Календарно-тематичне планування
уроків образотворчого мистецтва
5 клас
Навчальна програма «Мистецтво. 5—6 класи (інтегрований курс)»
Автори: О. М. Івасюк, О. А. Комаровська, Г. О. Кізілова, Н. А. Лємешева, О. В. Лобова,
Л. Й. Назар, І. Ю. Чужинова, О. А. Шулько
Мистецтво : підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Г. О. Кізілова, Л. М. Гринишина. – Тернопіль : Астон, 2022. – 216 с. : іл.
Календарно-тематичне планування
уроків образотворчого мистецтва
5 клас
Навчальна програма «Мистецтво. 5—6 класи (інтегрований курс)»
Автори: О. М. Івасюк, О. А. Комаровська, Г. О. Кізілова, Н. А. Лємешева, О. В. Лобова,
Л. Й. Назар, І. Ю. Чужинова, О. А. Шулько
Мистецтво : підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Г. О. Кізілова, Л. М. Гринишина. – Тернопіль : Астон, 2022. – 216 с. : іл.
Частина І ( І семестр)
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
Примітки |
ПАЛІТРА МИСТЕЦТВ |
||||
1.
|
|
ЗАРОДЖЕННЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА. Повторення мистецьких понять за попередній рік. Творці образотворчого мистецтва: аматори, народні умільці, фахівці. Наскельний живопис: петрогліфи. Колективна композиція у змішаній техніці «Полювання»/Композиція – панно «Печерні малюнки». |
Коротке повідомлення «Роль мистецтва у житті первісних людей» |
|
2. |
|
ЯК РОЗМОВЛЯЄ МИСТЕЦТВО? Види образотворчого мистецтва та їх виражальні засоби. Зображення дерева (акварель). Композиція «Дерево у саду».
|
Називати види образотворчого мистецтва |
|
3. |
|
ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ З КРИЛАМИ. Поняття художнього образу в мистецтві. Ліплення птаха. |
Перегляд творів образотворчого мистецтва, де зображені птахи |
|
4. |
|
ЗУСТРІЧ МИСТЕЦТВ. Синтетичні види мистецтва. Цирк. Графічна композиція «Що сниться клоуну?». |
Називати синтетичні види мистецтв |
|
СВІТ ДИТИНСТВА В МИСТЕЦТВІ |
||||
5. |
|
СПОГАДИ ДИТИНСТВА. Анімація. Види анімації. Композиція «Герої мультфільмів» Розвиток дитячих образів в анімації. Створення локації та образів героїв для власного мультфільму (робота в групах) Урок узагальнення |
Вміти визначати види анімації |
|
6. |
|
Переглянути улюблені мультфільми |
|
|
7. |
|
ДІТИ В МИСТЕЦТВІ. Ранній мистецький розвиток. Графіка. Види графіки. Графічна композиція з елементами дудлінгу. Композиція «Світ графіки» |
Називати види графіки |
|
8. |
|
ВСЕ ПОЧАЛОСЯ З ПОГЛЯДУ. Особливості сприймання мистецтва. Пошук в мистецтві. Аплікація в стилі Гарінга та Мондріана. Плакатна графіка. Створення плакату «Земля- наш спільний дім» (робота в групах) |
Правила створення плакату |
|
9. |
|
ПІДСУМКОВИЙ. ПРИГАДАЙМО НАЙЦІКАВІШЕ. Особливості сприймання мистецтва. Абстракціонізм. Узагальнення вивченого матеріалу. Ліплення фантастичної рибки. |
Визначення поняття «абстракція» |
|
НАВКОЛИШНІЙ СВІТ У МИСТЕЦТВІ |
||||
10. |
|
ОБРАЗИ НАВКОЛО НАС. Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Складна форма як набір простих. Виконання графічного зображення чайника. /Композиція «Фрукти» |
Історія виникнення натюрморту, походження слова «натюрморт» |
|
11. |
|
У ПОШУКАХ РІЗНОМАНІТТЯ. Вибір формату, пропорції та закони композиції в натюрморті. Натюрморт у техніці аплікації. |
Правила створення натюрморту |
|
12. |
|
ГАРМОНІЯ В ЄДНОСТІ. Вияв об’єму предметів засобами світлотіні. Виконання живописного натюрморту з квітами у вазі. Композиція «Глечик» |
Дати визначення поняттю «світлотінь» |
|
13. |
|
МИСТЕЦТВО ПЕРЕВТІЛЕННЯ. Театральне мистецтво. Театр тіней. Створення силуетних композицій |
Підготувати коротке повідомлення «Історія виникнення силуету» |
|
НАРОДНІ МИСТЕЦЬКІ ТРАДИЦІЇ |
||||
14. |
|
КРАСА ЗИМОВИХ СВЯТКУВАНЬ. Образи новорічних персонажів народів світу. Атрибути новорічних свят. Виконання новорічної композиції |
Розповідати про новорічні свята у різних країнах світу |
|
15. |
|
РІДНІ ТРАДИЦІЇ ТА МОТИВИ. Орнамент. Види орнаментів. Ритм. Стилізація. Створення орнаменту в крузі у техніці аплікації. Композиція «Українські орнаменти» |
Розрізняти види українських орнаментів |
|
16. |
|
СВІТЛО ВЕРТЕПУ. Атмосфера вертепного дійства в творах українських художників. Різдвяні сюжети у творах художників-ілюстраторів. Виконання рельєфної композиції на тему Різдва. Композиція «Історія Різдва» |
Розповідати про святкування Різдва у своїй родині |
|
17. |
|
ЗУСТРІЧАЄМО ЗИМУ. ПІДСУМКОВИЙ УРОК. Узагальнення матеріалів другої чверті. Створення новорічного образу для героя гри AMONG US. |
|
|
Частина ІІ ( ІІ семестр) |
||||
ПЕРСОНАЖІ КАЗОК ТА ЇХ ВІДОБРАЖЕННЯ У МИСТЕЦТВІ |
||||
18. |
|
КАЗКОВІ СЮЖЕТИ. Зображення казкових персонажів у книжках. Авторський стиль в дитячій ілюстрації. Ліплення янгола.
|
Прочитати улюблену казку |
|
19. |
|
ЗИМОВІ ОБРАЗИ В КАЗКАХ. Засоби художньої виразності та емоційної насиченості в роботі дитячих ілюстраторів. Контраст і нюанс. Створення зображення зимового короля чи королеви. Композиція «Снігова королева» |
Дати визначення поняття «контраст» і «нюанс» |
|
20. |
|
ЛЯЛЬКИ В ТЕАТРІ. Художнє оформлення лялькової вистави. Мистецтво витинанки. Створення витинанки – декорації до лялькової вистави. |
Підготувати коротке повідомлення «Витинанка як мистецтво» |
|
РУХ У ЖИТТІ ТА В МИСТЕЦТВІ |
||||
21. |
|
РУХ І ПЛАСТИКА. Скульптура як вид образотворчого мистецтва, її види та засоби виразності. Виконання графічного ескізу статуї. |
Називати види скульптури |
|
22 |
|
РОЗМАЇТТЯ РУХУ І ПЛАСТИКИ. Матеріали та техніки виконання скульптури. Види скульптури за призначенням. Ліплення казкової істоти |
Називати найвідоміші скульптурні твори світу |
|
23. |
|
ЕМОЦІЙНИЙ СВІТ РУХУ. Емоційна насиченість скульптури. Статична, динамічна і кінетична скульптура. Арт-об’єкт у техніці паперопластики. |
Пригадати види скульптури |
|
24. |
|
ГРАЦІЯ НА СЦЕНІ. Балет як синтетичний вид мистецтва. Балетний костюм. Створення ескізів балетних костюмів до казки. Урок узагальнення |
Повторити вивчений матеріал |
|
МИСТЕЦЬКІ ПРОГУЛЯНКИ НА ПРИРОДІ |
||||
25. |
|
ПРИРОДА НАДИХАЄ. Пейзаж як жанр образотворчого мистецтва, його види. Етюд. Виконання пейзажу у техніці по – вологому. |
Називати види пейзажу |
|
Спостереження за природою |
|
|||
26. |
|
ПАЛІТРА ПРИРОДИ. Настрій, колорит та плановість у пейзажі. Виконання пейзажу у теплому або холодному колориті |
Поняття про колорит |
|
27. |
|
БЕЗ ЧОГО НЕМОЖЛИВА ВИСТАВА. Театрально – декоративний живопис. Художник – декоратор. Створення декорації в техніці паперопластики. |
Переглядати відео про художника-декоратора |
|
28. |
|
ПРИГАДАЙМО НАЙЦІКАВІШЕ. ПІДСУМКОВИЙ. Узагальнення вивченого матеріалу. Створення композиції у довільній техніці «Замкова щілина». |
|
|
ТВАРИНИ У МИСТЕЦТВІ: РЕАЛЬНІ ТА ФАНТАСТИЧНІ ОБРАЗИ. |
||||
29. |
|
СВІТ ТВАРИН У МИСТЕЦТВІ. Анімалістичний жанр в образотворчому мистецтві. Стилізація в анімалістиці. Ліплення жирафа. |
Виникнення анімалістичного жанру |
|
30. |
|
ПУХНАСТА РАДІСТЬ. Засоби художньої виразності та емоційної насиченості творів художників – анімалістів. Виконання графічного зображення «Мій домашній улюбленець» |
Спостереження за домашніми тваринами |
|
31. |
|
ОБРАЗИ ТВАРИН В АНІМАЦІЇ. Засоби емоційної виразності образів тварин в анімації. Створення образу анімаційного героя – тварини. |
Перегляд мультиків, де головні герої- тварини |
|
32. |
|
ОБРАЗИ ТВАРИН В КІНО. Засоби емоційної виразності образів тварин в кіно. Грим. Виготовлення маски. |
Поняття про грим |
|
ЗУСТРІЧ МИСТЕЦТВ. |
||||
33. |
|
ЗУСТРІЧ МИСТЕЦТВ. Циркові професії. Створення образу клоуна в техніці аплікації. |
Цирк як вид мистецтва |
|
34. |
|
МИСТЕЦЬКІ ПОРТРЕТИ. Портрет як жанр образотворчого мистецтва, його види. Колорит та композиція в портреті. Пропорції обличчя. Виконання портрету (змішана техніка). |
Історія виникнення портретного жанру |
|
35. |
|
ПРИГАДАЙМО НАЙЦІКАВІШЕ. ПІДСУМКОВИЙ. Узагальнення вивченого матеріалу. Створення зображення у техніці плетення з паперу. |
Пригадати основні види мистецтва |
|
|
|
НАЗУСТРІЧ ЛІТУ. Літо- час для творчості. Виконання колективних форм роботи на вибір. |
|
|