Календарне планування уроків географії у 7 клас (70 годин – 2 години на тиждень). Складено згідно навчальної програми “Географія для 6–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів”, затвердженої Міністерством освіти і науки країни від 07. 06. 2017 р. № 804
Календарне планування уроків географії у 7 класі
(70 годин – 2 години на тиждень)
Складено згідно навчальної програми “Географія для 6–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів”, затвердженої Міністерством освіти і науки країни від 07. 06. 2017 р. № 804
№з /п |
Тема уроку |
Дата проведення |
Примітка |
||
7-В |
7-Г |
7-Д |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
ВСТУП (2 год.) |
|||||
1. |
Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу. |
|
|
|
|
2. |
Джерела географічної інформації про материки та океани. Карти материків та океанів. |
|
|
|
|
РОЗДІЛ І. Закономірності формування природи материків та океанів (9 год.) |
|||||
Тема 1. Форма і рухи Землі |
|||||
3. |
Куляста форма Землі та її географічні наслідки. Рухи Землі, їх наслідки. |
|
|
|
|
Тема 2. Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки |
|||||
4. |
Походження материків та океанічних западин унаслідок руху літосферних плит. Геологічні ери та епохи горотворення. |
|
|
|
|
5. |
Тектонічні структури: платформи та області складчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах. |
|
|
|
|
6. |
Практична робота №1. Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу. |
|
|
|
|
7. |
Закономірності формування клімату. |
|
|
|
|
8. |
Кліматичні пояси і типи клімату Землі. |
|
|
|
|
9. |
Водні маси, їх властивості. Океанічні течії. |
|
|
|
|
10. |
Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і висотна (вертикальна) поясність. |
|
|
|
|
11. |
Дослідження. Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки. Узагальнення знань із теми. Тест.
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
РОЗДІЛ ІІ. Материки тропічних широт (21 год.) |
|||||
Тема 1. Африка |
|||||
12. |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. |
|
|
|
|
13. |
Практична робота №2. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. |
|
|
|
|
14. |
Практична робота №3. Визначення географічних координат крайніх точок і протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід. |
|
|
|
|
15. |
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. |
|
|
|
|
16. |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
|
|
|
17. |
Практична робота № 4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами. |
|
|
|
|
18. |
Води суходолу. Використання водних ресурсів. |
|
|
|
|
19. |
Природні зони. Закономірності їх розміщення. |
|
|
|
|
20. |
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
|
|
|
21. |
Населення. Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту. Узагальнення знань із теми. Тест. |
|
|
|
|
Тема 2. Південна Америка |
|||||
22. |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота № 5 (протягом теми). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка. |
|
|
|
|
23. |
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. |
|
|
|
|
24. |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота № 6. Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами. |
|
|
|
|
25. |
Води суходолу. |
|
|
|
|
26. |
Природні зони. Вертикальна поясність Анд. Зміни природи материка людиною. Дослідження. Природні унікуми Південної Америки. |
|
|
|
|
27. |
Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
|
|
|
28. |
Населення. Держави. Зв’язки України з державами Південної Америки. |
|
|
|
|
29. |
Контрольна робота №1. |
|
|
|
|
Тема 3. Австралія |
|||||
30. |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота № 7 (протягом теми). Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії. |
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
31. |
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. |
|
|
|
|
32. |
Клімат. Води суходолу. Практична робота №8. Визначення типів клімату Австралії за кліматичними діаграмами. |
|
|
|
|
33. |
Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна й Австралія. |
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. Полярний материк планети (2 год.) |
|||||
34. |
Загальні відомості про Антарктиду. |
|
|
|
|
35. |
Природа материка. |
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІV. Материки Північної півкулі (23 год.) |
|||||
Тема 1. Північна Америка |
|||||
36. |
Географічне положення. Історія відкриття та освоєння. Практична робота № 9. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Північної Америки (протягом теми). |
|
|
|
|
37. |
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. |
|
|
|
|
38. |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
|
|
|
39. |
Води суходолу. |
|
|
|
|
40. |
Природні зони. Вертикальна поясність у горах. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
|
|
|
41. |
Дослідження. Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об’єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
|
|
|
42. |
Населення. Держави. Україна і держави Північної Америки. |
|
|
|
|
43. |
Узагальнення знань із теми. Тест. |
|
|
|
|
Тема 2. Євразія (15 год.) |
|||||
44. |
Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу. Практична робота № 10. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії (протягом теми). |
|
|
|
|
45. |
Дослідження та освоєння материка. |
|
|
|
|
46. |
Тектонічна будова. Корисні копалини. |
|
|
|
|
47. |
Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. |
|
|
|
|
48. |
Загальні риси клімату. |
|
|
|
|
49. |
Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
50. |
Практична робота № 11. Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. |
|
|
|
|
51. |
Води суходолу. Найбільші річки. |
|
|
|
|
52. |
Води суходолу. Озера, льодовики, вічна мерзлота. |
|
|
|
|
53. |
Природні зони. Вертикальна поясність. |
|
|
|
|
54. |
Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
|
|
|
55. |
Дослідження. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів. |
|
|
|
|
56. |
Населення. Найбільші держави Європи. Зв’язки України з країнами Європи. |
|
|
|
|
57. |
Населення. Найбільші держави Азії. Зв’язки України з країнами Азії. |
|
|
|
|
58. |
Узагальнення знань із теми. Тест. |
|
|
|
|
РОЗДІЛ V. Океани (5 год.) |
|||||
59. |
Тихий океан. Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна. Практична робота № 12. Позначення географічних об'єктів та течій океанів на контурній карті (виконується поетапно під час вивчення кожного океану). |
|
|
|
|
60. |
Тихий океан. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
|
|
|
|
61. |
Атлантичний океан. |
|
|
|
|
62. |
Індійський океан. |
|
|
|
|
63. |
Північний Льодовитий океан. |
|
|
|
|
64. |
Контрольна робота №2. |
|
|
|
|
РОЗДІЛ VІ. Вплив людини на природу материків та океанів (2 год.) |
|||||
65. |
Використання природних багатств материків та океанів. |
|
|
|
|
66. |
Екологічні проблеми материків та океанів. |
|
|
|
|
67. |
Дослідження. Шляхи розв’язання екологічних проблем. |
|
|
|
|
68. |
Робота з картами. |
|
|
|
|
69. |
Екскурсія до місцевого природного комплексу. |
|
|
|
|
70. |
Повторення та узагальнення вивченого матеріалу. |
|
|
|
|