Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 9 класу на 2018-2019 навчальний рік
Згідно з навчальною програмою, затвердженою наказом МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 29.05.2015 № 585).
Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 9 класу на 2018-2019 навчальний рік
Згідно з навчальною програмою, затвердженою наказом МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 29.05.2015 № 585).
Навчальна програма:
Програма курсу «Інформатика» для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (автори: Мирослав Жалдак, Наталія Морзе, Ганна Ломаковська, Галина Проценко, Йосиф Ривкінд, Віктор Шакотько) – [Електронний ресурс]. – Режим перегляду: http://www.mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html
№ уро-ку |
Тема уроку |
Дата уроку |
Корекція дати |
|
Тема 1. Інформаційні технології у суспільстві |
|
|
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Інформатика як наука та галузь діяльності людини. Інформаційні технології. Класифікація інформаційних технологій. Основні інформаційні процеси, їх характеристика та моделі Інформаційні системи, їх види. |
0409 |
|
|
Апаратне та програмне забезпечення інформаційної системи Інформаційні технології в освіті Етапи становлення інформаційних технологій Поняття інформаційного суспільства |
0609 |
|
|
Інтелектуальна власність та авторське право. Етика і право при створенні та використанні інформаційних ресурсів Поняття про інформаційну культуру, інформаційну грамотність, ІКТ-компетентність Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Освітні інформаційні ресурси і системи |
1109 |
|
|
Тема 2. Мережеві технології |
|
|
|
Класифікація комп’ютерних мереж. Канали зв’язку, їх види. Апаратне й програмне забезпечення мереж. Мережеві пристрої. Адресація в мережах. |
1309 |
|
|
Передавання даних в мережі Інтернет. Мережеві протоколи. Поняття про протоколи передавання даних. Способи під’єднання до Інтернету, функції провайдера. |
1809 |
|
|
Призначення й структура Інтернету. Адресація в Інтернеті. Поняття IP-адреси, доменного імені та URL-адреси. Адміністрування доменних імен Інтернету. |
2009 |
|
|
Сучасні сервіси Інтернету (інтерактивне спілкування, форуми, конференції, соціальні мережі). Сервіси веб-2.0. Геосервіси Спеціальні інструменти пошуку (добірки посилань, пошукові каталоги, експертні системи). Розширений пошук. |
2509 |
|
|
Тема 3. Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор |
|
|
|
Поняття комп’ютерної графіки. Кодування графічних даних. Поняття колірної моделі. Растрові зображення, їх властивості. Формати файлів растрових зображень Векторні зображення, їх властивості. Формати файлів векторних зображень. Переваги і недоліки різних видів графіки . |
2709 |
|
|
Векторний графічний редактор. Особливості побудови й опрацювання векторних зображень Засоби векторного графічного редактора |
0210 |
|
|
Алгоритм побудови зображення з графічних примітивів Створення малюнків з кривих і ламаних. |
0410 |
|
|
Додавання тексту до графічних зображень та його форматування.Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. Створення простих векторних зображень. |
0910 |
|
|
Групування і вирівнювання об’єктів. Багатошарові зображення, розміщення об’єктів у шарах. |
1110 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 3. Створення складених векторних зображень. |
1710 |
|
|
Тема 4. Комп'ютерні презентації |
|
|
|
Етапи розробки презентації. Вимоги до презентації. Елементи дизайну презентацій. |
2410 |
|
|
Макети слайдів. Стильове оформлення слайдів презентації. Використання діаграм у презентаціях. |
0611 |
|
|
Елементи анімації. Додавання відеокліпів, звукових ефектів і мовного супроводу до слайдової презентації. |
|
|
|
Управління показом презентації. Гіперпосилання і елементи управління в презентаціях. Друк презентації. |
|
|
|
Практична робота 4. Проектування та розробка презентацій за визначеними критеріями. Елементи керування презентаціями |
|
|
|
Практична робота 5. Розробка презентацій з елементами анімації, відеокліпами, звуковими ефектами та мовним супроводом |
|
|
|
Тема 5. Комп’ютерні публікації |
|
|
|
Поняття комп’ютерної публікації. Види публікацій та їх шаблони. Структура публікації. Основні складові публікацій. Програмні засоби для створення публікацій. |
2011 |
|
|
Особливості роботи з графічними і текстовими об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій. Зв’язки між об’єктами публікації. |
|
|
|
Створення, збереження, відкривання та друк публікацій. |
|
|
|
Алгоритм створення комп’ютерної публікації. Практична робота 6. Створення простої комп’ютерної публікації на базі шаблону. |
|
|
|
Практична робота 7. Проектування та створення комп’ютерної публікації для подання результатів самостійного дослідження. |
|
|
|
Тема 6. Створення персонального навчального середовища |
|
|
|
Поняття персонального навчального середовища. Хмарні технології. Використання офісних веб-програм для створення спільних документів. Організація та планування колективної діяльності. Синхронізація даних. Використання інтернет-середовищ для створення та публікації документів (текстових, графічних, презентацій тощо). |
|
|
|
Канали новин. Створення і використання спільних електронних закладок. Опитування з використанням онлайн-форм.. |
|
|
|
Практична робота. 8. Офісні веб-програми для створення спільних документів. Опитування з використанням онлайн-форм |
|
|
|
Етапи створення веб-сайтів. Конструювання сайтів. |
|
|
|
Використання онлайн-систем конструювання сайтів. |
|
|
|
Практична робота 9. Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем |
|
|
|
.Урок узагальнення та сисстематизації |
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
Тема 7. Основи інформаційної безпеки |
|
|
|
Класифікація загроз безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах. Етичні та правові основи захисту відомостей і даних. Захист даних. Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними. |
1501 |
|
|
Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті. Засоби браузера, призначені для гарантування безпеки. Захищені сайти. Захист від спаму. |
|
|
|
Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання та відновлення даних. Безпечне видалення даних. |
|
|
|
Практична робота 10. Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера. |
|
|
|
Тема 8. Комп’ютерне моделювання |
|
|
|
Комп’ютерна модель та її переваги. Види комп’ютерних моделей: розрахункові, графічні, імітаційні та інші моделі. Поняття комп’ютерного експерименту. |
|
|
|
Основні етапи комп’ютерного моделювання: постановка задачі та її аналіз, побудова інформаційної моделі, розробка методу й алгоритму дослідження моделі, розробка комп’ютерної моделі, проведення комп’ютерного експерименту. |
|
|
|
Створення і опрацювання моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в різних програмних середовищах. |
|
|
|
Моделювання інтер’єру. |
|
|
|
Карти знань. Редактори карт знань. |
|
|
|
Практична робота 11. Створення і опрацювання моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в різних програмних середовищах. |
|
|
|
Тема 9. Табличні величини та алгоритми їх опрацювання |
|
|
|
Табличні величини. Введення та виведення табличних величин. |
|
|
|
Елемент керування «багаторядкове текстове поле». |
|
|
|
Введення та виведення табличних величин |
|
|
|
Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам. |
|
|
|
Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам; пошук елемента з найбільшим найменшим значенням, пошук заданого елемента |
|
|
|
Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам; пошук елемента з найбільшим найменшим значенням, пошук заданого елемента |
|
|
|
Практична робота 12. Складання і виконання алгоритмів знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами у навчальному середовищі програмування. |
|
|
|
Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів. |
|
|
|
Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів. |
|
|
|
Практична робота 13. Складання і виконання алгоритму пошуку значень у таблиці в навчальному середовищі програмування |
|
|
|
Тема 10. Розв’язування компетентнісних задач |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Тема 11. Виконання колективного навчального проекту з дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» |
|
|
|
Вибір теми проекту. Визначення проблеми, теми та завдань проекту; розподіл ролей і планування колективної діяльності. |
|
|
|
Добір засобів опрацювання даних. Добір засобів подання результатів навчального проекту. |
|
|
|
Виконання колективного навчального проекту. |
|
|
|
Виконання колективного навчального проекту. |
|
|
|
Виконання колективного навчального проекту. |
|
|
|
Виконання колективного навчального проекту. |
|
|
|
Захист колективного навчального проекту. |
|
|
|
Використання офісних веб-програм та інтернет-середовищ для публікації результатів своєї роботи. |
|
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
|
|
|
|
|
|