Львівська обл.,Червоноградський район, Соснівський навчально-виховний комплекс №13
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 5 КЛАС
Розроблено на основі модельної навчальної програми «Мистецтво.5-6 класи» (Інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автор: Масол Л.М., Просіна О.В.)
Зміст навчальної програми забезпечує підручник «Мистецтво 5-6 класи»(Інтегрований курс) (електронний підручник ,автор: Масол Л. М.2022)
МАРТИНОВИЧ О.Я.
2022-2023 н.р.
|
|||||||||
№ |
Дата
|
Тема |
Орієнтири оцінювання |
Очікувані результати |
Інструментарії |
||||
5-А |
5-Б |
|
|||||||
1 |
|
|
|
Вступ. Види і мова візуальних / образотворчих мистецтв. Палітра видів мистецтва.
|
Описує особливості мови різних видів мистецтва; пояснює засоби виразності художнього образу у творах різних видів мистецтва Наводить приклади творів різних видів мистецтва.. |
Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва
|
Презентації творів мистецтва, музичний супровід уроку Роль мистецтва у житті людини. Робота над створенням графічної композиції на мотиви первісних наскельних розписів. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.12-15 |
||
2 |
|
|
|
Походження мистецтва. Мистецтво стародавніх цивілізацій |
Сприймаття творів різних видів мистецтва. Передає враження від творів вербально/невербально, різними художніми засобами. Висловлює власне ставлення до творів мистецтва.
|
Розрізняє види і наводить приклади українського фольклору ; українського декоративноприкладного мистецтва
|
Зв'язок мистецтва з літературою. Види і мова театру: драматичного, музичного, лялькового. Робота над створенням ескізу глечика на мотиви грецької вази з розписом. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.20-24 |
||
3 |
|
|
|
Розділ 1 Народне мистецтво
|
Дотримання основ композиції – побудови художнього твору, що забезпечують його цілісність. |
Описує особливості мови різних видів мистецтва; Наводить приклади творів різних видів мистецтва. |
Дослідження довкілля, сприйняття його об’єктів для художньо-образної інтерпретації (замальовки творів народного мистецтва в музеї, фотографії тощо). Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.28-32,36-42 |
||
4 |
|
|
|
Орнаментальні мотиви |
Розуміє що таке орнамент. Створює ритмічну композицію |
Розуміння учнями різниці між видами орнаментів. Створення рапортного орнаменту.
|
Презентація зразків орнаментів. https://naurok.com.ua/prezentaciya-pisankova-rayduga-ornament-na-pisanci-zakodovani-znaki-5-7-klas-120938.html Робота над створення рапортного орнаменту в кольорі. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.28-32
|
||
5 |
|
|
|
Барвиста магія народного малярства Види й техніки народного живопису |
Створює живописну композицію у одній з технік народного живопису, зокрема з урахуванням національних традицій. |
Використовує художню літературу в мистецькій творчості. Творча композиція на мотиви петриківських розписів |
Ознайомленн з засобами художньої виразності народного живопису (колір, відтінки. Імпровізація супроводу до пісні.) Робота над технікою мазка петриківських розписів. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.36-42 |
||
6 |
|
|
|
Види декоративно-ужиткового мистецтва (розпис, вишивка, гончарство, тощо). |
Розпізнає емоції й почуття від сприймання мистецьких творів і описує власні мистецькі вподобання. |
Презентує результати власної творчості публічно, пояснює свій задум. Визнає можливість різного втілення творчого задуму. Створення власного ескізу твору декоративно-прикладного мистецтва |
Презентація. Екскурсія у шкільний музей декоративно=прикладного мистецтва. Начерки творів народного мистецтва Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.46-50 |
||
7 |
|
|
|
Народна іграшка |
Створює ескіз для майбутньої творчої роботи. Працює з обраним природнім матеріалом |
Учні знають різноманітні види народних іграшок. Створення народної іграшки з природніх матеріалів |
Екскурсія у шкільний музей. Перегляд експозиції «Народна іграшка». Робота з природніми матеріалами (глина, солома, сіно). Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.54-58 |
||
8 |
|
|
|
Чарівні арабески |
Дотримується правил створення орнаменту у стилі арабески. Оригінальність композиції. Охайність виконаної роботи |
Створення орнаментальної композиції в стилі арабески. |
Презентації зразків арабесок. Робота над композицією в стилі арабесок. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.62-66 |
||
9 |
|
|
|
Розділ 2 Професійне мистецтво |
Розрізняє зразки народного мистецтва від професійного.
|
Створення академічного рисунку кулі. Світлотіневе рішення рисунку. |
Віртуальна подорож музеями світу. Ознайомлення з творчістю професійних художників. Створення академічного рисунку Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.70-74 |
||
10 |
|
|
|
Графічні інтонації. Графіка мелодії виразних ліній |
Створює графічні зображення у процесі експериментування з кольорами, лініями, формами.
|
Спостерігає за довкіллям, фіксує власні спостереження створює замальовки з натури. Виконання композиції «Калинова гілочка» з допомогою різноманітних графічних засобів. |
Оперування засобами художньої виразності графіки (точка, лінія, пляма, штрих). Створення творчих графічних композицій з допомогою лінії. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.70-74 |
||
11 |
|
|
|
Види графіки |
Створює графічні композицій у різних техніках, зокрема з урахуванням національних традицій. |
Створення графічних композицій у різних техніках, зокрема з урахуванням національних традицій. Розрізняє види графіки. |
Види й техніки графіки. Силует. Світлотінь. Створення ілюстрації до улюбленого літературного твору засобами кольорової графіки. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.78-82 |
||
12 |
|
|
|
Симфонія кольорів Живопис кольорова гармонія |
Створює живописні зображення у процесі експериментування з кольорами. Розуміння різниці між хроматичною та ахроматичною гаммою кольорів |
Живописні зображення в процесі експериментування з кольорами, лініями, формами Створення ідентичних по композиції художніх творів в хроматичній та ахроматичній гаммі |
Види й техніки живопису (станковий, монументальний - фреска, мозаїка, вітраж). Перегляд презентацій з зразками різноманітних видів та технік живопису. Робота над створенням творчих композицій в ахроматичній та хроматичній гаммі кольорів. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.86-90 |
||
13 |
|
|
|
Колорит у живописі |
Виявляє художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва. |
Створення живописної композиції «Портрет улюбленого музичного твору». |
Прослуховування музичних творів та перегляд художніх ілюстрацій до них. Творча робота над живописною композицією «Портрет улюбленого музичного твору». Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.94-98 |
||
14 |
|
|
|
Секрети фактури Скульптура-мистецтво пластичних форм |
Створює об’ємні пластичні зображення у процесі експериментування формами. |
Учні розрізняють види скульптури Створення скульптури в пластиліні «Диво-звір». |
Перегляд презентації «Скульптура малих форм» https://naurok.com.ua/prezentaciya-5-klas-skulptura-malih-form-120934.html Робота в матеріалі (пластилін). Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.102-106 |
||
15 |
|
|
|
Архітектура-музика, що застигла в камені |
Розуміє призначення різних видів архітектури. Оригінальність та композиційна цілісність творчої роботи. |
Створення творчої композиції в кольорі «Архітектура майбутнього». |
Презентація зразків архітектурних пам’яток минулого та сучасності. Учнівські слайд-шоу «Шедеври української архітектури». Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.110-114 |
||
16 |
|
|
|
Мистецький дивосвіт Архітектура та образотворче мистецтво Сходу |
Уміння аналізувати різницю в характері європейської та східної архітектури. Характеризує види рельєфів. |
Композиція «Пагода у горах» Вдосконалення техніки роботи аквареллю. |
Віртуальна екскурсія країнами сходу : Індія, Китай, Японія, Корея. Робота над створенням акварельної композиції «Пагода у горах». Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.118-119
|
||
17 |
|
|
|
Розділ 3 Сценічні мистецтва |
Розрізняє види сценічних мистецтв. |
|
Подорож у амфітеатр. «Вертеп»-народний театр українців. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.128-132,136-142 |
||
18 |
|
|
|
Література і візуальні образи |
Обирає твори мистецтва, суголосні власним емоціям. Вирізняє художні засоби, які вплинули на враження від твору. За потреби обирає види художньо-творчої діяльності для задоволення. |
Створення буквиці до власного імені. |
Перегляд зразків ілюстрацій до книг, варіантів буквиць. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.128-132 |
||
19 |
|
|
|
Цирк в архітектурі та живописі |
Виявляє художньо-образне, асоціативне мислення під час сприймання зразків творів мистецтва |
Створення творчої композиції «Цирк» -екстер’єр. |
Віртуальна подорож у цирки світу. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.136-142 |
||
20 |
|
|
|
У царстві мельпомени Театральна афіша повідомляє |
Пропонує власні ідеї, реалізує їх самостійно. Використовує знання і вміння з інших освітніх галузей. людини. |
Створення театральної афіші. |
Перегляд театральних афіш та фрагментів вистав. Робота над створенням афіші. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.146-149 |
||
21 |
|
|
|
Мистецтво створення ляльки |
Учень розрізняє види ляльок. Творче мислення та оригінальний підхід до створення ескізу ляльки для вистави. |
Створення ляльки з різноманітних матеріалів (ґудзики, тканина, сіно, солома, стрічки…) за своїм творчим ескізом. |
Презентація «Види ляльок та лялькових театрів» Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.152-157 |
||
22 |
|
|
|
У музичному театрі Споруди та інтер’єри театрів |
Виявляє асоціативне-творче мислення у процесі створення ескізу інтер’єру глядацької зали театру. |
Організація композиційного простору в перспективі. Створення ескізу інтер’єру глядацької зали. |
Віртуальна подорож театрами світу. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.161-165 |
||
23 |
|
|
|
Майстерність художника-декоратора театру. |
Проявляє творче мислення у процесі створення декорацій . Пояснює вплив творів на зміну емоційного стану. Розуміє, який вид художньотворчої діяльності покращує емоційний стан. |
Створення ескізу декорацій до улюбленої вистави. Створення ескізу театральної завіси. |
Художній образ - основа сприймання і розуміння змісту твору мистецтва Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.168-170 |
||
24 |
|
|
|
Ансамбль у єдності краса Архітектурний ансамбль |
Уважно сприймає твори різних видів мистецтва. Висловлює власне ставлення до творів мистецтва. Застосовує в процесі вербальної інтерпретації відповідну термінологію. Наводить приклади синтезу мистецтв. |
Учні розпізнають та характеризують архітектурні ансамблі. Створення творчого ескізу в кольорі зразка монументального живопису для однієї з класних кімнат. |
Віртуальна подорож фортецями, монастирями, палацо-парковими ансамблями… Створення ескізу одного з видів монументального живопису (вітраж, морал, мозаїка, фреска) Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.176-180 |
||
25 |
|
|
|
Садово-паркове мистецтво |
Організовує композиційний простір формату. Проявляє творче мислення в пошуку композиції та створенні ескізів садово-паркової архітектури. |
Створення ескізу фонтану в пластиліні. Вдосконалення навичок творення пластики в просторі. |
Віртуальна подорож садами та парками світу. Робота з пластиліном. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.184-188
|
||
26 |
|
|
|
Мистецький дивосвіт Цирк Сходу |
Описує і пояснює емоції та почуття, що виникають під час сприймання мистецтва, порівнює власні вподобання з уподобаннями інших осіб. |
Створення творчої композиції на вибір : «Клоун», «Повітряні гімнасти», «Канатоходець».
|
Віртуальна екскурсія у цирк. Творча робота. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.192-195
|
||
27 |
|
|
|
Роздів 4 Візуальні мистецтва Синтетичні мистецтва |
Розрізняє види синтетичних мистецтв. |
Створення коміксу до улюбленого художнього фільму |
Перегляд фрагментів різних видів синтетичних мистецтв. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.196-197 |
||
28 |
|
|
|
Художник у кіно |
Орієнтування у видах кіно. Дотримання правил композицій у творчій композиції афіші до улюбленого фільму. |
Учні розрізняють види кінематографу: художнє, анімаційне, документальне. |
Види кінематографу: художнє, анімаційне, документальне. Мова ігрового кіно. Перегляд фрагментів різних видів кінематографа. Створення афіші для улюбленої кінострічки. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.203-205 |
||
29 |
|
|
|
Як створюється мультик |
Розрізняє види мультфільмів (мальовані, лялькові, пластилінові, комп’ютерні). |
Створення казкової історії та авторського мультиплікаційного героя до неї. |
Перегляд фрагментів різноманітних видів мультфільмів (мальован і, лялькові, пластилінові, комп’ютерні). Робота над створенням власного мультиплікаційного героя. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.206,210-213 |
||
30 |
|
|
|
Дизайн і його види |
Використовує результати спостережень у мистецькій діяльності: створення зображень в різних художніх техніках і матеріалах (колаж, інсталяція тощо). |
Учні застосовують відповідну термінологію. Пояснють художні цінності творів, коментують своє ставлення до них. |
Перегляд презентації «Види дизайну» Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.219-222,229-235 |
||
31 |
|
|
|
Дизайн і компютерні технології |
Використання цифрових технологій для втілення задуму. Створення колажів, інсталяцій, фото в різних жанрах (фотопортрет, фотопейзаж). |
Учні обирають різні способи творення для художнього самовираження (ілюстрації, фото тощо). |
Подорож у світ дизайну. Поняття про біодизайн. Перегляд дитячих творчих дизайнерських робіт їх аналіз. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.219-222 |
||
32 |
|
|
|
Мистецтво і техніка Сучасні артпрактики |
Шукає й добирає з допомогою вчителя чи інших осіб аудіо-, відео-, ілюстративні й текстові матеріали з різних джерел, упорядковує їх. Використовує цифрові технології для втілення задуму. Виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму. |
Розуміє значення правильного оформлення цитат чи відеоматеріалів із покликанням на автора. Визначає з допомогою вчителя чи інших осіб достовірність джерела інформації про мистецтво. |
Пошук і використання художніх матеріалів різної природи (текстових, ілюстративних, аудіо- відеофото- тощо) з усвідомленням норм авторського права. Використання медіа для художньо-творчого самовираження, здійснення віртуальних екскурсій. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.229-235 |
||
33 |
|
|
|
Фестиваль крокує світом. Карнавальні костюми, маски, образи |
Працює з різними графічними та живописними матеріалами. Створює ескіз карнавального костюму за власним творчим задумом. Виконує зображення в різних жанрах образотворчого мистецтва, зокрема замальовки з натури й за уявою; застосовує різні прийоми, художні техніки, матеріали, формати тощо. |
Учні долучаються до мистецьких заходів; дослідницьких проєктів. Виконують різні ролі в спільному творчому процесі, висловлють свою думку в обговореннях творів мистецтва, використовують власний досвід і різні види інформації під час спільної творчості. Створення костюмів та масок для карнавалу. |
Перегляд презентацій з зразками фестивальних костюмів,масок. Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.245-247 |
||
34 |
|
|
|
Повторення матеріалу за навчальний рік. Творча робота. |
Уважно сприймає твори різних видів мистецтва. Передає враження від творів вербально/невербально, різними художніми засобами. Висловлює власне ставлення до творів мистецтва. |
Створення рекламної афіші в техніці колажу для шкільного музею. Учні застосовують в процесі вербальної інтерпретації відповідну термінологію. Наводять приклади синтезу мистецтв, зв’язків між видами мистецтва, мистецтва з життям |
Екскурсія у шкільний музей. Начерки в музеї. Продовження роботи над афішею у класній кімнаті. Віртуаль екскурсія у шкільний музей:https://naurok.com.ua/prezentaciya-virtualna-ekskursiya-u-shkilniy-muzey-dekorativno-prikladnogo-mistectva-chnvk-13-m-sosnivka-120936.html
|
||