Календарно-тематичне планування уроків мистецтва з очікуваними результатами навчання (35 год на рік) для здобувача освіти 4 класу за програмою О. Я. Савченко

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків мистецтва з очікуваними результатами навчання (35 год на рік) для здобувача освіти 4 класу за програмою О. Я. Савченко
Перегляд файлу

МИСТЕЦТВО

4 клас

(35 год/рік; 1 год/тиждень)

 

Дата

 

К-сть год

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати навчання здобувача освіти

 

 

 

 

 

І семестр

 

 

 

 

 

 

МИ – ДІТИ ТВОЇ, УКРАЇНО!

 

 

1

 

 

1

Милуємося красою Землі

Первинний інструктаж з БЖД та правила безпечної поведінки на уроках мистецтва.

дотримується правил техніки безпеки

Українські народні пісні (календарно-обрядові, побутові, жартівливі, ліричні, історичні)

 

читає і виконує найпростіший ритмічний супровід, зокрема в різних темпах та ди-наміці, в русі (плескання, відбивання нога-ми та з використанням ударних інструмен-тів; [4МИО 2.2]

добирає засоби музичної виразності (темп, динаміку, штрихи, тембр), необхідні для створення образу пісні, пропонуючи різні варіанти; [4 МИО 1.1]; [4 МИО 1.2]

Глибина простору в пейзажі

використовує елементарні закони перс-пективи передаючи плановість простору у площинних зображеннях, враховуючи ос-новні пропорції зображуваних предметів [4 МИО 1.2]

 

2

 

 

1

Милуємося красою Землі (продовження)

 

 

 

 

 

Куплетна форма

орієнтується в поняттях музичної грамоти (куплетна форма)

Графічні засоби виразності. Види штрихування

розрізняє види штрихування для переда-вання об’єму зображуваного об’єкту

[4 МИО 1.1];

виконує площинні графічні зображення

[4 МИО 1.3]

 

3

 

 

1

Мистецтво крізь віки

 

Старовинні українські народні інструменти - кобза, колісна ліра.

Дует, тріо, квартет

орієнтується в поняттях музичної грамоти (дует, тріо, квартет)

Декоративно-ужиткове мистецтво

має уявлення про види і характерні особливості народних художніх промислів України [4 МИО 2.1]

 

4

 

 

1

Мистецтво крізь віки (продовження)

 

Музичні інструменти

знає назви музичних інструментів;

знаходить просту мистецьку інформацію (підручники, енциклопедії; аудіо- та відеозаписи, інтернет-ресурси тощо), ділиться нею з іншими, пояснює свої уподобання [4 МИО 3.2]; [4 МИО 3.3]

Натюрморт

дотримується правил зображення об’єм-них предметів; використовує емоційні можливості кольору: висвітлення та за-темнення кольорів; розрізняє види штри-хування для передавання об’єму зображу-ваного об’єкту [4 МИО 1.1];

виконує площинні живописні та графічні зображення; об’ємні композиції; спосте-рігає залежність впливу освітлення на зміну кольору [4 МИО 1.3]

 

5

 

 

1

Мистецтво та здоров'я

 

Український народний танець «Гопак»

має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців (український народний танець «Гопак»); рухається під музику, викорис-товуючи відомі танцювальні елементи (народні, сучасні, спортивні тощо) відпо-відно до стилю музики; демонструє елементи деяких народно-сценічних та побутових танців (гопак); [4МИО 1.1]; [4 МИО 2.2]

Петриківський розпис

має уявлення про види і характерні особливості народних художніх промис-лів України  (петриківський розпис) [4 МИО 2.1]

 

6

 

 

1

Мистецтво та здоров'я (продовження)

 

Темп - швидкість виконання музики

 

орієнтується в поняттях музичної грамоти (темп); добирає засоби музичної вираз-ності (темп), необхідні для створення образу пісні, пропонуючи різні варіанти; [4 МИО 1.1]; [4 МИО 1.2]

Колаж, фотоколаж, бріколаж

ознайомлений з поняттями «колаж», «фотоколаж», «бріколаж»;

 створює відкриту чи закриту декоратив-ну композицію (на площині або в об’ємі) [4 МИО 1.2]

 

7

 

 

1

У дружному слов'янському колі

 

Польський національний танець «Мазурка»

має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців (Польський національний танець «Мазурка»); демонструє елементи деяких народно-сценічних та побутових танців (мазурка); рухається під музику, викорис-товуючи відомі танцювальні елементи  відповідно до стилю музики; [4МИО 1.1]; [4МИО 2.2]

Міський пейзаж - краєвид міста

 

виділяє композиційний центр головне і другорядне у сюжетній композиції; до-тримується цілісності при створенні композиції [4 МИО 1.1];

передає характер силуетної форми архі-тектурних споруд [4 МИО 1.3]

 

8

 

 

1

У дружному слов'янському колі

 

Жвавий енергійний танок «Полька»

має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців (полька родом з Чехії); демонструє елементи деяких народно-сценічних та побутових танців (полька); рухається під музику, використовуючи відомі танцювальні елементи (народні, сучасні, спортивні тощо) відповідно до стилю музики; [4МИО 1.1]; [4МИО 2.2]

Міський пейзаж

 

використовує усю площину аркуша

[4 МИО 1.1];

 використовує елементарні закони перс-пективи передаючи плановість простору у площинних зображеннях, враховуючи ос-новні пропорції зображуваних предметів;

під час створення композиції конструює та створює прості композиції з паперу, художніх, природних та підручних мате-ріалів, самостійно добирає складові композиції [4 МИО1.2]

 

9

 

 

1

У дружному слов'янському колі (продовження)

 

Білоруська народна пісня-танець «Бульба»

має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців (білоруський народний танець-пісня «Бульба»); демонструє елементи деяких народно-сценічних та побутових танців (бульба); рухається під музику, використовуючи відомі танцювальні елементи (народні, сучасні, спортивні тощо) відповідно до стилю музики; [4МИО 1.1]; [4МИО 2.2]

Створення композиції «Моє місто» (аплікація)

використовує усю площину аркуша

[4 МИО 1.1];

використовує елементарні закони перс-пективи передаючи плановість простору у площинних зображеннях, враховуючи основні пропорції зображуваних предме-тів; під час створення композиції констру-ює та створює прості композиції з паперу, художніх, природних та підручних матеріалів, самостійно добирає складові композиції [4 МИО1.2]

 

10

 

 

1

У дружному слов'янському колі (продовження)

 

Ритм в музиці

читає і виконує найпростіший ритмічний

супровід, зокрема в різних темпах та динаміці, в русі (плескання, відбивання ногами та з використанням ударних інструментів [4МИО 2.2]

Ритм в архітектурі

використовує елементарні закони перс-пективи передаючи плановість простору у площинних зображеннях, враховуючи основні пропорції зображуваних предметів [4 МИО 1.2]

 

11

 

 

1

На гостину до угорців

 

Угорський народний танець «Чардаш»

має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців; демонструє елементи деяких на-родно-сценічних та побутових танців (чардаш); рухається під музику, викорис-товуючи відомі танцювальні елементи відповідно до стилю музики; [4МИО 1.1]; [4МИО 2.2]

Угорський художник Ласло Кодай

емоційно сприймає твори різних видів мистецтва і виявляє враження у вербаль-ний або невербальний спосіб; відтворює емоційні враження мистецтва різними ху-дожніми засобами пояснює, що подоба-ється або не подобається у творі

[4 МИО 2.1]

 

12

 

 

1

На гостину до румунів 

 

Румунський танець «Інвертіта»

має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців (румунський танець «Інвертіта») [4МИО 2.2]

 Створення гірського пейзажу (гуаш, тонований папір)

використовує усю площину аркуша; еле-ментарні закони перспективи передаючи плановість простору у площинних зобра-женнях, враховуючи під основні пропор-ції зображуваних предметів [4 МИО 1.1]; [4 МИО 1.2]

 

13

 

 

1

На гостину до молдован

 

Молдовський народний танець  «Молдовеняска»

має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців; демонструє елементи деяких народно-сценічних та побутових танців (молдовеняска); рухається під музику, використовуючи відомі танцювальні елементи (народні, сучасні, спортивні тощо) відповідно до стилю музики; [4МИО 1.1]; [4МИО 2.2] 

Художня обробка металу

емоційно сприймає твори різних видів мистецтва і виявляє враження у вербаль-ний або невербальний спосіб; відтворює емоційні враження мистецтва різними ху-дожніми засобами пояснює, що подоба-ється або не подобається у творі

[4 МИО 2.1]

 

14

 

 

1

Національні мотиви в мистецтві кримських татар

 

Пісня «Дружба і долстук»

Музика Л.Джемалядінової

Вірші М.Пугач, Л.Джемалядінової, Н.Кононенко

виконує дитячі пісні (зокрема, музичний фольклор, називаючи жанри виконуваних пісень (колискові, закличні, веснянки, щедрівки тощо); [4 МИО 1.1]

Декоративно-ужиткові вироби кримських татар. Традиційні орнаменти

добирає відтінки кольору за насиченістю [3 МИО 1.2]

 

15

 

 

 

Національні мотиви в мистецтві греків

 

Грецький танець «Сиртакі»

має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців (грецький танець «Сиртакі»);

демонструє елементи деяких народно-сценічних та побутових танців (сиртакі); рухається під музику, використовуючи відомі танцювальні елементи (народні, сучасні, спортивні тощо) відповідно до стилю музики; [4МИО 1.1]; [4МИО 2.2]

Мозаїка

знаходить просту мистецьку інформацію (підручники, енциклопедії; аудіо- та відеозаписи, інтернет-ресурси тощо), ділиться нею з іншими, пояснює свої уподобання; [4 МИО 3.2]; [4 МИО 3.3]; обговорює з іншими враження від сприймання творів різних видів мистецтва та творчої діяльності, поважаючи уподобання та інтереси інших; ділиться своїми спостереженнями у довкіллі та соціумі [4 МИО 3.3]

 

16

 

 

1

Підсумковий урок за І семестр

 

орієнтується в поняттях мистецької гра-моти (дует, тріо, квартет, гопак, ансамбль, темп, а капела, ритм, мозаїка, орнамент, колаж, пейзаж, хор, натюрморт, кавер-версія); знаходить просту мистецьку ін-формацію (підручники, енциклопедії; аудіо- та відеозаписи, інтернет-ресурси тощо), ділиться нею з іншими, пояснює свої уподобання; вирізняє і обирає для сприймання твори мистецтва, що змінюють або передають його / її настрій

 

 

Перевір свої досягнення

 

визначає різновиди народних пісень (ко-лискові, ліричні, календарні, жартівливі);

називає українські народні інструменти;

має уявлення про етнічне походження деяких народних танців (гопак, сиртакі, полька, бульба, мазурка, аркан);

 

пояснює, що таке колаж; розрізняє гірсь-кий і міський пейзажі; передає плановість простору на площинних зображеннях; має уявлення про види і характерні особ-ливості народних художніх промислів України

 

 

 

 

 

ІІ семестр

 

 

 

 

 

 

ПОДОРОЖІ КРАЇНАМИ ТА КОНТНЕНТАМИ

 

 

17

 

 

1

Подорож до Німеччини

 

Людвіг ван Бетховен «До Елізи»

 

розпізнає і характеризує власні емоції, враження від сприймання мистецьких творів [4 МИО 3.4];

пояснює, що подобається або не подобається у творі, [4 МИО 3.4]

Створення моделі годинника (техніка за вибором)

конструює та створює прості композиції з паперу, художніх, природних та підручних матеріалів, самостійно добирає складові композиції [4 МИО1.2]

 

18

 

 

1

Подорож до Німеччини (продовження)

 

Йоганн Себастьян Бах «Анданте»

розпізнає і характеризує власні емоції, враження від сприймання мистецьких творів [4 МИО 3.4];

пояснює, що подобається або не подобається у творі,[4 МИО 3.4]

Створення моделі годинника (техніка за вибором)

конструює та створює прості композиції з паперу, художніх, природних та підручних матеріалів, самостійно добирає складові композиції [4 МИО1.2]

 

19

 

 

1

Подорож до Австрії

 

Йоганн Штраус

розпізнає і характеризує власні емоції, враження від сприймання мистецьких творів [4 МИО 3.4];

пояснює, що подобається або не подобається у творі,[4 МИО 3.4]

Статуетка. Порцеляна

створює відкриту чи закриту декоративну

композицію (на площині або в об’ємі)

[4 МИО 1.2]

 

20

 

 

1

Подорож до Австрії (продовження)

 

Вольфганг Амадей Моцарт «Маленька нічна серенада»

розпізнає і характеризує власні емоції, враження від сприймання мистецьких творів [4 МИО 3.4];

пояснює, що подобається або не подобається у творі,[4 МИО 3.4]

Ліплення ляльки (пластилін) з доданням деталей одягу (тканина або папір).

 

передає характерні особливості жіночого,

чоловічого, дитячого образів, професії через одяг та зовнішні ознаки [4 МИО 1.3]

 

21

 

 

1

Франція - країна палаців, театрів, музеїв

 

Французька народна пісня «Пастух»

 

виконує дитячі пісні (зокрема, музичний фольклор, називаючи жанри виконуваних пісень (колискові, закличні, веснянки, щедрівки тощо) [4 МИО 1.1]

Створення листівки «Вітання з Парижа»

виконує площинні живописні та графічні

зображення [4 МИО 1.3]

 

 

22

 

 

1

Франція - країна палаців, театрів, музеїв (продовження)

 

Менует - старовинний французький танець

орієнтується у сценічному (танцюваль-ному) просторі;  [4 МИО 3.3]

Оздоблення листівки рамочкою з картону, декорованою паєтками чи бісером.

міксує техніки та матеріали (гуаш, фломастер, витинання) для втілення власного задуму [4МИО 1.2]

 

23

 

 

1

Англія - країна палаців, театрів, музеїв

 

Англійська пісня-гра «Хлоп! Хлоп!»

 

виконує дитячі пісні (зокрема, музичний фольклор, називаючи жанри виконуваних пісень (колискові, закличні, веснянки, щедрівки тощо) [4 МИО 1.1]

Піскова анімація

поєднує засоби різних видів мистецтва для

втілення художнього задуму [4 МИО 1.2]

 

24

 

 

1

Мандрівка до сонячної Іспанії

 

Неповторні мелодії серенад

орієнтується у сценічному (танцю-вальному) просторі; використовує най-простіші прийоми сценічної поведінки (вітання, поклони, звернення до публіки тощо); [4 МИО 3.2]; [4 МИО 3.3]

Утворення відтінків теплих кольорів

використовує емоційні можливості кольору: висвітлення та затемнення кольорів [4 МИО 1.1]

 

25

 

 

1

Мандрівка до сонячної Італії

 

Венеційський карнавал

вирізняє елементи художньої мови творів

синтетичних видів мистецтва для харак-теристики цілісного художнього образу: акторську гру, костюми, декорації, грим, реквізит, освітлення, музичне оформлення театрального твору; [4 МИО 2.2]

Створення яскравої карнавальної маски (аплікація)

міксує техніки та матеріали (гуаш, фломастер, витинання) для втілення власного задуму (зокрема, інсталяція) [4МИО 1.2]

 

26

 

 

1

Скандинавія - суворий і загадковий край

 

Едвард Гріг. Сюїта

Засоби виразності твору: мелодія, темп, динаміка

орієнтується в поняттях музичної грамоти (мелодія, темп, динаміка)

Створення пейзажу «Північне сяйво» в холодній колірній гамі (монотипія, акварель, гуаш)

спостерігає залежність впливу освітлення на зміну кольору [4 МИО 1.3];

використовує емоційні можливості кольору: висвітлення та затемнення кольорів [4 МИО 1.1];

використовує елементарні закони перс-пективи передаючи плановість простору у площинних зображеннях [4 МИО 1.2];

під час створення композиції використо-вує усю площину аркуша [4 МИО 1.1]

 

 

 

27

 

 

1

Скандинавія - суворий і загадковий край  (продовження)

 

Едвард Гріг. Сюїта «Пер Гюнт»: «Сольвейг»

 

розпізнає і характеризує власні емоції, враження від сприймання мистецьких творів [4 МИО 3.4]

Створи безпредметну композицію з кіл і ліній (штампування, гуаш). Передай у ній радісний настрій

виконує площинні живописні та графічні

зображення [4 МИО 1.3];

 

28

 

 

1

Мистецькі візерунки з теплих країв

 

Балет Сухішвілі

має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців (грузинський/дагестанський  на-родний танець «Лезгінка»);

демонструє елементи деяких народно-сценічних та побутових танців («Лезгін-ка»); рухається під музику, використову-ючи відомі танцювальні елементи (народ-ні, сучасні, спортивні тощо) відповідно до стилю музики; [4МИО 1.1]; [4МИО 2.2]

Створення рельєфного зображення «Лебідь» способом карбування.

 

передає характерні особливості будови птахів, пластичну виразність руху;

[4 МИО 1.3]

 

29

 

 

1

Мистецькі візерунки з теплих країв (продовження)

 

Микола Римський-Корсаков. Арія індійського гостя з опери «Садко» (фрагмент).

емоційно сприймає твори різних видів мистецтва і виявляє враження у вербаль-ний або невербальний спосіб; відтворює емоційні враження мистецтва різними ху-дожніми засобами; пояснює, що подоба-ється або не подобається у творі

[4 МИО 2.1]

Створення малюнка для настінного розпису магазину іграшок, дитячого розважального центру, зоопарку за мотивами індійських розписів (білий або тонований папір, гуаш або фломастери)

виділяє композиційний центр головне і другорядне в сюжетній композиції; дот-римується цілісності при створенні  ком-позиції [4 МИО 1.1]

 

30

 

 

1

Східні мотиви

 

Микола Римський-Корсаков. Сюїта «Шехерезада» (фрагменти).

емоційно сприймає твори різних видів мистецтва і виявляє враження у вербаль-ний або невербальний спосіб; відтворює емоційні враження мистецтва різними ху-дожніми засобами; пояснює, що подоба-ється або не подобається у творі

[4 МИО 2.1]

Створення ляльки з рухомими частинами

міксує техніки та матеріали (гуаш, фломастер, витинання) для втілення власного задуму (зокрема, інсталяція) [4МИО 1.2]

 

 

 

31

 

 

1

Східні мотиви (продовження)

 

Китайська народна мелодія.

П. Чайковський. Китайський танець «Чай» з балету «Лускунчик»

емоційно сприймає твори різних видів мистецтва і виявляє враження у вербаль-ний або невербальний спосіб; відтворює емоційні враження мистецтва різними ху-дожніми засобами; пояснює, що подоба-ється або не подобається у творі

[4 МИО 2.1]

Ікебана

розпізнає і характеризує власні емоції, враження від сприймання мистецьких творів [4 МИО 3.4];

пояснює, що подобається або не подобається у творі [4 МИО 3.4]

 

32

 

 

1

Ритми й кольори Америки

 

Клод Дебюссі. «Ляльковий кек-уок»

емоційно сприймає твори різних видів мистецтва і виявляє враження у вербаль-ний або невербальний спосіб; відтворює емоційні враження мистецтва різними ху-дожніми засобами; пояснює, що подоба-ється або не подобається у творі

[4 МИО 2.1]

Створення живописного зображення ведмедя-грізлі (гуаш).

виконує площинні живописні зображення [4 МИО 1.3]; використовує емоційні можливості кольору: висвітлення та затемнення кольорів [4 МИО 1.1]

 

 

 

33

 

 

1

Ритми й кольори Африки

 

Музичні інструменти Африки (банджо, гітара, мандоліна)

пояснює, що подобається або не подобається у творі [4 МИО 2.1]

Створення зображення африканських тварин із застосуванням стилізації (гуаш).

вирізняє і характеризує елементи худож-ньої мови творів образотворчого мис-тецтва, застосовані для характеристики художнього образу: кольорову гаму твору (тепла, холодна) [4 МИО 2.2]

 

34

 

 

1

Місто майбутнього

 

ігрові музичні автомати, комп'ютерні ігри, синтезатори й електронні інструменти

знаходить просту мистецьку інформацію

(підручники, енциклопедії; аудіо- та відеозаписи, інтернет-ресурси тощо), ділиться нею з іншими, пояснює свої уподобання; [4 МИО 3.2]; [4 МИО 3.3]

 Макет - модель архітектурної споруди, її копія зменшених розмірів із різних матеріалів

передає характер силуетної форми архітектурних споруд [4 МИО 1.3];

створює відкриту декоративну композицію [4 МИО 1.2]

 

35

 

 

1

Підсумковий урок за рік

Перевір свої досягнення

 

орієнтується у сценічному (танцюваль-ному) просторі;  [4 МИО 3.3]

називає знайомі інструменти оркестру;

розрізняє засоби та характеризує музичні твори; вокальні та інструментальні (симфонічні), хорові;

називає знайомі інструменти оркестру;

розрізняє тембри вокальних голосів;

розрізняє засоби та характеризує музичні твори вокальні та інструментальні (симфонічні), хорові;

називає знайомі інструменти оркестру;

має уявлення про види і характерні особливості народних художніх промис-лів України;

орієнтується в поняттях музичної  грамоти, елементах художньої мови творів образотворчого мистецтва, хорео-графічних образах;

вирізняє і порівнює засоби виразності графіки, живопису, скульптури

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Планування
НУШ
Інкл
Додано
1 вересня
Переглядів
259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку