За модельною навчальною програмою «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р., Гільберг Т. Г., Даценко Л. М.) Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795, (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 09.02.2022 № 143). Підручник: Географія: для 6 класу закладів загальної середньої освіти (авт. С. Г. Кобернік, Р. Р. Коваленко). Видавництво Абетка, 2023.
Календарно-тематичне планування уроків географії
для 6 класу НУШ (3 год. на тиждень)
за модельною навчальною програмою «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р., Гільберг Т. Г., Даценко Л. М.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795,
(у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 09.02.2022 № 143)
Підручник: Географія: для 6 класу закладів загальної середньої освіти
(авт. С. Г. Кобернік, Р. Р. Коваленко). Видавництво Абетка, 2023
№ з/п |
Дата проведення |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Примітки |
І СЕМЕСТР (48 год.) |
||||
Розділ І. ВСТУП ДО ГЕОГРАФІЇ (11 год.) |
||||
Тема 1. Що вивчає географія (4 год.) |
||||
|
06.09 |
Географія — наука про нашу планету. |
|
|
|
07.09 |
Значення географічних знань для життя та діяльності сучасної людини. |
|
|
|
08.09 |
Звідки та як добирати географічні знання. |
|
|
|
13.09 |
Методи географічних досліджень. |
|
|
Тема 2. Як розвивалися знання про Землю (6 год.) |
||||
|
14.09 |
Зміни уявлень людини про Землю в давнину: з часом: з давнини до сьогодення. |
|
|
|
15.09 |
Перші географічні відомості про українські землі. |
|
|
|
20.09 |
Відкриття материків та океанів. Навчальний проект: Імена видатних дослідників на географічній карті. (початок) |
|
|
|
21.09 |
Відкриття материків та океанів Південної півкулі. |
|
|
|
22.09 |
Значення навколосвітніх подорожей для пізнання Землі. Навчальний проект: Імена видатних дослідників на географічній карті. (завершення) |
|
|
|
27.09 |
Основні напрямки сучасних географічних досліджень. |
|
|
|
28.09 |
Узагальнення знань з розділу «Вступ до географії». |
|
|
Розділ ІІ. СПОСОБИ ЗОБРАЖЕННЯ ЗЕМЛІ (21 год.) |
||||
Тема 1. Як можна зобразити Землю (6 год.) |
||||
|
29.09 |
Масштаб та його види. |
|
|
|
04.10 |
Практична робота №1: Розв’язування задач на визначення масштабу карт, переведення одного виду масштабу в інший. |
|
|
|
05.10 |
Форма Землі на глобусі і карті. |
|
|
|
06.10 |
Електронні глобуси та карти. |
|
|
|
11.10 |
Особливості зображення земної поверхні на аерофотознімку, космічному знімку, плані місцевості, топографічному плані, географічній карті, глобусі. |
|
|
|
12.10 |
Паперові та електронні картографічні зображення. Практична робота №2: Визначення відстаней між об’єктами на топографічному плані та географічній карті. |
|
|
Тема 2. План – надійний помічник орієнтування на місцевості (7 год.) |
||||
|
13.10 |
План місцевості, його ознаки. |
|
|
|
18.10 |
Типографічні знаки плану місцевості, його основні види. |
|
|
|
19.10 |
Визначення напрямків на плані. |
|
|
|
20.10 |
Поняття про азимут. Орієнтування за планом місцевості. |
|
|
|
01.11 |
Зображення нерівностей земної поверхні горизонталями. Визначення відносної висоти точок. |
|
|
|
02.11 |
Абсолютна висота. Горизонталі. Бергштрихи. |
|
|
|
03.11 |
Практична робота №3. Визначення напрямків на плані, абсолютної та відносної висоти точок, азимуту вказаних на плані об’єктів. |
|
|
Тема 3. Географічна карта – унікальний спосіб пізнання планети (7 год.) |
||||
|
08.11 |
Географічні карти як джерело інформації та метод дослідження. |
|
|
|
09.11 |
Картографічне зображення. Загальногеографічні й тематичні карти. Елементи географічної карти. |
|
|
|
10.11 |
Математична основа карти. Легенда карти. Шкала висот і глибин. Допоміжне оснащення та додаткові дані. |
|
|
|
15.11 |
Градусна сітка на географічній карті. Паралелі. Меридіани. |
|
|
|
16.11 |
Географічні координати. |
|
|
|
17.11 |
Географічна широта. Географічна довгота. |
|
|
|
22.11 |
Практичні роботи №4-5: 1. Визначення географічної широти та географічної довготи позначених на карті об’єктів. 2. Визначення абсолютних і відносних висот та глибин географічних об’єктів з використанням шкали висот та глибин. |
|
|
|
23.11 |
Узагальнення знань з розділу «Способи зображення Землі» |
|
|
Розділ ІІІ. Оболонки Землі (72 год.) |
||||
Тема 1. Літосфера - кам'яний панцир планети (15 год.) |
||||
|
24.11 |
Внутрішня будова Землі. Методи вивчення надр Землі. |
|
|
|
29.11 |
Будова літосфери. Рухи літосферних плит. |
|
|
|
30.11 |
Землетруси. Причини виникнення землетрусів. |
|
|
|
01.12 |
Визначення сили землетрусу. Поширення землетрусів на планеті. |
|
|
|
06.12 |
Вулкани. Утворення магми. Будова вулкана. Продукти вулканічної діяльності. |
|
|
|
07.12 |
Діючі й згаслі вулкани. Гарячі джерела й гейзери. |
|
|
|
08.12 |
Робота текучих вод, їх види та геологічна робота. Карст. Зсуви. |
|
|
|
13.12 |
Робота льодовиків та вітру. |
|
|
|
14.12 |
Вивітрювання. |
|
|
|
15.12 |
Мінерали та гірські породи. Магматичні гірські породи. |
|
|
|
20.12 |
Корисні копалини. Рельєф суходолу. Форми рельєфу земної поверхні. |
|
|
|
21.12 |
Рівнини. Види рівнин за абсолютною висотою. |
|
|
|
22.12 |
Рівнини за утворенням та характером поверхні. |
|
|
|
27.12 |
Гори та їх різновиди. Практична робота №6: Нанесення на контурну карту елементів рельєфу, сейсмічних поясів Землі |
|
|
|
28.12 |
Рельєф дна океану. |
|
|
|
29.12 |
Узагальнення знань за темою «Літосфера». |
|
|
ІІ СЕМЕСТР (57 год.) |
||||
Тема 2. Атмосфера - повітряна ковдра Землі (20 год.) |
||||
|
|
Будова атмосфери. |
|
|
|
|
Газовий склад повітря. |
|
|
|
|
Температура повітря. Практична робота №7: Визначення амплітуд та середньої температури повітря, побудова графіків зміни температури повітря за певний період часу |
|
|
|
|
Добовий та річний ходи температури повітря. Спостереження за температурою повітря. |
|
|
|
|
Розподіл тепла на поверхні Землі. |
|
|
|
|
Дні літнього та зимового сонцестояння. |
|
|
|
|
Дні весняного та осіннього рівнодення. Теплові пояси Землі. |
|
|
|
|
Атмосферний тиск. Практична робота №8: Розв’язування задач на визначення висоти місцевості за різницею атмосферного тиску, розрахунок температури повітря залежно від висоти місцевості. |
|
|
|
|
Закономірності утворення поясів атмосферного тиску на Землі. |
|
|
|
|
Вітер, його основні характеристики. Практична робота №9: Побудування рози вітрів за даними власних спостережень |
|
|
|
|
Сила та швидкість вітру. |
|
|
|
|
Постійні та періодичні вітри. |
|
|
|
|
Бризи. Мусони. |
|
|
|
|
Вологість повітря. |
|
|
|
|
Абсолютна та відносна вологість повітря. |
|
|
|
|
Хмарність. Основні роди хмар. |
|
|
|
|
Уплив хмарності на температуру повітря. |
|
|
|
|
Атмосферні опади та їх види. Практична робота №10: Побудова діаграм хмарності та опадів |
|
|
|
|
Погода і клімат. |
|
|
|
|
Вплив людини на атмосферу та клімат. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Атмосфера». |
|
|
Тема 3. Гідросфера - водне намисто планети (23 год.) |
||||
|
|
Склад Гідросфери. Кругообіг води в природі. |
|
|
|
|
Світовий океан та його частини. |
|
|
|
|
Моря. Затоки. Протоки. |
|
|
|
|
Суходіл в океані. Острови та його різновиди. |
|
|
|
|
Атоли. Архіпелаги. Півострови. |
|
|
|
|
Властивості вод океану. Лід в Океані. |
|
|
|
|
Рухи води в океані. Вітрові хвилі. Цунамі. |
|
|
|
|
Припливи та відпливи. Морські течії. |
|
|
|
|
Ресурси Світового океану. |
|
|
|
|
Форми життя в Океані. Корисні копалини дна Океану. |
|
|
|
|
Енергетичні, реакційні, гідрохімічні ресурси Океану. |
|
|
|
|
Охорона багатств Світового океану. |
|
|
|
|
Річки та їхні частини. Практична робота №11: Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України. (початок) |
|
|
|
|
Річкова долина. Характер течії річок. |
|
|
|
|
Джерела живлення річки. Проект: Складання правил поведінки під час повеней, паводків, льодоставу й льодоходу, перебування на березі водойму, руху болотистою місцевістю. |
|
|
|
|
Режим річок, його види та основна характеристика. |
|
|
|
|
Озера. Практична робота №12: Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України. (завершення) |
|
|
|
|
Водний режим і солоність озер. |
|
|
|
|
Болота і штучні водойми. Ознаки та типи боліт. |
|
|
|
|
Льодовики, їх значення і типи. |
|
|
|
|
Багаторічна мерзлота. |
|
|
|
|
Підземні води та їх типи. |
|
|
|
|
Температура, хімічний склад та охорона підземних вод. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Гідросфера». |
|
|
Тема 4. Біосфера - простір існування живих організмів (4 год.) |
||||
|
|
Біосфера, їх складники та межі. |
|
|
|
|
Людина – частина біосфери. |
|
|
|
|
Ґрунти, їх склад та головна властивість. |
|
|
|
|
Значення та охорона ґрунтів. |
|
|
Тема 5. Природні комплекси - різні обличчя планети (2 год.) |
||||
|
|
Природні комплекси, їх різноманітність. |
|
|
|
|
Географічна оболонка та її властивості. |
|
|
Тема 6. Антропосфера - середовище життя людини (4 год) |
||||
|
|
Розселення людей по планеті. Густота населення. Причини нерівномірності розселення. |
|
|
|
|
Людські раси ті їх різновиди. Рівність рас. |
|
|
|
|
Країни. Політична карта. Держави-сусіди України. Практична робота №13: Позначення на контурній карті найбільших за площею та кількістю населення країн світу та їх столиць. |
|
|
|
|
Антропосфера та довкілля. Вплив людської діяльності на природу. Природоохоронні території. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з тем «Біосфера», «Природні комплекси», «Антропосфера». |
|
|
|
|
Узагальнення вивченого за рік. |
|
|