Календарно-тематичне планування уроків дизайну і технологій з очікуваними результатами навчання (17 год на рік) для здобувача освіти 4 класу за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О. Я. Савченко
ДИЗАЙН І ТЕХНОЛОГІЇ
4 клас
(17 год/рік; 0,5 год/тиждень)
|
№ |
Дата |
|
К-сть год |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання здобувача освіти |
|
1 |
|
|
1 |
Первинний інструктаж з ОП та правила безпечної поведінки на уроках дизайну і технологій. Виготовлення книжкових закладок Оцінювання і презентація освітніх результатів |
організовує власну діяльність з виготов-лення виробу [4 ТЕО 1.1; 2.2]; використовує інструменти й пристосуван-ня, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії [4 ТЕО 2.1; 4.3]; розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів, трафаретів або креслярських інструментів та вирізує їх [4 ТЕО 2.1]; виготовляє виріб із використанням тра-диційних та сучасних технологій оброб-ки матеріалів (комбінована аплікація, оригамі) [4 ТЕО 2.1; 2.2]; розробляє критерії оцінювання майбут-нього виробу [4 ТЕО 1.1]; оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів [4 ТЕО 1.5]; описує модель свого виробу, аргументо-вано її відстоює [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5]; презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності [4 ТЕО 1.5]
|
|
№ |
Дата |
|
К-сть год |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання здобувача освіти |
|
2 |
|
|
1 |
Організація робочого місця. Правила внутрішнього розпорядку. Безпека праці та санітарні норми Виготовлення карти професій Оцінювання і презентація освітніх результатів |
організовує власну діяльність з виготов-лення виробу [4 ТЕО 1.1; 2.2]; використовує інструменти й пристосуван-ня, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії [4 ТЕО 2.1; 4.3]; розрізняє предмети праці, основні види діяльності за професіями різних сфер життєдіяльності; [4 ТЕО 1.1; 1.4; 2.2] визначає і використовує формат, пропор-ції і масштаб, види композицій оздоблен-ня виробу (предметні, сюжетні, декора-тивні) [4 ТЕО 1.2; 1.4]; виготовляє виріб із використанням тра-диційних та сучасних технологій обробки матеріалів (склеювання, моделювання, проєктування, аплікація) [4 ТЕО 2.1; 2.2]; розробляє критерії оцінювання майбут-нього виробу [4 ТЕО 1.1]; оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів [4 ТЕО 1.5]; описує модель свого виробу, аргументо-вано її відстоює [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5]; презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності [4 ТЕО 1.5] |
|
3 |
|
|
1 |
Організація робочого місця. Правила внутрішнього розпорядку.
|
організовує власну діяльність з виготов-лення виробу [4 ТЕО 1.1; 2.2];
|
|
№ |
Дата |
|
К-сть год |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання здобувача освіти |
|
|
|
|
|
Безпека праці та санітарні норми Виготовлення моделі Сонячної системи Оцінювання і презентація освітніх результатів |
використовує інструменти й пристосуван-ня, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії [4 ТЕО 2.1; 4.3]; аналізує моделі, подібні обраному об’єк-ту проєктування [4 ТЕО 1.4]; визначає і використовує формат, пропор-ції і масштаб, види композицій оздоблен-ня виробу (предметні, сюжетні, декора-тивні) [4 ТЕО 1.2; 1.4]; виготовляє виріб із використанням тра-диційних та сучасних технологій оброб-ки матеріалів (моделювання, проєкту-вання) [4 ТЕО 2.1; 2.2]; розробляє критерії оцінювання майбут-нього виробу [4 ТЕО 1.1]; оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів [4 ТЕО 1.5]; описує модель свого виробу, аргументо-вано її відстоює [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5]; |
|
4 |
|
|
1 |
Організація робочого місця. Правила внутрішнього розпорядку. Безпека праці та санітарні норми Виготовлення рухомої моделі, що де-монструє зміну полудневого положення Сонця влітку, восени, взимку, навесні |
організовує власну діяльність з виготов-лення [4 ТЕО 1.1; 2.2]; використовує інструменти й пристосуван-ня, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії [4 ТЕО 2.1; 4.3]; розмічає деталі на матеріалі за допомо-гою шаблонів, трафаретів або креслярсь-ких інструментів та вирізує їх [4 ТЕО 2.1];
|
|
№ |
Дата |
|
К-сть год |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання здобувача освіти |
|
|
|
|
|
Оцінювання і презентація освітніх результатів |
виготовляє виріб із використанням тра-диційних та сучасних технологій оброб-ки матеріалів (симетричне вирізання, мо-делювання, склеювання) [4 ТЕО 2.1; 2.2]; застосовує рухомі і нерухомі, роз’ємні і нероз’ємні з’єднання [4 ТЕО 2.1]; розробляє критерії оцінювання майбутнь-ого виробу [4 ТЕО 1.1]; оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів [4 ТЕО 1.5]; описує модель свого виробу, аргументо-вано її відстоює [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5]; презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності [4 ТЕО 1.5] |
|
5 |
|
|
1 |
Організація робочого місця. Правила внутрішнього розпорядку. Безпека праці та санітарні норми Виготовлення об’ємної моделі глобуса Оцінювання і презентація освітніх результатів |
організовує власну діяльність з виготов-лення виробу [4 ТЕО 1.1; 2.2]; використовує інструменти й пристосуван-ня, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії [4 ТЕО 2.1; 4.3]; виготовляє виріб із використанням тра-диційних та сучасних технологій оброб-ки матеріалів (проєктування, склеюван-ня) [4 ТЕО 2.1; 2.2]; розробляє критерії оцінювання майбут-нього виробу [4 ТЕО 1.1]; оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів [4 ТЕО 1.5];
|
|
№ |
Дата |
|
К-сть год |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання здобувача освіти |
|
|
|
|
|
|
описує модель свого виробу, аргументо-вано її відстоює [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5]; презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності [4 ТЕО 1.5] |
|
6 |
|
|
1 |
Організація робочого місця. Правила внутрішнього розпорядку. Безпека праці та санітарні норми Виготовлення домашньої «фабрики» вітамінів Оцінювання і презентація освітніх результатів |
організовує власну діяльність з виготов-лення виробу [4 ТЕО 1.1; 2.2]; використовує інструменти й пристосуван-ня, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії [4 ТЕО 2.1; 4.3]; виготовляє виріб із використанням тра-диційних та сучасних технологій оброб-ки матеріалів (вирощування рослин методом гідропоніки) [4 ТЕО 2.1; 2.2]; розробляє критерії оцінювання майбутнього виробу [4 ТЕО 1.1]; оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів [4 ТЕО 1.5]; описує модель свого виробу, аргументовано її відстоює [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5]; презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності [4 ТЕО 1.5] |
|
7 |
|
|
1 |
Організація робочого місця. Правила внутрішнього розпорядку. Безпека праці та санітарні норми
|
організовує власну діяльність з виготов-лення виробу [4 ТЕО 1.1; 2.2]; використовує інструменти й пристосуван-ня, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії [4 ТЕО 2.1; 4.3];
|
|
№ |
Дата |
|
К-сть год |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання здобувача освіти |
|
|
|
|
|
Виготовлення фоторамки з різних матеріалів Оцінювання і презентація освітніх результатів |
виготовляє виріб із використанням тра-диційних та сучасних технологій оброб-ки матеріалів (конструювання, склеюван-ня гарячим клеєм) [4 ТЕО 2.1; 2.2]; охоче виготовляє подарунки, допомагає іншим [4 ТЕО 1.1; 4.1]; розробляє критерії оцінювання майбут-нього виробу [4 ТЕО 1.1]; оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів [4 ТЕО 1.5]; описує модель свого виробу, аргументо-вано її відстоює [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5]; презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності [4 ТЕО 1.5] |
|
8 |
|
|
1 |
Підсумковий урок за І семестр |
презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності [4 ТЕО 1.5] |
|
9 |
|
|
1 |
Організація робочого місця. Правила внутрішнього розпорядку. Безпека праці та санітарні норми Виготовлення рекламного буклета «Народні ремесла мого рідного краю»
|
організовує власну діяльність з виготов-лення виробу [4 ТЕО 1.1; 2.2]; використовує інструменти й пристосуван-ня, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії [4 ТЕО 2.1; 4.3]; виявляє емоційно-ціннісне ставлення до привабливих видів декоративно-ужиткового мистецтва [4 ТЕО 1.5]; виготовляє виріб із використанням тра-диційних та сучасних технологій оброб-ки матеріалів (проєктування, склеюван-ня, колаж) [4 ТЕО 2.1; 2.2]; |
|
№ |
Дата |
|
К-сть год |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання здобувача освіти |
|
|
|
|
|
Оцінювання і презентація освітніх результатів |
розробляє критерії оцінювання майбут-нього виробу [4 ТЕО 1.1]; оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів [4 ТЕО 1.5]; описує модель свого виробу, аргументо-вано її відстоює [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5]; презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності [4 ТЕО 1.5] |
|
10 |
|
|
1 |
Організація робочого місця. Правила внутрішнього розпорядку. Безпека праці та санітарні норми Виготовлення рельєфної карти України Оцінювання і презентація освітніх результатів |
організовує власну діяльність з виготов-лення виробу [4 ТЕО 1.1; 2.2]; використовує інструменти й пристосуван-ня, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії [4 ТЕО 2.1; 4.3]; виготовляє виріб із використанням тра-диційних та сучасних технологій оброб-ки матеріалів (ліплення, моделювання, вирізання) [4 ТЕО 2.1; 2.2]; розробляє критерії оцінювання майбут-нього виробу [4 ТЕО 1.1]; оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів [4 ТЕО 1.5]; описує модель свого виробу, аргументо-вано її відстоює [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5]; презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності [4 ТЕО 1.5] |
|
11 |
|
|
1 |
Організація робочого місця. Правила внутрішнього розпорядку. Безпека праці та санітарні норми |
організовує власну діяльність з виготов-лення [4 ТЕО 1.1; 2.2]; використовує інструменти й пристосуван- |
|
№ |
Дата |
|
К-сть год |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання здобувача освіти |
|
|
|
|
|
Створення презентація домашнього борщу Оцінювання і презентація освітніх результатів |
ня, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії [4 ТЕО 2.1; 4.3]; розрізняє корисні і шкідливі звички, пов’язані з вживанням їжі [4 ТЕО 4.1]; планує дії для реалізації задуму в матеріалі [4 ТЕО 1.1]; створює виріб у цифровому вигляді; розробляє критерії оцінювання майбут-нього виробу [4 ТЕО 1.1]; оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів [4 ТЕО 1.5]; описує модель свого виробу, аргументо-вано її відстоює [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5]; презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності [4 ТЕО 1.5] |
|
12 |
|
|
1 |
Організація робочого місця. Правила внутрішнього розпорядку. Безпека праці та санітарні норми Виготовлення подарунка із пророщених зерен пшениці
|
організовує власну діяльність з виготов-лення [4 ТЕО 1.1; 2.2]; використовує інструменти й пристосуван-ня, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії [4 ТЕО 2.1; 4.3]; добирає матеріали для виготовлення спроєктованого виробу, зокрема і вторинні [4 ТЕО 1.3; 3.2]; використовує матеріали вторинної пе-реробки для виготовлення нових виробів [4 ТЕО 3.2]; охоче виготовляє подарунки, допомагає іншим [4 ТЕО 1.1; 4.1]; |
|
№ |
Дата |
|
К-сть год |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання здобувача освіти |
|
|
|
|
|
Оцінювання і презентація освітніх результатів |
вирощує рослини [4 ТЕО 4.1; 4.2; 4.3]; розробляє критерії оцінювання майбут-нього виробу [4 ТЕО 1.1]; оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів [4 ТЕО 1.5]; описує модель свого виробу, аргументо-вано її відстоює [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5]; презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності [4 ТЕО 1.5] |
|
13 |
|
|
1 |
Організація робочого місця. Правила внутрішнього розпорядку. Безпека праці та санітарні норми Виготовлення пробок для весняного дизайну приміщень Оцінювання і презентація освітніх результатів |
організовує власну діяльність з виготов-лення виробу [4 ТЕО 1.1; 2.2]; використовує інструменти й пристосуван-ня, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії [4 ТЕО 2.1; 4.3]; виготовляє виріб із використанням тра-диційних та сучасних технологій оброб-ки матеріалів (комбінування різних мате-ріалів, моделювання, склеювання) [4 ТЕО 2.1; 2.2]; розробляє критерії оцінювання майбут-нього виробу [4 ТЕО 1.1]; оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів [4 ТЕО 1.5]; описує модель свого виробу, аргументо-вано її відстоює [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5]; презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності [4 ТЕО 1.5] |
|
№ |
Дата |
|
К-сть год |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання здобувача освіти |
|
14 |
|
|
1 |
Організація робочого місця. Правила внутрішнього розпорядку. Безпека праці та санітарні норми Виготовлення виробів на шкільний благодійний ярмарок Оцінювання і презентація освітніх результатів |
організовує власну діяльність з виготов-лення виробу [4 ТЕО 1.1; 2.2]; використовує інструменти й пристосуван-ня, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії [4 ТЕО 2.1; 4.3]; формулює мету своєї діяльності [4 ТЕО 1.1]; проявляє ініціативність у доброчинній ді-яльності з власноруч створеними вироба-ми [4 ТЕО 1.1; 2.2; 4.1]; виготовляє виріб із використанням тра-диційних та сучасних технологій оброб-ки матеріалів (витинанка, лозоплетіння, вишивка, шиття, плетіння, мозаїка, ком-бінована аплікація, оригамі, ниткографі-ка, скрапбукінг тощо) [4 ТЕО 2.1; 2.2]; розробляє критерії оцінювання майбут-нього виробу [4 ТЕО 1.1]; оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів [4 ТЕО 1.5]; описує модель свого виробу, аргументо-вано її відстоює [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5]; презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності [4 ТЕО 1.5] |
|
15 |
|
|
1 |
Організація робочого місця. Правила внутрішнього розпорядку.
|
організовує власну діяльність з виготов-лення виробу [4 ТЕО 1.1; 2.2];
|
|
№ |
Дата |
|
К-сть год |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання здобувача освіти |
|
|
|
|
|
Безпека праці та санітарні норми Виготовлення моделей улюбленого виду транспорту, будинків, пристроїв Техніка: макетування і моделювання Оцінювання і презентація освітніх результатів |
організовує власну діяльність з виготов-лення виробу [4 ТЕО 1.1; 2.2]; використовує інструменти й пристосуван-ня, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії [4 ТЕО 2.1; 4.3]; розробляє критерії оцінювання майбут-нього виробу [4 ТЕО 1.1]; оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів [4 ТЕО 1.5]; розробляє критерії оцінювання майбут-нього виробу [4 ТЕО 1.1]; оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів [4 ТЕО 1.5]; описує модель свого виробу, аргументо-вано її відстоює [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5]; презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності [4 ТЕО 1.5] |
|
16 |
|
|
1 |
Організація робочого місця. Правила внутрішнього розпорядку. Безпека праці та санітарні норми Виготовлення колажу для випускної стіннівки
|
організовує власну діяльність з виготов-лення виробу [4 ТЕО 1.1; 2.2]; використовує інструменти й пристосуван-ня, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії [4 ТЕО 2.1; 4.3]; виготовляє виріб із використанням тра-диційних та сучасних технологій оброб-ки матеріалів (вирізання, склеювання, проєктування) [4 ТЕО 2.1; 2.2]; описує процес створення виробу, естетичні і технічні рішення; [4 ТЕО 1.5] |
|
№ |
Дата |
|
К-сть год |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання здобувача освіти |
|
|
|
|
|
Оцінювання і презентація освітніх результатів |
розробляє критерії оцінювання майбут-нього виробу [4 ТЕО 1.1]; оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів [4 ТЕО 1.5]; описує модель свого виробу, аргументо-вано її відстоює [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5]; презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності [4 ТЕО 1.5] |
|
17 |
|
|
1 |
Підсумковий урок за рік |
презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності [4 ТЕО 1.5] |