Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 5 клас Г. О. Кізілова, Л. М. Гринишина.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 5 клас Г. О. Кізілова, Л. М. Гринишина.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

уроків образотворчого мистецтва

5 клас

Навчальна програма «Мистецтво. 5—6 класи (інтегрований курс)»

Автори: О. М. Івасюк, О. А. Комаровська, Г. О. Кізілова, Н. А. Лємешева, О. В. Лобова,

Л. Й. Назар, І. Ю. Чужинова, О. А. Шулько

 

Мистецтво : підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Г. О. Кізілова, Л. М. Гринишина. – Тернопіль : Астон, 2022. – 216 с. : іл.

Частина І ( І семестр)

Дата

Зміст уроку

Домашнє завдання

Примітки

ПАЛІТРА МИСТЕЦТВ

1.

 

 

ЗАРОДЖЕННЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА. Повторення мистецьких понять за попередній рік.

Творці

образотворчого мистецтва: аматори, народні умільці,

фахівці.

Наскельний живопис: петрогліфи. Колективна композиція у змішаній техніці «Полювання»/Композиція – панно «Печерні малюнки».

Коротке повідомлення «Роль мистецтва у житті первісних людей»

 

2.

 

ЯК РОЗМОВЛЯЄ МИСТЕЦТВО?

Види образотворчого мистецтва та їх виражальні засоби. Зображення дерева (акварель).

Композиція «Дерево у саду».

 

Називати види образотворчого мистецтва

 

3.

 

ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ З КРИЛАМИ.

Поняття художнього образу в мистецтві. Ліплення птаха.

Перегляд творів образотворчого мистецтва, де зображені птахи

 

4.

 

ЗУСТРІЧ МИСТЕЦТВ.

Синтетичні види мистецтва. Цирк. Графічна композиція

«Що сниться клоуну?».

Називати синтетичні види мистецтв

 

СВІТ ДИТИНСТВА В МИСТЕЦТВІ

5.

 

СПОГАДИ ДИТИНСТВА.

Анімація. Види анімації. Композиція «Герої мультфільмів»

Розвиток дитячих образів в

анімації.

Створення локації та образів героїв для власного

мультфільму (робота в групах)

 

Вміти визначати види анімації

 

 

 

Переглянути улюблені мультфільми

 

6.

 

ДІТИ В МИСТЕЦТВІ.

Ранній мистецький розвиток. Графіка. Види графіки.

Графічна композиція з елементами дудлінгу.

 Композиція «Світ графіки»

Називати види графіки

 

7.

 

ВСЕ ПОЧАЛОСЯ З ПОГЛЯДУ.

Особливості сприймання мистецтва. Пошук в мистецтві. Аплікація в стилі Гарінга та Мондріана.

Плакатна графіка. Створення плакату «Земля- наш спільний дім» (робота в групах)

Правила створення плакату

 

8.

 

ПІДСУМКОВИЙ. ПРИГАДАЙМО НАЙЦІКАВІШЕ.

Особливості сприймання мистецтва. Абстракціонізм. Узагальнення вивченого матеріалу. Ліплення фантастичної рибки.

Визначення поняття «абстракція»

 

 НАВКОЛИШНІЙ СВІТ У МИСТЕЦТВІ

9.

 

ОБРАЗИ НАВКОЛО НАС.

Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Складна форма як набір простих. Виконання графічного зображення чайника. /Композиція «Фрукти»

Історія виникнення натюрморту, походження слова «натюрморт»

 

10.

 

У ПОШУКАХ РІЗНОМАНІТТЯ.

Вибір формату, пропорції та закони композиції

в натюрморті. Натюрморт у техніці аплікації.

Правила створення натюрморту

 

11.

 

ГАРМОНІЯ В ЄДНОСТІ.

Вияв об’єму предметів засобами світлотіні. Виконання живописного натюрморту з квітами у вазі. Композиція «Глечик»

Дати визначення поняттю «світлотінь»

 

12.

 

МИСТЕЦТВО ПЕРЕВТІЛЕННЯ. Театральне мистецтво. Театр тіней. Створення силуетних композицій

Підготувати коротке повідомлення «Історія виникнення силуету»

 

НАРОДНІ МИСТЕЦЬКІ ТРАДИЦІЇ

13.

 

КРАСА ЗИМОВИХ СВЯТКУВАНЬ.

Образи новорічних персонажів народів світу. Атрибути новорічних свят. Виконання новорічної композиції

Розповідати про новорічні свята у різних країнах світу

 

14.

 

РІДНІ ТРАДИЦІЇ ТА МОТИВИ.

Орнамент. Види орнаментів. Ритм. Стилізація. Створення орнаменту в крузі у техніці аплікації.

Композиція «Українські орнаменти»

Розрізняти види українських орнаментів

 

15.

 

СВІТЛО ВЕРТЕПУ.

Атмосфера вертепного дійства в творах українських художників. Різдвяні сюжети у творах художників-ілюстраторів. Виконання рельєфної композиції на тему Різдва.  Композиція «Історія Різдва»

Розповідати про святкування Різдва у своїй родині

 

16.

 

ЗУСТРІЧАЄМО ЗИМУ. ПІДСУМКОВИЙ УРОК.

Узагальнення матеріалів другої чверті. Створення новорічного образу для героя гри AMONG US.

 

 

Частина ІІ ( ІІ семестр)

ПЕРСОНАЖІ КАЗОК ТА ЇХ ВІДОБРАЖЕННЯ У МИСТЕЦТВІ

17.

 

КАЗКОВІ СЮЖЕТИ.

Зображення казкових персонажів у книжках. Авторський стиль в дитячій ілюстрації. Ліплення янгола.

 

Прочитати улюблену казку

 

18.

 

ЗИМОВІ ОБРАЗИ В КАЗКАХ.

Засоби художньої виразності та емоційної насиченості

в роботі дитячих ілюстраторів. Контраст і нюанс.

Створення зображення зимового короля чи королеви.

Композиція «Снігова королева»

Дати визначення поняття «контраст» і «нюанс»

 

19.

 

ЛЯЛЬКИ В ТЕАТРІ.

Художнє оформлення лялькової вистави. Мистецтво витинанки. Створення витинанки – декорації до лялькової вистави.

Підготувати коротке повідомлення «Витинанка як мистецтво»

 

РУХ У ЖИТТІ ТА В МИСТЕЦТВІ

20.

 

РУХ І ПЛАСТИКА.

Скульптура як вид образотворчого мистецтва, її види та

засоби виразності. Виконання графічного ескізу статуї.

Називати види скульптури

 

21.

 

РОЗМАЇТТЯ РУХУ І ПЛАСТИКИ. Матеріали та техніки виконання скульптури. Види

скульптури за призначенням. Ліплення казкової істоти

Називати найвідоміші скульптурні твори світу

 

22.

 

ЕМОЦІЙНИЙ СВІТ РУХУ.

Емоційна насиченість скульптури. Статична, динамічна і

кінетична скульптура. Арт-об’єкт у техніці паперопластики.

Пригадати види скульптури

 

23.

 

ГРАЦІЯ НА СЦЕНІ.

Балет як синтетичний вид мистецтва. Балетний костюм.

Створення ескізів балетних костюмів до казки.

Урок узагальнення.

Повторити вивчений матеріал

 

МИСТЕЦЬКІ ПРОГУЛЯНКИ НА ПРИРОДІ

24.

 

ПРИРОДА НАДИХАЄ.

Пейзаж як жанр образотворчого мистецтва, його види.

Етюд. Виконання пейзажу у техніці по – вологому.

Називати види пейзажу

 

Спостереження за природою

 

25.

 

ПАЛІТРА ПРИРОДИ.

Настрій, колорит та плановість у пейзажі. Виконання пейзажу у теплому або холодному колориті

Поняття про колорит

 

26.

 

БЕЗ ЧОГО НЕМОЖЛИВА ВИСТАВА.

Театрально – декоративний живопис. Художник –

декоратор. Створення декорації в техніці паперопластики.

Переглядати відео про художника-декоратора

 

27.

 

ПРИГАДАЙМО НАЙЦІКАВІШЕ. ПІДСУМКОВИЙ.

Узагальнення вивченого матеріалу.

Створення композиції у довільній техніці «Замкова щілина».

 

 

ТВАРИНИ У МИСТЕЦТВІ: РЕАЛЬНІ ТА ФАНТАСТИЧНІ ОБРАЗИ.

28.

 

СВІТ ТВАРИН У МИСТЕЦТВІ. Анімалістичний жанр в образотворчому мистецтві. Стилізація в анімалістиці. Ліплення жирафа.

Виникнення анімалістичного жанру

 

29.

 

ПУХНАСТА РАДІСТЬ.

Засоби художньої виразності та емоційної насиченості

творів художників – анімалістів.

Виконання графічного зображення «Мій домашній улюбленець»

Спостереження за домашніми тваринами

 

30.

 

ОБРАЗИ ТВАРИН В АНІМАЦІЇ.

Засоби емоційної виразності образів тварин в анімації.

Створення образу анімаційного героя – тварини.

Перегляд мультиків, де головні герої- тварини

 

31.

 

ОБРАЗИ ТВАРИН В КІНО.

Засоби емоційної виразності образів тварин в кіно. Грим.

Виготовлення маски.

Поняття про грим

 

ЗУСТРІЧ МИСТЕЦТВ.

32.

 

ЗУСТРІЧ МИСТЕЦТВ.

Циркові професії. Створення образу клоуна в техніці

аплікації.

Цирк як вид мистецтва

 

33.

 

МИСТЕЦЬКІ ПОРТРЕТИ.

Портрет як жанр образотворчого мистецтва, його види.

Колорит та композиція в портреті. Пропорції обличчя.

Виконання портрету (змішана техніка).

Історія виникнення портретного жанру

 

34.

 

ПРИГАДАЙМО НАЙЦІКАВІШЕ. ПІДСУМКОВИЙ.

Узагальнення вивченого матеріалу. Створення зображення у техніці плетення з паперу.

Пригадати основні види мистецтва

 

35.

 

НАЗУСТРІЧ ЛІТУ.

Літо- час для творчості. Виконання колективних форм роботи на вибір.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 вересня 2022
Переглядів
4556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку