Календарно – тематичне планування уроків хімії 9 клас (рівень стандарту)
(68 год, 2 год на тиждень)
Навчальна програма: Хімія для 7 - 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена). Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.
Навчальний підручник: Хімія: підруч. для 9 кл. закл.заг.сер.освіти/ Павло Попель, Людмила Крикля. – Київ: «Академія», 2017.
Зошит для лабораторних дослідів і практичних робіт: Хімія. 9 клас : зошит для лабораторних дослідів і практичних робіт /О.В. Григорович, І.І. Черевань. – Харків. Вид-во «Ранок», 2019.
№ з/п |
Дата
|
Зміст навчального матеріалу |
Практична частина |
Примітка
|
||
(Демонстрації, лабораторні досліди практичні роботи) |
(Навчальні проекти, домашні експерименти) |
|||||
Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу (2 год) |
||||||
|
|
|
Склад і властивості основних класів неорганічних сполук. Первиний інструктаж з БЖД |
|
|
|
|
|
|
Хімічний зв'язок і будова речовини. |
|
|
|
Тема 1. Розчини (19 год) |
||||||
|
|
|
Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі. |
|
Домашній експеримент Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо). |
Опрацювати §1 ст.10 №4,6. |
|
|
|
Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. |
|
Навчальні проекти 1. Електроліти в сучасних акумуляторах. 2. Вирощування кристалів солей. 3. Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги. 4. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. 5. Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин. 6. Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі. 7. Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів. 8. Дослідження рН середовища мінеральних вод України. |
Опрацювати §2 ст.15 №13,14. |
|
|
|
Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини. |
|
Опрацювати §3 ст.19 №18,19. |
|
|
|
|
Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес |
Демонстрація 1. Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді). |
|
|
|
|
|
Поняття про кристалогідрати. |
|
Опрацювати §4 ст.25 №24,25. |
|
|
|
|
Розрахункові задачі 1 Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
|
|
|
|
|
|
Розчинніть речовин |
|
Опрацювати §5 ст.30 №37. |
|
|
|
|
Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. |
Демонстрація 2. Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, _т._ид на кислота). |
Опрацювати §6-7 ст.36 №41,46. |
|
|
|
|
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Інструктаж з БЖД |
Лабораторний дослід №1 1.Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах. (__т.. 6-8) ТО№1 |
|
Повторити §6-7 ст.42 №50,52. |
|
|
|
Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. |
|
|
Опрацювати §8 ст.47 №62. |
|
|
|
Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Інструктаж з БЖД |
Лабораторні досліди №2,3 2.Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора. 3. Дослідження рН харчової і косметичної продукції. (ст. 6-8) |
|
Опрацювати §9 ст.52 №66, ст.53 №72. |
|
|
|
Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Інструктаж з БЖД |
Лабораторні досліди №4-6 4. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду. (ст. 9 – 10) 5. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються виділенням газу. (ст. 10 – 12) 6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води. (ст. 12 – 13) |
|
Опрацювати §10 ст.57 №74. |
|
|
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. |
Демонстрація 3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах |
|
Опрацювати §11 ст. 60 №80,81. |
|
|
|
Практична робота № 1 Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах. Інструктаж з БЖД |
(ст. 18 – 22) |
|
|
|
|
|
Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі _кзо. Застосування якісних реакцій. Інструктаж з БЖД |
Лабораторні досліди №7-9 7. Виявлення хлорид-іонів у розчині. (ст. 13 – 15) 8. Виявлення сульфат-іонів у розчині. (ст. 15 – 16) 9. Виявлення карбонат-іонів у розчині. (ст. 16 – 18)
|
|
Опрацювати §12 ст.68 №88,91. |
|
|
|
Практична робота № 2 Розв’язування експериментальних задач. Інструктаж з БЖД |
(ст. 23 – 28) |
|
|
|
|
|
Узагальнення й систематизація знань |
|
|
|
|
|
|
Діагностична робота |
|
|
|
|
|
|
Захист проектів (№1-8) |
ТО№2 |
|
|
Тема 2. Хімічні реакції (11 год) |
||||||
|
|
|
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. |
Демонстрації 4. Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну. |
Навчальні проекти 9. Ендотермічні реакції на службі людині. 10. Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів. |
Опрацювати §13 ст.77 №98, ст.78 №102. |
|
|
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. |
|
Опрацювати §14 ст.83 №108,110,111. |
|
|
|
|
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. |
|
Опрацювати §15 ст.88 №117,118. |
|
|
|
|
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. |
|
Повторити §15 ст.88 №119,120. |
|
|
|
|
Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. |
|
|
|
|
|
|
Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. |
Демонстрації 4.Екзо- та ендотермічні реакції. |
Опрацювати §16 ст.94 №125,127. |
|
|
|
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. Інструктаж з БЖД |
Демонстрації 5.Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу. Лабораторні досліди 10. Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою. (ст.29 – 30) |
Опрацювати §17 ст.103 №132,136. |
|
|
|
|
Практична робота № 3 Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій. Інструктаж з БЖД |
(ст. 31 – 33) |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань за І семестр |
|
|
|
|
|
|
Підсумкова контрольна робота №1 |
|
|
|
|
|
|
Захист проектів (№9-10) |
ТО№3 |
|
|
ІІ СЕМЕСТР |
||||||
Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки (30 год) |
||||||
|
|
|
Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени. |
|
Навчальні проекти 11. Використання полімерів: еколого-економічний аспект. 12. Альтернативні джерела енергії. 13. Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування. 14. Виготовлення мила з мильної основи.
Навчальні проекти 15. Дослідження хімічного складу їжі. 16. Хімічний склад жувальних гумок. 17. Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.
|
Опрацювати §18 ст. 110 №140 ст. 111 №141,142 |
|
|
|
Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів. Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. Фізичні властивості |
Демонстрації 6. Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування). |
Опрацювати §19-20 ст.115 №148 ст.116 №150,151. |
|
|
|
|
Хімічні властивості метану (Реакція заміщення та горіння) |
|
Повторити §19-20 ст. 120 №153 ст.121 №158,160. |
|
|
|
|
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості |
|
Опрацювати §21 ст.125 №164 ст.126 №169 |
|
|
|
|
Хімічні властивості етену та етину. Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування). |
|
Опорний конспект
|
|
|
|
|
Горіння вуглеводнів |
Демонстрації 7. Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння |
Опрацювати §22 ст.130 №172,173. |
|
|
|
|
Розрахункові задачі №2 Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями. |
|
Опрацювати §25 ст.146 №190,196,197. |
|
|
|
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену |
Демонстрації 8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів |
Опрацювати §23 ст. 134 №178,179 |
|
|
|
|
Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. |
|
Опрацювати §24 ст.141 №185,186. |
|
|
|
|
Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів. |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення й систематизація знань |
|
|
|
|
|
|
Діагностична робота |
|
|
|
|
|
|
Захист проектів (№11-14) |
ТО№4 |
|
|
|
|
|
Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти. Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості. |
|
Опрацювати §26 ст.152 №200,201 |
|
|
|
|
Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. Інструктаж з БЖД |
Лабораторний дослід №11 11. Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом. (ст. 33 – 34) |
Опрацювати §27 |
|
|
|
|
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. |
|
Опрацювати §28 ст.161 №209,211 |
|
|
|
|
Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Застосування етанової кислоти. |
Демонстрації 9. Дія етанової кислоти на індикатори. 10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами. |
Повторити §28 ст.161 №213, ст. 162 №214. |
|
|
|
|
Практична робота № 4 Властивості етанової кислоти. Інструктаж з БЖД
|
(ст. 35 – 36) |
|
|
|
|
|
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія. |
Домашній експеримент 2. Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника. |
Опрацювати §29 ст. 168 №218,219 |
|
|
|
|
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів. |
|
Опрацювати §30 ст.172 №223 ст.173 №224,225 |
|
|
|
|
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. Якісні реакції на глюкозу. Інструктаж з БЖД |
Лабораторний дослід №12 12. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом. (ст. 37 – 38) |
Опрацювати §31 ст.179 №228, ст.180 №229,229. |
|
|
|
|
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісна реакція на крохмаль. Інструктаж з БЖД |
Лабораторні досліди №13-14 13. Відношення крохмалю до води (розчинність,утворення клейстеру). (ст. 38 – 39) 14. Взаємодія крохмалю з йодом. (ст. 40) Домашній експеримент 3. Виявлення крохмалю в харчових продуктах. |
Опрацювати §32 ст.180 №231,232, ст.185 №236. |
|
|
|
|
Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. |
ТО№5 |
|
|
|
|
|
Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти. Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків. |
|
Навчальні проекти 18. Друге життя паперу. 19. Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону). |
Опрацювати §33 ст. 190 №240,241 |
|
|
|
Значення природних і синтетичних органічних сполук. |
|
Опрацювати §34 ст. 196 №243 |
|
|
|
|
Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. |
|
|
|
|
|
|
Практична робота №5 Виявлення органічних сполук у харчових продуктах. Інструктаж з БЖД |
(ст. 41 – 43) |
|
|
|
|
|
Узагальнення й систематизація знань з теми «Оксигеновмісні та нітрогеновмісні органічні сполуки» |
|
|
|
|
|
|
Підсумкова контрольна робота №2 |
|
|
|
|
|
|
Захист проектів (№18-19) |
|
|
|
Тема 4. Роль хімії в житті суспільства (6 год) |
||||||
|
|
|
Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. |
|
Навчальні проекти 20. Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості. 21. Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію. 22. Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості. 23. Дослідження достовірності реклами з погляду хімії. |
§35-36 ст.205 №256,258 |
|
|
|
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. |
|
§37 ст.216 №270,276. |
|
|
|
|
Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства. |
|
§38 ст.221 №278,281. |
|
|
|
|
Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. |
|
|
|
|
|
|
Захист проектів (№20-23) |
|
|
|
|
|
|
Підсумковий урок |
ТО№6 |
|
Назва теми |
Кількість годин |
Практичні роботи |
Лабораторні досліди |
Демонстрації |
Навчальні проекти |
Контрольні роботи |
Тематичне оцінювання |
Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу |
2 |
- |
- |
- |
- |
1 |
- |
Тема 1. Розчини |
19 |
2 |
9 |
3 |
8 |
2 |
|
Тема 2. Хімічні реакції |
11 |
1 |
1 |
2 |
2 |
1 |
|
Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки |
30 |
2 |
4 |
5 |
9 |
1 |
2 |
Тема 4. Роль хімії в житті суспільства |
- |
- |
- |
- |
4 |
1 |
|
Разом |
68 |
5 |
14 |
10 |
23 |
2 |
6 |