КТП хімія 7клас до підручника Лашевська

Про матеріал

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з хімії для 7 класу складене до підручника Лашевської.

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Хімія», 7 клас 

51 година – 1,5 години на тиждень.

Програма:

Навчальна програма з  для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

Підручник:

1.Лашевська Г.А.Хімія: : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. /Г.А. Лашевська, А.А. Лашевська.- Київ : Генеза,2015.-192с.: іл.

 

п/п

 

Дата

Тема уроку

Практична частина

Домашнє завдання

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

ВСТУП ( 5 год.)

1.

 

1. Інструктаж  з БЖД. Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі.

Демонстрація

1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти).

§1 опрацювати

Знаннєвий компонент

називає  лабораторний посуд і основне обладнання кабінету хімії;

знає і розуміє  правила поведінки учнів у хімічному кабінеті та правила безпеки  під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;

пояснює призначення лабораторного посуду та обладнання кабінету хімії.

 

Діяльнісний компонент

виконує найпростіші лабораторні операції з використанням обладнання кабінету хімії за вказівкою вчителя;

дотримується  правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки  під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії.

 

Ціннісний компонент

висловлює судження про застосування хімічних знань та історію їхнього розвитку; доцільність марковання небезпечних речовин,  які  входять до складу харчових продуктів і побутових хімікатів; 

робить висновки щодо безпечного використання речовин, з урахуванням їхнього марковання;

усвідомлює право на власний вибір і прийняття рішення.

2.

 

2. Короткі відомості з історії хімії.

 

Демонстрація

2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів та харчових продуктів

§2 опрацювати

3.

 

3. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом.

Лабораторний дослід 1. Дослідження будови полумʾя.

Лабораторний дослід 2. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів)

§3 опрацювати

4.

 

4. Практична робота № 1. Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівальними приладами. Будова полум’я.

Практична робота № 1. Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівальними приладами. Будова полум’я.

§3 повторити

5.

 

5. Захист навчальних проектів1-2.

 

§§1-3 повторити

ТЕМА 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ (22год.)

6.

 

1. Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми.

 

§4 опрацювати

 

 

Знаннєвий компонент

називає хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи;  найпоширеніші хімічні елементи в природі;

наводить приклади простих і складних речовин, хімічних явищ у природі та побуті;

пояснює зміст хімічних формул, сутність закону збереження маси речовин, рівнянь хімічних реакцій.

 

 

Діяльнісний компонент

розрізняє фізичні тіла, речовини, матеріали, фізичні та хімічні явища, фізичні та хімічні властивості речовин, чисті речовини і суміші, прості й складні речовини, металічні та неметалічні елементи, використовуючи періодичну систему; метали й неметали, атоми, молекули;

спостерігає хімічні й фізичні явища;

описує якісний і кількісний склад речовин за хімічними формулами; явища, які супроводжують хімічні реакції;

використовує Періодичну систему як довідкову для визначення відносної атомної маси елементів;

складає формули бінарних сполук за валентністю елементів, план розділення сумішей;

визначає валентність елементів за формулами бінарних сполук;

обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою; масову частку елемента в складній речовині та масу елемента в складній речовині за його масовою часткою, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;

дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки  під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;

виконує найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення сумішей;

 

 

Ціннісний компонент

усвідомлює необхідність збереження власного здоров’я і довкілля при використанні хімічних речовин;

висловлює судження про багатоманітність речовин та значення закону збереження маси речовини;

виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності;

робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя).

 

 

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека

 Безпечне поводження з речовинами.

Підприємливість і фінансова грамотність

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій.

     Розв’язування розрахункових задач за темою «Масова частка елемента в складній речовині».

7.

 

2.Як вивчають речовини. Спостереження та експеремент в хімії.

 

§5 опрацювати

8.

 

3.Фізичні властивості речовин.

Лабораторний дослід 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.

§6 опрацювати

9.

 

4. Чисті речовини і суміші (однорідні і неоднорідні) Способи розділення сумішей.

 

§7 опрацювати

10.

 

5. Практична робота № 2. Розділення неоднорідної суміші.

 

§7 повторити

11.

 

6.Атом, його склад.

 

§8 опрацювати

12.

 

7. Хімічні елементи, їхні назви та символи. Періодична система хімічних елементіів Д.І. Менделєєва.

Демонстрації:

3. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва.

§9 опрацювати

13.

 

8. Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.

 

§10 опрацювати

14.

 

9.Узагальнення знань

 

 

ТЕМАТИЧНА №1

15.

 

10. Хімічні формули речовин.

 

§11 опрацювати

16.

 

11. Багатоманітність речовин. Прості та складні речовини. Метали і неметали.

Лабораторний дослід 4. Ознайомлення зі зразками простих та складних речовин

Демонстрації:

4. Зразки металів і неметалів. 

§12 опрацювати

17.

 

12. Валентність хімічних елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук

 

§13 опрацювати

18.

 

13. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів

 

§13 повторити

19.

 

14. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.

 

§13 повторити

20.

 

15. Відносна молекулярна маса речовини. Обчислення її за хімічною формулою.

 

§14 опрацювати

21.

 

16.Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її хімічною форулою.

 

§14 повторити

22.

 

17. Масова частка елемента в складній речовині.

 

§15 опрацювати

23.

 

18. Обчислення масової частки елемента в складній речовині.

 

§15 повторити

24.

 

19. Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин.

Лабораторний дослід 5-9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.

§16 опрацювати

25.

 

20. Практична робота № 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів.

Практична робота № 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів.

§16 повторити

26.

 

21.Захист навчальних проектів 3-6.

 

Підготуватись до уроку узагальнення

27.

 

22. Узагальнення знань

 

§§4-16 повторити

ТЕМАТИЧНА №2

ТЕМА 2. КИСЕНЬ (13 год.)

28.

 

1.Повітря, його склад. Оксиген. Кисень, його фізичні властивості.

 

§17 опрацювати

 

 

Знаннєвий компонент

називає склад молекул кисню, оксидів, якісний та кількісний склад повітря;

наводить приклади оксидів, реакцій розкладу і сполучення;

пояснює суть реакцій розкладу і сполучення, процесів окиснення, колообігу Оксигену.

 

Діяльнісний компонент

розрізняє процеси горіння, повільного окиснення, дихання, реакції розкладу і сполучення;

описує поширеність Оксигену в природі;  його фізичні властивості;

характеризує хімічні властивості кисню;

аналізує умови процесів горіння та повільного окиснення;

складає рівняння реакцій: добування кисню з гідроген пероксиду; кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю, метаном, гідроген сульфідом;

використовує лабораторний посуд для добування (з гідроген пероксиду) і збирання кисню;

визначає наявність кисню дослідним шляхом;

дотримується запобіжних заходів під час використання процесів горіння; інструкції щодо виконання хімічних дослідів та правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.

 

Ціннісний компонент

обґрунтовує застосування кисню;

оцінює значення кисню в життєдіяльності організмів; озону в атмосфері; вплив діяльності людини на стан повітря;

усвідомлює наслідки небезпечного поводження з вогнем,  відповідальність за збереження повітря від шкідливих викидів.

 

29.

 

2. Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій.

Демонстрації:
5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин.

§17 опрацювати

30.

 

3. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.

 

§19 опрацювати

31.

 

4. Перетворення схеми хімічної реакції на хімічні рівняння.

 

 

32.

 

5. Перетворення схеми хімічної реакції на хімічні рівняння (продовження).

 

 

33.

 

6.Добування кисню в лабораторіїї та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор.

Демонстрації:

6. Добування кисню з гідроген пероксиду.

7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.

8. Доведення наявності кисню

§20 опрацювати

34.

 

7. Практична робота №4. Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності.

Практична робота №4. Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності.

§20 повторити

35.

 

8. Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими  речовинами. Реакція сполучення.

 

§21 опрацювати

36.

 

9. Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання).

Демонстрації:

9. Спалювання простих і складних речовин.

§22 опрацювати

37.

 

10. Взаємодія кисню з складними речовинами. Умови початку і припинення горіння.

 

Опрацювати конспект

38.

 

11. Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування кисню, його біологічна роль.

 

§§23-24 опрацювати

39.

 

12. Захист навчальних проектів 7-8.

 

Підготуватись до уроку узагальнення

40.

 

13. Узагальнення знань

 

§§ 17-23 повторити

ТЕМАТИЧНА №3

ТЕМА 3. ВОДА (10 год.)

41.

 

1. Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості

 

§25 опрацювати

 

 

Знаннєвий компонент

називає склад молекули води;

наводить приклади водних розчинів; формули кислот і основ.

 

 

Діяльнісний компонент

описує поширеність води у природі, фізичні властивості води;

розрізняє розчинник і розчинену речовину;

складає рівняння реакцій води з кальцій оксидом, натрій оксидом, фосфор(V) оксидом, карбон(ІV) оксидом;

обчислює масову частку і масу розчиненої речовини, масу і об’єм  води в розчині, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;

виготовляє розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини;

розпізнає дослідним шляхом кислоти і луги;

використовує здобуті знання та навички в побуті для раціонального використання води та збереження довкілля;

володіє елементарними навичками очищення води в домашніх умовах;

 

 

Ціннісний компонент

обґрунтовує значення розчинів у природі та житті людини;

оцінює роль води в життєдіяльності організмів;

висловлює судження про вплив діяльності людини на чистоту водойм та охорону  їх від забруднень;

відповідально ставиться до збереження водних ресурсів.

42.

 

2. . Вода – розчинник. Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.

 

Демонстрації:

10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.

 

§26 опрацювати

43.

 

3. Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.

 

§26 опрацювати

44.

 

4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.

 

§26 повторити

45.

 

5. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.

 

§26 повторити

46.

 

6. Практична робота №5

«Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин»

Практична робота №5

«Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин»

§27 опрацювати

47.

 

7. Взаємодія води з оксидами. Поняття про індикатори.

Лабораторний дослід 10. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.

Демонстрації:

11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором.

12. Взаємодія карбон(ІУ) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором.

§28 опрацювати

48.

 

8. Значення води і водних розчинів у природі та житті людини.

 

§29 опрацювати

49.

 

9. Захист навчальних проектів 9-13.

 

Підготуватись до уроку узагальнення

50.

 

10.Узагальнення знань

 

§§25-28 повторити

ТЕМАТИЧНА №4

51.

 

11.Підсумковий урок.

 

--------

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Форись Олена Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, Планування
Додано
16 вересня 2023
Переглядів
347
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку