КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ІНФОРМАТИКИ В 6 КЛАСІ на І семестр (МНП «Інформатика» для 5-6 класів (автор С.О.Кликова)

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ІНФОРМАТИКИ В 6 КЛАСІ на І семестр 2024-2025 навчального року (відповідно до модельної програми «Інформатика» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку (автор Кликова С.О.) (70 годин на рік, 2 години на тиждень)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків інформатики в 6 класі 

на І семестр 2024-2025 навчального року

(відповідно до модельної програми «Інформатика» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти

для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку (автор Кликова С.О.)

(70 годин на рік, 2 години на тиждень)

№ уроку

Дата

Зміст навчального

матеріалу

Види

навчальної

діяльності

Очікувані

результати

навчання

Напрями корекційно-

розвиткової роботи

 

 

І семестр

Вступ

1

 

Техніка безпеки і санітарно- гігієнічні норми під час роботи за комп'ютером.

Правила поведінки в комп'ютерному класі.

Перегляд мультимедійної презентації. Перегляд і обговорення тематичного відео. Формулювання правил безпечної поведінки в комп’ютерному класі та дотримання санітарних норм.

Виконання тестових завдань. Складання алгоритму дій, рекомендацій стосовно безпечної поведінки в комп’ютерному класі.

Учень/учениця:

знає і виконує правила поведінки в комп'ютерному класі;

знає і виконує правила з техніки безпеки і санітарно- гігієнічні вимоги під час роботи за комп'ютером;

розуміє алгоритм рекомендацій стосовно безпечної поведінки у комп’ютерному класі та підчас роботи за комп’ютером.

Формувати в учнів організованість, дисциплінованість, самоконтроль у навчальній діяльності, точне виконання вказівок учителя.

Розвивати слухову увагу і логічне мислення.

Формувати в учнів навички дотримання правил

безпеки та загальні гігієнічні вимоги під час роботи за комп’ютером.

Інформаційні процеси і комп’ютер. Основи комп'ютерної грамотності

2

 

Інструктаж з БЖД. Інформація та інформаційні процеси Інформація. Що вивчає наука Інформатика. Інформаційні процеси (збирання, опрацювання, передавання, збереження, захист).

Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації. Перегляд і обговорення тематичного відео.

Виконання тестових завдань, вправ, розгадування ребусів з основних понять теми.

Складання словника термінів з інформатики.

Вправи на визначення інформаційних процесів (практично, через приклади життєдіяльності).

Виконання практичних завдань (письмово, комп’ютерні-ігри): на кодування і декодування інформації.

Вправи на визначення способів подання інформації (числа, букви, малюнки тощо).

Учень/учениця:

знає поняття інформації; * (розуміє);

-знає що вивчає наука Інформатика; * (розуміє);

-розуміє способи отримання, опрацювання, передачі, зберігання інформації;

-розуміє способи перетворення інформації;

-розпізнає пристрої для роботи з інформацією;

-використовує у мовленні слова-терміни з інформатики;

* (розуміє слова-терміни).

Розвивати увагу, пам'ять, спостережливість,

пізнавальну активність.

Формувати вміння пов’язувати знакові символи з певними повідомленнями, встановлювати взаємозв’язки між ними.

Розвивати світогляд розвивати пізнавальний інтерес.

Розвивати логічне та евристичне мислення.

Формувати навички використання особистого досвіду здобувачів освіти. Формувати розуміння значення інформації у життєдіяльності.

3

 

Інструктаж з БЖД. Пристрої для роботи з інформацією.

4

 

Інструктаж з БЖД. Способи подання інформації.

5

 

Інструктаж з БЖД. Носії інформації.

6

 

Інструктаж з БЖД. Кодування і декодування інформації (на елементарному рівні із застосуванням життєвих прикладів).

Персональний комп’ютер та його складові

7.

 

Інструктаж з БЖД. Персональний комп’ютер та його складові:

Комп’ютер – універсальний пристрій для роботи з інформацією.

Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації.

Перегляд і обговорення тематичного відео.

Складання словника термінів з інформатики. Практичні завдання на визначення пристроїв, що входять в склад комп'ютера: складання схеми побудови комп’ютера, добір пристроїв комп’ютера за значенням їх властивостей. Ігрові завдання, вправи з використанням миші: перетягування, виділення, копіювання.

Клавіатурні тренажери, вправи на оволодіння навичками роботи на клавіатурі.

Учень/учениця:

-знає призначення основних складових апаратної частини комп’ютера;

-має уявлення про внутрішні пристрої ПК;

- знає основні терміни; * (розуміє);

- відрізняє введення інформації в складі комп’ютера;

- вміє користуватися маніпулятором «миша»;

- вміє користуватися знайомими алфавітно- цифровими та керуючими клавішами;

- виконує прості тренувальні завдання на

клавіатурному тренажері;

-використовує у мовленні слова-терміни з інформатики.

Формувати в учнів розуміння призначення комп’ютера та його основних складових.

Формувати вміння виділяти, головне, орієнтуватися в ситуації, вбачати зв'язки і відносини між об'єктами.

Формувати вміння класифікувати об’єкти за певною ознакою.

Розвиток уміння співвідносити дії очей і рук.

Розвиток орієнтації у просторі.

Розвивати дрібну моторику.

Розвивати логічне мислення.

Розвивати увагу, пам'ять, спостережливість, пізнавальну активність

8

 

Інструктаж з БЖД. Монітор. Призначення, принцип роботи.

Системний блок. Внутрішні пристрої комп'ютера: процесор, жорсткий диск, пам'ять комп'ютера.

9

 

Інструктаж з БЖД.

Пристрої введення інформації у пам'ять

комп'ютера.

Миша. Ліва, права клавіші миші, коліщатко. Операції перетягування, виділення та копіювання за допомогою «миші».

10

 

Інструктаж з БЖД.

Пристрої введення інформації у пам'ять

комп'ютера.

Клавіатура. Положення рук, прив’язка клавіш до пальців. Поетапне засвоєння клавіш клавіатури.

Вправи на клавіатурному тренажері.

11

 

Інструктаж з БЖД. Групи клавіш: алфавітно-цифрові, спеціальні, функціональні.

Вправи на клавіатурному тренажері.

12

 

Інструктаж з БЖД. Комбінації клавіш. Великі та прописні букви. Знаки та символи. Цифро-знаковий ряд клавіш.

Вправи на клавіатурному тренажері.

Алгоритм

13

 

Інструктаж з БЖД. Алгоритм - послідовність дій для виконання певного завдання.

Створення алгоритму для виконання завдання.

Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації.

Обговорення з опорою на приклади із життєдіяльності.

Складання словника термінів з інформатики.

Створення алгоритму для виконання завдання.

Комп'ютерні-ігри – практика управління виконавцем.

Учень/учениця:

- розуміє , що порядок виконання будь-якої роботи визначається планом;

- розуміє, що таке алгоритм;

- розуміє, що команда – це речення, яке спонукає до дії;

- вміє складати алгоритми для виконання певного завдання; *(за допомогою вчителя);

- використовує у мовленні слова-терміни з інформатики.

Формувати в учнів розуміння того, що порядок виконання будь- якої роботи визначається планом, спрямованим на досягнення конкретного результату.

Розвивати алгоритмічне мислення.

Розвивати пам'ять, логічне мислення.

 

 

Інструктаж з БЖД. Команди і виконавці.

Створення алгоритму для виконання завдання.

 

Відомості про операційну систему Windows

14

 

Інструктаж з БЖД. Відомості про операційну систему Windows. Робочий стіл. Об'єкти Робочого столу.

Вправи на клавіатурному тренажері.

Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації.

Виконання тестових завдань, вправ, розгадування ребусів з основних понять теми.

Складання словника термінів з інформатики.

Вибір та запуск потрібної програми. Керування вікнами.

Налаштування Робочого столу; дати і часу.

Керування комп’ютером за допомогою меню.

Створення особистої папки, файлу, стандартні дії з папками і файлами.

Пошук файлів і папок через Провідник. Видалення файлів, відновлення з Кошика, очищення кошика (робота з контекстним меню).

Клавіатурні тренажери, тренажер для удосконалення навичок роботи мишею.

Комп’ютерні ігри (програми) і вправи на розвиток і корекцію пізнавальних процесів.

Учень/учениця:

-знає про операційну систему Windows; * (має уявлення);

-розуміє поняття

«Робочий стіл»; *(показує Робочий стіл);

-називає основні об’єкти

«Робочого столу»; * (з допомогою вчителя);

-знає призначення

кнопки «Пуск»; *(розуміє);

-знає про комп’ютерне меню та його типи; про Головне меню; *(розуміє);

-знає поняття комп’ютерне вікно та об’єкти вікна; * (розуміє);

-вміє керувати

комп’ютерними вікнами, реагувати на діалогові вікна;

* (з допомогою вчителя);

-розуміє як керувати

комп’ютером за допомогою меню; * (з допомогою вчителя);

-знає про файли та папки;* (має уявлення);

-вміє виконувати

стандартні дії з файлами та папками; * (з допомогою вчителя);

-розуміє призначення Провідника, Кошика;

-користується Провідником, Кошиком; * (з допомогою вчителя);

-використовує у мовленні слова-терміни з інформатики.

Розвивати логічне та евристичне мислення.

Збагачувати активний та пасивний словник.

Розвивати аналізатори

(кінестетичний, слуховий, зоровий).

Формувати лексичний запас з інформатики.

Розвивати навички критичного мислення.

Формувати вміння слухати один одного під час обговорення навчального матеріалу та складання спільного висновку.

Розвивати пам'ять, логічне мислення.

Розвивати дрібну моторику.

Формувати лексичний запас з інформатики.

Розвивати прагнення до самостійності у виконанні завдань.

15

 

Інструктаж з БЖД. Вікна Windows. Діалогові вікна. Основні об’єкти вікна.

Вправи на клавіатурному тренажері.

16

 

Інструктаж з БЖД. Комп’ютерне меню та його типи. Головне меню комп’ютера.

Робота з тренажером для удосконалення навичок роботи мишею.

17

 

Інструктаж з БЖД. Папки і файли. Знайомство з папками і файлами. Стандартні дії з файлами і папками: (створення, збереження, відкриття, видалення, копіювання, перейменування).

Робота з тренажером для удосконалення навичок роботи мишею.

18

 

Інструктаж з БЖД. Провідник – диспетчер файлів, призначення, використання.

Вправи на клавіатурному тренажері.

19

 

Інструктаж з БЖД. Кошик - призначення, використання.

Вправи на клавіатурному тренажері.


Програмне забезпечення. Прикладні програми

20

 

Інструктаж з БЖД. Комп’ютерна програма. Види програм. Вікно програми і його основні елементи.

Виконання тестових завдань, вправ, розгадування ребусів з основних понять теми

Пояснення з демонстрацією

деяких програм, встановлених на комп’ютері, обговорення.

Виконання тестових завдань, вправ, розгадування ребусів з основних понять теми. Складання словника термінів з інформатики.

Керування роботою програм з використанням елементів інтерфейсу та інструментів управління.

Комп’ютерні програми-ігри, тренажери - практика управління комп'ютером.

Учень/учениця:

-знає про комп’ютерні програми;

  •                     називає види програм;

* допомогою вчителя);

-називає елементи вікна стандартних програм; * (з допомогою вчителя);

-вміє запускати програми  на виконання; * (з допомогою вчителя);

-виконує стандартні дії з вікнами програм; *(з

допомогою вчителя);

-використовує у мовленні слова-терміни з інформатики.

Формувати в учнів розуміння про програмні засоби загального та спеціального призначення.

Формувати розуміння правил роботи з комп’ютерними програмами.

Формувати лексичний запас з інформатики.

Формувати знання і уявлення про комп'ютерні технології та способи їх застосування

Формувати розуміння правил роботи з комп’ютерними програмами.

21

 

Інструктаж з БЖД. Огляд деяких програм, встановлених на комп'ютері.

Комп’ютерні програми-ігри, тренажери - практика управління комп'ютером.


Калькулятор

22

 

Інструктаж з БЖД. Калькулятор. Призначення, можливості, вікно програми, меню програми.

Складання алгоритму пошуку програми.

Пояснення з демонстрацією  програми.

Складання словника термінів з інформатики.

Виконання завдань, вправ з основних понять теми.

Складання алгоритму пошуку програми.

Керування роботою програми з використанням елементів інтерфейсу та інструментів управління.

Виконання завдань (розрахунків) з використанням програми Калькулятор.

Комп’ютерні програми-ігри, тренажери (розвиваючі, навчальні, логічні).

Учень/учениця:

-розуміє призначення програми Калькулятор;

-розуміє призначення певних кнопок, потрібних для роботи з програмою;

  •                    -вміє робити прості обчислення у програмі Калькулятор; * (з допомогою вчителя)
  •                    -вміє використовувати додаткову числову клавіатуру;
  •                    -вміє користуватись Головним меню комп’ютера для пошуку програм; * (з допомогою вчителя)
  •                    -використовує у мовленні слова-терміни з інформатики.

Розвивати логічне мислення.

Розвивати вміння керувати об’єктами і процесами.

Розвивати дрібну моторику.

23

 

Інструктаж з БЖД. Виконання завдань (розрахунків) з використанням програми Калькулятор

24

 

Інструктаж з БЖД. Виконання завдань (розрахунків) з використанням програми Калькулятор


Графічний редактор Paint

25

 

Інструктаж з БЖД. Графічний редактор Paint, призначення та можливості.

Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації,

Виконання тестових завдань, вправ, розгадування ребусів з основних понять теми.

Складання словника термінів з інформатики.

Складання алгоритму пошуку програми Paint.

Керування роботою програм з використанням елементів інтерфейсу та інструментів управління.

Малювання в Paint з використанням інструментів графічного редактора.

Розфарбовування малюнків,

використання палітри. Відміна внесених змін.

Малювання за зразком, на вільну тему. Копіювання малюнка.

Конструювання комп’ютерних малюнків з геометричних фігур.

Створення листівки. Збереження у файлі.

Учень/учениця:

-знає про призначення та можливості графічного редактора; * (має уявлення);

-вміє завантажувати графічний редактор; *(з допомогою учителя);

-вміє використовувати інструменти графічного редактора для створення малюнку;

– наводить приклади використання графічного редактора для навчальної діяльності; *(з допомогою вчителя);

-розуміє правила роботи з малюнками в середовищі графічного редактора;

-вміє створювати найпростіші зображення та змінювати їх, використовує для цього інструменти графічних редакторів;

-використовує у мовленні слова-терміни з інформатики.

Розвивати творчу направленість у діяльності учнів: від вміння виконувати поставленні завдання за зразком, інструкцією до варіативного виконання завдань, прагнення до самостійності у виконанні завдань.

Розвивати вміння керувати об’єктами і процесами.

Розвивати дослідницькі вміння, уяву та творчість учнів.

Формувати розуміння правил роботи з комп’ютерними програмами.

Формувати лексичний запас з інформатики.

26

 

Інструктаж з БЖД. Елементи вікна графічного редактора Paint (назва файлу,

Панель інструментів, рядок меню, палітра, стрічки прокрутки). 

27

 

Інструктаж з БЖД. Інструменти графічного редактора для малювання.

Малювання в Paint з використанням інструментів графічного редактора.

28

 

Інструктаж з БЖД. Інструменти для розмальовування малюнка.

Палітра.

Розфарбовування малюнків, використання палітри. Відміна внесених змін.

29

 

Інструктаж з БЖД. Створення листівки.

Виконання тестових завдань, вправ, розгадування ребусів з основних понять теми.

30

 

Інструктаж з БЖД. Створення листівки.

Виконання тестових завдань, вправ, розгадування ребусів з основних понять теми.

31

 

Інструктаж з БЖД. Створення листівки. Малювання за зразком, на вільну тему. Копіювання малюнка.

32

 

Інструктаж з БЖД. Створення листівки. Конструювання комп’ютерних малюнків з геометричних фігур. Збереження у файлі.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 6 клас, Планування
Інкл
Додано
13 вересня
Переглядів
664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку