Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з хімії для 7 класу складене до підручника Лашевської.
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Хімія», 7 клас
51 година – 1,5 години на тиждень.
Програма: Навчальна програма з для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. |
Підручник: 1.Лашевська Г.А.Хімія: : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. /Г.А. Лашевська, А.А. Лашевська.- Київ : Генеза,2015.-192с.: іл. |
№ п/п
|
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Домашнє завдання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
||
ВСТУП ( 5 год.) |
|||||||
1. |
|
1. Інструктаж з БЖД. Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. |
Демонстрація 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). |
§1 опрацювати |
Знаннєвий компонент називає лабораторний посуд і основне обладнання кабінету хімії; знає і розуміє правила поведінки учнів у хімічному кабінеті та правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії; пояснює призначення лабораторного посуду та обладнання кабінету хімії.
Діяльнісний компонент виконує найпростіші лабораторні операції з використанням обладнання кабінету хімії за вказівкою вчителя; дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії.
Ціннісний компонент висловлює судження про застосування хімічних знань та історію їхнього розвитку; доцільність марковання небезпечних речовин, які входять до складу харчових продуктів і побутових хімікатів; робить висновки щодо безпечного використання речовин, з урахуванням їхнього марковання; усвідомлює право на власний вибір і прийняття рішення. |
||
2. |
|
2. Короткі відомості з історії хімії.
|
Демонстрація 2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів та харчових продуктів |
§2 опрацювати |
|||
3. |
|
3. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом. |
Лабораторний дослід 1. Дослідження будови полумʾя. Лабораторний дослід 2. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів) |
§3 опрацювати |
|||
4. |
|
4. Практична робота № 1. Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівальними приладами. Будова полум’я. |
Практична робота № 1. Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівальними приладами. Будова полум’я. |
§3 повторити |
|||
5. |
|
5. Захист навчальних проектів1-2. |
|
§§1-3 повторити |
|||
ТЕМА 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ (22год.) |
|||||||
6. |
|
1. Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. |
|
§4 опрацювати |
Знаннєвий компонент називає хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи; найпоширеніші хімічні елементи в природі; наводить приклади простих і складних речовин, хімічних явищ у природі та побуті; пояснює зміст хімічних формул, сутність закону збереження маси речовин, рівнянь хімічних реакцій.
Діяльнісний компонент розрізняє фізичні тіла, речовини, матеріали, фізичні та хімічні явища, фізичні та хімічні властивості речовин, чисті речовини і суміші, прості й складні речовини, металічні та неметалічні елементи, використовуючи періодичну систему; метали й неметали, атоми, молекули; спостерігає хімічні й фізичні явища; описує якісний і кількісний склад речовин за хімічними формулами; явища, які супроводжують хімічні реакції; використовує Періодичну систему як довідкову для визначення відносної атомної маси елементів; складає формули бінарних сполук за валентністю елементів, план розділення сумішей; визначає валентність елементів за формулами бінарних сполук; обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою; масову частку елемента в складній речовині та масу елемента в складній речовині за його масовою часткою, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання; дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії; виконує найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення сумішей;
Ціннісний компонент усвідомлює необхідність збереження власного здоров’я і довкілля при використанні хімічних речовин; висловлює судження про багатоманітність речовин та значення закону збереження маси речовини; виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності; робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя).
Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека Безпечне поводження з речовинами. Підприємливість і фінансова грамотність Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Розв’язування розрахункових задач за темою «Масова частка елемента в складній речовині». |
||
7. |
|
2.Як вивчають речовини. Спостереження та експеремент в хімії. |
|
§5 опрацювати |
|||
8. |
|
3.Фізичні властивості речовин. |
Лабораторний дослід 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. |
§6 опрацювати |
|||
9. |
|
4. Чисті речовини і суміші (однорідні і неоднорідні) Способи розділення сумішей. |
|
§7 опрацювати |
|||
10. |
|
5. Практична робота № 2. Розділення неоднорідної суміші. |
|
§7 повторити |
|||
11. |
|
6.Атом, його склад. |
|
§8 опрацювати |
|||
12. |
|
7. Хімічні елементи, їхні назви та символи. Періодична система хімічних елементіів Д.І. Менделєєва. |
Демонстрації: 3. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. |
§9 опрацювати |
|||
13. |
|
8. Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
§10 опрацювати |
|||
14. |
|
9.Узагальнення знань |
|
|
|||
ТЕМАТИЧНА №1 |
|||||||
15. |
|
10. Хімічні формули речовин. |
|
§11 опрацювати |
|||
16. |
|
11. Багатоманітність речовин. Прості та складні речовини. Метали і неметали. |
Лабораторний дослід 4. Ознайомлення зі зразками простих та складних речовин Демонстрації: 4. Зразки металів і неметалів. |
§12 опрацювати |
|||
17. |
|
12. Валентність хімічних елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук |
|
§13 опрацювати |
|||
18. |
|
13. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів |
|
§13 повторити |
|||
19. |
|
14. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
|
§13 повторити |
|||
20. |
|
15. Відносна молекулярна маса речовини. Обчислення її за хімічною формулою. |
|
§14 опрацювати |
|||
21. |
|
16.Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її хімічною форулою. |
|
§14 повторити |
|||
22. |
|
17. Масова частка елемента в складній речовині. |
|
§15 опрацювати |
|||
23. |
|
18. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. |
|
§15 повторити |
|||
24. |
|
19. Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. |
Лабораторний дослід 5-9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. |
§16 опрацювати |
|||
25. |
|
20. Практична робота № 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. |
Практична робота № 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. |
§16 повторити |
|||
26. |
|
21.Захист навчальних проектів 3-6. |
|
Підготуватись до уроку узагальнення |
|||
27. |
|
22. Узагальнення знань |
|
§§4-16 повторити |
|||
ТЕМАТИЧНА №2 |
|||||||
ТЕМА 2. КИСЕНЬ (13 год.) |
|||||||
28. |
|
1.Повітря, його склад. Оксиген. Кисень, його фізичні властивості. |
|
§17 опрацювати |
Знаннєвий компонент називає склад молекул кисню, оксидів, якісний та кількісний склад повітря; наводить приклади оксидів, реакцій розкладу і сполучення; пояснює суть реакцій розкладу і сполучення, процесів окиснення, колообігу Оксигену.
Діяльнісний компонент розрізняє процеси горіння, повільного окиснення, дихання, реакції розкладу і сполучення; описує поширеність Оксигену в природі; його фізичні властивості; характеризує хімічні властивості кисню; аналізує умови процесів горіння та повільного окиснення; складає рівняння реакцій: добування кисню з гідроген пероксиду; кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю, метаном, гідроген сульфідом; використовує лабораторний посуд для добування (з гідроген пероксиду) і збирання кисню; визначає наявність кисню дослідним шляхом; дотримується запобіжних заходів під час використання процесів горіння; інструкції щодо виконання хімічних дослідів та правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.
Ціннісний компонент обґрунтовує застосування кисню; оцінює значення кисню в життєдіяльності організмів; озону в атмосфері; вплив діяльності людини на стан повітря; усвідомлює наслідки небезпечного поводження з вогнем, відповідальність за збереження повітря від шкідливих викидів.
|
||
29. |
|
2. Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. |
Демонстрації: |
§17 опрацювати |
|||
30. |
|
3. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. |
|
§19 опрацювати |
|||
31. |
|
4. Перетворення схеми хімічної реакції на хімічні рівняння. |
|
|
|||
32. |
|
5. Перетворення схеми хімічної реакції на хімічні рівняння (продовження). |
|
|
|||
33. |
|
6.Добування кисню в лабораторіїї та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. |
Демонстрації: 6. Добування кисню з гідроген пероксиду. 7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 8. Доведення наявності кисню |
§20 опрацювати |
|||
34. |
|
7. Практична робота №4. Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності. |
Практична робота №4. Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності. |
§20 повторити |
|||
35. |
|
8. Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами. Реакція сполучення. |
|
§21 опрацювати |
|||
36. |
|
9. Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). |
Демонстрації: 9. Спалювання простих і складних речовин. |
§22 опрацювати |
|||
37. |
|
10. Взаємодія кисню з складними речовинами. Умови початку і припинення горіння. |
|
Опрацювати конспект |
|||
38. |
|
11. Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування кисню, його біологічна роль. |
|
§§23-24 опрацювати |
|||
39. |
|
12. Захист навчальних проектів 7-8. |
|
Підготуватись до уроку узагальнення |
|||
40. |
|
13. Узагальнення знань |
|
§§ 17-23 повторити |
|||
ТЕМАТИЧНА №3 |
|||||||
ТЕМА 3. ВОДА (10 год.) |
|||||||
41. |
|
1. Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості |
|
§25 опрацювати |
Знаннєвий компонент називає склад молекули води; наводить приклади водних розчинів; формули кислот і основ.
Діяльнісний компонент описує поширеність води у природі, фізичні властивості води; розрізняє розчинник і розчинену речовину; складає рівняння реакцій води з кальцій оксидом, натрій оксидом, фосфор(V) оксидом, карбон(ІV) оксидом; обчислює масову частку і масу розчиненої речовини, масу і об’єм води в розчині, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання; виготовляє розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини; розпізнає дослідним шляхом кислоти і луги; використовує здобуті знання та навички в побуті для раціонального використання води та збереження довкілля; володіє елементарними навичками очищення води в домашніх умовах;
Ціннісний компонент обґрунтовує значення розчинів у природі та житті людини; оцінює роль води в життєдіяльності організмів; висловлює судження про вплив діяльності людини на чистоту водойм та охорону їх від забруднень; відповідально ставиться до збереження водних ресурсів. |
||
42. |
|
2. . Вода – розчинник. Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.
|
Демонстрації: 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.
|
§26 опрацювати |
|||
43. |
|
3. Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. |
|
§26 опрацювати |
|||
44. |
|
4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
§26 повторити |
|||
45. |
|
5. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
§26 повторити |
|||
46. |
|
6. Практична робота №5 «Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин» |
Практична робота №5 «Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин» |
§27 опрацювати |
|||
47. |
|
7. Взаємодія води з оксидами. Поняття про індикатори. |
Лабораторний дослід 10. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. Демонстрації: 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. 12. Взаємодія карбон(ІУ) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. |
§28 опрацювати |
|||
48. |
|
8. Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. |
|
§29 опрацювати |
|||
49. |
|
9. Захист навчальних проектів 9-13. |
|
Підготуватись до уроку узагальнення |
|||
50. |
|
10.Узагальнення знань |
|
§§25-28 повторити |
|||
ТЕМАТИЧНА №4 |
|||||||
51. |
|
11.Підсумковий урок. |
|
-------- |
|||