Календарно-тематичне планування
уроків мистецтва: образотворче мистецтво
За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я.
( з нововведеннями )
Підручник:. Мистецтво: підруч. для 2 кл. закл. загал. серед. освіти./ Л. М. Масол, О.В. Гайдамака, О.М. Колотило
Київ: «Генеза», 2019. – 112 с. : іл. ) (за посібником С.Демчак, Т.Чернявської «Маленький художник»)
вчителя Жучкової Н.І.
2024-2025 н.р.
На рік: 35 уроків (І с. 16, ІІ с.-19).
(1 година на тиждень)
Iсеместр
№ з/п |
Дата |
Календарне планування |
Очікувані результати |
І семестр – 16 уроків |
|||
|
|
Прощавай, веселе літечко! Організація робочого місця. Живопис. Пейзаж. Утворення похідних кольорів. Створення пейзажу « Яскраві спогади про літо» (акварель. гуаш) (с.6-7), (п.с.2-3) |
|
|
|
Звуки та кольори природи. Лінія горизонту. Утворення на палітрі різних відтінків осінніх кольорів. Малювання композиції «Осіннє чудо-дерево». (матеріали на вибір) (с.10-11),(п. с. 4-5) |
|
|
|
Осінні перетворення. Колорит. Художня техніка монотипія. Створення композиції «Кольори осені» в теплому або холодному колориті в техніці монотипія (акварель, гуаш) (14-15),(п. с. 6-7) |
|
|
|
Хмаринки-чарівниці, невтомні мандрівниці. Настрій картини. Порівняння колориту в пейзажах. Створення композиції «Хмаринки – мандрівниці» (гуаш). (с.18.19),(п. с. 8-9) |
|
|
|
Ритми осіннього дощу. Графіка. Рух на картині. Штрих . Створення композиції «Осінній дощ». Малювання гриба під дощем у вітряний день (кольорові олівці) (с.22-23),(п.с.10-11) |
|
|
|
Про що розповів натюрморт. Натюрморт. Композиційний центр. Гра «Оживи картину». Малювання натюрморту з кавуна та фруктів (акварель, сіль) (с.26-27),(п. с. 12-13) |
|
|
|
Про що розповів натюрморт. Правила роботи з пластиліном. Ліплення овочів. Створення колективного натюрморту. (Пластилін. Солоне тісто) (с.27),(п.с.14) |
|
|
|
Маленькі музиканти. Орнамент. Створення візерунка, яким можна прикрасити народний інструмент цимбали.(матеріали і техніки на вибір) .(с.30-31),(п. с. 15-17) |
|
|
|
Веселий потяг. Основні засоби виразності (лінія, штрих, крапка, пляма).Зображення кольоровими лініями візуальних образів. Створення композиції» Веселий потяг»(фломастери) (с.34-35), ( п. с. 18-19). |
плям, форм, кольорів та їх відтінків для створення візуальних образів.
|
|
|
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Силуетне зображення. Створення силуетної композиції «Снігурі» (гуаш) (с.38-39). |
|
|
|
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Силуетне зображення. Створення силуету котика (крупа, клей). (с.39),(п. с. 22-23). |
|
|
|
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Засоби виразності : форма і колір . Техніка роздмухування плям. Створення композиції »Зимова казка» у казковому лісі, роздмухуючи плями (акварель, трубочка для соку) (с.42-43).(п.с.24-25) |
|
|
|
Зимові свята. Створення витинанки «Об’ємна сніжинка»(папір) ( п.с.26-27) |
|
|
|
Зимові свята. Витинанка. Створення витинанки – янголятка (папір) (с.47)(п.с.29,31) |
|
|
|
Зимові етюди. Відтінки кольору. Створення композиції «Чарівні дерева» із використанням різних відтінків кольорів ( воскові олівці, акварельні фарби) (. С.52-53)(п. с. 32-33) |
|
|
|
Колективна робота на тему «Зима-чарівниця» |
|
ІІ семестр – 19 уроків |
|
||
|
|
Зимові захоплення і спорт.. Створення настільної гри «Зимові розваги» (гуаш, фломастери) (с. 56-57),( п. с. 34-35 Урок№16) |
Виконує прості живописні, графічні, декоративні, Пластичні композиції; складає та розташовує на площині (в просторі) окремі елементи зображень (форм) в просту композицію (графічну, живописну, декоративну, об’ємну, просторову); відповідно задуму обирає формат для зображення (вертикальний, горизонтальний) композиції; Використовує всю площину аркуша використовує основні, похідні, теплі й холодні кольори; утворює відтінки кольорів;
|
|
|
Карнавал тварин. Анімалістичний жанр. Ліплення веселого левенятка або мрійливого слоника (на вибір) (пластилін) (с. 60-61)(п.с.36) (урок №17) |
Порівнює особливості зображення звірів різними художниками; створює художні образи пластикою тіла; користується художніми та природними матеріалами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо втілення задуму; |
|
|
Карнавал птахів. Рельєф . Створення сторінки Червоної книги із зображення птаха (пластилін) (с. 64-65)(п.с.37) (урок №18) |
Розрізнює рельєфне та силуетне зображення; створює тематичні рельєфні зображення; співпрацює у групі Визначає композиційний центр картини; створює тематичну композицію із зображенням птаха |
|
|
Подорож до далеких країн. Вправа: утворення рибок із геометричних фігур. Малювання рибок в акваріумі (воскові олівці) (с. 68-69),(п.с.38-39) (урок №19) |
Порівнює природні форми; передає задуману композицію графічно і в кольорі; придумує частомовки про звірів, птахів та риб |
|
|
Космічна подорож. Затемнення і розбілення кольору. Техніка набризку. Створення космічного пейзажу «Подорож до далеких планет»(гуаш) (с. 72-73),(п.с.40-41) (урок №20) |
Фантазує на тему космічних подорожей; створює композиції використовуючи різні техніки; |
|
|
Завітаймо до театру. Ляльковий театр. Декорації. Вправа: створення будиночків із геометричних фігур. Малювання чарівного будиночка для казкової декорації (техніка за вибором - акварель, гуаш, кольорові олівці) (с. 76-77),(п.с.42-43) (урок №21) |
Створює ескізи декорацій до казки; передає задуману композицію; виявляє ініціативу у творчості |
|
|
Пори року зустрічаються. Одяг для різних пір року. Малювання дерева »Чотири пори року» (кольорові олівці, фломастери) (с. 80-81),(п.с.44-45) (урок №22) |
Характеризує особливості пір року; створює образи зими і весни; експериментує з кольорами |
|
|
Пори року зустрічаються. Створення одягу дія Лясольки та Барвика (кольорові олівці, фломастери) (с. 81),(п.с.46-47) (урок №23) |
Сприймає твір мистецтва; створює ескізи одягу відносно пори року; |
|
|
Наша рідна Україна, мов веснянка солов’їна. Петриківський розпис. Вправа: малювання ягідок пальчиком і зерняток пензликом (гуаш). Створення візерунка »Калина» зі стебелець, листочків і ягідок (гуаш) (с. 84-85),( п.с.48-49) (урок №24) |
Досліджує та порівнює об’єкти природи; створює декоративну композицію; бере участь у обговоренні, висловлює враження |
|
|
Квіткові фантазії. Український віночок. Створення композиції «Диво-квіти для мами» (робота в парах) (кольоровий папір, картон) (с. 88-89),(п.с.50-51) (урок №25) |
Характеризує кольори весни та літа; створює аплікативно ескіз віночка; спостерігає та називає квіти у вінку |
|
|
Святкові фантазії. Створення листівки з чарівних квітів (гуаш, відбитки рук) (с. 89),(п.с.51) (урок №26) |
Сприймає твори мистецтва; створює декоративні квіти; висловлює бажання імпровізувати |
|
|
Ритми життя в мистецтві. Декоративно -ужиткове мистецтво. Орнамент. Створення орнаменту для оздоблення закладки для книжки (кольоровий папір, картон) (с. 92-93),(п.с.52-53) (урок №27) |
Розрізняє рослинні та геометричні орнаменти; створює орнаменти; бере активну участь у грі |
|
|
Ритми життя в мистецтві. Орнамент для писанок. Створення геометричного або рослинного орнаменту на писанках (кольорові олівці, фломастери) (с. 93), п. с. 54-55) (урок №28) |
Спостерігає за зразками мистецтва; створює графічно візерунок; співпрацює в групі |
|
|
Рекламуємо красиве й корисне. Реклама. Створення реклами улюбленого соку з веселим героєм (матеріали за вибором) (с. 96-97),(п. с. 56-57) (урок №29) |
Сприймає твори фотомистецтва; створює веселі образи фруктів та овочів; бере участь у створенні цікавих ідей |
|
|
Мистецька подорож до Європи. Створення транспортного засобу (кольорові олівці, фломастери) (с. 100-101) (п. с. 58-59). (урок №30) |
Користується художніми та природними матеріалами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо втілення задуму; працює (вирізує, конструює) з папером, з природними матеріалами дотримується правил техніки безпеки; |
|
|
Мистецька подорож в гори. Створення композиції »Будиночок у горах» у техніці аплікації (с. 101),(п.с.60-61) (урок №31) |
Користується художніми та природними матеріалами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо втілення задуму; працює (вирізує, конструює) з папером, з природними матеріалами дотримується правил техніки безпеки; |
|
|
Вітрильник на морі. Створення композиції у техніці аплікації (папір)(п. с. 62) (урок №32) |
Користується художніми та природними матеріалами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо втілення задуму; працює (вирізує, конструює) з папером, з природними матеріалами дотримується правил техніки безпеки; |
|
|
«Веселі дельфіни». Рельєф. Створення композиції у техніці ліплення (пластилін).(п. с. 63) (урок №33)
|
Користується художніми та природними матеріалами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо втілення задуму; працює (вирізує, конструює) з папером, з природними матеріалами дотримується правил техніки безпеки; |
|
|
«Потішні тваринки». Об’ємні форми. Створення композиції у техніці ліплення (пластилін).(п. с. 63) (урок №34) |
Користується художніми та природними матеріалами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо втілення задуму; працює (вирізує, конструює) з папером, з природними матеріалами дотримується правил техніки безпеки; |