МИСТЕЦТВО
4 клас
(35 год/рік; 1 год/тиждень)
|
№ |
Дата |
|
К-сть год |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання здобувача освіти |
|
|
|
|
|
І семестр |
|
|
|
|
|
|
МИ – ДІТИ ТВОЇ, УКРАЇНО! |
|
|
1 |
|
|
1 |
Милуємося красою Землі Первинний інструктаж з БЖД та правила безпечної поведінки на уроках мистецтва. |
дотримується правил техніки безпеки |
|
Українські народні пісні (календарно-обрядові, побутові, жартівливі, ліричні, історичні)
|
читає і виконує найпростіший ритмічний супровід, зокрема в різних темпах та ди-наміці, в русі (плескання, відбивання нога-ми та з використанням ударних інструмен-тів; [4МИО 2.2] добирає засоби музичної виразності (темп, динаміку, штрихи, тембр), необхідні для створення образу пісні, пропонуючи різні варіанти; [4 МИО 1.1]; [4 МИО 1.2] |
||||
|
Глибина простору в пейзажі |
використовує елементарні закони перс-пективи передаючи плановість простору у площинних зображеннях, враховуючи ос-новні пропорції зображуваних предметів [4 МИО 1.2] |
||||
|
2 |
|
|
1 |
Милуємося красою Землі (продовження) |
|
|
|
|
|
|
Куплетна форма |
орієнтується в поняттях музичної грамоти (куплетна форма) |
|
Графічні засоби виразності. Види штрихування |
розрізняє види штрихування для переда-вання об’єму зображуваного об’єкту [4 МИО 1.1]; виконує площинні графічні зображення [4 МИО 1.3] |
||||
|
3 |
|
|
1 |
Мистецтво крізь віки |
|
|
Старовинні українські народні інструменти - кобза, колісна ліра. Дует, тріо, квартет |
орієнтується в поняттях музичної грамоти (дует, тріо, квартет) |
||||
|
Декоративно-ужиткове мистецтво |
має уявлення про види і характерні особливості народних художніх промислів України [4 МИО 2.1] |
||||
|
4 |
|
|
1 |
Мистецтво крізь віки (продовження) |
|
|
Музичні інструменти |
знає назви музичних інструментів; знаходить просту мистецьку інформацію (підручники, енциклопедії; аудіо- та відеозаписи, інтернет-ресурси тощо), ділиться нею з іншими, пояснює свої уподобання [4 МИО 3.2]; [4 МИО 3.3] |
||||
|
Натюрморт |
дотримується правил зображення об’єм-них предметів; використовує емоційні можливості кольору: висвітлення та за-темнення кольорів; розрізняє види штри-хування для передавання об’єму зображу-ваного об’єкту [4 МИО 1.1]; виконує площинні живописні та графічні зображення; об’ємні композиції; спосте-рігає залежність впливу освітлення на зміну кольору [4 МИО 1.3] |
||||
|
5 |
|
|
1 |
Мистецтво та здоров'я |
|
|
Український народний танець «Гопак» |
має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців (український народний танець «Гопак»); рухається під музику, викорис-товуючи відомі танцювальні елементи (народні, сучасні, спортивні тощо) відпо-відно до стилю музики; демонструє елементи деяких народно-сценічних та побутових танців (гопак); [4МИО 1.1]; [4 МИО 2.2] |
||||
|
Петриківський розпис |
має уявлення про види і характерні особливості народних художніх промис-лів України (петриківський розпис) [4 МИО 2.1] |
||||
|
6 |
|
|
1 |
Мистецтво та здоров'я (продовження) |
|
|
Темп - швидкість виконання музики
|
орієнтується в поняттях музичної грамоти (темп); добирає засоби музичної вираз-ності (темп), необхідні для створення образу пісні, пропонуючи різні варіанти; [4 МИО 1.1]; [4 МИО 1.2] |
||||
|
Колаж, фотоколаж, бріколаж |
ознайомлений з поняттями «колаж», «фотоколаж», «бріколаж»; створює відкриту чи закриту декоратив-ну композицію (на площині або в об’ємі) [4 МИО 1.2] |
||||
|
7 |
|
|
1 |
У дружному слов'янському колі |
|
|
Польський національний танець «Мазурка» |
має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців (Польський національний танець «Мазурка»); демонструє елементи деяких народно-сценічних та побутових танців (мазурка); рухається під музику, викорис-товуючи відомі танцювальні елементи відповідно до стилю музики; [4МИО 1.1]; [4МИО 2.2] |
||||
|
Міський пейзаж - краєвид міста
|
виділяє композиційний центр головне і другорядне у сюжетній композиції; до-тримується цілісності при створенні композиції [4 МИО 1.1]; передає характер силуетної форми архі-тектурних споруд [4 МИО 1.3] |
||||
|
8 |
|
|
1 |
У дружному слов'янському колі |
|
|
Жвавий енергійний танок «Полька» |
має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців (полька родом з Чехії); демонструє елементи деяких народно-сценічних та побутових танців (полька); рухається під музику, використовуючи відомі танцювальні елементи (народні, сучасні, спортивні тощо) відповідно до стилю музики; [4МИО 1.1]; [4МИО 2.2] |
||||
|
Міський пейзаж
|
використовує усю площину аркуша [4 МИО 1.1]; використовує елементарні закони перс-пективи передаючи плановість простору у площинних зображеннях, враховуючи ос-новні пропорції зображуваних предметів; під час створення композиції конструює та створює прості композиції з паперу, художніх, природних та підручних мате-ріалів, самостійно добирає складові композиції [4 МИО1.2] |
||||
|
9 |
|
|
1 |
У дружному слов'янському колі (продовження) |
|
|
Білоруська народна пісня-танець «Бульба» |
має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців (білоруський народний танець-пісня «Бульба»); демонструє елементи деяких народно-сценічних та побутових танців (бульба); рухається під музику, використовуючи відомі танцювальні елементи (народні, сучасні, спортивні тощо) відповідно до стилю музики; [4МИО 1.1]; [4МИО 2.2] |
||||
|
Створення композиції «Моє місто» (аплікація) |
використовує усю площину аркуша [4 МИО 1.1]; використовує елементарні закони перс-пективи передаючи плановість простору у площинних зображеннях, враховуючи основні пропорції зображуваних предме-тів; під час створення композиції констру-ює та створює прості композиції з паперу, художніх, природних та підручних матеріалів, самостійно добирає складові композиції [4 МИО1.2] |
||||
|
10 |
|
|
1 |
У дружному слов'янському колі (продовження) |
|
|
Ритм в музиці |
читає і виконує найпростіший ритмічний супровід, зокрема в різних темпах та динаміці, в русі (плескання, відбивання ногами та з використанням ударних інструментів [4МИО 2.2] |
||||
|
Ритм в архітектурі |
використовує елементарні закони перс-пективи передаючи плановість простору у площинних зображеннях, враховуючи основні пропорції зображуваних предметів [4 МИО 1.2] |
||||
|
11 |
|
|
1 |
На гостину до угорців |
|
|
Угорський народний танець «Чардаш» |
має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців; демонструє елементи деяких на-родно-сценічних та побутових танців (чардаш); рухається під музику, викорис-товуючи відомі танцювальні елементи відповідно до стилю музики; [4МИО 1.1]; [4МИО 2.2] |
||||
|
Угорський художник Ласло Кодай |
емоційно сприймає твори різних видів мистецтва і виявляє враження у вербаль-ний або невербальний спосіб; відтворює емоційні враження мистецтва різними ху-дожніми засобами пояснює, що подоба-ється або не подобається у творі [4 МИО 2.1] |
||||
|
12 |
|
|
1 |
На гостину до румунів |
|
|
Румунський танець «Інвертіта» |
має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців (румунський танець «Інвертіта») [4МИО 2.2] |
||||
|
Створення гірського пейзажу (гуаш, тонований папір) |
використовує усю площину аркуша; еле-ментарні закони перспективи передаючи плановість простору у площинних зобра-женнях, враховуючи під основні пропор-ції зображуваних предметів [4 МИО 1.1]; [4 МИО 1.2] |
||||
|
13 |
|
|
1 |
На гостину до молдован |
|
|
Молдовський народний танець «Молдовеняска» |
має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців; демонструє елементи деяких народно-сценічних та побутових танців (молдовеняска); рухається під музику, використовуючи відомі танцювальні елементи (народні, сучасні, спортивні тощо) відповідно до стилю музики; [4МИО 1.1]; [4МИО 2.2] |
||||
|
Художня обробка металу |
емоційно сприймає твори різних видів мистецтва і виявляє враження у вербаль-ний або невербальний спосіб; відтворює емоційні враження мистецтва різними ху-дожніми засобами пояснює, що подоба-ється або не подобається у творі [4 МИО 2.1] |
||||
|
14 |
|
|
1 |
Національні мотиви в мистецтві кримських татар |
|
|
Пісня «Дружба і долстук» Музика Л.Джемалядінової Вірші М.Пугач, Л.Джемалядінової, Н.Кононенко |
виконує дитячі пісні (зокрема, музичний фольклор, називаючи жанри виконуваних пісень (колискові, закличні, веснянки, щедрівки тощо); [4 МИО 1.1] |
||||
|
Декоративно-ужиткові вироби кримських татар. Традиційні орнаменти |
добирає відтінки кольору за насиченістю [3 МИО 1.2] |
||||
|
15 |
|
|
|
Національні мотиви в мистецтві греків |
|
|
Грецький танець «Сиртакі» |
має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців (грецький танець «Сиртакі»); демонструє елементи деяких народно-сценічних та побутових танців (сиртакі); рухається під музику, використовуючи відомі танцювальні елементи (народні, сучасні, спортивні тощо) відповідно до стилю музики; [4МИО 1.1]; [4МИО 2.2] |
||||
|
Мозаїка |
знаходить просту мистецьку інформацію (підручники, енциклопедії; аудіо- та відеозаписи, інтернет-ресурси тощо), ділиться нею з іншими, пояснює свої уподобання; [4 МИО 3.2]; [4 МИО 3.3]; обговорює з іншими враження від сприймання творів різних видів мистецтва та творчої діяльності, поважаючи уподобання та інтереси інших; ділиться своїми спостереженнями у довкіллі та соціумі [4 МИО 3.3] |
||||
|
16 |
|
|
1 |
Підсумковий урок за І семестр
|
орієнтується в поняттях мистецької гра-моти (дует, тріо, квартет, гопак, ансамбль, темп, а капела, ритм, мозаїка, орнамент, колаж, пейзаж, хор, натюрморт, кавер-версія); знаходить просту мистецьку ін-формацію (підручники, енциклопедії; аудіо- та відеозаписи, інтернет-ресурси тощо), ділиться нею з іншими, пояснює свої уподобання; вирізняє і обирає для сприймання твори мистецтва, що змінюють або передають його / її настрій |
|
Перевір свої досягнення
|
визначає різновиди народних пісень (ко-лискові, ліричні, календарні, жартівливі); називає українські народні інструменти; має уявлення про етнічне походження деяких народних танців (гопак, сиртакі, полька, бульба, мазурка, аркан); |
||||
|
|
пояснює, що таке колаж; розрізняє гірсь-кий і міський пейзажі; передає плановість простору на площинних зображеннях; має уявлення про види і характерні особ-ливості народних художніх промислів України |
||||
|
|
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
|
|
|
ПОДОРОЖІ КРАЇНАМИ ТА КОНТНЕНТАМИ |
|
|
17 |
|
|
1 |
Подорож до Німеччини |
|
|
Людвіг ван Бетховен «До Елізи»
|
розпізнає і характеризує власні емоції, враження від сприймання мистецьких творів [4 МИО 3.4]; пояснює, що подобається або не подобається у творі, [4 МИО 3.4] |
||||
|
Створення моделі годинника (техніка за вибором) |
конструює та створює прості композиції з паперу, художніх, природних та підручних матеріалів, самостійно добирає складові композиції [4 МИО1.2] |
||||
|
18 |
|
|
1 |
Подорож до Німеччини (продовження) |
|
|
Йоганн Себастьян Бах «Анданте» |
розпізнає і характеризує власні емоції, враження від сприймання мистецьких творів [4 МИО 3.4]; пояснює, що подобається або не подобається у творі,[4 МИО 3.4] |
||||
|
Створення моделі годинника (техніка за вибором) |
конструює та створює прості композиції з паперу, художніх, природних та підручних матеріалів, самостійно добирає складові композиції [4 МИО1.2] |
||||
|
19 |
|
|
1 |
Подорож до Австрії |
|
|
Йоганн Штраус |
розпізнає і характеризує власні емоції, враження від сприймання мистецьких творів [4 МИО 3.4]; пояснює, що подобається або не подобається у творі,[4 МИО 3.4] |
||||
|
Статуетка. Порцеляна |
створює відкриту чи закриту декоративну композицію (на площині або в об’ємі) [4 МИО 1.2] |
||||
|
20 |
|
|
1 |
Подорож до Австрії (продовження) |
|
|
Вольфганг Амадей Моцарт «Маленька нічна серенада» |
розпізнає і характеризує власні емоції, враження від сприймання мистецьких творів [4 МИО 3.4]; пояснює, що подобається або не подобається у творі,[4 МИО 3.4] |
||||
|
Ліплення ляльки (пластилін) з доданням деталей одягу (тканина або папір).
|
передає характерні особливості жіночого, чоловічого, дитячого образів, професії через одяг та зовнішні ознаки [4 МИО 1.3] |
||||
|
21 |
|
|
1 |
Франція - країна палаців, театрів, музеїв |
|
|
Французька народна пісня «Пастух»
|
виконує дитячі пісні (зокрема, музичний фольклор, називаючи жанри виконуваних пісень (колискові, закличні, веснянки, щедрівки тощо) [4 МИО 1.1] |
||||
|
Створення листівки «Вітання з Парижа» |
виконує площинні живописні та графічні зображення [4 МИО 1.3]
|
||||
|
22 |
|
|
1 |
Франція - країна палаців, театрів, музеїв (продовження) |
|
|
Менует - старовинний французький танець |
орієнтується у сценічному (танцюваль-ному) просторі; [4 МИО 3.3] |
||||
|
Оздоблення листівки рамочкою з картону, декорованою паєтками чи бісером. |
міксує техніки та матеріали (гуаш, фломастер, витинання) для втілення власного задуму [4МИО 1.2] |
||||
|
23 |
|
|
1 |
Англія - країна палаців, театрів, музеїв |
|
|
Англійська пісня-гра «Хлоп! Хлоп!»
|
виконує дитячі пісні (зокрема, музичний фольклор, називаючи жанри виконуваних пісень (колискові, закличні, веснянки, щедрівки тощо) [4 МИО 1.1] |
||||
|
Піскова анімація |
поєднує засоби різних видів мистецтва для втілення художнього задуму [4 МИО 1.2] |
||||
|
24 |
|
|
1 |
Мандрівка до сонячної Іспанії |
|
|
Неповторні мелодії серенад |
орієнтується у сценічному (танцю-вальному) просторі; використовує най-простіші прийоми сценічної поведінки (вітання, поклони, звернення до публіки тощо); [4 МИО 3.2]; [4 МИО 3.3] |
||||
|
Утворення відтінків теплих кольорів |
використовує емоційні можливості кольору: висвітлення та затемнення кольорів [4 МИО 1.1] |
||||
|
25 |
|
|
1 |
Мандрівка до сонячної Італії |
|
|
Венеційський карнавал |
вирізняє елементи художньої мови творів синтетичних видів мистецтва для харак-теристики цілісного художнього образу: акторську гру, костюми, декорації, грим, реквізит, освітлення, музичне оформлення театрального твору; [4 МИО 2.2] |
||||
|
Створення яскравої карнавальної маски (аплікація) |
міксує техніки та матеріали (гуаш, фломастер, витинання) для втілення власного задуму (зокрема, інсталяція) [4МИО 1.2] |
||||
|
26 |
|
|
1 |
Скандинавія - суворий і загадковий край |
|
|
Едвард Гріг. Сюїта Засоби виразності твору: мелодія, темп, динаміка |
орієнтується в поняттях музичної грамоти (мелодія, темп, динаміка) |
||||
|
Створення пейзажу «Північне сяйво» в холодній колірній гамі (монотипія, акварель, гуаш) |
спостерігає залежність впливу освітлення на зміну кольору [4 МИО 1.3]; використовує емоційні можливості кольору: висвітлення та затемнення кольорів [4 МИО 1.1]; використовує елементарні закони перс-пективи передаючи плановість простору у площинних зображеннях [4 МИО 1.2]; під час створення композиції використо-вує усю площину аркуша [4 МИО 1.1]
|
||||
|
27 |
|
|
1 |
Скандинавія - суворий і загадковий край (продовження) |
|
|
Едвард Гріг. Сюїта «Пер Гюнт»: «Сольвейг»
|
розпізнає і характеризує власні емоції, враження від сприймання мистецьких творів [4 МИО 3.4] |
||||
|
Створи безпредметну композицію з кіл і ліній (штампування, гуаш). Передай у ній радісний настрій |
виконує площинні живописні та графічні зображення [4 МИО 1.3]; |
||||
|
28 |
|
|
1 |
Мистецькі візерунки з теплих країв |
|
|
Балет Сухішвілі |
має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців (грузинський/дагестанський на-родний танець «Лезгінка»); демонструє елементи деяких народно-сценічних та побутових танців («Лезгін-ка»); рухається під музику, використову-ючи відомі танцювальні елементи (народ-ні, сучасні, спортивні тощо) відповідно до стилю музики; [4МИО 1.1]; [4МИО 2.2] |
||||
|
Створення рельєфного зображення «Лебідь» способом карбування.
|
передає характерні особливості будови птахів, пластичну виразність руху; [4 МИО 1.3] |
||||
|
29 |
|
|
1 |
Мистецькі візерунки з теплих країв (продовження) |
|
|
Микола Римський-Корсаков. Арія індійського гостя з опери «Садко» (фрагмент). |
емоційно сприймає твори різних видів мистецтва і виявляє враження у вербаль-ний або невербальний спосіб; відтворює емоційні враження мистецтва різними ху-дожніми засобами; пояснює, що подоба-ється або не подобається у творі [4 МИО 2.1] |
||||
|
Створення малюнка для настінного розпису магазину іграшок, дитячого розважального центру, зоопарку за мотивами індійських розписів (білий або тонований папір, гуаш або фломастери) |
виділяє композиційний центр головне і другорядне в сюжетній композиції; дот-римується цілісності при створенні ком-позиції [4 МИО 1.1] |
||||
|
30 |
|
|
1 |
Східні мотиви |
|
|
Микола Римський-Корсаков. Сюїта «Шехерезада» (фрагменти). |
емоційно сприймає твори різних видів мистецтва і виявляє враження у вербаль-ний або невербальний спосіб; відтворює емоційні враження мистецтва різними ху-дожніми засобами; пояснює, що подоба-ється або не подобається у творі [4 МИО 2.1] |
||||
|
Створення ляльки з рухомими частинами |
міксує техніки та матеріали (гуаш, фломастер, витинання) для втілення власного задуму (зокрема, інсталяція) [4МИО 1.2]
|
||||
|
31 |
|
|
1 |
Східні мотиви (продовження) |
|
|
Китайська народна мелодія. П. Чайковський. Китайський танець «Чай» з балету «Лускунчик» |
емоційно сприймає твори різних видів мистецтва і виявляє враження у вербаль-ний або невербальний спосіб; відтворює емоційні враження мистецтва різними ху-дожніми засобами; пояснює, що подоба-ється або не подобається у творі [4 МИО 2.1] |
||||
|
Ікебана |
розпізнає і характеризує власні емоції, враження від сприймання мистецьких творів [4 МИО 3.4]; пояснює, що подобається або не подобається у творі [4 МИО 3.4] |
||||
|
32 |
|
|
1 |
Ритми й кольори Америки |
|
|
Клод Дебюссі. «Ляльковий кек-уок» |
емоційно сприймає твори різних видів мистецтва і виявляє враження у вербаль-ний або невербальний спосіб; відтворює емоційні враження мистецтва різними ху-дожніми засобами; пояснює, що подоба-ється або не подобається у творі [4 МИО 2.1] |
||||
|
Створення живописного зображення ведмедя-грізлі (гуаш). |
виконує площинні живописні зображення [4 МИО 1.3]; використовує емоційні можливості кольору: висвітлення та затемнення кольорів [4 МИО 1.1]
|
||||
|
33 |
|
|
1 |
Ритми й кольори Африки |
|
|
Музичні інструменти Африки (банджо, гітара, мандоліна) |
пояснює, що подобається або не подобається у творі [4 МИО 2.1] |
||||
|
Створення зображення африканських тварин із застосуванням стилізації (гуаш). |
вирізняє і характеризує елементи худож-ньої мови творів образотворчого мис-тецтва, застосовані для характеристики художнього образу: кольорову гаму твору (тепла, холодна) [4 МИО 2.2] |
||||
|
34 |
|
|
1 |
Місто майбутнього |
|
|
ігрові музичні автомати, комп'ютерні ігри, синтезатори й електронні інструменти |
знаходить просту мистецьку інформацію (підручники, енциклопедії; аудіо- та відеозаписи, інтернет-ресурси тощо), ділиться нею з іншими, пояснює свої уподобання; [4 МИО 3.2]; [4 МИО 3.3] |
||||
|
Макет - модель архітектурної споруди, її копія зменшених розмірів із різних матеріалів |
передає характер силуетної форми архітектурних споруд [4 МИО 1.3]; створює відкриту декоративну композицію [4 МИО 1.2] |
||||
|
35 |
|
|
1 |
Підсумковий урок за рік Перевір свої досягнення
|
орієнтується у сценічному (танцюваль-ному) просторі; [4 МИО 3.3] називає знайомі інструменти оркестру; розрізняє засоби та характеризує музичні твори; вокальні та інструментальні (симфонічні), хорові; називає знайомі інструменти оркестру; розрізняє тембри вокальних голосів; розрізняє засоби та характеризує музичні твори вокальні та інструментальні (симфонічні), хорові; називає знайомі інструменти оркестру; має уявлення про види і характерні особливості народних художніх промис-лів України; орієнтується в поняттях музичної грамоти, елементах художньої мови творів образотворчого мистецтва, хорео-графічних образах; вирізняє і порівнює засоби виразності графіки, живопису, скульптури |