Календарно-тематичне планування
уроків етики
для 6 класу
2022-2023 н.р.
( 35 г. )
для загальноосвітніх навчальних закладів
Затверджено Міністерством освіти і науки України
( лист №1/11-6611 від 23.12.2004 р.)
5–6 класи
Авторські права на текст програми “Етика, 5—6 кл.” належать Міністерству освіти і науки України та авторам програми. Авторське право на видрук програми (враховуючи редагування, коректуру, верстку, художнє оформлення) належить видавництву “Перун” згідно з “Угодою № 17/69-05 на випуск підручників (навчальної літератури) від 27.07.2005 р.” між Міністерством освіти і науки України та видавництвом “Перун”.
№ ур. |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Приміт- ки |
Дист.навч. |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
Тема 1. ЦІННОСТІ ЛЮДИНИ В СУЧАСНОМУ СВІТІ ( 6 г. ) Людське життя як найвища цінність у сучасному світі. Чи важко бути людиною. |
|
|
3. |
|
Коли людину називають “щирою душею”. Як потрібно жити, щоб наші душі визначали як прекрасні. |
|
|
4. |
|
Чому моральні цінності називають життєвими орієнтирами людини. У чому полягає сила людського духу. Що таке обов’язок. Що означає бути дорослим і самостійним. Як захистити та зберегти честь і гідність. |
|
|
5. |
|
Що таке справедливість. Що називають несправедливим. Чи легко бути справедливим. Як протидіяти несправедливому. |
|
|
6. |
|
Чому без праці життя людини втрачає сенс. Працьовитість як риса моральної вдачі. Що означає “творити себе працею”. Чому будь-яка праця є почесною. |
|
|
7. |
|
Що таке ідеал. Як ми обираємо ідеали. Як відрізнити ідеал від кумира. Як наблизитися до свого ідеалу. |
|
|
8. |
|
Узагальнення |
|
|
9. |
|
К.р. № 1з теми «ЦІННОСТІ ЛЮДИНИ В СУЧАСНОМУ СВІТІ» |
|
|
10. |
|
Тема 2. ЛЮДИНА — ЧАСТИНА ВСЕСВІТУ (6 г.) Чи є людина частиною природи. Як культурна людина повинна ставитися до природи. Що означає “берегти природу”. Моральні зобов’язання людини щодо природного світу. |
|
|
11. |
|
Як пов’язані довкілля та здоров’я людини. Що означає бути “здоровою людиною”. Які звички є шкідливими. |
|
|
12. |
|
Що означає пізнати себе. Чому потрібно керувати своїми почуттями та вчинками. Що таке “мистецтво керувати собою”. |
|
|
13. |
|
Що означає бути розвиненою людиною. Які заняття розвивають людину. Що таке хобі. Як зробити дозвілля змістовним і цікавим. |
|
|
14. |
|
Яку роль відіграють емоції та почуття в житті людини. У чому сила моральних почуттів. Як навчитися культури почуттів |
|
|
15. |
|
Чому любов визначають як найвище почуття. Що означає любити. Чи є відмінність між закоханістю та коханням. Як навчитися любити. |
|
|
16. |
|
К.р. № 2 з теми «ЛЮДИНА — ЧАСТИНА ВСЕСВІТУ» |
|
|
17. |
|
Повторення та узагальнення вивченого. |
|
|
18. |
|
Тема 3. МОРАЛЬНІ ВИМІРИ СПІЛКУВАННЯ (6 г.) Як виникають і зберігаються моральні цінності суспільства. Що таке загальнолюдські цінності. |
|
|
19. |
|
Як мораль регулює відносини й спілкування людей. |
|
|
20. |
|
Що таке толерантність і нетерпимість. Як проявляти толерантність у спілкуванні з людьми. Що таке повага. Що означає поважати інших. |
|
|
21. |
|
Як розділити радість і печаль іншої людини. Що таке милосердя. Кого називають альтруїстом, а кого — егоїстом. Як співчувати й проявляти милосердя словом і ділом. |
|
|
22. |
|
Місце духовності і релігійності в людському житті. У чому полягає феномен віри. Що таке релігійні почуття і чому їх треба поважати. |
|
|
23. |
|
Які релігійні конфесії є в Україні. Що означає бути толерантним до представників іншої релігії. Як поводитися в храмі. |
|
|
24. |
|
Узагальнення |
|
|
25. |
|
К.р. № 3 з теми «МОРАЛЬНІ ВИМІРИ СПІЛКУВАННЯ » |
|
|
26. |
|
Тема 4. ЦІННОСТІ ДЕМОКРАТИЧНОГО ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА (7 г.) Чому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства. Чому мораль громадянського суспільства називають гуманістичною. |
|
|
27. |
|
Чи може бути свобода основою моральності. Що розуміють під свободою вибору, дії, волі. Що означає бути самим собою. Чи може людина бути й залишатися собою в суспільстві. |
|
|
28. |
|
Що таке права та свободи людини. Чому права людини й права дитини є цінністю громадянського суспільства. Як поважати та захищати права людини в демократичному суспільстві. Як співвідносяться право, свобода й обов’язок. |
|
|
29. |
|
Що таке суспільна справедливість і соціальна різноманітність. У чому ми всі рівні, хоча й різні. Чого вимагає від нас різноманітність життя в громадянському суспільстві. |
|
|
30. |
|
Як співвідносяться мораль і закон як регулятори життя громадян в демократичному суспільстві. Що означає рівність усіх перед законом. |
|
|
31. |
|
Що таке громадянська позиція людини. Чому громадянська позиція є цінністю демократичного суспільства. У чому полягає почуття гідності громадянина |
|
|
32. |
|
У чому полягає етика відносин між народами в демократичному суспільстві. Як ставитися до культурно-національних особливостей людей, які живуть в Україні. Як проявити повагу до національних традицій, звичаїв та обрядів інших народів. |
|
|
33. |
|
Узагальнення |
|
|
34. |
|
К.р. № 3 з теми «ЦІННОСТІ ДЕМОКРАТИЧНОГО ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА » |
|
|
35. |
|
ПІДСУМКОВИЙ УРОК |
|
|
Погоджено Заступник директора
Дата ----------------