Календарно–тематичне планування уроків хімії 11 клас на I семестр (рівень стандарту 70 годин на рік, 2 години на тиждень)

Про матеріал

Календарне планування з хімії у 11 класі складене за Програмою з хімії для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407.

Перегляд файлу

I семестр

Календарно–тематичне  планування уроків хімії 11 клас  (рівень стандарту 70 годин на рік, 2 години на тиждень)

Календарне планування з хімії у 11 класі складене за Програмою з хімії  для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту, затвердженою наказом  Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407.

п/п

ДАТА

ЗМІСТ УРОКУ

Демонстрації, лабораторні досліди, домашні експерименти

Очікувані результати навчання

Примітка

11-А

клас

11-Б

клас

Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (8 годин)

 

1

 

 

Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів.

Демонстрація 1

Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D).

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

називає s-, p-, d-елементи за їхнім місцем у періодичній системі;

пояснює валентність і ступінь окиснення елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах атомів;

наводить приклади  s-, p-, d-елементів.

Діяльнісний компонент

складає

електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів з урахуванням принципу «мінімальної енергії»;

атомів неметалічних елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах;

аналізує відмінності електронних конфігурацій атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів;

порівнює можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів, що знаходяться в одній групі, на основі електронної будови їхніх атомів.

Ціннісний компонент

обґрунтовує періодичну зміну властивостей елементів і їхніх простих речовин на основі електронної будови їхніх атомів;

висловлює судження  щодо застосування періодичного закону для передбачення властивостей іще не відкритих елементів.

 

2

 

 

Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів.

Принцип «мінімальної енергії».

Демонстрація 2

Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування).

Демонстрація 3

Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування).

 

3

 

 

Збуджений стан атома. Валентні стани елементів.

 

 

4

 

 

Розв’язування задач різного рівня складнос-ті.

 

 

5

 

 

Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів.

 

 

6

 

 

Розв’язування задач різного рівня складності.

 

 

7

 

 

Узагальнення та систематизація знань. Виконання різнорівневих завдань. Представлення навчальних проектів.

 

 

8

 

 

Тематичне оцінювання з теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів»

 

 

Навчальні проекти

1. Створення 3D-моделей атомів елементів.

2. Застосування радіонуклідів у медицині.

3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології.

 

Тема 2. Хімічний зв'язок і будова речовини (9 годин)

 

 

9

 

 

Йонний і металічний хімічний зв'язок.

Демонстрація 4

Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування).

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

установлює види хімічного зв’язку в речовинах за їхніми формулами;

наводить приклади речовин із різними видами хімічного зв’язку; аморфних і кристалічних речовин.

Діяльнісний компонент

пояснює відмінності  в механізмах утворення ковалентних зв’язків у молекулі амоніаку та йоні амонію;

між аморфними і кристалічними речовинами;

прогнозує  фізичні властивості речовин на основі їхньої будови та будову речовин на основі їхніх фізичних властивостей.

Ціннісний компонент

оцінює на основі будови молекул води і спиртів можливість утворення водневого зв’язку між молекулами води, спиртів, води і спиртів;

висловлює судження щодо залежності між використанням речовин та їхньою будовою і властивостями.

 

10

 

 

Ковалентний хімічний зв’язок.

Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію).

Демонстрація 5

Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду.

 

11

 

 

Водневий хімічний зв’язок.

 

 

12

 

 

Розрахункові задачі. Обчислення кількості речовини,маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції,якщо один з реагентів взято в надлишку

 

 

13

 

 

Кристалічний і аморфний стани твердих речовин.

Демонстрація 6

Зразки кристалічних і аморфних речовин.

 

14

 

 

Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови.

 

 

15

 

 

Розв'язування задач різного рівня складності.  Самостійна робота.

 

 

16

 

 

Узагальнення та систематизація знань. Виконання різнорівневих завдань. Представлення навчальних проектів.

 

 

17

 

 

Тематичне оцінювання з теми «Хімічний зв'язок і будова речовини»

 

 

Навчальні проекти

4. Застосування рідких кристалів.

5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці.

6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів.

 

 

 

 

 

 

 

Тема 3. Хімічні реакції (9 годин)

 

18

 

 

Необоротні і оборотні хімічні процеси.

 

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

пояснює вплив різних чинників на зміщення хімічної рівноваги, на гідроліз солей;

принцип дії гальванічного елемента;

наводить приклади необоротних і оборотних хімічних реакцій.

Діяльнісний компонент

складає рівняння реакцій гідролізу солей;

розрізняє необоротні і оборотні хімічні реакції;

характеризує суть хімічної рівноваги, гідролізу солей;

прогнозує можливість реакції гідролізу солей;

рН середовища водних розчинів солей;

добирає умови зміщення хімічної рівноваги оборотних процесів на основі принципу Ле Шательє;

дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів;

експериментально визначає рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів;

обчислює за хімічними рівняннями відносний вихід продукту реакції, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.

Ціннісний компонент

висловлює судження про значення принципу Ле Шательє в керуванні хімічними процесами;

обґрунтовує значення оборотних процесів у довкіллі, промислових виробництвах;

вплив гідролізу солей на рН грунтів;

оцінює негативний вплив на екологію відпрацьованих гальванічних елементів і дотримується правил їхньої утилізації.

 

19

 

 

Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє.

 

 

20

 

 

Розрахункові задачі. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції.

 

 

21

 

 

Гідроліз солей.

Лабораторний дослід № 1 «Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів».

Інструктаж з БЖД.

 

22

 

 

Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму.

 

 

23

 

 

Розрахункові задачі. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції.

 

 

24

 

 

Розв’язування задач різного рівня  складності.

 

 

25

 

 

Узагальнення та систематизація знань. Виконання різнорівневих завдань. Представлення навчальних проектів.

 

 

26

 

 

Тематичне оцінювання з теми «Хімічні реакції»

 

 

Навчальні проекти

7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону.

8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх.

 

27

 

 

Розв’язування задач різного рівня  складно-сті.

 Підготовка до контрольної роботи.

 

 

 

28

 

 

Контрольна робота №1

 

 

 

29

 

 

Аналіз контрольної роботи.

 

 

 

30

 

 

Підсумковий урок.

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Планування
Додано
13 вересня 2023
Переглядів
288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку