КЗ «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Оберіг» ЗОР
Календарно-тематичне планування
з географії у 7-А,7-Б класах за Модельною навчальною програмою «Географія» для 7-10 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Бондаренко О.Ю., Тороп К. С.)
на 2024 - 2025 навчальний рік
Вчительки: Панченко Олени Миколаївни
№ уроку |
Дата Клас 7А, 7Б |
Пропонований зміст навчального предмета |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
|
|
|
ЗМІСТОВА ЛІНІЯ «ВСТУП» |
|
|
1 |
05. 09. 03. 09. |
Що вивчає географія. Значення географічних знань для практичної діяльності людини. |
Бесіда з учителем. Практична робота 1. Дослідження «Значення географічних знань у сучасному світі». |
Учень/учениця знає: розуміє та може пояснити за допомогою вчителя що вивчає географія; про предмет географії і його значення для практичної діяльності людини; загальну мету вивчення курсу географії; знає, розуміє та може пояснити які професії потребують географічних знань; сучасні джерела географічної інформації. Учень/учениця уміє: робити дослідження; робити записи в зошиті; чітко формулювати питання, висловлювати думку; здійснювати пошук географічної інформації з різних джерел; пояснювати значення географічних знань у житті людини; розпізнавати з допомогою вчителя пізнавальну географічну інформацію; |
Розвиток пізнавальної діяльності. Формування вміння виділяти головне, встановлювати логічні зв’язки між частинами. Розширення уявлень про навколишній світ. Формування логічних операцій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення. Корекція і розвиток зорового й слухового сприйняття. Розвиток уміння співпрацювати в команді. Корекція та розвиток точності та свідомості сприйняття. Корекція процесу запам’ятовування та відтворення навчального матеріалу. Корекція зв’язного мовлення при складанні усних оповідань. Корекція та розвиток наочноподібного мислення. |
2 |
12. 09. 10. 09. |
Професії, які потребують географічних знань. Сучасні джерела географічної інформації. |
Бесіда з учителем. Практична робота. 2. Дидактична гра «Професії, які потребують географічних знань». |
використовувати здобуті знання на практиці. |
|
3 |
19. 09. 17. 09. |
Жива і нежива природа. |
Бесіда з учителем. Обговорення ознак живої та неживої природи. Практична робота. 1. Дослідження ознак живої природи на прикладі людини, рослини, тварини. 2. Дослідження «Чи може існувати жива природа без неживої природи». |
Учень/ учениця знає: характерні ознаки живої і неживої природи; розрізняє об’єкти живої та неживої природи; значення живої та неживої природи для життя людини; правила поведінки в природі; необхідність дбайливого ставлення до природи. Учень/учениця уміє: давати відповіді на запитання; пояснювати різницю між живою і неживою природою; досліджувати об’єкти живої і неживої природи; формулювати словесні описи об’єктів; визначати ознаки живої і не живої природи; вирізняти з-поміж об’єктів спільні ознаки; групувати об’єкти за визначеною ознакою; ілюструвати прикладами |
Формування навчальної мотивації. Корекція уваги. Розвиток сприймання під час спостереження за живою і неживою природою. Розвиток здатності узагальнювати та робити висновки. Розвиток пізнавальної діяльності. Формування вміння виділяти головне, встановлювати логічні зв’язки між частинами. Розширення уявлень про навколишній світ. Формування логічних операцій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення. Корекція і розвиток зорового й слухового сприйняття. |
|
|
|
ЗМІСТОВА ЛІНІЯ «ОРІЄНТУВАННЯ НА МІСЦЕВОСТІ» |
|
|
4 |
26. 09. 24.09. |
Горизонт. Лінія горизонту. |
Вивчення нової термінології. Практична робота 1. Замальовка лінії горизонту. |
Учень/учениця знає: що таке горизонт, лінія та сторони горизонту; основні та проміжні сторони горизонту; значення географічних знань у житті людини. Учень/учениця уміє: розрізняти поняття: «горизонт», «лінія горизонту»; називати основні та проміжні сторони горизонту; складати план спостережень; використовувати здобуті знання на практиці; давати відповіді на запитання; пояснювати різницю між горизонтом та лінією горизонту; визначати з опорою на схематичні малюнки лінію горизонту, сторони горизонту.
|
Розвиток просторових уявлень, просторової орієнтації. Корекція просторового сприйняття. Розвиток та корекція граматичної будови мови, розширення й збагачення словника. Корекція та розвиток точності та свідомості сприйняття. Розвиток уміння співпрацювати в команді. Розвиток здатності узагальнювати та робити висновки. Розвиток пізнавальної діяльності. Формування вміння виділяти головне, встановлювати логічні зв’язки між частинами. Розширення уявлень про навколишній світ. Формування логічних операцій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення. Корекція і розвиток зорового й слухового сприйняття |
5 |
03. 10. 01. 10. |
Основні та проміжні сторони горизонту. |
Вивчення нової термінології. Практичні роботи. 2. Замальовка сторін горизонту. 3. Вправи на визначення лінії горизонту та сторін горизонту за схематичними малюнками. 4. Екскурсія на шкільне подвір’я для закріплення поняття горизонт та його основні напрями. |
Учень/учениця знає: що таке горизонт, лінія та сторони горизонту; основні та проміжні сторони горизонту; значення географічних знань у житті людини. Учень/учениця уміє: розрізняти поняття: «горизонт», «лінія горизонту»; називати основні та проміжні сторони горизонту; складати план спостережень; використовувати здобуті знання на практиці; давати відповіді на запитання; пояснювати різницю між горизонтом та лінією горизонту; визначати з опорою на схематичні малюнки лінію горизонту, сторони горизонту.
|
Розвиток просторових уявлень, просторової орієнтації. Корекція просторового сприйняття. Розвиток та корекція граматичної будови мови, розширення й збагачення словника. Корекція та розвиток точності та свідомості сприйняття. Розвиток уміння співпрацювати в команді. Розвиток здатності узагальнювати та робити висновки. Розвиток пізнавальної діяльності. Формування вміння виділяти головне, встановлювати логічні зв’язки між частинами. Розширення уявлень про навколишній світ. Формування логічних операцій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення. Корекція і розвиток зорового й слухового сприйняття |
6 |
10. 10. 08. 10. |
Орієнтування на місцевості за Сонцем та місцевими ознаками. |
Практичні роботи. 1. Вправи на визначення сторін горизонту за Сонцем. 2. Вправи на визначення сторін горизонту за місцевими ознаками. (екскурсія на шкільне подвір’я для закріплення навичок орієнтування). |
Учень/учениця знає: що таке орієнтування; значення вміння орієнтуватися на місцевості; орієнтири за якими можна орієнтуватися на місцевості; як використовувати свої знання на практиці. Учень/учениця уміє: за запитаннями вчителя та малюнками розповідати про основні способи орієнтування за Сонцем та місцевими ознаками; за малюнками визначати основні способи орієнтування на місцевості за Сонцем та місцевими ознаками; використовувати здобуті знання на практиці. |
Розвиток уміння застосовувати логічні способи мислення під час розв’язання пізнавальних і практичних задач, пов’язаних з реальними об’єктами. Розвиток уміння орієнтуватися у просторі за Сонцем, місцевими ознаками. Корекція та розвиток точності та свідомості сприйняття. |
7 |
17.10. 15. 10. |
Компас, його будова і правила користування. |
Вивчення нової термінології. Практичні роботи. 1. Схематична замальовка компасу. 2. «Визначення сторін горизонту за годинником, компасом». Навчальні проєкти 1. Можливості сучасних ІТ - технологій для орієнтування на місцевості (GPSнавігатор, Google карти). 2. Побудова маршруту від власного будинку до школи в застосунку Google карти. |
Учень/учениця знає: що таке компас та правила користування; про призначення та будову компаса; як за допомогою компаса визначити основні та проміжні сторони горизонту; як використовувати свої знання на практиці. Учень/учениця уміє: за детальною інструкцією вчителя та самостійно, виконувати дії по приведенню компаса в робочій стан; користуватися компасом, правильно виконувати всі дії по приведенню компаса в робочій стан, та по визначенню сторін горизонту; за допомогою сучасних ІТ- технологій орієнтуватися на місцевості; визначати сторони горизонту за компасом, годинником; досліджувати за допомогою компаса. |
Формування навчальної мотивації. Корекція уваги. Розвиток сприймання під час спостереження за живою і неживою природою. Розвиток здатності узагальнювати та робити висновки. Розвиток пізнавальної діяльності. Формування вміння виділяти головне, встановлювати логічні зв’язки між частинами. Формування логічних операцій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення. Корекція і розвиток зорового. Розвиток просторового орієнтування та зорової пам'яті при роботі з компасом. Корекція та розвиток точності та свідомості сприйняття. |
|
|
|
ЗМІСТОВА ЛІНІЯ «ПЛАН І КАРТА» |
|
|
8 |
24. 10. 22. 10. |
Масштаб та його призначення. |
Вивчення нової термінології. Практична робота 1. Вправи на визначення масштабу (парти, шкільної дошки), запис масштабу. |
Учень/учениця знає: як використовувати свої знання на практиці; призначення масштабу. Учень/учениця уміє: самостійно та за допомогою вчителя визначати масштаб предметів, записувати та «читати» масштаб. |
Розвиток просторового сприйняття (розташування предметів, об’єктів на карті). Розвиток та корекція монологічного та діалогічного мовлення, розширення та збагачення словникового запасу. |
9 |
07. 11. 05. 11. |
Відомості про малюнок і план предмету, їх різниця. |
Вивчення нової термінології. Практичні роботи. 2. Креслення нескладних планів (предметів, класу). 3. Вправи в умінні позначати напрями на плані. 4. Проєкт «Складання плану своєї кімнати». |
Учень/учениця знає: ознаки відмінностей між малюнком і планом місцевості; як використовувати свої знання на практиці; призначення масштабу. Учень/учениця уміє: називати ознаки відмінностей між малюнком і планом місцевості; самостійно та за допомогою вчителя визначати масштаб предметів, записувати та «читати» масштаб; за інструкцією вчителя виконувати креслення елементарних планів найближчого оточення за заданим масштабом; креслити нескладні плани предметів, класу, кімнати; позначати напрями на плані. |
Коригування просторового сприйняття, сприйняття фізичної карти. Розвиток розумових процесів аналізу, синтезу. Корекція емоційно-вольової сфери (прояви негативізму, розвиток позитивної мотивації). Корекція розумових процесів узагальнення матеріалу, що вивчається. Розвиток уміння відповідати повними, розгорнутими висловлюваннями. Формування стійкості уваги. Розвиток словесно-логічного мислення. |
10 |
14. 11. 12. 11. |
План місцевості та його умовні знаки. |
Бесіда з учителем. Практичні роботи. 1. Визначення напрямків на плані. 2. Орієнтування за планом на місцевості. 3. Читання за умовними знаками плану місцевості. 4. Замальовка у зошитах та виготовлення таблиці умовних знаків плану. |
Учень/учениця знає: ознаки відмінностей між малюнком і планом місцевості; основні умовні кольори та знаки плану; призначення плану місцевості. Учень/учениця уміє: орієнтуватися за планом на місцевості; «читати» за умовними знаками плану місцевості; встановлювати просторові співвідношення між об’єктами в приміщені, на подвір’ї; встановлювати просторові співвідношення між об’єктами на планах; за інструкцією вчителя: виконувати креслення елементарних планів найближчого оточення за заданим масштабом. |
Корекція пізнавальної діяльності учнів. Розвиток спостережливості, вміння порівнювати предмети, об'єкти за планом. Корекція та розвиток здатності розуміти головне при сприйманні навчального матеріалу. Корекція просторового орієнтування. Розвиток уміння співвідносити та знаходити об'єкти фізичної та контурної карти. Корекція емоційно-вольової сфери. Корекція та розвиток вміння працювати у групі. Корекція, збагачення та розширення активного та пасивного географічного словника |
11 |
21. 11 19. 11. |
Географічна карта: види географічних карт: фізична карта, значення географічних карт та їх використання. |
Вивчення нової термінології. Ознайомлення з картами. Практичні роботи. 1.Вправи на визначення виду карти та її призначення. 2. Дослідження «Відмінності плану місцевості та географічної карти». 3. Дослідження «Значення географічних карт у житті і діяльності людини». |
Учень/учениця знає: призначення карти; відмінності плану місцевості та географічної карти; основні види географічних карт за їх призначенням; про значення географічних карт у житті і діяльності людини. Учень/учениця уміє: розрізняти за допомогою вчителя види географічних карт; встановлювати просторові співвідношення між об’єктами та основні напрями на карті; визначати відстані між об’єктами на карті за масштабом; знаходити і показує на карті територію України, її столицю, своє місто чи селище. |
Корекція просторового орієнтування. Розвиток уміння співвідносити та знаходити об'єкти фізичної та контурної карти. Корекція емоційно-вольової сфери. Розвиток вміння працювати у групі. Збагачення та розширення активного та пасивного географічного словника. Корекція сприйняття часу. Корекція пізнавальної діяльності учнів. Розвиток спостережливості, вміння порівнювати предмети, об'єкти за планом. Корекція та розвиток здатності розуміти головне при сприйманні навчального матеріалу. |
12 |
28. 11 26. 11. |
Географічна карта: види географічних карт: політична карта, значення географічних карт та їх використання. |
Вивчення нової термінології. Ознайомлення з картами. Практичні роботи. 1.Вправи на визначення виду карти та її призначення. 2. Дослідження «Відмінності плану місцевості та географічної карти». 3. Дослідження «Значення географічних карт у житті і діяльності людини». |
Учень/учениця знає: призначення карти; відмінності плану місцевості та географічної карти; основні види географічних карт за їх призначенням; про значення географічних карт у житті і діяльності людини. Учень/учениця уміє: розрізняти за допомогою вчителя види географічних карт; встановлювати просторові співвідношення між об’єктами та основні напрями на карті; визначати відстані між об’єктами на карті за масштабом; знаходити і показує на карті територію України, її столицю, своє місто чи селище. |
Корекція просторового орієнтування. Розвиток уміння співвідносити та знаходити об'єкти фізичної та контурної карти. Корекція емоційно-вольової сфери. Розвиток вміння працювати у групі. Збагачення та розширення активного та пасивного географічного словника. Корекція сприйняття часу. Корекція пізнавальної діяльності учнів. Розвиток спостережливості, вміння порівнювати предмети, об'єкти за планом. Корекція та розвиток здатності розуміти головне при сприйманні навчального матеріалу. |
13
14 |
05. 12. 03. 12.
12. 12. 10. 12. |
Умовні кольори та умовні знаки географічної карти.
Основні напрями на карті. |
Бесіда з учителем. Ознайомлення з картами. Практичні роботи. 1. Складання таблиці умовних кольорів і знаків географічної карти. 3. «Читання» географічної карти за умовними кольорами та знаками. 2. Вправи на визначення напрямів сторін горизонту на географічній карті. |
Учень/учениця знає: правила роботи з картою, атласом; умовні знаки, кольори географічних карт та основні напрями; призначенням масштабу на карті; як використовувати свої знання на практиці. Учень/учениця уміє: розрізняти умовні кольори та умовні знаки географічної карти; складати елементарні описи географічних об’єктів; працювати з картами атласу та контурними картами; використовувати карту як джерело інформації. |
Розвиток уваги, уяви та самостійності при виконанні практичних робіт. Формування просторового сприйняття, сприйняття фізичної карти. Розвиток уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Розвиток здібності досліджувати природу, здійснювати рефлексію власної діяльності. Корекція та розвиток словесно-логічного мислення. |
15 |
19. 12. 17. 12. |
Карта Світу. Україна на політичній карті світу. |
Бесіда з учителем. Практичні роботи. 1. Знаходження України на політичній карті світу й карті Європи. 2. Визначення кордонів України на карті Європи. 3. Знаходження на карті країн з якими межує Україна. 4. Знаходження на карті морів, які омивають Україну. |
Учень/учениця знає: правила роботи з картою, атласом; умовні знаки, кольори географічних карт та основні напрями; призначення карти. Учень/учениця уміє: знаходити і показувати на карті сухопутні й морські кордони, крайні точки України, країни з якими межує Україна; розрізняти (за допомогою вчителя) види географічних карт; знаходити моря, які омивають Україну. |
Формування просторового сприйняття, сприйняття фізичної карти. Розвиток уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Розвиток здібності досліджувати, здійснювати рефлексію власної діяльності. Корекція та розвиток словесно-логічного мислення. Формування просторового сприйняття. Розширення та збагачення словника. |
16
17
|
26. 12. 24. 12.
16. 01. 14. 01. |
Карта України. Київ – столиця України.
Своя місцевість на карті України. |
Бесіда з учителем. Практичні роботи. 2. Знаходження столиці України на карті. 3. Позначення на контурній карті кордонів України, столиці. 4. Дидактична гра «Упізнайте визначні місця Києва». 1. Знаходження своєї місцевості на карті України. |
Учень/учениця знає: правила роботи з картою, атласом та контурною картою; умовні знаки, кольори географічних карт та основні напрями; столицю України, країни сусіди, моря, які омивають Україну. Учень/учениця уміє: знаходити і показувати на карті територію України, її столицю, своє місто чи селище; за допомогою та детальною інструкцією вчителя в контурній карті позначати кордони України, столицю. |
Розвиток пізнавального інтересу до об'єктів і процесів навколишнього світу. Розвиток логічного мислення у процесі встановлення причинно-наслідкових зав’язків. Корекція пізнавальної діяльності учнів. Розвиток спостережливості, вміння порівнювати предмети, об'єкти за планом. Корекція та розвиток здатності розуміти головне при сприйманні навчального матеріалу. Розвиток пізнавальної активності |
18 |
23. 01. 21. 01. |
Узагальнююче повторення з теми «План і карта». |
|
|
|
|
|
|
ЗМІСТОВА ЛІНІЯ «ПОВІТРЯ» |
|
|
19 |
30. 01. 28. 01. |
Поняття про атмосферу та її склад. |
Вивчення нової термінології. Віртуальна екскурсія «Будова атмосфери Землі». |
Учень/учениця знає: поняття «атмосфера», «атмосферний тиск», «сила вітру», «погода»; про основні характеристики стану повітря. Учень/учениця уміє: виконувати з допомогою вчителя спостереження, дослідження, фіксувати одержані результати; використовувати метеорологічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси. |
Формування мотивації до пізнавальної діяльності. Розвиток вміння організовувати свою діяльність, визначати її цілі та завдання, вміння вести самостійний пошук, аналіз, відбір інформації; оволодіння практичними вміннями роботи з підручником. Формування поняття «атмосфера», її складових елементів; значення атмосфери життя на Землі. Розвиток вміння спілкуватися та взаємодіяти. |
20 |
06. 02. 04. 02. |
Погода та її показники. |
Вивчення нової термінології. Бесіда з учителем про важливості дослідження погодних умов. Практичні роботи. 1. Спостереження за зміною висоти Сонця над горизонтом. 2. Спостереження за погодою. 4. Ведення календаря погоди. |
Учень/учениця знає: поняття «атмосфера», «атмосферний тиск», «сила вітру», «погода»; про основні характеристики стану повітря; яка головна властивість погоди. Учень/учениця уміє: виконувати з допомогою вчителя спостереження, дослідження, фіксувати одержані результати; за зразком та опорою на інструкцію вчителя описувати стан погоди, записувати результати спостережень у календарі погоди; визначати ознаки зміни погоди своєї місцевості на основі власних спостережень; використовувати метеорологічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси. |
Формування мотивації до пізнавальної діяльності. Розвиток вміння організовувати свою діяльність, визначати її цілі та завдання, вміння вести самостійний пошук, аналіз, відбір інформації; оволодіння практичними вміннями роботи з підручником. Формування поняття «атмосфера», її складових елементів; значення атмосфери життя на Землі. Розвиток вміння спілкуватися та взаємодіяти. |
21 |
13. 02. 11. 02. |
Погода та її показники. |
Вивчення нової термінології. Бесіда з учителем про важливості дослідження погодних умов. Практичні роботи. 5. Вправи на прогнозування змін стану погоди за народними прикметами. 6. Визначення ознак зміни погоди своєї місцевості на основі власних спостережень. |
Учень/учениця знає: поняття «атмосфера», «атмосферний тиск», «сила вітру», «погода»; про основні характеристики стану повітря; народні прикмети, які допомагають прогнозувати погоду; яка головна властивість погоди. Учень/учениця уміє: виконувати з допомогою вчителя спостереження, дослідження, фіксувати одержані результати; за зразком та опорою на інструкцію вчителя описувати стан погоди, записувати результати спостережень у календарі погоди; визначати ознаки зміни погоди своєї місцевості на основі власних спостережень; використовувати метеорологічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси. |
Формування мотивації до пізнавальної діяльності. Розвиток вміння організовувати свою діяльність, визначати її цілі та завдання, вміння вести самостійний пошук, аналіз, відбір інформації; оволодіння практичними вміннями роботи з підручником. Формування поняття «атмосфера», її складових елементів; значення атмосфери життя на Землі. Розвиток вміння спілкуватися та взаємодіяти. |
22 |
20. 02. 18. 02. |
Характеристики стану повітря: температура, вітер, хмарність. |
Бесіда з учителем. Практична робота. 2. Віртуальна екскурсія «Ознайомлення з роботою метеостанції». |
Учень/учениця знає: основні характеристики стану повітря: температуру вітер, хмарність; про зміни погоди у своїй місцевості та їх причини; що таке хмарність. Учень/учениця уміє: розповісти про основні характеристики стану повітря: температуру, вітер, хмарність; за зразком та опорою на інструкцію вчителя описувати стан погоди, записувати результати фенологічних спостережень у календарі погоди; спостерігати за погодою, робити словесний аналіз; використовувати практично здобуті знання. |
Розвиток навичок роботи у групі, вміння працювати з підручником та різними джерелами географічної інформації. Формування дбайливого ставлення до повітряної оболонки Землі. Розвиток пізнавальної активності та творчих здібностей учнів; умінь виділяти, описувати та пояснювати суттєві ознаки основних понять теми. Формування навичок самостійної роботи з географічними текстами, підручником, схемами, метеорологічними онлайн- сервісами та онлайн-ресурсами для організації власних географічних досліджень. |
23 |
27. 02. 25. 02. |
Причини виникнення вітру. |
Бесіда з учителем. Практична робота 1. Побудова рози вітрів, визначення напряму вітру на шкільному подвір’ї. |
Учень/учениця знає: основні характеристики стану повітря: температуру вітер, хмарність; про зміни погоди у своїй місцевості та їх причини; причини виникнення вітру; що таке хмарність. Учень/учениця уміє: розповісти про основні характеристики стану повітря: температуру вітер, хмарність; за зразком та опорою на інструкцію вчителя описувати стан погоди, визначати напрям вітру, записувати результати фенологічних спостережень у календарі погоди; спостерігати за погодою, робити словесний аналіз; використовувати практично здобуті знання. |
Розвиток навичок роботи у групі, вміння працювати з підручником та різними джерелами географічної інформації. Формування дбайливого ставлення до повітряної оболонки Землі. Розвиток пізнавальної активності та творчих здібностей учнів; умінь виділяти, описувати та пояснювати суттєві ознаки основних понять теми. Формування навичок самостійної роботи з географічними текстами, підручником, схемами, метеорологічними онлайн- сервісами та онлайн-ресурсами для організації власних географічних досліджень. |
24 |
06. 03. 04. 03. |
Хмари, їх види та утворення. |
Бесіда з учителем. Практичні роботи. 1. Визначення видів хмар за наочними посібниками. 2. Дослідження «Хмара в пластиковій пляшці». 3. Дослідження «Хмара за допомогою аерозолю». (Дотримування правил безпеки під час виконання практичних дослідів) 4. Спостереження за хмарами. |
Учень/учениця знає: види хмар та як вони утворюються; як використовувати свої знання на практиці; як утворити хмару за допомогою дослідів. Учень/учениця уміє: розрізняти види хмар за наочними посібниками; з допомогою вчителя моделювати атмосферні явища: «Хмара в пластиковій пляшці», «Хмара за допомогою аерозолю» (дотримується правил безпеки під час виконання практичних дослідів); спостерігати за погодою, робити словесний аналіз. |
Розвиток усного мовлення, пам'яті, мислення, вміння самостійно здобувати знання; вміння працювати з метеорологічними онлайн-ресурсами; творчі здібності. Формування емоційно-ціннісного ставлення до світу. Розвиток уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Розвиток здібності досліджувати природу, здійснювати рефлексію власної діяльності. Корекція та розвиток словесно-логічного мислення. |
25 |
13. 03. 11. 03. |
Види атмосферних опадів. |
Бесіда з учителем. Практичні роботи. 1. Складання календаря хмарності та опадів за наявними даними, їх аналіз. 2. Визначити вид атмосферних опадів за характеристикою. |
Учень/учениця знає: види атмосферних опадів за характеристикою; як утворюються опади; основні причини зміни погоди; правила перебування на вулиці під час атмосферних опадів; як використовувати свої знання на практиці. Учень/учениця уміє: вести календар хмарності та опадів за наявними даними, за допомогою вчителя робити їх аналіз; визначити вид атмосферних опадів за характеристикою; спостерігати за погодою; за допомогою вчителя встановлювати взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються в атмосфері. |
Розвиток уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Розвиток здібності досліджувати природу, здійснювати рефлексію власної діяльності. Корекція та розвиток словесно-логічного мислення. Розвиток усного мовлення, пам'яті, мислення, вміння самостійно здобувати знання; вміння працювати з онлайн-ресурсами; творчі здібності. Формування емоційно-ціннісного ставлення до світу. Підвищення інтересу до вивчення предмета. |
26 |
27. 03. 25. 03. |
Несприятливі погодні явища: хуртовини, пилові бурі, туман, грози. Заходи застереження під час несприятливих погодних явищ. |
Бесіда з учителем. Бліцопитування. Практичні роботи. 1. Робота з синоптичною карта України онлайн (з допомогою вчителя). 2. Складання правил безпечної поведінки під час несприятливих атмосферних явищ. |
Учень/учениця знає: небезпечні погодні явища та їх наслідки; значення прогнозу погоди для життєдіяльності людей; про вплив погодних умов на самопочуття та здоров’я людини; правила безпечної поведінки під час несприятливих атмосферних явищ. Учень/учениця уміє: розрізняти небезпечні погодні явища, розповідати про наслідки; за допомогою вчителя аналізувати погодні особливості з використанням інтернет-ресурсів; дотримуватись правил безпечної поведінки під час грози, граду, ожеледі та інших несприятливих природних явищ; за допомогою вчителя працювати з синоптичною картою України онлайн. |
Розвиток уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Розвиток здібності досліджувати природу, здійснювати рефлексію власної діяльності. Корекція та розвиток словесно-логічного мислення. |
27 |
03. 04. 01. 04. |
Термометр, його будова та види. |
Вивчення нової термінології. Практичні роботи. 1. Складання порівняльної характеристики ртутного та електронного термометрів. (Переваги, недоліки, нюанси). 2. Схематична замальовка будови термометра. |
Учень/учениця знає: призначення термометра та його будову; різницю між видами термометрів (переваги, недоліки); основні види термометрів та їх призначення. Учень/учениця уміє: розрізняти термометри за видами та призначенням; робити схематичні замальовки будови термометра; описувати будову термометра |
Розвиток логічного мислення, умінь і навичок працювати з додатковими джерелами інформації. Формування навичок систематизувати та узагальнювати матеріал, аналізувати і робити висновки. Розвиток уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Розвиток здібностей здійснювати рефлексію власної діяльності. |
28 |
10. 04. 08. 04. |
Правила користування термометром. Вимірювання температури повітря. Дотримання техніки безпеки при роботі з термометром. |
Практичні роботи. 1. Складання правил користування термометром (медичним, для вимірювання температури повітря). 2. Вимірювання температури тіла. 3. Вимірювання температури повітря в приміщенні. 4. Вимірювання температури повітря на вулиці. 5. «Читання» показників температури повітря на термометрі. |
Учень/учениця знає: правила користування термометром; як правильно вимірювати температуру повітря на вулиці та в приміщені; як записувати показники вимірів температури повітря; правила безпечного користування термометрами для вимірювання температури тіла. Учень/учениця уміє: користуватися термометром при вимірюванні температури повітря; дотримуватись техніки безпеки при роботі з термометром; самостійно вимірювати температуру повітря в приміщені та на вулиці; читати показники температури повітря на термометрі, пояснювати їх значення; самостійно та за допомогою вчителя користуватися термометрами для вимірювання температури тіла, дотримуватись правил безпеки. |
Розвиток навичок самостійного вимірювання температури повітря. Формування навичок зосередженості та уважності під час виконання практичної роботи. Коригувати вміння школярів працювати за зразком та вказівками. Розвиток уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Розвиток здібності досліджувати природу, здійснювати рефлексію власної діяльності. Корекція та розвиток словесно-логічного мислення. |
29 |
17. 04. 15. 04. |
Узагальнююче повторення з теми «Повітря». |
|
|
|
|
|
|
ЗМІСТОВА ЛІНІЯ «РОСЛИННИЙ І ТВАРИННИЙ СВІТ» |
|
|
30 |
24. 04. 22. 04. |
Поняття – тваринний та рослинний світ. Різноманітність тваринного і рослинного світу Землі. |
Бесіда з учителем. Бліцопитування. Ознайомлення за демонстраційними матеріалами з представниками тваринного і рослинного світу Землі. Практичні роботи. 1. Встановлення взаємозв’язків між рослинним і тваринним світом. 2. Складання словесного опису представників рослинного і тваринного світу за планом. 3. Дидактична гра «Впізнай тварину». 4. Замальовки у зошиті представників рослинного і тваринного світу за власним вибором. |
Учень/учениця знає: основних представників рослинного і тваринного світу; про значення рослинного і тваринного світу для життєдіяльності людини; Учень/учениця уміє: назвати представників рослинного і тваринного світу; визначати умови життя та розвитку рослин і тварин; встановлювати причино-наслідкові зв'язки між природними умовами і особливостями рослинного та тваринного світу Землі; розрізняти за ілюстраціями типових представників рослинного і тваринного світу Землі; описувати представників рослинного і тваринного світу за планом (самостійно та за допомогою вчителя). |
Розвиток уваги, пам’яті, зв’язного мовлення в процесі бесіди. Розвиток уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Розвиток пізнавальної активності в процесі роботи з різними джерелами географічної інформації. Розвиток здібності досліджувати природу, здійснювати рефлексію власної діяльності. Корекція та розвиток словесно-логічного мислення. |
31 |
01. 05. 29. 04. |
Представники тваринного і рослинного світу України та своєї місцевості. |
Бесіда з учителем. Бліцопитування. Ознайомлення за демонстраційними матеріалами з представниками тваринного і рослинного світу України. Практичні роботи. 2. Вправи на визначення рослин і тварин своєї місцевості. 4. Складання за планом словникового опису тварини своєї місцевості. |
Учень/учениця знає: про різноманітність рослин і тварин свого регіону; про різноманітність рослинного і тваринного світу України. Учень/учениця уміє: визначати умови життя та розвитку рослин і тварин своєї місцевості; встановлювати причино-наслідкові зв'язки між природними умовами і особливостями рослинного та тваринного світу України; за допомогою вчителя аналізувати наслідки впливу людської діяльності на рослинний і тваринний світ. |
Розвиток пізнавального інтересу до об’єктів і явищ природного середовища. Розвиток пізнавальної активності в процесі роботи з різними джерелами географічної інформації. Розвиток уваги, пам’яті, зв’язного мовлення в процесі бесіди. Розвиток уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Розвиток здібності досліджувати природу, здійснювати рефлексію власної діяльності. Формування навичок систематизувати та узагальнювати матеріал, аналізувати і робити висновки. Формування емоційно-ціннісного ставлення до світу. |
32 |
08. 05. 06. 05. |
Представники тваринного і рослинного світу України занесені до Червоної книги. (Охорона рослинного і тваринного світу). |
Бесіда з учителем. Бліцопитування. Ознайомлення за демонстраційними матеріалами з представниками тваринного і рослинного світу України. Практичні роботи. 1. Аналіз наслідки впливу людської діяльності на рослинний і тваринний світ України та своєї місцевості. 3. Замальовки у зошиті рослини або тварини занесеної до Червоної книги. 4. Складання за планом словникового опису тварини своєї місцевості. |
Учень/учениця знає: про різноманітність рослин і тварин свого регіону; представників рослинного і тваринного світу України, які занесені до Червоної книги; причини необхідності охорони рослинного і тваринного світу; про різноманітність рослинного і тваринного світу України. Учень/учениця уміє: визначати умови життя та розвитку рослин і тварин своєї місцевості; встановлювати причино-наслідкові зв'язки між природними умовами і особливостями рослинного та тваринного світу України; за допомогою вчителя аналізувати наслідки впливу людської діяльності на рослинний і тваринний світ; описувати представників рослинного і тваринного світу занесених до Червоної Книги України за планом (самостійно та за допомогою вчителя). |
Розвиток пізнавального інтересу до об’єктів і явищ природного середовища. Розвиток пізнавальної активності в процесі роботи з різними джерелами географічної інформації. Розвиток уваги, пам’яті, зв’язного мовлення в процесі бесіди. Розвиток уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Розвиток здібності досліджувати природу, здійснювати рефлексію власної діяльності. Формування навичок систематизувати та узагальнювати матеріал, аналізувати і робити висновки. Формування емоційно-ціннісного ставлення до світу. |
33 |
15. 05. 13. 05. |
Дикорослі й культурні рослини. |
Бесіда з учителем. Бліцопитування. Практичні роботи. 1. Складання за планом словникового опису культурних рослин. 2. Робота в парах на визначення дикорослих й культурних рослин своєї місцевості. 3. Дидактична гра «Впізнай рослину». 4. Екскурсія до ботанічного саду, теплиці. 5. Замальовки у зошиті культурних рослин. |
Учень/учениця знає: види культурних та дикоростучих рослин, їх значення у житті людини; типових представників дикоростучих та культурних рослин своєї місцевості. Учень/учениця уміє: використовувати на екскурсії отримані знання та досвід; розрізняти за ілюстраціями типових представників дикоростучих та культурних рослин; за допомогою вчителя й опорою на наочний матеріал називати типових представників дикоростучих та культурних рослин; розпізнавати дикорослі та культурні рослини за описом та власним досвідом. |
Розвиток уваги, пам'яті, зв'язного мовлення в процесі бесіди. Розвиток уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Розвиток здібності досліджувати природу, здійснювати рефлексію власної діяльності. Формування навичок систематизувати та узагальнювати матеріал, аналізувати і робити висновки. Формування емоційно-ціннісного ставлення до світу. Розвиток пізнавального інтересу до об’єктів і явищ природного середовища. Розвиток пізнавальної активності в процесі роботи з різними джерелами географічної інформації |
34 |
22. 05. 20. 05. |
Дикі і свійські тварини. |
Бесіда з учителем. Бліцопитування. Практичні роботи. 1. Складання за планом словникового опису свійських тварин. 2. Робота в парах на визначення диких та свійських тварин своєї місцевості. 3. Дидактична гра «Свійські й дикі тварини та їх дитинчата». 4. Замальовки у зошиті свійських тварин. 5. Проєкт «Що свійські тварини дають людям». |
Учень/учениця знає: типових представників диких і свійських тварин та їх значення для природи та людини; як впливає людська діяльність на тваринний світ. Учень/учениця уміє: за допомогою вчителя й опорою на наочний матеріал називати типових представників диких та свійських тварин та їх дитинчат; розрізняти за ілюстраціями типових представників диких та свійських тварин; складати за планом елементарний словесний опис диких і свійських тварин. |
Формування поняття «тварини – частина живої природи», уміння порівнювати і групувати свійські тварини за використанням їх людиною. Розвиток пізнавального інтересу до об’єктів і явищ природного середовища. Розвиток пізнавальної активності в процесі роботи з різними джерелами географічної інформації. Розвиток уваги, пам’яті, зв’язного мовлення в процесі бесіди. |
35 |
29. 05. 27. 05. |
Систематизація та узагальнення знань і вмінь з теми «Рослинний і тваринний світ». |
|
|
|