеси життєдіяльності рослин; уміє: розмножувати рослини; пророщувати насінини; фіксувати результати дослідів і досліджень; моделювати біологічні об’єкти та процеси; дотримується правил: роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням; застосовує знання: для догляду за рослинами |
|
34 |
17.01. |
Різноманітність і видозміни вегетативних органів. Лабораторне дослідження 6: будови цибулини; |
||
35 |
21.01. |
Листок - бічний орган пагона. Внутрішня будова листка |
||
36 |
24.01. |
Узагальнення знань з теми «Рослини» частина1. (Тестові завдання) |
||
37 |
28.01. |
Вегетативне розмноження рослин. Дослідницький практикум 4. Вегетативне розмноження рослин. |
||
38 |
31.01. |
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. |
||
39 |
04.02. |
Квітка. Лабораторне дослідження 7: будови квітки |
||
40 |
07.02. |
Запилення. |
||
41 |
11.02. |
Запліднення |
||
42 |
14.02. |
Суцвіття. |
||
43 |
18.02. |
Насінина. Дослідницький практикум 5: Дослідження умов проростання насінини . Лабораторне дослідження 8: будова насінини. |
||
44 |
21.02. |
Плід. Способи поширення плодів. Лабораторне дослідження 9: будова плоду. |
||
45 |
25.02. |
Рухи рослин. Міні - проект: «Рослини мандрівники», «Листопад», «Квітковий годинник», «Рослини хижаки» |
||
46 |
28.02. |
Узагальнення знань з теми «Рослини» частина 2. Самостійна робота. |
||
Тема 4. Різноманітність рослин (12 год) |
||||
47 |
03.03. |
Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо). |
розпізнає: рослини різних груп (водоростей, мохів, хвощів, плаунів, папоротей, голонасінних і покритонасінних); основні життєві форми рослин; рослини різних екологічних груп;основні типи рослинних угруповань; описує: будову тіла водоростей, мохів, хвощів, плаунів, папоротей, голонасінних (на прикладі хвойних) і покритонасінних (квіткових) рослин;розмноження мохів, хвощів, плаунів, папоротей, голонасінних і покритонасінних (квіткових) рослин; порівнює за вказаними ознаками: рослини різних груп, життєвих форм тощо; уміє: підбирати види кімнатних рослин для вирощування в певних умовах оперує термінами: рослинні угруповання, водорості, мохи, папороті, голонасінні, покритонасінні, Червона книга України називає: середовища існування водоростей, мохів, хвощів, плаунів, папоротей, голонасінних і покритонасінних рослин; групи рослин, які розмножуються спорами та насінням; основні життєві форми рослин; основні екологічні групи рослин; основні типи рослинних угруповань; рідкісні рослини своєї місцевості; наводить приклади: - водоростей (2-3); - мохів, хвощів, плаунів, папоротей (2-3); - голонасінних і покритонасінних рослин (4-5); - рослин різних екологічних груп (2-3); - рослин різних життєвих форм (4-5); - панівних рослин різних рослинних угруповань: лісів, степів, лук, боліт (4-5); - пристосувань рослин до середовища існування (4-5); розуміє: особливості розмноження рослин спорами та насінням |
|
48 |
06.03. |
Водорості (зелені, бурі, червоні). Лабораторне дослідження 10: будови зелених нитчастих водоростей. |
||
49 |
10.03. |
Мохи. Лабораторне дослідження 11: будови моху. |
||
50 |
13.03. |
Папороті. Лабораторне дослідження 12: будови папоротей. |
||
51 |
17.03. |
Хвощі, плауни. Практична робота №3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
||
52 |
20.03. |
Голонасінні. Лабораторне дослідження 13: будови пагонів і шишок хвойних рослин. |
||
53 |
31.03. |
Покритонасінні (Квіткові). |
||
54 |
03.04. |
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури).Життєві форми рослин. |
||
55 |
07.04. |
Практична робота №3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
||
56 |
10.04. |
Міні-проект «Значення рослин для існування життя на планеті Земля», «Значення рослин для людини». |
||
57 |
14.04. |
Рослинні угруповання. Практична робота №4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах. |
||
58 |
17.04. |
Контрольна робота №2 з теми: «Різноманітність рослин» |
||
Тема 5. Гриби ( 9 год ) |
||||
59 |
21.04. |
Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. |
називає: найпоширеніші види грибів своєї місцевості; ознаки грибної клітини; спільні та відмінні риси в будові клітин грибів, рослин і тварин; основні групи грибів за їх способом живлення; способи розмноження та поширення грибів; групи лишайників (накипні, листуваті, кущисті); наводить приклади: їстівних та отруйних грибів свого краю; співіснування грибів з рослинами; характеризує:особливості живлення грибів; будову грибниці, плодового тіла; будову лишайників
порівнює за визначними ознаками: гриби і рослини; цвілеві та шапинкові гриби; розпізнає:їстівні та отруйні гриби своєї місцевості; лишайники; дотримується правил: роботи з мікроскопомта лабораторним обладнанням; аналізує: використання людиною грибів і лишайників; уміє:відрізняти отруйні гриби (на прикладах видів своєї місцевості) застосовує знання для: зберігання продуктів харчування; профілактики захворювань, що спричинюються грибами; профілактики отруєння грибами |
|
60 |
24.04. |
Розмноження та поширення грибів. |
||
61 |
28.04. |
Групи грибів: симбіотичні - мікоризоутворюючі шапинкові гриби. Лабораторне дослідження 14: будови шапинкових грибів. |
||
62 |
05.05. |
Практична робота № 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. |
||
63 |
08.05. |
Сапротрофні — цвільові гриби, дріжджі. |
||
64 |
12.05. |
Паразитичні гриби (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини). |
||
65 |
15.05. |
Лишайники |
||
66 |
19.05. |
Значення грибів у природі та житті людини. Міні-проект: «Вирощування грибів у спеціальних господарствах» |
||
67 |
22.05. |
Узагальнення знань з теми: «Гриби» (Самостійна робота) |
||
Узагальнення (2 години +1 резервна) |
||||
68 |
26.05. |
Будова та життєдіяльність організмів |
робить висновок: будова організмів та особливості їхньої життєдіяльності – це результат пристосування до умов середовища |
|
69 |
29.05. |
Будова та життєдіяльність організмів. Екскурсія «Різноманітність рослин своєї місцевості» |
||