Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва 7 клас (для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 7 класі відповідно до модельної навчальної програми інтегрованого курсу «Мистецтво» для 7-9 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Тороп К.С., Лопатіна М.В., Прядка І.Є., Шпилєва Ю.І.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 13.06.2023 № 724) (35 годни на рік/1 година на тиждень)
Перегляд файлу

 Календарно-тематичне планування уроків МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА в 7 класі 

 (відповідно до модельної навчальної програми інтегрованого курсу «Мистецтво»

для 7-9 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку

(авт. Тороп К.С., Лопатіна М.В., Прядка І.Є., Шпилєва Ю.І.)

(35 годин на рік, 1 години на тиждень)

№ уроку

Дата

Зміст навчального

матеріалу предмета/інтегрованого курсу

Види

навчальної

діяльності

Очікувані

результати

навчання

Напрями корекційно-

розвиткової роботи

 

ЗМІСТОВА ЛІНІЯ «ЖАНРОВА ПАЛІТРА МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА»

Основні жанри вокальної та інструментальної музики

1.

04/09

М. Вербицьий, П.Чубинський «Гімн України». (Слухання)

Вправи для розвитку голосу і слуху. Українська народна пісня «Над річкою бережком» (розучування).

Бесіда про жанровий розподіл музики.

Слухання та аналіз музичних творів, творчі завдання

Учень/учениця знає:

має уявлення про жанри вокальної та інструментальної музики, а саме: вокальні жанри (камерно-вокальна музика, пісня, гімн, романс); хорова музика (хор, меса, хорал, кантата); інструментальні жанри (камерно- інструментальна музика, прелюдія, ноктюрн, етюд); симфонічна музика (увертюра, симфонія, концерт, симфонічна поема); музично-театральні жанри (опера, балет, оперета, мюзикл).

Учень/учениця розуміє:

чим саме відрізняються жанри один від одного (*без засвоєння термінології, за допомогою вчителя)

Учень/учениця уміє:

сприймати музичний твір, складати власну думку про його зміст та засоби виразності відповідно до своїх поглядів, смаків, досвіду та визначати у якому жанрі написано твір (*за допомогою вчителя) та   розуміти музичний твір, складати власну думку про його зміст та засоби виразності відповідно до своїх поглядів, смаків, досвіду та визначати у якому жанрі написано твір (*за допомогою вчителя)

Розвиток вміння на слух впізнавати жанрові ознаки музичного твору й характерні засоби музичної виразності та розвиток музичного образу.

Виховування інтересу до класичної музики, здібностей до сприйняття та оцінювання музичних творів

2.

11/09

М. Лисенко, Пісня Наталки з опери «Наталка Полтавка». (Слухання).

 Вправи для розвитку голосу і слуху. Українська народна пісня «Над річкою бережком» (виконання).

3.

18/09

П. Нергард, «Образ шуму». (Слухання).

Вправи для розвитку голосу і слуху. М. Назарець «Ми –козаки, ми – гордість України» (розучування, виконання).

4.

25/09

В. Івасюк, «Балада про мальви». (Слухання).

Вправи для розвитку голосу і слуху. В. Стеценко «Щасти тобі, вчителько» (виконання).

5.

02/10

А. Вівальді, Цикл із чотирьох скрипкових концертів «Чотири пори року». (Слухання).

Вправи для розвитку голосу і слуху. Українська народна пісня «Од Києва до Лубен» (розучування, виконання).

6.

09/10

А. Вівальді, Цикл із чотирьох скрипкових концертів «Чотири пори року». (Слухання).

Вправи для розвитку голосу і слуху. Н. Май «Осіння пісня» (Розучування, виконання).

Спорідненість жанрів музики з жанрами літератури та образотворчого мистецтва

7.

16/10

Л. Ревуцький. «Веснянка». (Слухання).

Вправи для розвитку голосу і слуху, поспівки.

Н. Рубальська «Різні барви у природи» (розучування).

Слухання музики, перегляд малюнків та художніх книжок, виконання пісень. Творче завдання «Впізнай різновиди музичного мистецтва за малюнком»

Учень/учениця має уявлення про взаємодію видів мистецтва; співдружність музики, поетичного слова, танцювальних рухів, театральної дії; зв’язок музики та образотворчого мистецтва

Учень/учениця розуміє, що музика тісно пов’язана з іншими видами мистецтва; музика збагачує мистецькі образи. Учень/учениця уміє пояснити, що без поезії не було б пісень, а музика і живопис можуть створювати картини. Музика за допомогою звуку, а живопис – кольором.

Усвідомлює можливість взаємодії музики з літературою, живописом  та  уміє  порівняти

музичний й художній образи

Розвиток вміння надавати характеристику музичному образу в творах, виконувати творчі завдання. Виховування інтересу через музику до інших видів мистецтва, зокрема літературного та образотворчого.

8.

23/10

Й.С. Бах. Органна фуга ля мінор. (Слухання).

Вправи для розвитку голосу і слуху, поспівки. Н. Рубальська «Різні барви у природи». (Виконання).

9.

06/11

Ф. Шуберт. «Вечірня серенада». (Слухання).

Вправи для розвитку голосу і слуху, поспівки. Н. Рубальська «Різні барви у природи». (Виконання).

10.

13/11

Е. Гріг. «Ноктюрн №4». (Слухання).

Вправи для розвитку голосу і слуху, поспівки. В. Авдієнко «Відлетіли журавлі». (Розучування, виконання).

11.

20/11

К. Меладзе. «Квітка душа» (у виконанні Ніни Матвієнко). (Слухання).

Вправи для розвитку голосу і слуху, поспівки. Щедрівки. (Розучування, виконання).

12.

27/11

М. Глінка. «Вальс-фантазія». (Слухання).

Вправи для розвитку голосу і слуху, поспівки. Колядки. (Виконання)

13.

04/12

Ф. Шуберт. «Вечірня серенада». (Слухання).

Вправи для розвитку голосу і слуху, поспівки. Колядки. (Виконання).

14.

11/12

Р. Роджерс.  «Звуки музики». (Слухання).

Вправи для розвитку голосу і слуху, поспівки. Н. Май «Падає сніжок». (Виконання).

15.

18/12

Р. Роджерс. «Звуки музики». (Слухання).Вправи для розвитку голосу і слуху, поспівки. Щедрівки. (Виконання).

16.

25/12

Л. Бетховен.  «Місячна соната». (Слухання).

Вправи для розвитку голосу і слуху, поспівки. Н. Май «Новорічна пісня». (Виконання).

Виконавча та творча діяльність

17.

15/01

Вправи для розвитку голосу і слуху, поспівки.

Українська народна пісня «Ой, ходила дівчина бережком». (Виконання).

Вокально-хорові вправи, виконання пісень різного змісту і характеру, складання виконавського плану пісень, проведення рольових музичних ігор, інсценування пісні-гри, залучення учнів до оцінки якості співу (власного чи ровесників)

Учень/учениця має уявлення про елементарні правила співу (у положенні сидячи, стоячи), називає  музичні  твори,  що виконували та їхніх авторів (*за допомогою вчительки)

Учень/учениця уміє:

співати вокальні вправи, дитячі пісні у відповідному настрою, характері, темпі, динаміці; дотримуватися правил співу (постава, дихання, інтонація);

виконувати пісні «у ролях», відтворюючі образ мімікою, пластикою виразним інтонуванням, добирати реквізит; створювати варіанти ритмічного супроводу до пісні.

Формування навичок музичного виконавства, музичної творчості, інтересу та любові до музики, музичної культури дітей. Розвиток загальної музикальності, музичних здібностей, музично-виконавської майстерності.

18.

22/01

Вправи для розвитку голосу і слуху, поспівки.

Українська народна пісня «Ой, ходила дівчина бережком». (Виконання).

19.

29/01

Вправи для розвитку голосу і слуху, поспівки.

Ю. Михайленко. «Біля калиноньки». (Виконання).

20.

05/02

Вправи для розвитку голосу і слуху, поспівки.

М. Коваленко. «Вишиваю рушничок». (Виконання).

21.

12/02

Вправи для розвитку голосу і слуху, поспівки.

А. Олєйнікова. «Намалюю Україну». (Виконання).

Імпровізація простих мелодичних зворотів та ритмічного супроводу пісень

22.

19/02

Б. Фільц. «Дзвенять дзвінки». (Музикування на дитячих інструментах).

 

Музикування на дитячих музичних інструментах, співи, творчі пісенні вправи, музично-дидактичні ігри.

Учень/учениця знає:

поняття «імпровізація»;

має уявлення про ритмічні, мелодичні, мовні, вокальні, інструментальні імпровізації; комплексна музична імпровізація, яка поєднує вокальну, інструментальну, рухову, танцювальну, ігрову, театральну діяльність (*без засвоєння термінології)

Учень/учениця уміє:

(намагається) імпровізувати прості мелодичні звороти, темброво-ритмічний супровід до пісень  (*за допомогою вчителя);

використовувати засвоєні вокально-хорові засоби музичної виразності у процесі виконання творів (*за нагадуванням вчителя)

Розвиток уваги у процесі відтворення ритмічних малюнків, музично-творчої уяви;

темпоритмічного відчуття, ритмічного слуху, дрібної моторики кисті рук, загальної моторики, творчої  активності; творчих здібностей до імпровізації під час співу. Стимулювання захопленості та зацікавленості в процесі імпровізації.

23.

26/02

О. Янушевич. «Пісня про зарядку» (Творчі пісенні вправи).

24.

05/03

Українська народна пісня «Од Києва до Лубен». (Музикування на дитячих інструментах).

25.

12/03

Пісня-гра «Зробим коло». (Музично-дидактична гра).

26.

19/03

Танець «Подоляночка». (Музично-дидактична гра).

27.

02/04

Українська народна пісня «Печу, печу хлібчик». (Музично-дидактична гра).

28.

09/04

Г. Чубач. «Черепаха-Аха». (Музикування на дитячих інструментах).

Змістова лінія «Образний зміст музики»

Поняття «Музичний образ». Роль музичного образу в музиці

29.

16/04

М. Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба». (Слухання).

Виконання в русі та музикування. Т. Димань. «Пісня скрипаля».

Вступна бесіда, слухання музики, перегляд портретів українських/зарубіжних композиторів, відеоматеріалів, аналіз музичного твору.

 

Учень/учениця:

має уявлення про роль музичного образу в музиці, який складає зміст музичного  твору і має художньо-інтонаційну природу; намагається зрозуміти, що композитор для створення музичного образу застосовує такі музичні засоби, які дають змогу втілити його задум та зробити твір зрозумілим і доступним

Учень/учениця уміє:

розпізнавати музичні твори за їх емоційно-образним змістом; навести приклади відображення в музиці образів картин природи, тварин, настрою людини; пояснити, якими музичними засобами композитор передав образ, краще розуміти музичну мову, висловлювати власну думку від почутої музики

(*за допомогою вчителя)

Розширення розуміння дітей про можливості музики у відображенні різноманітних образів.

Розвиток творчої уяви, художньо- образного мислення, виховування любові до мистецтва, залучання до творчості

30.

23/04

М. Лисенко. Увертюра до опери «Наталка Полтавка» (слухання).

Виконання в русі та музикування. Українські веснянки.


Особливості музичних образів

31.

30/04

Р. Шуман. «Порив» з циклу «Фантастичні п’єси» (слухання).

Виконання в русі та музикування. Л. Ревуцький «Колискова»

Слухання музики, виконання та інсценування пісень, музично-ритмічні рухи, музикування на дитячих музичних інструментах.

Учень/учениця має уявлення про:

засоби музичної виразності, які створюють музичний образ;

види образів в музиці: ліричний, епічний, драматичний, казковий, комічний (*без засвоєння термінології)

Учень/учениця уміє:

розпізнавати музичні образи в мистецтві;

розповідати про уявлений музичний образ музичного твору; характеризувати особливості відображення внутрішнього світу людини в музичних образах, висловлювати враження від музичних творів (*за допомогою вчителя)

Розвиток вокально-хорових навичок, корекція та розвиток фонематичної і музичної пам’яті, уваги, музичного слуху та почуття ритму.

32.

07/05

Д. Верді. Уривок з опери «Набукко» (слухання).

Виконання в русі та музикування. Л. Ревуцький «Колискова»


Виконання пісень, які розкривають основні завдання теми

33.

 

 

 

 

 

14/05

Вправи для розвитку голосу і слуху, поспівки.

Українська народна пісня «Зацвіла в долині» (розучування).

Танець «Якщо весело живеться – роби так».

 

Вокально-хорові вправи (вправи на основі мелодій пісень), розспівки, фонопедичні вправи.

Розучування  пісні (промовляння слів у ритмі, показ мелодії, розучування фразами), виразне виконання пісні, ритмічні вправи

Учень/учениця:

розрізняє різні за характером та музичним образом пісні;

дотримується правил фразування та дихання під час співу;

намагається дотримуватися ансамблевого виконання музичних творів (*за нагадуванням вчителя)

Учень/учениця уміє:

чітко інтонувати та виконувати вивчені пісні;

співати емоційно, виразно і злагоджено у відповідному настрої і характері;

дотримуватися правил ансамблевого співу;

передавати образ у музично- ритмічних рухах, іграх.

Виховування почуття єдності з музичним образом пісні. Розвиток правильного звукоутворення, ладо- тонального слуху та музичного смаку, логічного мислення, художнього  виконання музичного твору, пісенної творчості.

Засвоєння основних понять і термінів: музичний обрах, мелодія, супровід, ритм, темп, тембр, динамічні відтінки, регістр

34.

21/05

С. Гулак-Артемовський. Уривок фіналу опери «Запорожець за Дунаєм». (Слухання)

Н. Май. «Мелодія добра». (Виконання).

Слухання музики, виконання пісень, музично- ритмічні рухи, музикування на музичних інструментах

Учень/учениця має уявлення про музичні терміни і поняття (*без засвоєння термінології); Учень/учениця розуміє, що всі теоретичні відомості тісно пов’язані з хоровим співом, слуханням,              музикуванням, рухами під музику, аналізом музичних творів;

намагається користуватися музичною термінологією (*за допомогою вчителя);

музичні твори, які звучали, роль музичної мови як виразника образного змісту твору

Учень/учениця уміє:

визначати емоційний зміст музичних творів;

висловлювати свої враження від них та застосовувати у разі необхідності музичну термінологію (*у межах програмового матеріалу).

Розвиток музичної пам’яті, уваги, логічного та асоціативного мислення. Узагальнення і усвідомлення суттєвих ознак певного поняття; збагачення словникового запасу на основі вивчення музичних термінів

35.

28/05

Ф. Ліст. «Кампанелла Етюд 3». (Слухання).

А. Олєйнікова. «Канікули». (Виконання).

Підсумок вивченого протягом року.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Планування
Інкл
Додано
20 листопада 2024
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку