Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва 6 клас

Про матеріал

Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 6 класі спеціального ЗЗСО для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку відповідно до модельної навчальної програми інтегрованого курсу

«Мистецтво» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Тороп К. С., Лопатіна М. В., Прядка І. Є., Шпилєва Ю. І.).

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(наказ Міністерства освіти і науки України від 26.04.2022 № 383 у редакції наказу Міністерства освіти і науки України 28.07.2022 № 672)

35 годин на рік/1 година на тиждень

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування музичного мистецтва в 6 класі 

 (відповідно до модельної навчальної програми інтегрованого курсу «Мистецтво»

для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку

(авт. Тороп К. С., Лопатіна М. В., Прядка І. Є., Шпилєва Ю. І.)

(35 годин на рік, 1 година на тиждень)

№ уроку

Дата

Зміст навчального

матеріалу

Види

навчальної

діяльності

Очікувані

результати

навчання

Напрями корекційно-

розвиткової роботи

 

змістова лінія «ЖАНРИ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА»

Що таке «жанр» музики, його особливості та види.

1.

06/09

М. Вербицький, П. Чубинський «Гімн України». (Слухання).

Бесіда про основні музичні жанри (пісня, танець, марш).

Вправи для розвитку голосу і слуху: «Сорока-ворона» (обробка Я. Степового).

Бесіда про основні музичні жанри (пісня, танець, марш).

Слухання музичних творів різних за жанром, перегляд

відеоматеріалів. Музично-дидактична гра «Три жанри в музиці», вікторина

«Вгадай мелодію».

Учень/учениця:

  •   має уявлення про основні музичні жанри, відмінності в характері музики пісні, танцю і маршу, спостерігає за настроєм та характером музичного твору, розрізняє на слух зміни настрою і характеру.
  •   Учень/учениця уміє: називати музичні твори, що звучали;
  •   визначати жанр музики, порівнювати жанрові ознаки музичних творів, знаходити у них спільне та відмінне,
  •   виділяти у творах елементи
  •   пісенності, танцювальності й маршовості.

Розвиток сприймання музики на основі слухання творів різних за жанром.

2.

13/09

С. Чарнецький, патріотична пісня «Ой у лузі червона калина». (Слухання).

Музична грамота.

Наталія Май. «Намалюю Україну». (Розучування).

3.

20/09

 С. Прокоф’єв «. (Слухання).

Музична грамота.

 Вправи для розвитку голосу і слуху: «Печу-печу хлібчик» (обробка В. Верховинця).

Наталія Май. «Намалюю Україну». (Виконання).

4.

27/09

П. Чайковський. «Танець маленький лебедів» (фортепіанна п’єса), фрагмент з балету «Лебедине озеро». (Слухання).

Музична грамота.

 Вправи для розвитку голосу і слуху: «Печу-печу хлібчик» (обробка В. Верховинця).

Українська народна примовка «Ходить кіт по горі». (Розучування).

5.

04/10

С. Стеценко «Лисичка, Котик і Півник» (фрагмент опери). (Слухання).

Музична грамота.

 Вправи для розвитку голосу і слуху: «Равлику-Павлику» (музика В. Верховинця).

Українська народна примовка «Ходить кіт по горі». (Виконання).

Елементи музичної мови. Засоби музичної виразності.

6.

11/10

С. Прокоф’єв «Базіка» (слухання).

Я. Степовий «Веселі нотки» (музикування на дитячих музичних інструментах).

Слухання музики, виконання нескладних мелодій, музикування на дитячих музичних інструментах.

Учень/учениця:

має уявлення про виражальні засоби музики: мелодія, супровід, темп, динамічні

відтінки, жанр;

слухає та визначає засоби музичної виразності.

Учень/учениця уміє:

спостерігати за інтонаційно- образним розвитком музики; визначати та розрізняти основні засоби музичної виразності;

користуватися необхідною музичною термінологією.

Розвиток та збагачення музичної пам’яті, слухової уваги, образного мислення, уяви, загальних та музичних здібностей; інтересу до вивчення засобів музичної виразності, уточнення назв засобів музичної виразності.

7.

18/10

Українська народна пісня «Тече річка невеличка» (слухання).

Українська народна пісня «Тече річка невеличка» (розучування).

8.

25/10

Л. Бетховен. «Тема з варіаціями» (слухання).

Українська народна пісня «Тече річка невеличка» (виконання і музикування на дитячих музичних інструментах).

9.

08/11

Ж. Бізе. «Марш хлопчиків з опери «Кармен»» (слухання).

Пісня-гра «Сонечко» (музикування на дитячих музичних інструментах).

Виконавська і творча діяльність

10.

15/11

Вправи для розвитку голосу і слуху. «Сорока-Ворона».

Українська народна пісня «Ой, є в лісі калина» (розучування).

Виконання пісень різного змісту і характеру.

Пластичне інтонування і виконання ритмічно- танцювальних рухів. Створення темброво- ритмічних супроводів до пісень і танців.

Учень/учениця:

має уявлення про вокально- хорові навички, а саме:

вокальні (звукоутворення, дихання, дикція); хорові (чистота інтонації та злагодженість/ансамбль). Учень/учениця уміє: виразно виконувати пісні; інтонаційно правильно передавати мелодію; чітко та ясно вимовляти слова;

співати злагоджено, під музичний супровід та без нього;

оцінювати власний спів та спів однокласників; придумати рухи до танцю; рухами відтворювати пульс та ритмічний малюнок мелодії,

інсценувати сюжет пісні.

Розвиток інтонаційної виразності мовлення та сили голосу, відчуття єдності у процесі співу;

музично-сенсорних здібностей, ритмічно-танцювальних рухів, ритмічного слуху;

формування співацьких навичок та вмінь.

11.

22/11

Вокально-хорові вправи: вправи на розвиток музичного слуху та голосу, вправи на розширення діапазону. «Сорока-Ворона».

Українська народна пісня «Ой, є в лісі калина» (виконання)

12.

29/11

Вокально-хорові вправи: вправи на розвиток музичного слуху та голосу, вправи на розширення діапазону. «Печу, печу хлібчик».

А. Житкевич «Чобітки мої червоні» (розучування).

13.

06/12

Вокально-хорові вправи: вправи на розвиток музичного слуху та голосу, вправи на розширення діапазону. «Печу, печу хлібчик».

А. Житкевич «Чобітки мої червоні» (виконання).

Зв’язок музики з іншими видами мистецтва (література, образотворче мистецтво, хореографія).

14.

13/12

Ю. Михайленко «Ой, метелиця-зима» (слухання, розучування).

Український народний танець «Метелиця» (слухання, розучування).

Слухання музики, перегляд ілюстрацій та портретів композиторів, письменників;

виконання пісень, танцювальних рухів. Творче завдання

«Впізнай різновиди музичного мистецтва за малюнком».

Учень/учениця:

має уявлення про різні види мистецтва, можливість

зв’язків музики з іншими видами мистецтва; розуміє зв’язок музики і танцю.

Учень/учениця уміє: пов’язувати музику і ритмічні рухи;

виконувати пісні з

елементами танцювальних рухів;

намагається у змісті інших видів мистецтва знаходити певний образ (за допомогою вчителя).

Розвиток вміння «бачити музику», творчу уяву, просторове мислення, фантазію, вокально-хорові навички, музичний слух.

Стимуляція асоціативного

мислення, закріплення уявлень про різни види мистецтва, закладення основ культури особистості, розширення загального культурного досвіду.

15.

20/12

Ю. Михайленко «Ой, метелиця-зима» ( розучування).

Український народний танець «Метелиця» (розучування).

16.

27/12

Ю. Михайленко «Ой, метелиця-зима» (виконання).

Український народний танець «Метелиця» (виконання).

змістова лінія «мова музики»

Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість.

17.

17/01

Л. Бетховен «Марш» (слухання).

Українська народна пісня «Подоляночка» (розучування)

 

 

Слухання пісенно- маршової та пісенно- танцювальної музики; виконання пісень, які розкривають основні завдання; ритмічні рухи (марш, танець).

Учень/учениця:

має уявлення пісенність, танцювальність, маршовість; розуміє, що саме виражає прослуханий музичний твір (настрій людини, рухи людини або явища

навколишнього світу); розрізняє пісенно-маршову та пісенно-танцювальну музику; розуміє, що пісня, танець, марш можуть перерости в пісенність, танцювальність і маршовість.

Учень/ученицяуміє: порівнювати жанрові ознаки музичних творів, знаходить у них спільне й відмінне;

відрізняти пісенну музику серед інших;

виділяти у творах елементи пісенності, танцювальності й маршовості.

Розвиток логічного мислення, фантазії, уяви, уміння малювати музичні картини при звучанні пісенно-маршової та пісенно-танцювальної музики; виховання любові до музичної мови, творів музичного

мистецтва.

18.

24/01

С. Гулак-Артемовський «Ліричний танок» (слухання).

Українська народна пісня «Подоляночка» (виконання)

 

19.

31/01

Я. Степовий «Гопак» (слухання, перегляд).

Наталія Май. «Не давайте суму жити» (розучування).

 

20.

07/02

В. Текер «Жартівлива полька» у виконанні троїстих музик (слухання).

Наталія Май. «Не давайте суму жити» (розучування).

21.

14/02

В. Шуберт. «Військовий марш» (слухання)

Наталія Май. «Не давайте суму жити» (виконання).

Інтонація, як основа музики

22.

21/02

Вправи для розвитку голосу і слуху. Українська примовка «Ходить кіт по горі».

Українська народна пісня «Ой, є в лісі калина» (розучування).

Артикуляційні вправи,

логоритмічні поспівки.

Виконання пісень різного змісту і характеру, скоромовок.

Учень/учениця:

має уявлення про музичну

інтонацію, як основу музики; має уявлення про спільність розмовної і музичної мов; порівнює зображальні

(зображують різноманітні звуки, шуми, явища

навколишнього світу) та виражальні (передають настрої, почуття та думки людини) інтонації, ритмічні інтонації.

Учень/ученицяуміє: розрізняти на слух запитальні, стверджувальні, діалогічні, окличні інтонації, інтонації скоромовок;

виділяти в мелодії головну інтонацію, виразно та чисто виконувати мелодію, називати твори, що звучали; співати спокійно, не

викрикувати звуки, не перекрикувати товаришів,

відчувати інтонацію.

Розвиток виразності та чистоти вокальної інтонації при

виконанні пісень, слухової уваги.

Формування вміння виділяти в музиці головну інтонацію.

23.

28/02

Вправи для розвитку голосу і слуху. Українська примовка «Ходить кіт по горі».

Українська народна пісня «Ой, є в лісі калина» (розучування).

24.

07/03

Вправи для розвитку голосу і слуху. Українська примовка «Півник».

Наталія Май «Мамина сорочка» (розучування) .

Українська народна пісня «Ой, є в лісі калина» (виконання).

25.

14/03

Вправи для розвитку голосу і слуху. Українська примовка «Півник». Наталія Май «Мамина сорочка» (розучування) .

Українська народна пісня «Ой, є в лісі калина» (виконання).

26.

21/03

Вправи для розвитку голосу і слуху. Українська примовка «Півник». Наталія Май «Мамина сорочка» (виконання) .

Українська народна пісня «Ой, є в лісі калина» (виконання).

Розвиток музики.

27.

 

04/04

С. Прокоф’єв «Симфонічна казка «Петрик і Вовк» (слухання).

Українська народна примовка «Сидів котик на воротях» .

Н. Рубальська «Дзвоники музичні» (розучування).

Слухання музики,

бесіда за прослуханим твором.

Розспівування, ритмодекламаційна вправа; повторення вивчених пісень; художнє

виконання пісні у супроводі дитячих музичних інструментів.

Учень/учениця:

має уявлення про музику, як мистецтво, що не існує без розвитку;

має уявлення про багатогранність розвитку музики, способи розвитку музики (виконавські, динамічні, жанрові,

мелодійні, темпові, темброві). Учень/учениця уміє: порівнювати почуття, настрої, думки людини виражені в музичному творі, розуміє, чому змінюється музика (зміна засобів музичної виразності), особливості динамічного та темпового розвитку музики, називає музичні твори, які звучали.

Формування зосередженості у процесі слухового сприймання музики, усвідомлення почуттів, настроїв, думок людини процесі сприймання музичного твору, мовленнєвої активності в процесі висловлювання власного ставлення до музичного твору.

Розвивати природню музичність дітей, виховувати художній смак.

28.

11/04

С. Прокоф’єв «Симфонічна казка «Петрик і Вовк» (слухання).

Українська народна примовка «Сидів котик на воротях» .

Н. Рубальська «Дзвоники музичні» (виконання).

29.

18/04

Б. Фільц «Закарпатська новелета №3» (фрагмент) (слухання).

Українська народна примовка «Сидів котик на воротях» .

Українська народна пісня «Ой, заграйте, дударики» (розучування).

30.

25/04

Українська народна пісня в обробці М. Леонтовича «Дударик» (слухання).

Українська народна примовка «Печу, печу хлібчик» .

Українська народна пісня «Ой, заграйте, дударики» (виконання).

31.

02/05

Л. Бетховен «Весела. Сумна» (слухання).

Українська народна примовка «Печу, печу хлібчик» .

Українська народна пісня «Ой, заграйте, дударики» (виконання).

Музична форма

32.

09/05

Я. Степовий «Колискова» (слухання).

Українська народна пісня «Котику сіренький» (розучування).

Розповідь про музичну форму, слухання музичних творів, словникова робота (музичні терміни), перегляд відеоматеріалів;

виконання пісень, музично-ритмічні рухи, музикування на дитячих музичних інструментах.

Учень/учениця:

має уявлення про форму музичного твору (може

складатися з однієї, двох, трьох і більше частин); намагається визначити форму музичного твору;

розуміє зв’язок зміни частин зі зміною характеру і змісту твору.

Учень/учениця уміє:

слухати та спостерігати за розвитком музики;

визначати форму музичного твору;

порівнювати твори різної форми;

висловлювати власну думку від почутої музики.

Розвиток спостережливості та пам’яті при дослідженні форми музичного твору;

уміння уточнення та

конкретизації знань, корекція слухової пам’яті.

33.

16/05

М. Лисенко «Колискова» (слухання).

Українська народна пісня «Котику сіренький» (виконання).

34.

23/05

Українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко» (розучування).

М. Ведмедеря. Пісня-гра «Зробим коло» (розучування)

35.

30/05

Українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко» (виконання).

М. Ведмедеря. Пісня-гра «Зробим коло» (виконання).

Підсумок вивченого за рік.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Планування
Інкл
Додано
20 листопада
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку