Календарно-тематичне планування 5 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування 2022-2023 н.р. Нова школа. За програмою: Модельна навчальна програма «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автори: Масол Л. М., Просіна О. В.)
Перегляд файлу

 

Львівська обл.,Червоноградський район,

Соснівський навчально-виховний комплекс №13

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

5 КЛАС

 

Розроблено на основі модельної навчальної програми «Мистецтво.5-6 класи» (Інтегрований курс)

для закладів загальної середньої освіти (автор: Масол Л.М., Просіна О.В.)

 

Зміст навчальної програми забезпечує підручник

«Мистецтво 5-6 класи»(Інтегрований курс)

(електронний підручник ,автор: Масол Л. М.2022)

 

 

 

 

 

МАРТИНОВИЧ О.Я.

 

2022-2023 н.р.

 

 

Дата

 

 

Тема

 

Орієнтири оцінювання

 

Очікувані результати

 

Інструментарії

5-А

5-Б

 

1

 

 

 

Вступ.

 Види і мова візуальних / образотворчих мистецтв.

Палітра видів мистецтва.

 

Описує особливості мови різних видів мистецтва; пояснює засоби виразності художнього образу у творах різних видів мистецтва Наводить приклади творів різних видів мистецтва..

 Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва

 

Презентації творів мистецтва, музичний супровід уроку Роль мистецтва у житті людини.

Робота над створенням графічної композиції на мотиви первісних наскельних розписів.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.12-15

2

 

 

 

 

Походження мистецтва.   Мистецтво стародавніх цивілізацій

 Сприймаття творів різних видів мистецтва. Передає враження від творів вербально/невербально, різними художніми засобами. Висловлює власне ставлення до творів мистецтва.

 

Розрізняє види і наводить приклади українського фольклору ; українського декоративноприкладного мистецтва

 

Зв'язок мистецтва з літературою. Види і мова театру: драматичного, музичного, лялькового.

Робота над створенням ескізу глечика на мотиви грецької вази з розписом.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.20-24

3

 

 

 

Розділ 1 Народне мистецтво

 

Дотримання основ композиції – побудови художнього твору, що забезпечують його цілісність.

Описує особливості мови різних видів мистецтва; Наводить приклади творів  різних видів мистецтва.

Дослідження довкілля, сприйняття його об’єктів для художньо-образної інтерпретації (замальовки творів народного мистецтва в музеї, фотографії тощо).

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.28-32,36-42

4

 

 

 

Орнаментальні мотиви

Розуміє  що таке орнамент.

Створює  ритмічну композицію

Розуміння учнями різниці між видами орнаментів.

Створення рапортного орнаменту.

 

Презентація зразків орнаментів. https://naurok.com.ua/prezentaciya-pisankova-rayduga-ornament-na-pisanci-zakodovani-znaki-5-7-klas-120938.html

Робота над створення рапортного орнаменту в кольорі.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.28-32

 

5

 

 

 

Барвиста магія народного малярства

Види й техніки народного  живопису

 Створює живописну композицію у одній  з технік народного живопису, зокрема з урахуванням національних традицій.

Використовує художню літературу в мистецькій творчості.

Творча композиція на мотиви петриківських розписів

Ознайомленн з засобами художньої виразності народного живопису (колір, відтінки. Імпровізація супроводу до пісні.)

Робота над технікою мазка петриківських розписів.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.36-42

6

 

 

 

Види декоративно-ужиткового мистецтва (розпис, вишивка,  гончарство, тощо).

Розпізнає емоції й почуття від сприймання мистецьких творів і описує власні мистецькі вподобання.

Презентує результати власної творчості публічно, пояснює свій задум.

Визнає можливість різного втілення творчого задуму.

Створення власного ескізу твору декоративно-прикладного мистецтва

Презентація.

Екскурсія у шкільний музей декоративно=прикладного мистецтва.

Начерки творів народного мистецтва

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.46-50

7

 

 

 

Народна іграшка

Створює ескіз для майбутньої творчої роботи.

Працює з обраним природнім матеріалом

Учні знають різноманітні види народних іграшок.

Створення народної іграшки з природніх матеріалів

Екскурсія у шкільний музей.

Перегляд  експозиції «Народна іграшка».

Робота з природніми матеріалами (глина, солома, сіно).

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.54-58

8

 

 

 

Чарівні арабески

Дотримується правил створення орнаменту у стилі арабески.

Оригінальність композиції.

Охайність виконаної роботи

Створення орнаментальної композиції в стилі арабески.

Презентації зразків арабесок.

Робота над композицією в стилі арабесок.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.62-66

9

 

 

 

Розділ 2

Професійне мистецтво

Розрізняє зразки народного мистецтва від професійного.

 

Створення академічного рисунку кулі.

Світлотіневе рішення рисунку.

Віртуальна подорож музеями світу.

Ознайомлення з творчістю професійних художників.

Створення академічного рисунку

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.70-74

10

 

 

 

Графічні інтонації.

Графіка мелодії виразних ліній

Створює графічні зображення у процесі експериментування з кольорами, лініями, формами.

 

Спостерігає за довкіллям, фіксує власні спостереження створює замальовки з натури.

Виконання композиції «Калинова гілочка» з допомогою різноманітних графічних засобів.

Оперування засобами художньої виразності графіки (точка, лінія, пляма, штрих).

Створення творчих графічних композицій з допомогою лінії.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.70-74

11

 

 

 

Види графіки

Створює графічні композицій у різних техніках, зокрема з урахуванням національних традицій.

Створення графічних композицій у різних техніках, зокрема з урахуванням національних традицій. Розрізняє види графіки.

Види й техніки графіки. Силует. Світлотінь.

Створення ілюстрації до улюбленого літературного твору засобами кольорової графіки.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.78-82

12

 

 

 

Симфонія кольорів

Живопис кольорова гармонія

Створює живописні зображення у процесі експериментування з кольорами.

Розуміння різниці  між хроматичною та ахроматичною гаммою кольорів

 Живописні зображення в процесі експериментування з кольорами, лініями, формами

Створення ідентичних по композиції художніх творів в хроматичній та ахроматичній гаммі

Види й техніки живопису (станковий, монументальний - фреска, мозаїка, вітраж).

Перегляд презентацій з зразками різноманітних видів та технік живопису.

Робота над створенням творчих композицій в ахроматичній та хроматичній гаммі кольорів.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.86-90

13

 

 

 

Колорит у живописі

Виявляє художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва.

Створення живописної композиції «Портрет улюбленого музичного твору».

Прослуховування музичних творів та перегляд художніх ілюстрацій до них.

Творча робота над живописною композицією «Портрет улюбленого музичного твору».

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.94-98

14

 

 

 

Секрети фактури

Скульптура-мистецтво пластичних форм

Створює об’ємні пластичні зображення у процесі експериментування формами.

Учні розрізняють види скульптури

Створення скульптури в пластиліні «Диво-звір».

Перегляд презентації «Скульптура малих форм» https://naurok.com.ua/prezentaciya-5-klas-skulptura-malih-form-120934.html

Робота в матеріалі (пластилін).

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.102-106

15

 

 

 

Архітектура-музика, що застигла в камені

Розуміє призначення різних видів архітектури.

Оригінальність та композиційна цілісність творчої роботи.

Створення творчої композиції в кольорі «Архітектура майбутнього».

Презентація зразків архітектурних пам’яток минулого та сучасності.

Учнівські слайд-шоу «Шедеври української архітектури».

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.110-114

16

 

 

 

Мистецький дивосвіт

Архітектура та образотворче мистецтво Сходу

Уміння аналізувати різницю в характері європейської та східної архітектури.

Характеризує види рельєфів.

Композиція «Пагода у горах»

Вдосконалення техніки роботи аквареллю.

Віртуальна екскурсія країнами сходу : Індія, Китай, Японія, Корея.

Робота над створенням акварельної композиції «Пагода у горах».

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.118-119

 

17

 

 

 

Розділ 3

Сценічні мистецтва

Розрізняє види сценічних мистецтв.

 

Подорож у амфітеатр.

«Вертеп»-народний театр українців.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.128-132,136-142

18

 

 

 

Література і візуальні образи

Обирає твори мистецтва, суголосні власним емоціям. Вирізняє художні засоби, які вплинули на враження від твору. За потреби обирає види художньо-творчої діяльності для задоволення.

Створення буквиці до власного імені.

Перегляд зразків ілюстрацій до книг, варіантів буквиць.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.128-132

19

 

 

 

Цирк в архітектурі та живописі

Виявляє художньо-образне, асоціативне мислення під час сприймання зразків творів мистецтва

Створення творчої композиції «Цирк» -екстер’єр.

Віртуальна подорож у цирки світу.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.136-142

20

 

 

 

У царстві мельпомени

Театральна афіша повідомляє

Пропонує власні ідеї, реалізує їх самостійно. Використовує знання і вміння з інших освітніх галузей. людини.

Створення театральної афіші.

Перегляд театральних афіш та фрагментів вистав.

Робота над створенням афіші.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.146-149

21

 

 

 

Мистецтво створення ляльки

Учень розрізняє види ляльок.

Творче мислення та оригінальний підхід до створення ескізу ляльки для вистави.

Створення ляльки з різноманітних матеріалів (ґудзики, тканина, сіно, солома, стрічки…) за своїм творчим ескізом.

Презентація «Види ляльок та лялькових театрів»

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.152-157

22

 

 

 

У музичному театрі

Споруди та інтер’єри театрів

Виявляє асоціативне-творче мислення у процесі створення ескізу інтер’єру глядацької зали театру.

Організація композиційного простору в перспективі.

Створення ескізу інтер’єру глядацької зали.

Віртуальна подорож театрами світу.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.161-165

23

 

 

 

Майстерність художника-декоратора театру.

Проявляє творче мислення у процесі створення декорацій .

Пояснює вплив творів на зміну емоційного стану. Розуміє, який вид художньотворчої діяльності покращує емоційний стан.

Створення ескізу декорацій до улюбленої вистави.

Створення ескізу театральної завіси.

Художній образ - основа сприймання і розуміння змісту твору мистецтва

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.168-170

24

 

 

 

Ансамбль у єдності краса

Архітектурний ансамбль

Уважно сприймає твори різних видів мистецтва. Висловлює власне ставлення до творів мистецтва. Застосовує в процесі вербальної інтерпретації відповідну термінологію. Наводить приклади синтезу мистецтв.

Учні розпізнають та характеризують архітектурні ансамблі.

Створення творчого ескізу в кольорі зразка монументального живопису для однієї з класних кімнат.

Віртуальна подорож фортецями, монастирями, палацо-парковими ансамблями… Створення ескізу одного з видів монументального живопису (вітраж, морал, мозаїка, фреска)

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.176-180

25

 

 

 

Садово-паркове мистецтво

Організовує композиційний простір формату.

Проявляє творче мислення в пошуку композиції та створенні ескізів садово-паркової архітектури.

Створення ескізу фонтану в пластиліні.

Вдосконалення навичок творення пластики в просторі.

Віртуальна подорож садами та парками світу.

Робота з пластиліном.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.184-188

 

26

 

 

 

Мистецький дивосвіт

Цирк Сходу

Описує і пояснює емоції та почуття, що виникають під час сприймання мистецтва, порівнює власні вподобання з уподобаннями інших осіб.

Створення творчої композиції на вибір : «Клоун», «Повітряні гімнасти», «Канатоходець».

 

 

Віртуальна екскурсія у цирк.

Творча робота.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.192-195

 

 

 

 

27

 

 

 

Роздів 4

Візуальні мистецтва

Синтетичні мистецтва

Розрізняє види синтетичних мистецтв.

Створення коміксу до улюбленого художнього фільму

Перегляд фрагментів різних видів синтетичних мистецтв.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.196-197

28

 

 

 

Художник у кіно

Орієнтування у видах кіно.

Дотримання правил композицій у творчій композиції афіші до улюбленого фільму.

Учні розрізняють види кінематографу: художнє, анімаційне, документальне.

Види кінематографу: художнє, анімаційне, документальне. Мова ігрового кіно.

Перегляд фрагментів різних видів кінематографа.

Створення афіші для улюбленої кінострічки.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.203-205

29

 

 

 

Як створюється мультик

Розрізняє види мультфільмів (мальовані, лялькові, пластилінові, комп’ютерні).

Створення казкової історії та авторського мультиплікаційного героя до неї.

Перегляд фрагментів різноманітних видів мультфільмів (мальован

і, лялькові, пластилінові, комп’ютерні).

Робота над створенням власного мультиплікаційного героя.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.206,210-213

30

 

 

 

Дизайн і його види

Використовує результати спостережень у мистецькій діяльності: створення зображень в різних художніх техніках і матеріалах (колаж, інсталяція тощо).

Учні застосовують  відповідну термінологію. Пояснють художні цінності творів, коментують своє ставлення до них.

Перегляд презентації «Види дизайну»

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.219-222,229-235

31

 

 

 

Дизайн і компютерні технології

Використання цифрових технологій для втілення задуму. Створення колажів, інсталяцій, фото в різних жанрах (фотопортрет, фотопейзаж).

Учні обирають різні способи творення для художнього самовираження (ілюстрації, фото тощо).

Подорож у світ дизайну.

Поняття про біодизайн.

Перегляд дитячих творчих дизайнерських робіт їх аналіз.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.219-222

32

 

 

 

Мистецтво і техніка

Сучасні артпрактики

Шукає й добирає з допомогою вчителя чи інших осіб аудіо-, відео-, ілюстративні й текстові матеріали з різних джерел, упорядковує їх.

Використовує цифрові технології для втілення задуму. Виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму.

Розуміє значення правильного оформлення цитат чи відеоматеріалів із покликанням на автора.

Визначає з допомогою вчителя чи інших осіб достовірність джерела інформації про мистецтво.

Пошук і використання художніх матеріалів різної природи (текстових, ілюстративних, аудіо- відеофото- тощо) з усвідомленням норм авторського права. Використання медіа для художньо-творчого самовираження, здійснення віртуальних екскурсій.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf Ст.229-235

33

 

 

 

Фестиваль крокує світом.

Карнавальні костюми, маски, образи

Працює з різними графічними та живописними матеріалами.

Створює ескіз карнавального костюму за власним творчим задумом.

Виконує зображення в різних жанрах образотворчого мистецтва, зокрема замальовки з натури й за уявою; застосовує різні прийоми, художні техніки, матеріали, формати тощо.

Учні долучаються до мистецьких заходів; дослідницьких проєктів. Виконують різні ролі в спільному творчому процесі, висловлють свою думку в обговореннях творів мистецтва, використовують власний досвід і різні види інформації під час спільної творчості.

Створення костюмів та масок для карнавалу.

Перегляд презентацій з зразками фестивальних костюмів,масок.

Підручник «Мистецтво» Людмила Масол https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_mystetstvo_masol_2022.pdf

Ст.245-247

34

 

 

 

Повторення матеріалу за навчальний рік.

Творча робота.

Уважно сприймає твори різних видів мистецтва.

 Передає враження від творів вербально/невербально, різними художніми засобами. Висловлює власне ставлення до творів мистецтва.

Створення рекламної афіші в техніці колажу для шкільного музею.

Учні застосовують в процесі вербальної інтерпретації відповідну термінологію. Наводять приклади синтезу мистецтв, зв’язків між видами  мистецтва, мистецтва з життям

Екскурсія у шкільний музей.

Начерки в музеї.

Продовження роботи над афішею у класній кімнаті.

Віртуаль екскурсія у шкільний музей:https://naurok.com.ua/prezentaciya-virtualna-ekskursiya-u-shkilniy-muzey-dekorativno-prikladnogo-mistectva-chnvk-13-m-sosnivka-120936.html

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Варга Наталья
    Дякую, гарно зроблено!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Маліщук Маша
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Радкевич Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Самелюк Валентина Михайлівна
    ЩИРО ДЯКУЮ! Разом до перемоги!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Смирнова-Литовская Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Петрюк Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Sheremet Sergey
    Дякую! Матеріал дуже корисний!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
docx
Додано
7 вересня 2022
Переглядів
10169
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку