Календарно-тематичне планування
уроків хімії в 9-А та в 9-Б класах
на II семестр 2019-2020 навчального року
№ |
Тема уроку |
Демонстрації, лабораторні досліди |
Дата |
Тема 3. Початкові поняття про органічні речовини |
|||
33. |
Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени. |
|
|
34. |
Метан як представник насичених вуглеводнів. Гомологи метану, їхні молекулярні та структурні формули. Фізичні властивості метану і його гомологів. |
Демонстрація: 6. Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проєктування). |
|
35. |
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості. |
|
|
36. |
Горіння вуглеводнів. Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування).
|
Демонстрації: 6. Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння. 8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів. |
|
37. |
Закон об'ємних відношень газів. |
|
|
38. |
Вуглеводні. Розв’язування задач. |
|
|
39. |
Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. Застосування вуглеводнів. |
|
|
40. |
Узагальнююче повторення. |
Навчальний проект: 11. Використання полімерів: еколого-економічний аспект. 12. Альтернативні джерела енергії. |
|
41. |
Контроль знань з теми «Органічні сполуки. Вуглеводні». |
|
|
Тематична |
|||
42. |
Поняття про спирти на прикладі етанолу та гліцерину, їх формули, фізичні властивості. Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. |
Лабораторний дослід: 11. Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом. |
|
43. |
Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. |
|
|
44. |
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні та хімічні властивості, застосування. |
Демонстрації: 9. Дія етанової кислоти на індикатори. 10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами. |
|
45. |
Поняття про вищі карбонові кислоти. Мило, його мийна дія. |
Навчальний проєкт: 14. Виготовлення мила з мильної основи. Домашній експеримент: 2. Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника. |
|
46. |
Практична робота №4. Властивості етанової кислоти. Інструктаж з БЖД. |
|
|
47. |
Розв’язування розрахункових задач. |
|
|
48. |
Закріплення знань про спирти та карбонові кислоти. |
|
|
49. |
Контроль знань з теми «Спирти. Карбонові кислоти». |
|
|
Тематична |
|||
50. |
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів. |
|
|
51. |
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. |
|
|
52. |
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. Застосування вуглеводів, їх біологічна роль.
|
Лабораторні досліди: 12. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом. 13. Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру). 14. Взаємодія крохмалю з йодом. Домашній експеримент 3. Виявлення крохмалю в харчових продуктах. |
|
53. |
Закріплення знань про жири та вуглеводи. |
|
|
54. |
Білки. Склад, будова, властивості. Біологічна роль. |
|
|
55. |
Природні та синтетичні органічні сполуки. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів.
|
Навчальний проєкт: 15. Дослідження хімічного складу їжі. 16. Хімічний склад жувальних гумок. 17. Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною. 18. Друге життя паперу. 19. Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону). |
|
56. |
Практична робота №5. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах. Інструктаж з БЖД. |
|
|
57. |
Узагальнення знань про органічні сполуки. |
|
|
58. |
Контроль знань з теми «Жири. Вуглеводи. Нітрогеновмісні органічні речовини». |
|
|
59. |
Корекція знань з теми «Органічні сполуки». |
|
|
Тема 4. Роль хімії в житті суспільства |
|||
60. |
Будова речовин. Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. |
|
|
61. |
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу.
|
Навчальний проєкт: 21. Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію. 22. Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості. |
|
62. |
Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства.
|
Навчальний проєкт: 23. Дослідження достовірності реклами з погляду хімії. |
|
63. |
Хімічна наука і виробництво в Україні.
|
|
|
64. |
Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. |
Навчальний проєкт: 20. Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості. |
|
65. |
Повторення. Складання рівнянь окисно-відновних та йонних реакцій. |
|
|
66. |
Повторення. Генетичний зв'язок між класами неорганічних та органічних сполук. |
|
|
67. |
Узагальнюючий контроль знань за рік |
|
|
68. |
Підсумковий урок. |
|
|
Тематична |
1