Календарно-тематичне планування уроків "Мистецтво: образотворче мистецтво" для 1 класу до підучника Л.М.Масол

Про матеріал
Теми уроків розроблено із очікуваними результатами до підручника: Л.М. Масол, О.В. Гайдамака, О.М. Колотило. Мистецтво. 1 клас. – Київ: «Генеза», 2018
Перегляд файлу

Мистецтво: образотворче мистецтво

1 клас

( 1 год в тиждень)

До підручника: Л.М. Масол, О.В. Гайдамака, О.М. Колотило.

Мистецтво. 1 клас. – Київ: «Генеза», 2018

Дата

Тема

Образотворче мистецтво

Очікувані результати

  1.  

 

Перший раз у перший клас…

Образотворче мистецтво. Крапка, лінія.

СОМ: K. Жерард. Моє місто; Д. Івашина. Міський пейзаж.

 

ХТД: зображення та декорування лініями і крапками шкільного дзвоника (фломастери, олівці).

Учень / учениця:

  •     сприймає твори мистецтва, зображення, створені за допомогою виразних ліній і крапок;
  •       порівнює крапки з музичними звуками, лінії — з мелодіями;
  •       бере участь в обговоренні літніх вражень, описує власні спогади, настрої.

Поняття: образотворче мистецтво.

  1.  

 

Мої друзі

Види та характер ліній: пряма, ламана, хвиляста.

СОМ: С. Якутович. Ілюстрація до повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків»,  Д. Денисова. З Днем народження.

ХТД: Подарунок другові або подружці. Малюнок різними лініями (фломастери, олівці).

Гра:  «Відгадай характер лінії» (зображення лінії руками у повітрі).

 

Учень/ учениця:

  •     розрізняє різні види ліній (пряма, ламана, хвиляста тощо), якими можна зобрази­ти предмети навколишнього світу;
  •     бере участь в обговоренні творів образотворчого мистецтва, розповідає про по­дарунки для друга;
  •       створює зображення за допомогою різних виразних ліній.

Поняття: виразність лінії.

  1.  

 

Моє довкілля

Контур.

СОМ: О. Кваша. Фрагмент ілюстрації до книги Р. Скиби «Кожному по скибці».

ХТД: малювання їжачка. (фломастери, олівці).

Гра: скласти казочку про їжачка за малюнком-піктограмою.

 

Учень/учениця:

  •       досліджує та обговорює звуки довкілля, передає їх лініями;
  •       створює контурний малюнок їжачка, використовуючи різні технічні підходи;
  •    бере участь в обговоренні спостережень за довкіллям, висловлює власні думки під час дискусії.

Поняття: контур.

  1.  

 

Світло навколо тебе

Інструменти художника: фарби, пензлі.

Правила розміщення малюнка на аркуші.

СОМ: Ган Інь-Сан. Метелики.

ХТД: Квіткова галявина.

Вправа: малювання відбитками пальчиків, змочених у фарбу,  простих за формою об’єктів природи: метеликів, павучків, квітів.

 

Учень/учениця:

  •       уважно розглядає картину висловлює емоційні враження;
  •       бере участь у дослідженні об'єктів на картині, порівнює, виявляє відмінності;
  •       малює комах фарбами (відбитками пальчиків).

Поняття: фарби, пензлі.

 

  1.  

 

Лялькові настрої

Настрій в образотворчому мистецтві.

Правила нанесення акварельної фарби на малюнок.

СОМ: ілюстрація: персонажів мультфільму «Незнайко в Сонячному місті».

СКМ: М/ф «Незнайко в Сонячному місті» (фрагмент).

ХТД: малювання святкового феєрверку у ляльковому місті

(воскові олівці та акварельні фарби).

Учень /учениця:

  •    уважно сприймає твори різних видів мистецтва, порівнює відтворені в них настрої (сумний, радісний, святковий), характеризує персонажів;
  •       користується акварельними фарбами — тонує аркуш у відповідний колір.

Поняття: акварель

  1.  

 

Дитячі захоплення

Форма. Утворення лініями різних форм: трикутної, прямокутної.

СОМ: персонажі з мультфільмів.

СКМ: М/ф «Літачок Ліп» (за мотивами казок Н. Вовк).

ХТД: створення образу диво-машини, використовуючи різні форми (кольорові олівці). Гра: «Веселі літери». Створення образів літери-машинки чи іншої іграшки.

Учень / учениця:

  •       сприймає твори різних видів мистецтва, висловлює власні емоційні враження;
  •     розрізняє форми (трикутну, прямокутну), що є основою для зображення об’єктів довкілля;
  •     створює образ техніки, використовуючи різні форми.

Поняття: форма (прямокутна, трикутна).

  1.  

 

Осінній ярмарок

Утворення лініями різних форм: круглої та овальної. Аплікація. Правила правильного  розміщення

аплікації на аркуші.

СОМ: В. Тимошенко. “Натюрморт з чорнобривцями”

ХТД: виконання аплікації “Урожай”  (кольоровий папір).

 

Учень /учениця:

  •       сприймає твори мистецтва, визначає форму зображених овочів і фруктів;
  •       виконує танцювальні імпровізації;
  •       створює композиції в техніці аплікації.

Поняття: аплікація, форма (кругла, овальна).

  1.  

 

Моя Україна багата й гостинна

Природні  матеріали. Форма.

СОМ: Т. Бердник. Картини з

листя.

ХТД: моделювання з природного матеріалу: створення образів героїв  мультфільмів (фрукти, пластилін).

 

 

Учень /учениця:

  •     сприймає твори різних видів мистецтва, розпізнає форму овочів та фруктів у мультфільмі, пояснює їх користь для здоров’я;
  •       створює образи з природних матеріалів;
  •       бере участь в обговоренні на тему здоров'я.
  1.  

 

Краса рідної землі

Колір. Основні та похідні кольори.

Палітра.

СОМ: Й. Бокшай. Осінь.

ХТД: зображення природи способом роздмухування плям (фарби, тонований папір, трубочка для соку).

Вправа: «Основні та похідні кольори».

 

Учень/учениця:

  •       сприймає твори образотворчого мистецтва, визначає кольори осені;
  •    розрізняє основні та похідні кольори; утворює похідні кольори змішуванням основних;
  •    використовує основні та похідні кольори в композиції (спосіб роздмухування плям).

Поняття: основні та похідні кольори.

  1.  

 

Веселковий дивограй

Кольори веселки. Основні та похідні кольори. Правила розміщення зображення на аркуші.

СОМ: І. Буканов. Райдуга.

ХТД: зображення веселки (акварель).

 

Учень / учениця: 

  •       сприймає твори різних видів мистецтва, визначає настрій на картині; 
  •       називає послідовно кольори веселки; 
  •       використовує всю площину аркуша для створення композиції. 

Поняття: кольори веселки.

  1.  

 

Різні барви у природи

 

Теплі, холодні кольори. Колірне коло.

СОМ: Ван Гог. Місячна ніч.

ХТД: Малювання будиночка Осені теплими кольорами або будиночка Зими – холодними (варіант – за вибором).

Вправи: Зображення доріжки з опалого листя фарбами теплих кольорів і льодяної гірки фарбами холодних кольорів.

Гра: «Веселі літери та цифри». Створення казкових будиночків із використанням літер та цифр.

Учень /учениця:

  •       сприймає твори живопису, визначає теплі та холодні кольори;
  •       створює образи, фантазує;
  •     вербально описує свій творчий задум, обґрунтовуючи вибір відповідної кольоро­вої гами (холодної, теплої).

Поняття: теплі та холодні кольори, кольорова гама.

 

  1.  

 

Зимові ритми

 

Ритм. Повторення правил користування ножицями.

СОМ: О. Кваша. Іл. серії «Їде грудень на коні», приклади ритму в образотворчому мистецтві.

ХТД: Колективна робота. Створення прикраси у певному ритмі із сніжинок.

Учень / учениця'.

  •       спостерігає ритми на зображеннях;
  •     відтворює емоційні враження різними відомими засобами та способами (рухами, мімікою, лініями, кольорами тощо);
  •       бере участь у колективній творчій діяльності.

Поняття: ритм.

 

  1.  

 

Святкові перетворення

 

Розбіл та затемнення кольорів. Повторення правил розміщення об’єктів на аркуші.

СОМ: К. Головін. Зимова дорога; Ю. Пацан. Зима.

ХТД: Створення композиції «Танок сніговиків».

Вправа: затемнення та розбіл синього кольору. Колективна робота.

Гра: продовження історії Барвика про сніговичка.

Учень /учениця'.

  •    бере участь в обговоренні творів мистецтва, висловлює власні враження відпо­відно до запропонованого завдання;
  •       придумує образи (фантазує), пояснює емоційні враження від власної творчості;
  •       використовує у живописній роботі способи розбілу й затемнення кольорів.

Поняття: розбіл і затемнення кольорів.

 

  1.  

 

Зимові свята

 

Зимові свята в мистецтві. 

СОМ: Л. Мартін.

ХТД: малювання композиції «Новорічна ялинка» (гуаш, пальчикові відбитки).

Учень/учениця:

  •       висловлює емоційні враження від творів мистецтва;
  •      обирає положення формату аркуша для практичної роботи відповідно до свого задуму;
  •       використовує всю площину аркуша для створення композиції;
  •       бере участь в обговоренні проблеми збереження довкілля.

Поняття: узагальнення понять.

  1.  

 

Радійте! Свято іде!

 

Вітальна листівка.

СОМ: С. Гординський. Різдвяні листівки.

ХТД: Варіант 1. Створення вітальної листівки «Різдвяна зірка» (матеріали за вибором). Варіант 2.  «Різдвяне янголятко» (відбитки долоньок, домальовування фарбами).

Очікувані результати:

Учень/учениця:

  •    бере участь в обговоренні творів мистецтва (листівок) та родинних традицій но­ворічних свят;
  •       створює образи за допомогою техніки долонькових відбитків;
  •       розуміє, як відсилати смайлики електронною поштою.

Поняття: вітальна листівка.

 

  1.  

 

Новорічний калейдоскоп

 

  1.  

 

Мандри країною Мистецтв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цирк. Циркова афіша.

СОМ: Цирк в образотворчому мистецтві

ХТД: малювання клоуна (воскові олівці)

 

 

 

Учень /учениця:

  •       сприймає зразки циркових афіш і висловлює свої враження, емоції;
  •       створює аплікацію;
  •       знає та дотримується правил техніки безпеки користування ножицями, клеєм.

Поняття: циркова афіша.

 

  1.  

 

Зустріч із театром

Ляльковий театр. Театральна лялька. Ескіз.

СОМ: світлини: Київський театр ляльок, скульптури казкових героїв.

ХТД: ескіз ляльки до казки «Лисичка, Котик і Півник» (фломастери, олівці).

Гра «Ляльковий театр.

Учень /учениця:

  •       розрізняє театр серед інших видів мистецтва;
  •       сприймає світлини театральних будівель, скульптур театральних героїв;
  •       фантазує, малює театральну ляльку.

Поняття: театральна лялька, ескіз.

 

  1.  

 

Чарівники балету

Балет, театральний костюм. Ескіз (повторення).

СОМ Образ балерин в образотворчому мистецтві

ХТД: малювання ескізів костюмів для виконавців балету (фломастери, олівці).

Учень / учениця:

  •       уважно сприймає твори різних видів мистецтва;
  •       бере участь в обговоренні творів мистецтва, виражає словесно свої емоції;
  •       фантазує, придумуючи образи, та виражає задумане, створюючи ескізи костюмів.

Поняття: шаблон.

  1.  

 

Балет-казка

Грим. Теплі та холодні кольори (повторення).

СОМ фрагменти з балетної вистави, зразки гриму.

ХТД: «Веселі гноми» (фломастери чи акварель). Варіант 1 -  перетворюємо вивчені літери. Варіант 2 – перетворюємо кольорові плями.

Гра «Веселі літери». Створити з вивчених літер улюблених казкових героїв, розповісти про них цікаві історії.

Учень /учениця:

  •    сприймає твори різних видів мистецтва, висловлює свої враження, добираючи із запропонованих слів характеристики, співзвучні з власними емоціями;
  •       порівнює образи гномів у різних видах мистецтва;
  •       створює образи, виражаючи задумане у графіці, живописі.

Поняття: грим, теплі та холодні кольори (повторення).

 

  1.  

 

Веселий мандрівник на оперній сцені

Декорації. Розміщення зображення (ближче  – далі).

СОМ: світлина декорації до лялькової вистави «Колобок».

ХТД: створення ескізу декорації до опери-казки «Плескачик» (воскові олівці, акварель).

Учень / учениця:

  •    уважно (від початку до закінчення) слухає аудіоказку, порівнює українську народ­ну та авторську казки;
  •       фантазує, розповідаючи про уявлені декорації на задану тему;
  •    створює ескіз декорацій, використовуючи відомі засоби виразності (лінії, плями тощо).

Поняття: декорація

  1.  

 

Веселий мандрівник у театрі та кіно

 

 

 

 

 

Ляльковий театр. Актори-ляльководи.

СОМ: світлини театральних ляльок.

ХТД: ліплення з пластиліну одного з персонажів казки «Плескачик».

Гра-вигадка: придумати іншу кінцівку казки про колобка.

Учень /учениця:

  •       уважно сприймає і порівнює казкові образи в театрі та мультфільмі;
  •       розрізняє види театру (ляльковий, музичний, драматичний);
  •       створює об’ємні образи персонажів казки (театральних ляльок);
  •       бере участь у грі-театралізації;
  •       фантазує, придумуючи інше закінчення казки.

Поняття: ляльковий театр, актор-ляльковод.

  1.  

 

Казкові розповіді

Мультфільми лялькові та мальовані.

СОМ: кадри з мультфільмів. Фонтан «Івасик-Телесик» у Львов.;

СКМ: М/ф «Потяг у казку» із серії «З любов’ю до дітей».

ХТД: малювання або ліплення одного з героїв казки «Івасик-Телесик» (художні матеріали за вибором).

Учень/учениця:

  •       описує свої емоції від сприймання мультфільмів;
  •    бере участь в обговоренні мультфільмів, героями яких є намальовані або об'ємні ляльки;
  •       створює площинне рельєфне зображення одного з персонажів мультфільму.

Поняття: мультфільми лялькові та намальовані.

  1.  

 

Казкові розповіді

(продовження)

Правила зображення предметів з  віддаленням: ближче - більше, далі -менше.

СОМ: М. Глущенко. Рожева весна

ХТД: зображення пролісків або підсніжників на тонованому папері (гуаш).

Учень / учениця: 

  •       сприймає твір мистецтва, аналізує спосіб зображення природи на картині;
  •       розташовує на площині окремі зображення, утворюючи живописну композицію,  

використовуючи всю площину аркуша;’ 

  •       дотримується правил зображення предметів із віддаленням;
  •       усвідомлює необхідність берегти природу, зокрема першоцвіти.

Поняття: зображення віддалених предметів на площині.

  1.  

 

Краса і здоров’я

Вплив кольору на емоційний стан людини. Основні та похідні кольори (повторення).

СОМ: П. Сезанн. Натюрморт з драпіруванням, глечиком і вазою для фруктів; К. Білокур. Натюрморт «Квіти, яблука, помідори».

ХТД: створення композицій із овочів.

Учень /учениця:

  •       сприймає твори мистецтва, висловлює свої враження;
  •       визначає кольорову гаму на картинах (теплу, холодну);
  •       створює корисні для здоров’я композиції з овочів;
  •       порівнює власний задум із його втіленням.

Поняття: основні та похідні кольори (повторення).

  1.  

 

Великодні дива

Писанки.  Прадавні візерунки. 

СОМ: Ю.Мацик. Чия писанка.

ХТД: Варіант 1. Крашанка (аплікація з кольорового паперу) Варіант 2. Мальованка. Ескіз (фломастери, олівці).

Учень/учениця:

  •       бере участь в обговоренні змісту прадавніх знаків на писанках;
  •       обирає вид художньої творчості за своїми вподобаннями;
  •       створює композицію в оздобленні писанки;
  •      презентує результати власної творчості, пояснює, що вдалося, що — ні. Поняття: писанка.
  1.  

 

Народна творчість

Народна творчість. Вишиванка. Орнамент.

СОМ: світлини зразків творів декоративно-ужиткового мистецтва

ХТД: створення орнаменту для розпису чашки (пальчикові відбитки, гуаш).

Учень / учениця:

  •       бере участь в обговоренні зразків народного мистецтва (вишиванка, посуд тощо);
  •     створює просту орнаментальну композицію, розташовуючи на площині елемен­ти орнаменту;
  •       застосовує орнамент для оформлення середовища, у якому живе;
  •       дотримується правил творчої взаємодії.

Поняття: народне мистецтво, ритм, орнамент

  1.  

 

 Народні інструменти та іграшки

Народна іграшка. 

СОМ: світлини народних іграшок
ХТД: ліплення і декорування української народної іграшки - свищика (пластилін).

 

Учень/учениця:

  •      бере участь в обговоренні зразків круглої скульптури;
  •       фантазує, створює образи, передаючи об’ємну форму тварини;
  •       користується художніми засобами та матеріалами (пластилін, стеки).

Поняття: художник, скульптор.

  1.  

 

Митці-професіонали

Художні професії: художник, скульптор.

СОМ: світлини скульптурних зображень котів.

ХТД: ліплення котика (пластилін або солоне тісто).

Учень/учениця:

  •      бере участь в обговоренні зразків круглої скульптури;
  •       фантазує, створює образи, передаючи об’ємну форму тварини;
  •       користується художніми засобами та матеріалами (пластилін, стеки).

Поняття: художник, скульптор.

  1.  

 

Створюємо красу

Розбіл кольору ( повторення).

СОМ: О.Шупляк. Яблуні цвітуть.

ХТД: зображення квітучої гілки яблуні (акварель, гуаш, тонований  папір).

Учень /учениця:

  •       описує свої емоції від сприймання мистецького твору;
  •       використовує всю площину аркуша для створення композиції;
  •       порівнює образи творів мистецтва та явища довкілля.

Поняття: розбіл кольору (повторення).

  1.  

 

До вершин майстерності

Професійна мистецька освіта: художні школи та академії мистецтв.

Порівняння зображень: реальне - вигадане.

СОМ: В. Глущенко. Півень у квітах.
ХТД: створення образу чарівного птаха (відбиток долоньки, гуаш).

Учень /учениця:

  •    бере участь в обговоренні творів мистецтва, порівнює художні образи;
  •    придумує образи (фантазує) та виражає задумане знайомими засобами худож­ньої виразності;
  •    використовує всю площину аркуша для створення композиції.

Поняття: художні школи, академії мистецтв.

  1.  

 

Мистецька подорож до Європи

Знайомство з мистецтвом різних країн. Сувенір.

СОМ: світлини сувенірів різних країн Європи.

ХТД: Варіант 1. Коробка для сувеніру (моделювання). Варіант 2. Колективна робота «Український сувенір».

Учень / учениця:

  •       пояснює свої емоції від музики;
  •     створює елементи композиції І декору для оформлення середовища, у якому живе і навчається;
  •     бере участь у колективній діяльності (організації виставки-ярмарку), проявляє ознаки підприємливості.

Поняття: сувенір.

  1.  

 

Підсумковий урок

 

 

Скорочення:

СММ – сприймання музичного мистецтва;

СОМ – сприймання образотворчого мистецтва; 

СКМ – сприймання кіномистецтва;

ХТД – художньо-творча діяльність.

1

 

docx
Додано
3 листопада
Переглядів
334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку