Календарно – тематичне планування уроків географії для дітей з інтелектуальним порушенням . 9 клас

Про матеріал
Календарно – тематичне планування уроків географії для дітей з інтелектуальним порушенням . 9 клас . За програмою 2015р. НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 6 – 9 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ Укладачі: Одинченко Л.К., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри технологій корекційної та інклюзивної освіти «ДВНЗ» Донбаського державного педагогічного університету; Скиба Т.Ю., викладач кафедри корекційної та інклюзивної освіти Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка, заступник директора з навчально-виховної роботи КУ Сумської спеціальної загальноосвітньої школи Сумської міської ради, вчитель географії вищої категорії
Перегляд файлу

 

 

Календарно – тематичне планування уроків  географії

 

для дітей з інтелектуальним порушенням

 

9 клас

 (68 год., 2 год. на тиждень)

 

 

 

 

За програмою 2015р.

 

НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 6 – 9 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ

Укладачі:  Одинченко Л.К., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри технологій корекційної та інклюзивної освіти «ДВНЗ» Донбаського державного педагогічного університету;

Скиба Т.Ю., викладач кафедри корекційної та інклюзивної освіти Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка, заступник директора з навчально-виховної роботи КУ Сумської спеціальної загальноосвітньої школи Сумської міської ради, вчитель географії вищої категорії

 

 

 

 

2021/2022 н.р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Геогафія

9 – й клас (68 год., 2 год. на тиждень)

I – семестр

Дата

Тема

При-мітки

Дист. навч.

1.

 

Вступ ( 2 г. )

 Предмет географії України. Роль і місце України серед інших держав.

 

 

2.

 

Походження назви «Україна». Державні символи України.

 

 

3.

 

Розділ 1. Географічний простір України

 Географічне положення України ( 2 г. )

Географічне положення України.

Державні кордони, розміри території.

Практична робота

  1. Позначення на контурній карті кордонів України і її столиці, назв сусідніх держав.

 

 

 

4.

 

Значення географічного положення для розвитку господарства і життя людей.

Практична робота

2. Визначення на карті України кордонів своєї області.

 

 

 

5.

 

Розділ 2. Загальна характеристика природи України

Рельєф і корисні копалини ( 3 г. )

 Головні риси рельєфу України. Форми поверхні України: низовини, височини, гори. Яри, їх вплив на землеробство та будівництво. Заходи боротьби з ярами.

Практична робота

  1.     Визначення на фізичній карті України основних форм поверхні країни.

 

 

 

6.

 

Корисні копалини, розташування родовищ корисних копалин на території України.

Практична робота

2. Нанесення на контурну карту назв низовин, височин і гір на території України (за вибором вчителя).

 

 

 

7.

 

Сейсмічні явища на території України. Екологічні проблеми.

Практичнаробота

   3. Визначення розміщення корисних копалин своєї області.

 

 

8.

 

Кліматичні умови ( 2 г. )

 Клімат, фактори його формування.. Кліматичні пояси Вплив клімату на господарську діяльність людини. Сезонні погодні умови.

Практична робота

1. Складання опису клімату своєї області за планом.

 

 

 

9.

 

Стихійні атмосферні явища: посуха, суховій, хуртовина, ожеледиця, туман, град, зливовий дощ. Наслідки стихійних явищ для господарства та населення. Прогноз погоди, його значення для господарської діяльності і життя людини.

Практична робота

2. Прогнозування погоди за певними ознаками.

 

 

 

10.

 

Поверхневі і підземні води. Моря ( 5 г. )

Річкові системи та басейни річок. Річки та їх використання.

 

 

 

11.

 

Озера, лимани, ставки, канали. Підземні води. Болота. Особливості їх розташування. Господарське значення озер, ставків, каналів.

 

 

12.

 

Стихійні природні явища, пов’язані з внутрішніми водами. Екологічні проблеми.

Практична робота

1. Визначення на фізичній карті України морів, найбільших річок та озер.

 

 

 

 

 

13.

 

Особливості Чорного й Азовського морів. Господарське значення.

Практична робота

2. Нанесення на контурну карту назв найбільших річок України, морів.

 

 

 

 

14.

 

Практична робота

3. На прикладі водойм своєї місцевості (річки або озера) скласти заходи охорони водних джерел.

 

 

 

 

15.

 

Ґрунти  ( 2 г. )

 Умови ґрунтоутворення. Основні типи ґрунтів.

Земельні ресурси.

 

 

16.

 

Раціональне використання й охорона ґрунтів. Заходи меліорації для поліпшення стану ґрунтів.

 

 

 

17.

 

Рослинний і тваринний світ ( 2 г. )

 Різноманітність рослинності України. Закономірності поширення. Карта рослинності. Основні лісові райони. Лучні угіддя.

Практична робота

Заповнення таблиць на основі тексту підручника (систематизація навчального матеріалу).

 

 

 

18.

 

Різноманітність тваринного світу. Вплив діяльності людини на зміни рослинного та тваринного світу України. Природоохоронні заходи.

Практична робота

Заповнення таблиць на основі тексту підручника (систематизація навчального матеріалу).

 

 

 

19.

 

Природні зони України ( 6 г. ) Природокористування

 Природні зони: мішаних лісів, лісостепова, степова, гірські області Карпат і Криму.

 

 

 

20.

 

Розташування природних зон на території України, межі і розміри, характерні риси природних умов і ресурсів.

Практична робота

  1.   Робота з картою природних зон України і фізичною картою України.

 

 

 

 

21.

 

Вплив на природу господарської діяльності людини.

Практична робота

2. Позначення на контурній карті меж природних зон.

 

 

 

 

22.

 

Практична робота

3. Складання опису природної зони за планом.

 

 

 

23.

 

Основні екологічні проблеми України. Природозахисне законодавство. Природоохоронні території та об’єкти України.

 

 

24.

 

Практична робота

4. Робота по заповненню порівняльних таблиць.

 

 

 

 

 

25.

 

Розділ 3. Населення України

Загальна характеристика й рух населення

( 2 г. )

Чисельність населення України, її зміни. Густота населення, її територіальні відмінності.

 

 

26.

 

Міське і сільське населення. Природний і механічний рух населення.

Практична робота

 Нанесення на контурну карту назв міст-мільйонників.

 

 

 

27.

 

Національний склад населення й трудові ресурси України ( 2 г. )

Етнічний склад населення України та окремих регіонів. Державна мова. Духовна культура українського народу.

 

 

 

28.

 

Поняття «трудові ресурси». Сфери трудової діяльності та зайнятість населення.

Практична робота

  Складання розповіді про культурні традиції українців.

 

 

 

29.

 

Розділ 4. Господарство України

Структура господарського комплексу України

 ( 2 г.)

 Поняття про господарство. Структура господарства.

 

 

 

30.

 

Галузі господарства. Ресурси, що визначають розвиток господарства. Структура міжгалузевих промислових комплексів України.

Практична робота

 Робота зі схемою галузевої структури господарства.

 

 

 

31.

 

Паливно – енергетичний комплекс ( 4 г. )

 Загальна характеристика паливно-енергетичного комплексу, значення паливної промисловості та електроенергетики для розвитку господарства країни.

 

 

32.

 

Вугільна промисловість. Способи видобування вугілля. Райони видобування вугілля.

Практична робота

 Позначення на контурній карті основних родовищ кам’яного і бурого вугілля,

 

 

 

II - семестр

 

33.

 

Нафтова та газова промисловість. Основні райони видобування та переробки нафти та газу. Використання нафти і природного газу у господарстві.

 

 

34.

 

Електроенергетика, її склад. Типи електростанцій. Потужні ЛЕП. Вплив виробництва палива та електроенергії на довкілля.

Практична робота

 Позначення на контурній карті  найбільших теплових, гідравлічних і атомних електростанцій.

 

 

 

35.

 

Металургійний комплекс ( 2 г. )

 Загальна характеристика металургійного комплексу, його значення для розвитку господарства країни. Чорна металургія. Кольорова металургія. Практична робота

  Позначення на контурній карті найбільших центрів чорної та кольорової металургії.

 

 

36.

 

Сировинна база, металургійні райони чорної металургії, найбільші підприємства. Екологічні проблеми металургії.

Практична робота

 Робота зі схемою зв’язків між великими родовищами корисних копалин і промисловими центрами.

 

 

 

37.

 

Машинобудівний комплекс ( 2 г. )

 Структура комплексу та його значення для розвитку господарства країни. Взаємозв’язки машинобудування з іншими галузями господарства. Практична робота

 1. Робота зі схемою взаємозв’язків машинобудівного комплексу з іншими галузями господарства.

 

 

 

38.

 

Машинобудівний комплекс

 Особливості розміщення підприємств машинобудування. Географія найважливіших галузей.

Практична робота

 2. Позначення на контурній карті найбільших центрів машинобудування.

 

 

39.

 

Хімічна промисловість ( 2 г. )

 Значення хімічної промисловості для розвитку господарства країни. Сировинна база. Види продукції хімічної промисловості. Галузі хімічної промисловості, особливості виробництва хімічної промисловості.

Практична робота

  1. Схематичне зображення складових хімічної промисловості.

  2. Позначення на контурній карті найбільших центрів хімічного виробництва.

 

 

 

40.

 

Основні райони хімічної промисловості. Вплив хімічного виробництва на довкілля.

Практична робота

  2. Позначення на контурній карті найбільших центрів хімічного виробництва.

 

 

 

41.

 

Лісова промисловість ( 2 г. )

 Значення лісозаготівельної та деревообробної промисловості для господарства України. Галузі лісової промисловості. Складання плану природоохоронних заходів.

 

 

42.

 

Географія лісозаготівлі, деревообробної, целюлозно-паперової та лісохімічної промисловості. Екологічні проблеми лісокористування та шляхи їх розв’язання.

Практична робота

Складання плану природоохоронних заходів.

 

 

43.

 

Промисловість будівельних матеріалів ( 1 г. )

Значення промисловості будівельних матеріалів для господарства країни та життєвих потреб людини. Взаємозв’язки промисловості будівельних матеріалів з іншими галузями господарства. Географія промисловості будівельних матеріалів.

Практична робота

 Робота зі схемою взаємозв’язків промисловості будівельних матеріалів з іншими галузями господарства.

 

 

 

44.

 

Агропромисловий комплекс України ( 4 г. )

 Структура агропромислового комплексу. Сільськогосподарські угіддя. Складові сільського господарства.

 

 

45.

 

Взаємозв’язки сільського господарства з іншими галузями економіки країни. Галузі сільського господарства

Практична робота

 Робота зі схемою взаємозв’язків сільського господарства з іншими галузями економіки України.

 

 

46.

 

Рослинництво. Значення меліорації. Тваринництво.

 

 

 

47.

 

Значення харчової промисловості у господарстві країни. Продукція харчової промисловості, географія її виробництва в Україні.

 

 

 

48.

 

Легка промисловість ( 1 г. )

Значення легкої промисловості у господарстві країни. Продукція легкої промисловості, географія її виробництва в Україні.

Практична робота

 Позначення на контурній карті основних центрів розвитку легкої промисловості країни.

 

 

 

49.

 

Транспортний комплекс ( 3 г. )

Роль транспорту в розвитку господарства та житті населення країни. Види транспорту. Транспортні вузли.

 

 

50.

 

Сухопутний транспорт. Водний і повітряний транспорт. Географія залізничного, автомобільного, трубопровідного, повітряного, морського і внутрішнього водного транспорту.

Практична робота

  1. Визначення за картою основних залізничних вузлів, важливих річкових та морських портів.

 

 

 

51.

 

 Внутрішні і міжнародні транспортні зв’язки. Практична робота

2. «Подорож» за картою основними транспортними магістралями України.

 

 

 

 

52.

 

Соціальна сфера ( 1 г. )

Значення сфери послуг у житті населення країни. Структура сфери послуг. Рекреаційні заклади. Туристичні центри, курорти України.

 

 

 

53.

 

Географія своєї області  ( 16 г. )

 Положення на карті, кордони.

 

 

54.

 

Історія утворення області. Основні форми поверхні.

 

 

55.

 

Корисні копалини.

 

 

56.

 

Клімат (на основі власних спостережень, аналізу календарів погоди).

 

 

57.

 

Водойми області, їх господарське використання.

 

 

58.

 

Рослинний та тваринний світ.

 

 

59.

 

Екологічні проблеми, охорона природи.

 

 

60.

 

Населення, його національний склад.

 

 

61.

 

Промисловість, її провідні галузі.

 

 

62.

 

Особливості природних умов для розвитку сільського господарства. Рослинництво та тваринництво, їх спеціалізація.

 

 

 

63.

 

Транспорт. Умовні позначення шляхів сполучення (автошляхів, залізних доріг) на карті області.

 

 

 

64.

 

Перспективи розвитку своєї області.

 

 

 

65.

 

Обласний центр, великі міста, населений пункт, де живуть і навчаються учні.

 

 

 

66.

 

Екскурсія до місцевих водойм

 

 

67.

 

Екскурсія до місць добування та переробки корисних копалин

 

 

68.

 

 

Екскурсії на промислове чи сільськогосподарське підприємство для ознайомлення з трудовою діяльністю населення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Орієнтовні досягнення учнів на кінець навчального року:

  • знає про загальну мету вивчення географії України;
  • знає державні символи України;
  • знає особливості географічного положення України;
  • знаходить і показує на політичній карті світу Україну, морські і сухопутні кордони України; столицю України;
  • знаходить і показує на карті України свою область, обласний центр;
  • називає основні форми поверхні, корисні копалини та водойми України;
  • називає типових представників рослинного та тваринного світу України;
  • знає назви природних зон України;
  • знає загальну кількість населення України,
  • знає про національний склад населення України та своєї області;
  • володіє відомостями про особливості культурних традицій українського народу,
  • знає про структуру господарства України, галузі господарства, їх взаємозв’язок;
  • складає елементарні характеристики розвитку промисловості та сільського господарства України;
  • знає види сучасного транспорту України;
  • знає географічне положення своєї області;
  • надає елементарну фізико-географічну характеристику своєї області;
  • працює з картами атласу та контурними картами.

 

*Орієнтовні показники сформованості життєвої компетентності учнів на кінець року:

  • за навідними питаннями визначає, що вивчає географія України;
  • розпізнає державні символи України;
  • має уявлення про особливості географічного положення України;
  • знаходить і показує на політичній карті світу Україну, столицю України;
  • знаходить і показує на карті України свою область;
  • розрізняє основні форми поверхні, корисні копалини та водойми України;
  • має уявлення про різноманітність рослин і тварин України;
  • знає загальну кількість населення України,
  • має уявлення про національний склад населення України;
  • має уявлення про культурні традиції українського народу,
  • має уявлення про основні галузі промисловості та сільського господарства України;
  • розрізняє види сучасного транспорту України;
  • має уявлення про географічне положення своєї області.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, 9 клас, Планування
Інкл
Додано
10 жовтня 2021
Переглядів
5180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку