Календарно-тематичне планування уроків
«Інформатики» для 8 класу 2020-2021н.р.
Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, зі змінами згідно наказу Міністерства освіти та науки України від 07.06.2017р. № 804 .
Підручник: Н.В.Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьмінська - К.: Видавничий дім «Освіта», 2020р.
70 годин (2 години на тиждень)
№ уро-ку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
І семестр
|
|||
Тема 1. Кодування даних та апаратне забезпечення (6 год) |
|||
|
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. Кодування тексту й графічних даних. Таблиці кодів символів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Архітектура комп’ютера. Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів. Процесор, його призначення. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Пам'ять комп’ютера. Зовнішні та внутрішні запам’ятовуючі пристрої. Пристрої введення та виведення даних. Пристрої, що входять до складу мультимедійного обладнання. Технічні характеристики складових комп’ютера. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. Конфігурація комп’ютера під потребу. Контрольна робота №1 з теми « Кодування даних та апаратне забезпечення» |
|
Тема 2. Опрацювання текстових даних (8 год) |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Формати файлів текстових документів. Створення, редагування та форматування списків, колонок, символів, формул в текстовому документі. Пошук та заміна фрагментів тексту. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення, редагування та форматування графічних об’єктів та таблиць в текстовому документі. Недруковані знаки. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 3. Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Стильове оформлення абзаців. Розділи. Колонтитули. Структура документа. Посилання. Автоматизоване створення змісту та покажчиків. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Шаблони документів. Алгоритм опрацювання складного текстового документа. Робота з кількома документами. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 4. Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. Контрольна робота №2 з теми «Опрацювання текстових даних » |
|
Тема 3. Створення та публікація веб-ресурсів (11 год) |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття персонального навчального середовища. Використання інтернет-середовищ для створення та публікації документів (текстових, графічних, презентацій тощо). Хмарні технології. Організація та планування колективної діяльності. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Опитування з використанням онлайн-форм. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Використання офісних веб-програм для створення спільних документів. Створення і використання спільних електронних закладок. Синхронізація даних. Канали новин. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота. 5. Офісні веб-програми для створення спільних документів. Опитування з використанням онлайн-форм. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Етапи створення веб-сайтів. Конструювання сайтів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття мови розмітки гіпертексту. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Використання онлайн-систем конструювання сайтів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 6. Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Правила ергономічного розміщення відомостей на веб-сторінці. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. Контрольна робота №3 з теми « Створення та публікація веб-ресурсів » |
|
Тема 4. Опрацювання об’єктів мультимедіа (7 год) |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Формати аудіо- та відеофайлів. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Сервіси розміщення аудіо та відео файлів в Інтернеті. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів. Побудова аудіо- та відеоряду. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами. Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 7. Створення відеокліпу. Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 8. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. Контрольна робота №4 з теми « Опрацювання об’єктів мультимедіа » |
|
ІІ семестр
|
|||
Тема 5. Алгоритми та програми (28 год) |
|||
Тема 5.1. Основні поняття. Створення найпростішої програми. (9 год) |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття мови програмування. Складові мови програмування. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Знайомство з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Створення найпростішого проекту, його компіляція, збереження, виконання. Запис програми засобами середовища програмування. Поняття форми, елемента керування, події, обробника події. Редагування коду обробника події. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 9. Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування. Елементи керування «напис» та «кнопка». |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття про метод. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Використання вікон повідомлень. Складання програм, що обробляють натискання кнопок та визначають вміст написів на формі. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 10. Створення програми з кнопками та написами. Контрольна робота №5 з теми «Основні поняття. Створення найпростішої програми. » |
|
Тема 5.2. Величини, їхні типи та властивості (10 год) |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини (змінні і константи), їхні властивості. Прості типи величин: числовий, логічний, символьний, рядковий. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини числового типу, операції над ними. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання алгоритмів опрацювання числових величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 11. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини текстового типу, операції над ними. Елемент для введення даних: текстове поле. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання алгоритмів опрацювання текстових величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Налагодження програм. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 12. Налагодження готової програми. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини логічного типу, операції над ними. Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання та виконання алгоритмів з елементами управління для задання логічного значення величини. Елемент для введення даних: прапорець. Контрольна робота №6 з теми « Величини, їхні типи та властивості » |
|
Тема 5.3. Алгоритми (9 год) |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання та виконання алгоритмів з елементом управління «список, що розкривається». |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання та реалізація алгоритмів із циклом із лічильником у середовищі програмування. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання та реалізація алгоритмів з повтореннями для опрацювання величин. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 13. Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Графічне відображення даних засобами мови програмування. Відображення рисунків із зовнішніх файлів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Відображення базових графічних примітивів – лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс, налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Реалізація алгоритмів з графічним відображенням даних засобами мови програмування. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 14. Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних. Контрольна робота №7 з теми «Алгоритми» |
|
Тема 6. Розв’язування компетентнісних задач. Виконання проектів (10 год) |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Вибір теми проекту. Його планування. Добір ресурсів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Оформлення матеріалів про виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Захист проекту. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
|