Мистецтво: образотворче мистецтво
1 клас
( 1 год в тиждень)
До підручника: Л.М. Масол, О.В. Гайдамака, О.М. Колотило.
Мистецтво. 1 клас. – Київ: «Генеза», 2018
№ |
Дата |
Тема |
Образотворче мистецтво |
Очікувані результати |
|
|
|
Перший раз у перший клас… |
Образотворче мистецтво. Крапка, лінія. СОМ: K. Жерард. Моє місто; Д. Івашина. Міський пейзаж.
ХТД: зображення та декорування лініями і крапками шкільного дзвоника (фломастери, олівці). |
Учень / учениця:
Поняття: образотворче мистецтво. |
|
|
|
Мої друзі |
Види та характер ліній: пряма, ламана, хвиляста. СОМ: С. Якутович. Ілюстрація до повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків», Д. Денисова. З Днем народження. ХТД: Подарунок другові або подружці. Малюнок різними лініями (фломастери, олівці). Гра: «Відгадай характер лінії» (зображення лінії руками у повітрі).
|
Учень/ учениця:
Поняття: виразність лінії. |
|
|
|
Моє довкілля |
Контур. СОМ: О. Кваша. Фрагмент ілюстрації до книги Р. Скиби «Кожному по скибці». ХТД: малювання їжачка. (фломастери, олівці). Гра: скласти казочку про їжачка за малюнком-піктограмою.
|
Учень/учениця:
Поняття: контур. |
|
|
|
Світло навколо тебе |
Інструменти художника: фарби, пензлі. Правила розміщення малюнка на аркуші. СОМ: Ган Інь-Сан. Метелики. ХТД: Квіткова галявина. Вправа: малювання відбитками пальчиків, змочених у фарбу, простих за формою об’єктів природи: метеликів, павучків, квітів.
|
Учень/учениця:
Поняття: фарби, пензлі.
|
|
|
|
Лялькові настрої |
Настрій в образотворчому мистецтві. Правила нанесення акварельної фарби на малюнок. СОМ: ілюстрація: персонажів мультфільму «Незнайко в Сонячному місті». СКМ: М/ф «Незнайко в Сонячному місті» (фрагмент). ХТД: малювання святкового феєрверку у ляльковому місті (воскові олівці та акварельні фарби). |
Учень /учениця:
Поняття: акварель |
|
|
|
Дитячі захоплення |
Форма. Утворення лініями різних форм: трикутної, прямокутної. СОМ: персонажі з мультфільмів. СКМ: М/ф «Літачок Ліп» (за мотивами казок Н. Вовк). ХТД: створення образу диво-машини, використовуючи різні форми (кольорові олівці). Гра: «Веселі літери». Створення образів літери-машинки чи іншої іграшки. |
Учень / учениця:
Поняття: форма (прямокутна, трикутна). |
|
|
|
Осінній ярмарок |
Утворення лініями різних форм: круглої та овальної. Аплікація. Правила правильного розміщення аплікації на аркуші. СОМ: В. Тимошенко. “Натюрморт з чорнобривцями” ХТД: виконання аплікації “Урожай” (кольоровий папір).
|
Учень /учениця:
Поняття: аплікація, форма (кругла, овальна). |
|
|
|
Моя Україна багата й гостинна |
Природні матеріали. Форма. СОМ: Т. Бердник. Картини з листя. ХТД: моделювання з природного матеріалу: створення образів героїв мультфільмів (фрукти, пластилін).
|
Учень /учениця:
|
|
|
|
Краса рідної землі |
Колір. Основні та похідні кольори. Палітра. СОМ: Й. Бокшай. Осінь. ХТД: зображення природи способом роздмухування плям (фарби, тонований папір, трубочка для соку). Вправа: «Основні та похідні кольори».
|
Учень/учениця:
Поняття: основні та похідні кольори. |
|
|
|
Веселковий дивограй |
Кольори веселки. Основні та похідні кольори. Правила розміщення зображення на аркуші. СОМ: І. Буканов. Райдуга. ХТД: зображення веселки (акварель).
|
Учень / учениця:
Поняття: кольори веселки. |
|
|
|
Різні барви у природи
|
Теплі, холодні кольори. Колірне коло. СОМ: Ван Гог. Місячна ніч. ХТД: Малювання будиночка Осені теплими кольорами або будиночка Зими – холодними (варіант – за вибором). Вправи: Зображення доріжки з опалого листя фарбами теплих кольорів і льодяної гірки фарбами холодних кольорів. Гра: «Веселі літери та цифри». Створення казкових будиночків із використанням літер та цифр. |
Учень /учениця:
Поняття: теплі та холодні кольори, кольорова гама.
|
|
|
|
Зимові ритми
|
Ритм. Повторення правил користування ножицями. СОМ: О. Кваша. Іл. серії «Їде грудень на коні», приклади ритму в образотворчому мистецтві. ХТД: Колективна робота. Створення прикраси у певному ритмі із сніжинок. |
Учень / учениця'.
Поняття: ритм.
|
|
|
|
Святкові перетворення
|
Розбіл та затемнення кольорів. Повторення правил розміщення об’єктів на аркуші. СОМ: К. Головін. Зимова дорога; Ю. Пацан. Зима. ХТД: Створення композиції «Танок сніговиків». Вправа: затемнення та розбіл синього кольору. Колективна робота. Гра: продовження історії Барвика про сніговичка. |
Учень /учениця'.
Поняття: розбіл і затемнення кольорів.
|
|
|
|
Зимові свята
|
Зимові свята в мистецтві. СОМ: Л. Мартін. ХТД: малювання композиції «Новорічна ялинка» (гуаш, пальчикові відбитки). |
Учень/учениця:
Поняття: узагальнення понять. |
|
|
|
Радійте! Свято іде!
|
Вітальна листівка. СОМ: С. Гординський. Різдвяні листівки. ХТД: Варіант 1. Створення вітальної листівки «Різдвяна зірка» (матеріали за вибором). Варіант 2. «Різдвяне янголятко» (відбитки долоньок, домальовування фарбами). |
Очікувані результати: Учень/учениця:
Поняття: вітальна листівка.
|
|
|
|
Новорічний калейдоскоп |
|
||
|
|
Мандри країною Мистецтв
|
Цирк. Циркова афіша. СОМ: Цирк в образотворчому мистецтві ХТД: малювання клоуна (воскові олівці)
|
Учень /учениця:
Поняття: циркова афіша.
|
|
|
|
Зустріч із театром |
Ляльковий театр. Театральна лялька. Ескіз. СОМ: світлини: Київський театр ляльок, скульптури казкових героїв. ХТД: ескіз ляльки до казки «Лисичка, Котик і Півник» (фломастери, олівці). Гра «Ляльковий театр. |
Учень /учениця:
Поняття: театральна лялька, ескіз.
|
|
|
|
Чарівники балету |
Балет, театральний костюм. Ескіз (повторення). СОМ Образ балерин в образотворчому мистецтві ХТД: малювання ескізів костюмів для виконавців балету (фломастери, олівці). |
Учень / учениця:
Поняття: шаблон. |
|
|
|
Балет-казка |
Грим. Теплі та холодні кольори (повторення). СОМ фрагменти з балетної вистави, зразки гриму. ХТД: «Веселі гноми» (фломастери чи акварель). Варіант 1 - перетворюємо вивчені літери. Варіант 2 – перетворюємо кольорові плями. Гра «Веселі літери». Створити з вивчених літер улюблених казкових героїв, розповісти про них цікаві історії. |
Учень /учениця:
Поняття: грим, теплі та холодні кольори (повторення).
|
|
|
|
Веселий мандрівник на оперній сцені |
Декорації. Розміщення зображення (ближче – далі). СОМ: світлина декорації до лялькової вистави «Колобок». ХТД: створення ескізу декорації до опери-казки «Плескачик» (воскові олівці, акварель). |
Учень / учениця:
Поняття: декорація |
|
|
|
Веселий мандрівник у театрі та кіно
|
Ляльковий театр. Актори-ляльководи. СОМ: світлини театральних ляльок. ХТД: ліплення з пластиліну одного з персонажів казки «Плескачик». Гра-вигадка: придумати іншу кінцівку казки про колобка. |
Учень /учениця:
Поняття: ляльковий театр, актор-ляльковод. |
|
|
|
Казкові розповіді |
Мультфільми лялькові та мальовані. СОМ: кадри з мультфільмів. Фонтан «Івасик-Телесик» у Львов.; СКМ: М/ф «Потяг у казку» із серії «З любов’ю до дітей». ХТД: малювання або ліплення одного з героїв казки «Івасик-Телесик» (художні матеріали за вибором). |
Учень/учениця:
Поняття: мультфільми лялькові та намальовані. |
|
|
|
Казкові розповіді (продовження) |
Правила зображення предметів з віддаленням: ближче - більше, далі -менше. СОМ: М. Глущенко. Рожева весна ХТД: зображення пролісків або підсніжників на тонованому папері (гуаш). |
Учень / учениця:
використовуючи всю площину аркуша;’
Поняття: зображення віддалених предметів на площині. |
|
|
|
Краса і здоров’я |
Вплив кольору на емоційний стан людини. Основні та похідні кольори (повторення). СОМ: П. Сезанн. Натюрморт з драпіруванням, глечиком і вазою для фруктів; К. Білокур. Натюрморт «Квіти, яблука, помідори». ХТД: створення композицій із овочів. |
Учень /учениця:
Поняття: основні та похідні кольори (повторення). |
|
|
|
Великодні дива |
Писанки. Прадавні візерунки. СОМ: Ю.Мацик. Чия писанка. ХТД: Варіант 1. Крашанка (аплікація з кольорового паперу) Варіант 2. Мальованка. Ескіз (фломастери, олівці). |
Учень/учениця:
|
|
|
|
Народна творчість |
Народна творчість. Вишиванка. Орнамент. СОМ: світлини зразків творів декоративно-ужиткового мистецтва ХТД: створення орнаменту для розпису чашки (пальчикові відбитки, гуаш). |
Учень / учениця:
Поняття: народне мистецтво, ритм, орнамент |
|
|
|
Народні інструменти та іграшки |
Народна іграшка.
СОМ: світлини народних іграшок
|
Учень/учениця:
Поняття: художник, скульптор. |
|
|
|
Митці-професіонали |
Художні професії: художник, скульптор. СОМ: світлини скульптурних зображень котів. ХТД: ліплення котика (пластилін або солоне тісто). |
Учень/учениця:
Поняття: художник, скульптор. |
|
|
|
Створюємо красу |
Розбіл кольору ( повторення). СОМ: О.Шупляк. Яблуні цвітуть. ХТД: зображення квітучої гілки яблуні (акварель, гуаш, тонований папір). |
Учень /учениця:
Поняття: розбіл кольору (повторення). |
|
|
|
До вершин майстерності |
Професійна мистецька освіта: художні школи та академії мистецтв. Порівняння зображень: реальне - вигадане.
СОМ: В. Глущенко. Півень у квітах. |
Учень /учениця:
Поняття: художні школи, академії мистецтв. |
|
|
|
Мистецька подорож до Європи |
Знайомство з мистецтвом різних країн. Сувенір. СОМ: світлини сувенірів різних країн Європи. ХТД: Варіант 1. Коробка для сувеніру (моделювання). Варіант 2. Колективна робота «Український сувенір». |
Учень / учениця:
Поняття: сувенір. |
|
|
|
Підсумковий урок |
|
||
Скорочення:
СММ – сприймання музичного мистецтва;
СОМ – сприймання образотворчого мистецтва;
СКМ – сприймання кіномистецтва;
ХТД – художньо-творча діяльність.
1