КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ЗМІСТУ УРОКІВ
ЗА ПРОГРАМОЮ «МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО»
3 КЛАС
(підручник «Музичне мистецтво» автори Л.С.Аристова, В.В.Сергієнко )
1-й семестр Тема 1. Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість (8 год)
|
||||||||
Урок № |
Дата |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції |
Основні поняття |
||
|
||||||||
1 |
|
Нова зустріч у країні музики |
Р. Щедрін, «Ніч»; «Золоті рибки»; «Цар Горох» з б-ту «Горбоконик» |
«Засмутилось кошеня» сл. П. Воронька муз. І. Кириліної Поспівка «Піч регоче» укр.нар.п.
|
фр. м/ф «Коник-горбоконик» |
пісенність танцювальність маршовість |
||
2 |
|
Таємниці пісенної музики |
М. Дремлюга, «Лірична пісня» |
поспівка «Піч регоче» укр.нар.п. «Засмутилось кошеня» сл. П. Воронька муз. І. Кириліної |
К. Візерспун, «Золоті стовпи»
|
музичні інструменти: фортепіано, піаніно, рояль |
||
3 |
|
Таємниці пісенної музики (продовження) |
П. Чайковський, «Баркарола» |
«Засмутилось кошеня» сл. П. Воронька муз. І. Кириліної
поспівка «Піч регоче» укр.нар.п.
|
|
баркарола |
||
4 |
|
Таємниці танцювальної музики |
Ж. Колодуб, «Гуцульський танець»; Невідомий автор першої половини ХІХ ст. Симфонія (козачок) |
«Щедра осінь» муз.Лисенко «Дощик» муз.Май поспівка «Гоп-скок» у.н.п.
|
|
ноти |
||
5 |
|
Таємниці танцювальної музики (продовження) |
М. Глінка, «Арагонська хота» |
«Дощик» муз.Май поспівка «Гоп-скок» у.н.п.
|
|
хота музичні інструменти: гітара, кастаньєти |
||
6 |
|
Таємниці маршової музики |
Ф. Шуберт, «Військовий марш»; Людвіг ван Бетховен, «Симфонія №5» (ІІІ частина) |
поспівка «Труби ,Грицю, в рукавицю» у.н.м. «Дощик» муз.Май «Щедра осінь» муз.Лисенко |
|
нотоносець |
||
7 |
|
Зустріч музичних жанрів |
Ж. Бізе, увертюра до о-ри «Кармен» |
поспівка «Труби ,Грицю, в рукавицю» у.н.м. «Дощик» муз.Май |
|
увертюра музичні інструменти: кобза, бандура |
||
8 |
|
Зустріч музичних жанрів (продовження) |
Ф. Шопен, Прелюдія №7; Ф. Шопен, Прелюдія №20. |
поспівка «Гоп-скок» у.н.п. «Дощик» муз.Май «Щедра осінь» муз.Лисенко
|
|
нота «до» |
||
9 |
|
Музична мозаїка |
Музичні твори, прослухані впродовж І чверті |
«Дощик» муз.Май «Щедра осінь» муз.Лисенко
Пісні та музичні твори, вивчені впродовж І чверті .
|
|
|
||
Тема 2. Інтонація
|
||||||||
10 |
|
Знайомство з феєю Інтонацією |
сл. А. Барто, муз. С. Прокоф’єва, «Базіка» |
«Ой хто, хто Миколая любить» «Зимонька» муз.Лисенко Поспівка «Годинник»
|
|
скоромовка нота «ре» |
||
11 |
|
Жартівливі та сумні інтонації |
В. Косенко, «Дощик»; В. Косенко, «Гумореска»; В. Косенко, «Колискова» |
повторення «Ой хто, хто Миколая любить» «Зимонька» муз.Лисенко Поспівка «Годинник»
|
|
інтонація нота «мі» |
||
12 |
|
Ритмічні інтонації |
М. Римський-Корсаков, «Три дива» з опери «Казка про царя Салтана». Тема Білки; Тема Тридцяти трьох богатирів.; Тема Царівни Лебідь; М. Глінка, «Марш Чорномора» з опери «Руслан і Людмила». |
Поспівка «Годинник» «Зимонька» муз.Лисенко «Вальс сніжинок», В.Познацький, Т.Шутенко.
|
|
музична тема музичні інструменти: флейта, флейта-пікколо нота «фа» |
||
13 |
|
Виражально-зображальні музичні інтонації |
В. Кирейко, «Награвання Лукаша» з о-ри «Лісова пісня»; М. Лисенко, календарно-обрядові пісні з опери «Зима і Весна» |
«Добрий вечір тобі, пане господарю» колядка Поспівка «Хто співає» «Зимонька» муз.Лисенко
|
|
виражальні інтонації зображальні інтонації нота «соль» |
||
14 |
|
Інтонація та імпровізація |
Ж. Массне, «Елегія» |
«Павочка ходить» щедрівка «Добрий вечір тобі, пане господарю» колядка «Вальс сніжинок», В.Познацький, Т.Шутенко.
|
|
музичні інструменти: віолончель нота «ля» |
||
15 |
|
Інтонація та імпровізація в піснях-іграх |
«Гра в зайчика» обр. М. Леонтовича |
«Добрий вечір тобі, пане господарю» колядка «Коза» у. н. пісня-гра Поспівка «Хто співає» «Вальс сніжинок», В.Познацький, Т.Шутенко.
|
|
нота «сі» |
||
16 |
|
Перевір себе Урок-концерт
|
|
|||||
2-й семестр Тема 3. Розвиток музики (10 год.) |
||||||||||||
17 |
|
Інтонаційно-мелодичний розвиток музики |
Т. Альбіноні, «Адажіо», інструментальне виконання та вокальне (Лара Фабіан або Сара Брайтман) |
«Чому ведмідь узимку спить» сл. О. Коваленкова муз. Л. Кніппера
|
скрипковий ключ |
|
||||||
18 |
|
Ладовий розвиток музики |
Ф. Шуберт, «Вальс»; Ф. Шуберт, «Алегрето» |
«Гра в слова» сл. і муз. І. Арсєєва; повторення «Чому ведмідь узимку спить» сл. О. Коваленкова муз. Л. Кніппера
|
ладовий розвиток |
|
||||||
19 |
|
Динамічний і темповий розвиток |
Й. Брамс, «Угорський танець» |
«Грицю, Грицю, до роботи» у. н. п. обр. Я. Степового
|
тривалість нот |
|
||||||
20 |
|
Варіаційний розвиток музики |
М. Завадський, «Шумка» |
«Рушничок» сл. Є. Левченко, муз. А. Олейникової
|
варіаційний розвиток тривалість нот |
|
||||||
21 |
|
Розвиток музики різних жанрів |
Ф. Шопен, «Вальс»; Ф. Шопен, «Полонез» |
повторення «Рушничок» сл. Є. Левченко, муз. А. Олейникової
|
вальс полонез
|
|
||||||
22 |
|
Симфонічний розвиток музики |
П. Чайковський, «Симфонія №4» (фінал); В. Сокальський, «Симфонія соль мінор» (І частина) |
«Подарунок мамі» сл. Д. Чередниченка муз. М. Катричка
|
симфонія симфонічний розвиток паузи |
|
||||||
23 |
|
Народна пісня у творчості композиторів |
М. Лисенко, хор «А вже весна» з опери «Зима і Весна» |
повторення «Подарунок мамі» сл. Д. Чередниченка муз. М. Катричка
|
веснянки такт |
|
||||||
24 |
|
Багатогранність розвитку музики |
С. Прокоф’єв, «Тема Петрика»; «Тема Качки», «Тема Пташки» із симфонічної казки «Петрик і Вовк»
|
«Сива шапка» (пісня-гра) сл. Л. Кроткевич муз. В. Верховинця
|
музичний розмір |
|
||||||
Тема 4. Будова (форми) музики (9 год.) |
||||||||||||
25
|
|
Одночастинна форма музики |
Ф. Шопен, «Мазурка №5» |
«Пісня пастушка» франц. н. п.
|
музична форма одночастинна форма музичні інструменти: сопілка
|
підручник с. 88; |
||||||
26
|
|
Двочастинна форма музики |
Е. Гріг, «Пісня Сольвейг», з музичної п’єси «Пер Гюнт» |
повторення «Пісня пастушка» франц. н. п.
|
двочастинна форма контраст куплетна форма |
підручник с. 91. |
||||||
27
|
|
Тричастинна форма музики |
Е. Гріг, «Танець Анітри» |
«Соловеєчку, сватку, сватку» у. н. п.
|
тричастинна форма знаки альтерації піцикато
|
підручник с. 94; |
||||||
28 |
|
Тричастинна форма музики (продовження) |
М. Лисенко, «Екпромт ля мінор» |
«Писанка» сл. В. Клинця та Н. Андрусіч муз. М. Катричка
|
експромт |
підручник с. 97; |
||||||
29
|
|
Форма рондо в музиці |
В. А. Моцарт, «Турецьке рондо»; Б. Фільц, «Весняне рондо» |
«Класне рондо» поспівки на музику Д. Кабалевського
|
рондо епізод |
підручник с. 101; |
||||||
30 |
|
Варіаційна форма в музиці |
М. Різоль, варіації на тему української народної пісні «Ой на горі жито» |
«Ой на горі жито» у. н. п. обр. К. Стеценка
|
варіації музичні інструменти: баян, акордеон реприза |
підручник с. 104; |
||||||
31 |
|
Кульмінація в музичному творі |
І. Дунаєвський, увертюра до фільму «Діти капітана Гранта» |
«Заквітчали зорі обрій» сл. А. Житкевича, муз. Л. Стельмащук
|
кульмінація |
підручник с. 107; |
||||||
32- 34
|
|
Перевір себе Урок-концерт
|
Музичні твори на вибір учителя та учнів |
підручник с. 108 - 109; |
||||||||