Календарно-тематичне планування уроків інформатики в 6 класі
на І семестр 2024-2025 навчального року
(відповідно до модельної програми «Інформатика» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти
для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку (автор Кликова С.О.)
(70 годин на рік, 2 години на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
Напрями корекційно- розвиткової роботи |
І семестр |
||||||
Вступ |
||||||
1 |
|
Техніка безпеки і санітарно- гігієнічні норми під час роботи за комп'ютером. Правила поведінки в комп'ютерному класі. |
Перегляд мультимедійної презентації. Перегляд і обговорення тематичного відео. Формулювання правил безпечної поведінки в комп’ютерному класі та дотримання санітарних норм. Виконання тестових завдань. Складання алгоритму дій, рекомендацій стосовно безпечної поведінки в комп’ютерному класі. |
Учень/учениця: знає і виконує правила поведінки в комп'ютерному класі; знає і виконує правила з техніки безпеки і санітарно- гігієнічні вимоги під час роботи за комп'ютером; розуміє алгоритм рекомендацій стосовно безпечної поведінки у комп’ютерному класі та підчас роботи за комп’ютером. |
Формувати в учнів організованість, дисциплінованість, самоконтроль у навчальній діяльності, точне виконання вказівок учителя. Розвивати слухову увагу і логічне мислення. Формувати в учнів навички дотримання правил безпеки та загальні гігієнічні вимоги під час роботи за комп’ютером. |
|
Інформаційні процеси і комп’ютер. Основи комп'ютерної грамотності |
||||||
2 |
|
Інструктаж з БЖД. Інформація та інформаційні процеси Інформація. Що вивчає наука Інформатика. Інформаційні процеси (збирання, опрацювання, передавання, збереження, захист). |
Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації. Перегляд і обговорення тематичного відео. Виконання тестових завдань, вправ, розгадування ребусів з основних понять теми. Складання словника термінів з інформатики. Вправи на визначення інформаційних процесів (практично, через приклади життєдіяльності). Виконання практичних завдань (письмово, комп’ютерні-ігри): на кодування і декодування інформації. Вправи на визначення способів подання інформації (числа, букви, малюнки тощо). |
Учень/учениця: знає поняття інформації; * (розуміє); -знає що вивчає наука Інформатика; * (розуміє); -розуміє способи отримання, опрацювання, передачі, зберігання інформації; -розуміє способи перетворення інформації; -розпізнає пристрої для роботи з інформацією; -використовує у мовленні слова-терміни з інформатики; * (розуміє слова-терміни). |
Розвивати увагу, пам'ять, спостережливість, пізнавальну активність. Формувати вміння пов’язувати знакові символи з певними повідомленнями, встановлювати взаємозв’язки між ними. Розвивати світогляд розвивати пізнавальний інтерес. Розвивати логічне та евристичне мислення. Формувати навички використання особистого досвіду здобувачів освіти. Формувати розуміння значення інформації у життєдіяльності. |
|
3 |
|
Інструктаж з БЖД. Пристрої для роботи з інформацією. |
||||
4 |
|
Інструктаж з БЖД. Способи подання інформації. |
||||
5 |
|
Інструктаж з БЖД. Носії інформації. |
||||
6 |
|
Інструктаж з БЖД. Кодування і декодування інформації (на елементарному рівні із застосуванням життєвих прикладів). |
||||
Персональний комп’ютер та його складові |
||||||
7. |
|
Інструктаж з БЖД. Персональний комп’ютер та його складові: Комп’ютер – універсальний пристрій для роботи з інформацією. |
Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації. Перегляд і обговорення тематичного відео. Складання словника термінів з інформатики. Практичні завдання на визначення пристроїв, що входять в склад комп'ютера: складання схеми побудови комп’ютера, добір пристроїв комп’ютера за значенням їх властивостей. Ігрові завдання, вправи з використанням миші: перетягування, виділення, копіювання. Клавіатурні тренажери, вправи на оволодіння навичками роботи на клавіатурі. |
Учень/учениця: -знає призначення основних складових апаратної частини комп’ютера; -має уявлення про внутрішні пристрої ПК; - знає основні терміни; * (розуміє); - відрізняє введення інформації в складі комп’ютера; - вміє користуватися маніпулятором «миша»; - вміє користуватися знайомими алфавітно- цифровими та керуючими клавішами; - виконує прості тренувальні завдання на клавіатурному тренажері; -використовує у мовленні слова-терміни з інформатики. |
Формувати в учнів розуміння призначення комп’ютера та його основних складових. Формувати вміння виділяти, головне, орієнтуватися в ситуації, вбачати зв'язки і відносини між об'єктами. Формувати вміння класифікувати об’єкти за певною ознакою. Розвиток уміння співвідносити дії очей і рук. Розвиток орієнтації у просторі. Розвивати дрібну моторику. Розвивати логічне мислення. Розвивати увагу, пам'ять, спостережливість, пізнавальну активність |
|
8 |
|
Інструктаж з БЖД. Монітор. Призначення, принцип роботи. Системний блок. Внутрішні пристрої комп'ютера: процесор, жорсткий диск, пам'ять комп'ютера. |
||||
9 |
|
Інструктаж з БЖД. Пристрої введення інформації у пам'ять комп'ютера. Миша. Ліва, права клавіші миші, коліщатко. Операції перетягування, виділення та копіювання за допомогою «миші». |
||||
10 |
|
Інструктаж з БЖД. Пристрої введення інформації у пам'ять комп'ютера. Клавіатура. Положення рук, прив’язка клавіш до пальців. Поетапне засвоєння клавіш клавіатури. Вправи на клавіатурному тренажері. |
||||
11 |
|
Інструктаж з БЖД. Групи клавіш: алфавітно-цифрові, спеціальні, функціональні. Вправи на клавіатурному тренажері. |
||||
12 |
|
Інструктаж з БЖД. Комбінації клавіш. Великі та прописні букви. Знаки та символи. Цифро-знаковий ряд клавіш. Вправи на клавіатурному тренажері. |
||||
Алгоритм |
||||||
13 |
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритм - послідовність дій для виконання певного завдання. Створення алгоритму для виконання завдання. |
Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації. Обговорення з опорою на приклади із життєдіяльності. Складання словника термінів з інформатики. Створення алгоритму для виконання завдання. Комп'ютерні-ігри – практика управління виконавцем. |
Учень/учениця: - розуміє , що порядок виконання будь-якої роботи визначається планом; - розуміє, що таке алгоритм; - розуміє, що команда – це речення, яке спонукає до дії; - вміє складати алгоритми для виконання певного завдання; *(за допомогою вчителя); - використовує у мовленні слова-терміни з інформатики. |
Формувати в учнів розуміння того, що порядок виконання будь- якої роботи визначається планом, спрямованим на досягнення конкретного результату. Розвивати алгоритмічне мислення. Розвивати пам'ять, логічне мислення. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Команди і виконавці. Створення алгоритму для виконання завдання.
|
||||
Відомості про операційну систему Windows |
||||||
14 |
|
Інструктаж з БЖД. Відомості про операційну систему Windows. Робочий стіл. Об'єкти Робочого столу. Вправи на клавіатурному тренажері. |
Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації. Виконання тестових завдань, вправ, розгадування ребусів з основних понять теми. Складання словника термінів з інформатики. Вибір та запуск потрібної програми. Керування вікнами. Налаштування Робочого столу; дати і часу. Керування комп’ютером за допомогою меню. Створення особистої папки, файлу, стандартні дії з папками і файлами. Пошук файлів і папок через Провідник. Видалення файлів, відновлення з Кошика, очищення кошика (робота з контекстним меню). Клавіатурні тренажери, тренажер для удосконалення навичок роботи мишею. Комп’ютерні ігри (програми) і вправи на розвиток і корекцію пізнавальних процесів. |
Учень/учениця: -знає про операційну систему Windows; * (має уявлення); -розуміє поняття «Робочий стіл»; *(показує Робочий стіл); -називає основні об’єкти «Робочого столу»; * (з допомогою вчителя); -знає призначення кнопки «Пуск»; *(розуміє); -знає про комп’ютерне меню та його типи; про Головне меню; *(розуміє); -знає поняття комп’ютерне вікно та об’єкти вікна; * (розуміє); -вміє керувати комп’ютерними вікнами, реагувати на діалогові вікна; * (з допомогою вчителя); -розуміє як керувати комп’ютером за допомогою меню; * (з допомогою вчителя); -знає про файли та папки;* (має уявлення); -вміє виконувати стандартні дії з файлами та папками; * (з допомогою вчителя); -розуміє призначення Провідника, Кошика; -користується Провідником, Кошиком; * (з допомогою вчителя); -використовує у мовленні слова-терміни з інформатики. |
Розвивати логічне та евристичне мислення. Збагачувати активний та пасивний словник. Розвивати аналізатори (кінестетичний, слуховий, зоровий). Формувати лексичний запас з інформатики. Розвивати навички критичного мислення. Формувати вміння слухати один одного під час обговорення навчального матеріалу та складання спільного висновку. Розвивати пам'ять, логічне мислення. Розвивати дрібну моторику. Формувати лексичний запас з інформатики. Розвивати прагнення до самостійності у виконанні завдань. |
|
15 |
|
Інструктаж з БЖД. Вікна Windows. Діалогові вікна. Основні об’єкти вікна. Вправи на клавіатурному тренажері. |
||||
16 |
|
Інструктаж з БЖД. Комп’ютерне меню та його типи. Головне меню комп’ютера. Робота з тренажером для удосконалення навичок роботи мишею. |
||||
17 |
|
Інструктаж з БЖД. Папки і файли. Знайомство з папками і файлами. Стандартні дії з файлами і папками: (створення, збереження, відкриття, видалення, копіювання, перейменування). Робота з тренажером для удосконалення навичок роботи мишею. |
||||
18 |
|
Інструктаж з БЖД. Провідник – диспетчер файлів, призначення, використання. Вправи на клавіатурному тренажері. |
||||
19 |
|
Інструктаж з БЖД. Кошик - призначення, використання. Вправи на клавіатурному тренажері. |
||||
Програмне забезпечення. Прикладні програми |
|||||
20 |
|
Інструктаж з БЖД. Комп’ютерна програма. Види програм. Вікно програми і його основні елементи. Виконання тестових завдань, вправ, розгадування ребусів з основних понять теми |
Пояснення з демонстрацією деяких програм, встановлених на комп’ютері, обговорення. Виконання тестових завдань, вправ, розгадування ребусів з основних понять теми. Складання словника термінів з інформатики. Керування роботою програм з використанням елементів інтерфейсу та інструментів управління. Комп’ютерні програми-ігри, тренажери - практика управління комп'ютером. |
Учень/учениця: -знає про комп’ютерні програми;
* (з допомогою вчителя); -називає елементи вікна стандартних програм; * (з допомогою вчителя); -вміє запускати програми на виконання; * (з допомогою вчителя); -виконує стандартні дії з вікнами програм; *(з допомогою вчителя); -використовує у мовленні слова-терміни з інформатики. |
Формувати в учнів розуміння про програмні засоби загального та спеціального призначення. Формувати розуміння правил роботи з комп’ютерними програмами. Формувати лексичний запас з інформатики. Формувати знання і уявлення про комп'ютерні технології та способи їх застосування Формувати розуміння правил роботи з комп’ютерними програмами. |
21 |
|
Інструктаж з БЖД. Огляд деяких програм, встановлених на комп'ютері. Комп’ютерні програми-ігри, тренажери - практика управління комп'ютером. |
Калькулятор |
|||||
22 |
|
Інструктаж з БЖД. Калькулятор. Призначення, можливості, вікно програми, меню програми. Складання алгоритму пошуку програми. |
Пояснення з демонстрацією програми. Складання словника термінів з інформатики. Виконання завдань, вправ з основних понять теми. Складання алгоритму пошуку програми. Керування роботою програми з використанням елементів інтерфейсу та інструментів управління. Виконання завдань (розрахунків) з використанням програми Калькулятор. Комп’ютерні програми-ігри, тренажери (розвиваючі, навчальні, логічні). |
Учень/учениця: -розуміє призначення програми Калькулятор; -розуміє призначення певних кнопок, потрібних для роботи з програмою;
|
Розвивати логічне мислення. Розвивати вміння керувати об’єктами і процесами. Розвивати дрібну моторику. |
23 |
|
Інструктаж з БЖД. Виконання завдань (розрахунків) з використанням програми Калькулятор |
|||
24 |
|
Інструктаж з БЖД. Виконання завдань (розрахунків) з використанням програми Калькулятор |
Графічний редактор Paint |
|||||
25 |
|
Інструктаж з БЖД. Графічний редактор Paint, призначення та можливості. |
Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації, Виконання тестових завдань, вправ, розгадування ребусів з основних понять теми. Складання словника термінів з інформатики. Складання алгоритму пошуку програми Paint. Керування роботою програм з використанням елементів інтерфейсу та інструментів управління. Малювання в Paint з використанням інструментів графічного редактора. Розфарбовування малюнків, використання палітри. Відміна внесених змін. Малювання за зразком, на вільну тему. Копіювання малюнка. Конструювання комп’ютерних малюнків з геометричних фігур. Створення листівки. Збереження у файлі. |
Учень/учениця: -знає про призначення та можливості графічного редактора; * (має уявлення); -вміє завантажувати графічний редактор; *(з допомогою учителя); -вміє використовувати інструменти графічного редактора для створення малюнку; – наводить приклади використання графічного редактора для навчальної діяльності; *(з допомогою вчителя); -розуміє правила роботи з малюнками в середовищі графічного редактора; -вміє створювати найпростіші зображення та змінювати їх, використовує для цього інструменти графічних редакторів; -використовує у мовленні слова-терміни з інформатики. |
Розвивати творчу направленість у діяльності учнів: від вміння виконувати поставленні завдання за зразком, інструкцією до варіативного виконання завдань, прагнення до самостійності у виконанні завдань. Розвивати вміння керувати об’єктами і процесами. Розвивати дослідницькі вміння, уяву та творчість учнів. Формувати розуміння правил роботи з комп’ютерними програмами. Формувати лексичний запас з інформатики. |
26 |
|
Інструктаж з БЖД. Елементи вікна графічного редактора Paint (назва файлу, Панель інструментів, рядок меню, палітра, стрічки прокрутки). |
|||
27 |
|
Інструктаж з БЖД. Інструменти графічного редактора для малювання. Малювання в Paint з використанням інструментів графічного редактора. |
|||
28 |
|
Інструктаж з БЖД. Інструменти для розмальовування малюнка. Палітра. Розфарбовування малюнків, використання палітри. Відміна внесених змін. |
|||
29 |
|
Інструктаж з БЖД. Створення листівки. Виконання тестових завдань, вправ, розгадування ребусів з основних понять теми. |
|||
30 |
|
Інструктаж з БЖД. Створення листівки. Виконання тестових завдань, вправ, розгадування ребусів з основних понять теми. |
|||
31 |
|
Інструктаж з БЖД. Створення листівки. Малювання за зразком, на вільну тему. Копіювання малюнка. |
|||
32 |
|
Інструктаж з БЖД. Створення листівки. Конструювання комп’ютерних малюнків з геометричних фігур. Збереження у файлі. |
1