"Календарно-тематичне планування уроків географії" 8 клас, для дітей з особливими освітніми потребами.

Про матеріал

"Календарно-тематичне планування уроків географії" 8 клас, для дітей з особливими освітніми потребами.

Складено відповідно до НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ Міністерства освіти і науки України

Інституту спеціальної педагогіки НАПН України ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ

Географія 8-9 класи Укладачі: Сак Т.В., Босенко І.І. Київ-2016 НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ Географія 6-7 клас, Укладачі: Торба Л.С., вчитель вищої категорії, вчитель-методист, директор Київської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату №15; Сугако В.Г., вчитель географії Київської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату №15.Київ- 2015

Перегляд файлу

1

 

 

8 клас

Г Е О Г Р А Ф І Я

«Україна у світі: при­рода, населення»

(70 годин, 2 години на тиждень)

п\п

К-сть

годин

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої
підготовки учнів

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи

Дата

1

 

 

      2

 

 

      3

 

 

 

      4

2

2

ВСТУП

Фізична географія України.

 

Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України. 

 

Джерела географічної інформації.

Географічні відомості про територію України в минулому.

 

  Дослідження  Геродота, Г. Боплана,  С. Рудницького. Сучасні географічні дослідження

 

Учень:

називає: об’єкти вивчення курсу;

методи досліджень  фізичної та суспільної географії;

джерела географічної інформації; 

наводить приклади географічних досліджень території України у минулому і тепер;

розрізняє істотні ознаки понять «фізична географія» та «суспільна географія»;

розуміє значення знань з фізичної та суспільної географії для себе і суспільства.

Вчити:

розвивати узагальненість сприймання та стійкість уваги при вивченні нового матеріалу;

аналізувати, порівнювати методи досліджень  фізичної та суспільної географії;

розвивати навички пошуку географічної інформації з різних джерел географічних знань;

формувати пізнавальну активність в процесі вивчення курсу;

розвивати спостережливість, наполегливість.

 

 

 

6

Розділ І. Географічна карта та робота з нею

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

7

 

 

 

 

 

3

Тема 1. Географічна карта. 

Зображення України в  картографічних творах. Елементи карти, картографічні проекції та види спотворень на географічних картах.

 

Способи зображення географічних об`єктів та явищ на картах. Класифікація карт.

 

Навчальні карти й атласи. Національний атлас України, електронні карти. Картографічні  інтернет-джерела.

Учень:

називає джерела географічної  інформації,  елементи карти;

розпізнає види карт, їх зміст та призначення;

 

характеризує методи і засоби отримання географічної інформації;

визначає об’єкти, напрямки, відстані, географічні координати за навчальними картами;

користується навчальними картами й атласами, картографічними інтернет-джерелами;

розуміє значення джерел географічної інформації для життєдіяльності людини.  

 Вчити:

аналізувати та порівнювати джерела географічної  інформації,  методи і засоби отримання географічної інформації тощо;

користуватись навчальними картами й атласами, картографічними інтернет-джерелами;

формувати пізнавальну активність під час роботи з джерелами географічної інформації;

 

 

8-9

 

 

 

 

     10

3

Тема 2. Топографічні карти.

Читання та практичне використання топографічних карт.

 

Практична робота

  1.                Визначення об`єктів, напрямків, географічних координат, висот точок за топографічною картою.

 

Учень:

називає елементи топографічної карти;

розпізнає топографічні карти;

характеризує методи і засоби отримання інформації з топографічних карт;

визначає об’єкти, напрямки, географічні, координати, висоту точок за топографічною картою;

користується топографічною картою

Вчити:

аналізувати та порівнювати топографічні карти; методи і засоби отримання інформації з топографічних карт;

розвивати самоконтроль у процесі роботи з топографічними картами;

оформляти результати отримані під час виконання практичної  роботи;

формувати  навички   самостійної   роботи під час виконання практичної роботи та на уроці;

 

 

 

5

Розділ ІІ. Географічний простір України

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

2

Тема 1. Україна на політичній карті Європи і світу.

Політична карта світу, її елементи та процес формування.   Державний лад: форми правління та адміністративно-територіальний устрій країн. Державний лад в Україні.

Географічне положення України. Геополітика. Державна територія України. Державні кордони, розміри території, крайні точки, географічні центри України та Європи.

Практична робота

2. Нанесення на контурну карту кордонів сусідніх держав, крайніх точок, географічних центрів України та Європи і зазначення їхніх назв; визначення координат точок.

 

 

Учень:

називає крайні точки і розміри території України, суміжні з нею держави;

розуміє відмінність між поняттями «країна», «держава», «залежна територія», «невизнані держави»;

характеризує кордони та особливості географічного положення України;

виначає координати крайніх точок України;

показує на карті суходільні і морські кордони: суходіл і територіальні води, крайні точки України, острови Зміїний, Джарилгач, півострови Кримський, Керченський, косу Арабатська Стрілка, Каркінітську затоку, Керченську протоку, країни-сусіди України;

розповідає про  географічне положення України.

Вчити:

аналізувати та описувати крайні точки і розміри території України, суміжні з нею держави;

розширити знання про державний лад, форми правління та адміністративно-територіальний устрій країн;

розвивати просторові уявлення під час роботи з картою;

розвивати самоконтроль у процесі роботи з контурними картами та атласом;

зв’язно та усвідомлено відтворювати інформацію здобуту під час роботи на уроці;

 

    13

 

    14

1

Тема 2. Формування території України.

Територіальні зміни меж України з ХХ ст. Особливості сучасного адміністративно-територіального устрою, його   проблеми та шляхи вдосконалення на різних територіальних рівнях

Учень:

називає адміністративно-територіальні одиниці України;

розповідає про особливості сучасного адміністративно-територіального устрою України;

розуміє особливості змін на політичній карті світу, зміни  територіальних меж України з ХХ ст.;

показує на карті одиниці адміністративно-територіального устрою України;

Вчити:

розвивати логічне мислення при встановленні причинно-наслідкових зв'язків;

розширити знання щодо особливостей сучасного адміністративно-територіального устрою України;

розвивати практичні навички «читання» карти;

формувати пізнавальну активність у вивченні географії;

 

 

     15

 

 

 

 

 

 

2

Тема 3. Україна на карті годинних поясів.

Міжнародна система відліку  часу. Годинні пояси.  Місцевий час. Поясний час. Літній час. Особливості регулювання системи відліку часу в країнах  світу. Час в Україні. 

 

Практична робота

3. Аналіз карти годинних поясів світу. Визначення місцевого та поясного часу в Україні.

Узагальнення знань

Учень:

називає різні види часу, що існують в міжнародній системі його відліку;

наводить приклади регулювання часу в країнах світу;

розуміє відмінність між поняттями «місцевий час»,  «поясний час»;

аналізує карту годинних поясів світу;

визначає місцевий і поясний час в Україні;

 

Вчити:

зв`язно та усвідомлено відтворювати інформацію про різні види часу, що існують в міжнародній системі його відліку;

розвивати уміння порівнювати особливості годинних поясів світу;

самостійно визначати місцевий і поясний час в Україні;

розвивати пізнавальний інтерес, самостійність, допитливість;

 

 

 

34

Розділ ІІІ. Природні умови і ресурси України

 

     16

 

     17

 

     18

 

     19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     20

 

     21

 

 

 

 

7

Тема 1. Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси.

 Форми земної поверхні. Простягання низовин, височин, гір, річкових долин. Карта «Фізична поверхня». Геологічна історія Землі. Геологічне літочислення. Геологічні ери. Карта «Тектонічна будова». Основні тектонічні структури. Зв`язок рельєфу з тектонічними структурами. Геологічна будова.  Дослідження П. Тутковського. Неотектонічні рухи. Вплив геологічної будови та тектоніки на діяльність людини.

Формування рельєфу. Внутрішні та зовнішні  рельєфотвірні чинники і процеси. Типи рельєфу за походженням. Рельєф і діяльність людини. 

 Корисні копалини України, їх класифікація за використанням,  географія, закономірності поширення. Паливні корисні копалини. Діючі та перспективні басейни й райони видобутку вугілля, нафти, природного газу, «сланцевого газу», торфу, горючих сланців.  Рудні та нерудні корисні копалини: басейни, райони залягання та видобутку. Мінеральні води та грязі.

Проблеми раціонального використання мінеральних ресурсів. Особливості геологічної будови, рельєфу та мінеральних ресурсів своєї  місцевості. 

 

Практична робота

4. Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними копалинами у межах України.

 

Учень:

називає форми земної поверхні;

показує на карті:  

низовини: Придніпровська, Причорноморські, Закарпатська, Поліська;

височини: Придніпровська, Подільська, Донецька, Приазовська, Хотинська (г. Берда);

гори: Українські Карпати (г. Говерла), Кримські (г. Роман-Кош);

тектонічні структури: Східноєвропейська платформа, Український щит, Волино-Подільська плита, Дніпровсько-Донецька западина, Причорноморська западина, Скіфська платформа, Донецька складчаста область, Карпатська і Кримська складчасті системи;

басейни і родовища корисних копалин: Донецький та Львівсько-Волинський кам’яновугільні басейни, Дніпровський буровугільний басейн, Західний, Східний, Південний нафтогазоносні райони, Криворізький залізорудний басейн, Кременчуцьке родовище залізних руд, Придніпровський марганцеворудний басейн, Іршанське родовище титанових руд, Побузький хромітово-нікелеворудний район, Артемівське, Слов’янське, Солотвинське родовища кам’яної солі, Калуське родовище калійної солі, Яворівське родовище сірки, Заваллівське родовище графіту.

наводить приклади родовищ корисних копалин;

розуміє поняття «платформа», «щит», «плита», «область складчастості»;

під керівництвом вчителя визначає вік гірських порід за геологічною картою;

розповідає про особливості природних умов території у різні геологічні ери;

розуміє та з допомогою вчителя встановлює взаємозв`язки рельєфу з тектонічними структурами, корисними копалинами,  геологічною будовою території;

робить висновки щодо впливу людини на рельєф, наслідки видобування корисних копалин та необхідність охорони надр.

Вчити:

застосовувати різні види сприйняття для дослідження форм рельєфу земної поверхні;

розвивати логічне мислення, уяву;

розрізняти та розповідати зміст понять «платформа», «щит», «плита», «область складчастості»;

зв`язно та усвідомлено відтворювати інформацію про особливості природних умов території у різні геологічні ери;

аналізувати фізичну,тектонічну та геологічну карти;

розкривати взаємозв`язки рельєфу з тектонічними структурами, корисними копалинами,  геологічною будовою території;

розвивати зорово-моторну координацію у процесі роботи з картою;

робити висновки щодо впливу людини на рельєф, наслідки видобування корисних копалин та необхідність охорони надр;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22

 

Контрольна робота №1

 

 

 

     23

 

 

 

 

     24

 

 

 

     25

 

 

 

 

     26

 

 

     27

5

Тема 2. Клімат і кліматичні ресурси.

Загальна характеристика клімату Україи. Основні кліматичні чинники: сонячна енергія, циркуляція атмосфери, підстильна земна поверхня, їх взаємодія. Розподіл сонячної енергії в атмосфері і на земній поверхні.   Властивості повітряних мас, що впливають на територію України. Атмосферні фронти, циклони та антициклони. Кліматичні показники: температура,  вологість повітря,  опади,  коефіцієнт зволоження та їх розподіл в Україні.  Річний та сезонний хід кліматичних показників. Кліматична карта. Кліматичні ресурси.

Погода і  умови несприятливі погодно-кліматичні явища. Метеорологічна служба. Прогноз погоди.

Вплив погодно-кліматичних умов на здоров’я і господарську діяльність людини. Охорона атмосферного повітря. Кліматичні особливості своєї місцевості.

 

Практичні роботи

5. Визначення вологості повітря за заданими показниками.

 

6. Встановлення особливостей клімату різних регіонів України за аналізом карт та кліматичних діаграм

Учень:

називає основні кліматотвірні чинники, основні кліматичні показники, типи клімату;

наводить приклади небезпечних погодних  явищ;

розрізняє поняття «атмосферний фронт», «циклон», «антициклон»;

характеризує особливості розподілу сонячної енергії, напрямки руху атмосферних фронтів, циклонів та антициклонів,

 кліматичні ресурси України;

аналізує дані метеорологічних спостережень;

розповідає про дію кліматотвірних чинників;

з допомогою вчителя складає прогноз погоди за синоптичними картами, народними прикметами;

виконує інструментальні спостереження за погодою;

робить висновки про кліматичні умови та ресурси України;

 

Вчити:

аналізувати та характеризувати  особливості розподілу сонячної енергії, напрямки руху атмосферних фронтів, циклонів та антициклонів, кліматичні ресурси України;

розвивати стійкість уваги, можливості її розподілу та переключення в процесі спостережень за змінами погоди;

 розвивати логічне мислення та полі сенсорне сприйняття під час користування кліматичною картою;

робити висновки про кліматичні умови і ресурси України;

розповідати про основні кліматотвірні чинники;

розкривати взаємодію чинників кліматоутворення; 

розвивати самостійність під час інструментальних спостережень за погодою;

 

 

 

    28

 

 

     29

 

 

 

     30

 

 

     31

 

 

 

5

Тема 3. Води суходолу і водні ресурси.

Склад вод суходолу. Поверхневі води. Річки. Будова річкової долини: річище, заплава, тераси, меандри, твердий стік. Основні річкові басейни та системи. Вплив рельєфу на річки. Характер течії. Падіння, похил річки. Вплив клімату на формування річкової системи. Живлення і режим річок, густота річкової мережі. Річковий стік, витрати води.

Озера, їх типи, особливості водного режиму. Болота, їх типи і поширення, причини заболочення. Водосховища та канали.

Узагальнення знань

Учень:

називає основні річкові басейни України;

показує на карті:  

річкові системи: Дніпра, Сіверського Донця, Південного Бугу, Дністра, Дунаю;

озера: Ялпуг, Сасик, Шацькі, Синевир;

лимани: Дніпровсько-Бузький, Молочний,  Дністровський;

водосховища: Київське, Канівське, Кременчуцьке, Каховське, Дніпровське, Дніпродзержинське;

канали: Північнокримський, Дніпро – Донбас, Каховський;

артезіанські басейни: Дніпровсько-Донецький, Волино-Подільський, Причорноморський;

розрізняє поняття «меандри», «тераси», «водний режим», «річковий стік», «витрата води», «водні ресурси»;

характеризує водні об’єкти України, шляхи раціонального використання водних ресурсів;

розповідає про особливості живлення та водного режиму річок, озер;

дає оцінку водозабезпеченості території України та її окремих регіонів;

Вчити:

характеризувати основні річкові басейни України;

розкривати зв`язок гідрологічного режиму річок і озер з кліматичними умовами, підземними водами;

розрізняти поняття «меандри», «тераси», «водний режим», «річковий стік», «витрата води», «водні ресурси»;

робити висновки про водозабезпеченості території України та її окремих регіонів;

аналізувати та характеризувати водні об’єкти України;

розвивати самоконтроль та зорово-моторну координацію під час виконання практичної роботи;   

розповідати про шляхи раціонального використання водних ресурсів;

 

 

    32

 

Підземні води. Основні артезіанські басейни. Водні ресурси України, шляхи їх раціонального використання та охорони. Води суходолу своєї місцевості. 

 

Практична робота

7. Позначення на контурній карті назв найбільших річок,  озер, водосховищ, каналів, позначення боліт України. Аналіз забезпеченості водними ресурсами різних територій  України

 

 

     33

 

     354

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Тема 4. Ґрунти та ґрунтові  ресурси.

Умови ґрунтоутворення, структура ґрунту, ґрунтові горизонти, родючість. Основні типи ґрунтів, закономірності їх поширення. Карта ґрунтів. Ґрунтові  ресурси України. Ґрунти своєї місцевості. Зміни ґрунтів у результаті господарської діяльності людини. Заходи з раціонального використання й охорони ґрунтових  ресурсів.

 

Практична робота

8. Порівняльний аналіз різних типів ґрунтів України.

Учень:

називає основні чинники ґрунтоутворення;

наводить приклади ґрунтів різних типів;

характеризує ґрунтові  ресурси України;

розуміє умови ґрунтоутворення, особливості поширення ґрунтів;

 карту ґрунтів України;

з допомогою вчителя розповідає щодо закономірностей поширення ґрунтів на рівнинній частині України та в горах;

 

Вчити:

аналізувати основні чинники ґрунтоутворення; умови ґрунтоутворення,

розвивати логічне та наочно-образне мислення;

користуватись пам`яттю різної модальності для дослідження типів грунтів, що поширені на території України;

пояснювати особливості поширення ґрунтів;

розвивати практичні навички роботи з ґрунтовою картою України;

розповідати про земельні ресурси України;

 

 

    35

1

Тема 5. Рослинність.

Різноманітність рослинності. Закономірності поширення рослинного покриву в Україні. Рослинні угруповання.  Червона та Зелена книги України. Рослинні ресурси, їх охорона і відтворення. Рослинність своєї місцевості

Учень:

називає видовий склад рослинності;

характеризує основні типи рослинного покриву України;

розпізнає види рослин, що занесені до Червоної книги України;

наводить приклади рослинних угруповань, занесених до Зеленої книги України;

аналізує карту рослинності України, вплив господарської діяльності людини на рослинний покрив;

робить висновки щодо закономірностей поширення основних типів рослинності  в Україні;

розповідає про стан рослинних ресурсів,  їх роль у господарській діяльності,  наслідки використання в різних регіонах України

Вчити:

аналізувати та характеризувати основні типи рослинного покриву України;

користуватись пам`яттю різної модальності для дослідження типів рослинного покриву України;

 робити висновки щодо закономірностей поширення основних типів рослинності  в Україні;

наводити приклади рослин, занесені до Червоної книги України;

розповідати про вплив господарської діяльності на рослинний покрив;

 

 

   36

1

Тема 6. Тваринний світ України.

Різноманітність тваринного світу.   Закономірності поширення тваринного світу в Україні. Тварини, занесені до Червоної книги України. Вплив людини на тваринний світ. Тваринні ресурси України, заходи з  їх відтворення й охорони. Тваринний світ своєї місцевості.

 

 

Учень:

називає видовий склад тваринного світу; фауністичний склад лісів, луків, степів, боліт, водойм;

розпізнає види  тварин, які занесені до Червоної книги України;

розповідає про тваринний світ України;

з допомогою вчителя наводить приклади акліматизації та реакліматизації тварин;

аналізує карту тваринного світу України;

робить висновки щодо стану тваринних ресурсів, їх роль у господарській діяльності людини,  наслідки використання  в різних регіонах України

Вчити:

усвідомлювати поняття «акліматизація» та «реакліматизація тварин»;

розвивати логічне мислення та олі сенсорне сприйняття під час користування  картою тваринного світу України;

аналізувати фауністичний склад лісів, луків, степів, боліт, водойм; тварин занесених до Червоної книги України;

 

 

 

     37

 

     38

 

 

     39   

     40

     41

     42

 

     43

     44

     45

 

 

 

     46

 

10

Тема 7. Ландшафти України.

Ландшафт. Карта «Ландшафти». Районування природних ландшафтів, їх відображення на картах. Антропогенні ландшафти. Рівнинні ландшафти, їх різноманітність. Природні зони України: мішаних лісів, широколистих лісів, лісостепова, степова. Використання та охорона рівнинних ландшафтів. 

Гірські ландшафти Українських Карпат і Кримських гір,  особливості їх зміни з висотою, використання та охорона.

Природні умови і ресурси Чорного та Азовського морів, проблеми їх раціонального використання.

 

Практична робота

9. Складання порівняльної характеристики природних зон  України (за вибором).

 

Учень:

розрізняє поняття «ландшафт», «природно-територіальний комплекс» тощо;

 наводить приклади чинників формування природних ландшафтів, природних країн, природних зон;

показує на карті природні зони, гірські країни;

розрізняє класифікацію ландшафтів, їх географічне положення;

 розповідає про особливості взаємодії компонентів природи у ландшафті;

показує на карті природні зони України: мішаних лісів, широколистих лісів, лісостепову, степову;

наводить приклади природоохоронних територій;

з допомогою вчителя аналізує карту ландшафтів, співвідношення природних та антропогенних ландшафтів у своїй місцевості,

робить висновки щодо  впливу господарської діяльності людини на природні особливості ландшафтів;

Вчити:

аналізувати поняття «ландшафт», «природно-територіальний комплекс» тощо;

робити висновки щодо  впливу господарської діяльності людини на природні особливості;

порівнювати особливості взаємодії компонентів природи у ПТК;

розвивати зорово-моторну координацію під час роботи з картою;

розкривати взаємозв`язки між компонентами природи у природних зонах;

розвивати практичні навички під час роботи з картою ландшафтів та природних зон;

наводити приклади природоохоронних територій;

розвивати вміння самоконтролю під час виконання практичної роботи;

розповідати про особливості взаємодії компонентів природи у ландшафті;

 

 

 

    47

 

 

 

 

    48

 

 

 

 

 

 

     49

3

Тема 8. Природокористування. 

Використання природно-ресурсного потенціалу України.  Основні види забруднень довкілля в Україні. Вплив екологічної ситуації на життєдіяльність населення.       

Основні заходи щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони довкілля. Природно-заповідні об’єкти своєї місцевості.

Природокористування в умовах сталого розвитку.

 

Практична робота

10. Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України.

 

Учень:

розрізняє категорії природно-ресурсного фонду України, види забруднень довкілля;

наводить приклади об’єктів природно-заповідного фонду України і під керівництвом вчителя показує їх на карті:

біосферні заповідники: Асканія-Нова, Карпатський, Дунайський, Чорноморський;

природні заповідники: Карадазький, Український степовий, Медобори, Канівський, Поліський;

національні природні парки: Карпатський, Шацький, Синевір, Подільські Товтри;

регіональний ландшафтний парк «Меотида»;

розповідає про сучасну екологічну ситуацію в Україні; 

аналізує вплив екологічної ситуації на здоров’я населення;

наводить приклади об’єктів природно-заповідного фонду своєї місцевості;

робить висновки щодо наслідків використання й охорони природних умов та природних ресурсів України

Вчити:

аналізувати основні види забруднень довкілля в Україні;

наводити приклади об’єктів природно-заповідного фонду своєї місцевості;

розкривати причинно-наслідкові зв`язки пов`язані з впливом екологічної ситуації на здоров’я населення;

розвивати зорово-просторові процеси при роботі з картою та атласом;

розповідати про сучасну екологічну ситуацію в Україні;

 

 

 

 

12

Розділ IV. Населення України та світу

 

     50

 

 

 

 

 

      51

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    52

3

Тема 1. Демографічні процеси та статево-віковий склад населення світу та України.

Кількість населення в світі та Україні. Чинники, що впливають на кількість населення: природний рух, міграції. Міграційна політика держав.

Статево-віковий склад населення світу й України. Тривалість життя населення.

Зміна кількості населення в світі та Україні. Регіональні відмінності демографічних процесів. Дослідження П. Чубинського. Демографічна політика.

Механічний рух населення: причини і види міграцій, основні напрямки міграційних потоків у світі та Україні. Українська діаспора. Міграційна політика.

 

Практичні роботи

11. Обчислення показників природного та механічного руху населення в різних регіонах України.

 

12. Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу

Учень:

називає кількість населення світу, України;

розуміє та розрізняє суттєві ознаки  понять «природний рух населення», «демографічний вибух», «демографічна криза», «демографічна політика», «еміграція», «імміграція»;

визначає показники  народжуваності, смертності, природного й механічного руху, частки жінок і чоловіків, окремих вікових груп у  структурі населення країни (регіону);

користується  різними джерелами інформації, що характеризують населення світу й окремих країн, України та її областей;

розповідає про демографічну ситуацію, що склалася в різних регіонах України;

з допомогою вчителя аналізує статево-вікові піраміди України та окремих країн світу;

пояснює причини виникнення діаспор;

розуміє важливість знань про демографічні процеси в Україні і країнах світу.

Вчити:

аналізувати та порівнювати статево-вікові піраміди України та окремих країн світу;

розширити знання учнів про кількість та статево-віковий склад населення світу та України;

користуватись пам`яттю різної модальності для дослідження понять «природний рух населення», «демографічний вибух», «демографічна криза», «демографічна політика»;

самостійно визначати показники  народжуваності, смертності, природного й механічного руху, частки жінок і чоловіків, окремих вікових груп у  структурі населення країни (регіону);

розкривати причинно-наслідкові зв'язки  пов`язані з нерівномірним розміщенням та депопуляцією населення;

формувати самоконтроль, зорово-моторну координацію у процесі роботи з географічною картою та під час виконання практичних робіт;

аналізувати способи зображення держав і столиць на політичній карті світу, населених пунктів на плані місцевості;

розвивати звзне мовлення на основі збагачення словникового запасу на матеріалі відомостей про природний рух населення,  механічний рух населення, природний приріст тощо;

розвивати  вміння  висловлювати власну думку щодо демографічної ситуації, що склалася в різних регіонах України;

розвивати вміння планувати наступну діяльність;

розвивати самостійність в навчально-практичній діяльності;

 

 

    53

 

 

 

    54

 

    55

 

    56

4

Тема 2. Розселення.

Густота населення. Територіальні відмінності густоти населення в світі й Україні.

Міські і сільські населені пункти. Критерії їх розмежування в Україні та країнах світу. Класифікація міст за кількістю населення та функціями. Міське і сільське населення. Урбанізація. Міські агломерації. Мегаполіси. Світові міста. Субурбанізація. Хибна урбанізація.

 

 

Учень:

визначає суттєві ознаки понять «місто», «село», «урбанізація», «субурбанізація», «агломерація», «мегалополіс» тощо;

називає та показує на карті регіони світу, країни, області в Україні з найбільшою і найменшою густотою населення та  рівнем урбанізації,  найбільші агломерації, світові міста, найбільші міста в Україні;

визначає функції міст;

розповідає про міські і сільські населені пункти, типи міст за людністю і функціями, місто, агломерацію й мегалополіс, темп і рівень урбанізації;

розповідає про вплив природних та демографічних чинників на територіальні відмінності густоти населення;

наводить приклади областей України з різним рівнем урбанізації;

 

Вчити:

аналізувати та визначати зміст понять: “місто”, “село”, “урбанізація”, “агломерація” тощо;

розвивати логічне мислення та зв’язне мовлення на основі знань про міські і сільські населені пункти, типи міст за людністю і функціями, місто, агломерацію й мегалополіс тощо;

робити висновки про вплив природних та демографічних чинників на територіальні відмінності густоти населення;

розвивати зорово-моторну координацію у процесі роботи з картами;

 

 

 

     57

 

     58

2

Тема 3. Етнічний склад населення.

Етноси. Найпоширеніші мовні сім'ї. Однонаціональні та багатонаціональні країни. Національний склад населення України: особливості та регіональні відмінності. Національні меншини та етнічні групи, основні райони їх розселення

Учень:

називає особливості національного складу населення; етнографічні групи українців та національні меншини;

розуміє поняття  «раса», «нація», «мовна сім’я», «національні меншини», «етнографічна група»;

показує на карті і називає

райони розселення національних меншин в Україні;

користується різними джерелами інформації, що характеризує етнічний склад населення України й окремих країн;

розповідає про етнічний склад населення регіонів України;

розуміє важливість толерантного ставлення до представників інших рас, національностей.

Вчити:

 розрізняти поняття  «раса», «нація», «мовна сім’я», «національні меншини», «етнографічна група»;

розширити словниковий запас учнів;

розкривати причинно-наслідкові зв’язки пов’язані з різноманітністю національного складу населення України та  виникнення діаспор;

розповідати про етнічний склад населення регіонів України;

 розвивати зорово-моторну координацію та саморегуляцію у процесі роботи з картами;

виховувати повагу до представників інших народів, що проживають в Україні, почуття толерантності до етнічних меншин та представників усіх релігійних напрямів, представлених в Україні;

виховувати почуття національної гідності. 

 

 

    59

1

Тема 4. Релігійний склад населення.

Релігія як явище культури. Світові релігії. Регіональні відмінності релігійних вірувань в Україні

 

Учень:

розуміє поняття  «релігія», світова релігія»;

з допомогою вчителя показує на карті і називає регіони домінування світових релігій;

розуміє відмінності релігійних вірувань в Україні;

усвідомлює важливість толерантного ставлення до представників інших релігійних громад

Вчити:

розширити знання учнів про світові релігії;

розвивати зорово-моторну координацію у процесі роботи з картою;

виховувати толерантне ставлення до різних релігій світу.

 

     60

 

Контрольна робота №1

 

 

 

 

    61

2

Тема 5. Зайнятість населення в світі й Україні.

Трудові ресурси. Кількість і якість трудових ресурсів. Економічно активне населення. Зайнятість населення. Проблеми зайнятості населення

Учень:

називає кількість трудових ресурсів в Україні;

розрізняє поняття «трудові ресурси», «економічно активне населення»;

показує на карті і називає області в Україні з найбільшою і найменшою кількістю трудових ресурсів;

пояснює причини безробіття, зміни в структурі зайнятості;

характеризує кількість та якість трудових ресурсів України;

Вчити:

користуватись пам`яттю різної модальності для дослідження трудових ресурсів в Україні;

аналізувати зміст понять: “трудові ресурси”, економічно активне населення”;

розкривати причинно-наслідкові зв’язки пов’язані з неповною зайнятістю трудових ресурсів;

розвивати зорово-моторну координацію у процесі роботи з картами;

 робити висновки щодо причин безробіття, змін в структурі зайнятості;

 

 

 

5

Розділ V.  Природа та населення свого адміністративного регіону

 

     62

 

 

     63-

     64

 

 

     65-

     66    

 

 

 

 

1

 

 

2

 

 

 

2

Тема 1. Географічне положення, адміністративно-територіальний устрій, історія формування і розвитку.

 

Тема 2. Природа регіону.

Особливості природних умов і ресурсів. Природокористування. Об’єкти природно-заповідного фонду.

 

 Тема 3. Населення регіону.

Кількість та структура населення. Етнічний склад. Особливості зайнятості населення.

 

Дослідження (екскурсія)

Ознайомлення з об’єктами природи своєї місцевості

(на вибір вчителя)

Учень:

називає географічне положення адміністративної області своєї місцевості;

характеризує природні умови, ресурси, населення, адміністративної області своєї місцевості;

розуміє та розповідає про  вплив природних умов і природних ресурсів на розселення населення в області і  своїй місцевості;

 наводить приклади раціонального використання та охорони природних ресурсів;

 

Вчити:

розширити знання учнів про природу та населення свого адміністративного регіону;

розкривати причинно-наслідкові зв’язки на прикладі впливу географічного положення адміністративної області своєї місцевості на природні умови;

розвивати зв`язне мовлення та логічне мислення на основі знань про географічне положення, природні умови, ресурси, населення адміністративної області своєї місцевості;

наводити приклади раціонального використання та охорони природних ресурсів;

розвивати інтерес до екологічних проблем.

 

    67

 

Узагальнення знань

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Куліда Ольга Петрівна
    Цікаво і доступно. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Географія, 8 клас, Планування
Додано
11 серпня 2018
Переглядів
7790
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку