Календарне планування уроків географії у 6 класі (70 годин – 2 години на тиждень). Складено згідно навчальної програми “Географія для 6–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів”, затвердженої Міністерством освіти і науки країни від 07. 06. 2017 р. № 804
Календарне планування уроків географії у 6 класі
(70 годин – 2 години на тиждень)
Складено згідно навчальної програми “Географія для 6–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів”, затвердженої Міністерством освіти і науки країни від 07. 06. 2017 р. № 804
№з /п |
Тема уроку |
Дата проведення |
Примітка |
|
6-В |
6-Г |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
ВСТУП (2 год.) |
||||
1. |
Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. |
|
|
|
2. |
Методи географічних досліджень. Дослідження. Спостереження за змінами у природі. |
|
|
|
РОЗДІЛ І. Розвиток географічних знань про Землю (4 год.) |
||||
Тема 1. Уявлення про Землю у давнину |
||||
3. |
Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея. |
|
|
|
Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі |
||||
4. |
Плавання вікінгів. Подорожі Марко Поло. Пошуки морського шляху в Індію. |
|
|
|
5. |
Відкриття Америки Христофором Колумбом. Перше навколосвітнє плавання під керівництвом Фернана Магеллана. Відкриття Австралії і Антарктиди. |
|
|
|
Тема 3. Сучасні дослідження |
||||
6. |
Дослідження Землі у ХХ та на початку ХХІ ст. Узагальнення знань із теми. Тест. |
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ. Земля на плані та карті (12 год.) |
||||
Тема 1. Орієнтування на місцевості |
||||
7. |
Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості. Компас. |
|
|
|
8. |
Поняття про азимут. |
|
|
|
Тема 2. Способи зображення Землі |
||||
9. |
Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах. |
|
|
|
10. |
Масштаб та його види. |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
11. |
Практична робота №1. Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу. |
|
|
|
12. |
План, його основні ознаки. Визначення напрямків на плані. Читання плану. Умовні знаки плану. |
|
|
|
13. |
Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та шкалою висот. |
|
|
|
14. |
Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. |
|
|
|
15. |
Масштаб карт. Географічні атласи. Практичне значення карт. |
|
|
|
Тема 3. Географічні координати |
||||
16. |
Градусна сітка на глобусі й географічній карті. Поняття про географічні координати. |
|
|
|
17. |
Правила відліку географічної широти і географічної довготи. Географічні координати свого населеного пункту. |
|
|
|
18. |
Практична робота №2. Визначення географічних координат за географічною картою. |
|
|
|
19. |
Узагальнення знань із теми. Тест. |
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. Оболонки Землі (41 год.) |
||||
Тема 1. Літосфера |
||||
20. |
Внутрішня будова Землі. Будова літосфери, її властивості. |
|
|
|
21. |
Літосферні плити, наслідки їх переміщення. |
|
|
|
22. |
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори. Землетруси. |
|
|
|
23. |
Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі. |
|
|
|
24. |
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної поверхні. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків. |
|
|
|
25. |
Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житі та діяльності людини. |
|
|
|
26. |
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу. |
|
|
|
27. |
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі та найдовші гори світу. |
|
|
|
28. |
Практична робота №3. Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу. |
|
|
|
29. |
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану. |
|
|
|
30. |
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона. Контрольна робота №1. |
|
|
|
Тема 2. Атмосфера |
||||
31. |
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
32. |
Добовий хід температури повітря, причини його коливання. Кліматична карта. |
|
|
|
33. |
Практична робота №4 (початок). Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою. |
|
|
|
34. |
Річний хід температури повітря, причини його коливання. Практична робота №5 (початок). Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз. |
|
|
|
35. |
Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря. |
|
|
|
36. |
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску. |
|
|
|
37. |
Практична робота №4 (закінчення). Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою. |
|
|
|
38. |
Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість, їх визначення сучасними приладами й візуально. Утворення бризу. Практична робота №5 (продовження). Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз. |
|
|
|
39. |
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни. |
|
|
|
40. |
Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність. |
|
|
|
41. |
Опади, що випадають із хмар та з повітря, їхні види, вимірювання. Карта розподілу опадів. |
|
|
|
42. |
Практична робота №5 (закінчення). Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз. |
|
|
|
43. |
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди. |
|
|
|
44. |
Клімат та основні кліматотвірні чинники. Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу. |
|
|
|
45. |
Узагальнення знань із теми. Тест. |
|
|
|
Тема 3. Гідросфера |
||||
46. |
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. |
|
|
|
47. |
Острови в океані. Властивості вод Світового океану. Практична робота№6 (початок). Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер. |
|
|
|
48. |
Рухи води в Світовому океані. |
|
|
|
49. |
Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина. |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
50. |
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейни й найповноводніші річки світу. Практична робота№6 (продовження). Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер. |
|
|
|
51. |
Пороги і водоспади. Живлення, водний режим і робота річок. Практична робота№6 (продовження). Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер. |
|
|
|
52. |
Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. Практична робота№6 (закінчення). Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер. |
|
|
|
53. |
Болота, особливості їх утворення та поширення. |
|
|
|
54. |
Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали. |
|
|
|
55. |
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти. |
|
|
|
56. |
Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води. |
|
|
|
57. |
Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу. |
|
|
|
58. |
Узагальнення знань із теми. Тест. |
|
|
|
Тема 4. Біосфера та ґрунти |
||||
59. |
Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі. |
|
|
|
60. |
Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану. |
|
|
|
Тема 5. Природні комплекси |
||||
61. |
Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків компонентів природи. |
|
|
|
62. |
Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі, властивості, закономірності розвитку. |
|
|
|
63. |
Природні зони Землі, їх особливості. |
|
|
|
64. |
Практична робота №7. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом). |
|
|
|
65. |
Контрольна робота №2.
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
РОЗДІЛ ІV. Планета людей (5 год.) |
||||
Тема 1. Кількість і розміщення населення Землі |
||||
66. |
Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі, його густота. Найбільш заселені території земної кулі. Людські раси. Дослідження М. Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу. |
|
|
|
Тема 2. Держави світу |
||||
67. |
Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу та держави-сусіди України на політичній карті світу. Практична робота № 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частин світу та їх столиць. |
|
|
|
Тема 3. Вплив людини на природу |
||||
68. |
Зміни складових географічної оболонки людством. Зміни природних комплексів Землі. |
|
|
|
69. |
Забруднення довкілля та його охорона. Дослідження. Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів |
|
|
|
70. |
Повторення та узагальнення вивченого матеріалу. |
|
|
|