Календарно- тематичне планування уроків «Основи здоров'я» для 8-х класів у 2018/2019 н.р. складено за "Оновленою навчальною програмою з основ здоров'я для 5-9 класів», затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. за підручником автори – І.Д. Бех, Т.В.Воронцова, В.С. Понамаренко, С.В. Страшко. Київ видавництво «Алатон» 2018 рік
Орієнтовне календарно-тематичне планування
з «Основ здоров’я» для 8 класу
35 год, 4 год – резервні
№ з/п |
Тема уроку |
Мета уроку |
Дата |
Розділ І. Здоров’я людини (6 год) |
|||
1 |
На порозі дорослого життя Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.
|
Розширити уявлення учнів про складові та ознаки фізіологічної, психологічної та соціальної зрілості. Навчити самостійно оцінювати рівень зрілості та готовності до дорослого життя |
|
2 |
Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі. |
Розширити уявлення учнів про соціальні ролі, які люди виконують упродовж життя. Пояснити роль життєвих навичок для адаптації людей у сучасному світі. Формувати життєві навички щодо вимог сучасного суспільства |
|
3 |
Надзвичайні ситуації Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях Практична робота № 1 «Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації» |
Розширити уявлення про надзвичайні ситуації природного, техногенного і соціального походження та їх ознаки. Ознайомити учнів з видами і рівнями надзвичайних ситуацій. Вчити оцінювати рівень ризику в надзвичайних ситуаціях та аналізувати повідомлення засобів масової інформації про надзвичайні ситуації, грамотно діяти у надзвичайних ситуаціях |
|
4 |
Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях |
Ознайомити учнів з правами та обов’язками людини у разі надзвичайних ситуацій та в період ліквідації їх наслідків. Формувати особисту відповідальність за своє життя і здоров’я.
|
|
5 |
Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях. Практична робота № 2 «Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому» |
Ознайомити учнів з ситуаціями, в яких треба надати першу допомогу. Вчити користуватися засобами індивідуального захисту і рятувальним спорядженням, визначати стан потерпілого, дотримуватися правил особистої безпеки під час надання першої допомоги. |
|
6 |
Алгоритм рятування людей під час пожежі Практична робота № 3 «Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі» Тематична атестація по розділу І «Здоров’я людини».
|
Ознайомити з ступенями термічних опіків. Вчити виконувати найпростіші рятувальні роботи, виконувати алгоритм рятування людей у разі пожежі та алгоритм надання першої допомоги потерпілому, дотримуватися правил евакуації із небезпечної зони. |
|
Розділ ІІ. Фізична складова здоров’я (5 год) |
|||
7 |
Оздоровчі системи Поняття про оздоровчі системи та їх складові. |
Розширити уявлення учнів про оздоровчі системи, види спорту, які розвивають фізичні якості людини та впливають на здоров’я; основні складові оздоровчих систем. Ознайомити з традиційними і сучасними оздоровчими системами |
|
8 |
Безпека харчування Вибір харчових продуктів. |
Ознайомити учнів із правилами безпечного харчування; навчити як правильно вибирати продукти харчування; виховати вміння орієнтуватися в маркуванні продуктів |
|
9 |
Традиційні і сучасні системи харчування. |
Розширити уявлення учнів про страви національної кухні. Ознайомити з принципами харчування. Вчити дотримуватися правил харчування. |
|
10 |
Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки. Симптоми харчового отруєння. |
Розширити уявлення про наслідки незбалансованого харчування. Ознайомити з міфами та фактами про дієти, небезпеку незбалансованого харчування Пояснити необхідність консультування щодо вживання харчових добавок та як формуються харчові звички. |
|
11 |
Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях. Практична робота № 4 «Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекцій» Тематична атестація по розділу ІІ «Фізична складова здоров’я». |
Розширити уявлення учнів про причини харчових отруєнь. Ознайомити з отруйними рослинами і грибами своєї місцевості. Вчити розпізнавати симптоми харчового отруєння та надавати першу допомогу в разі харчових отруєнь кишкових інфекцій. Ознайомити з правилами обробки і зберігання харчових продуктів. |
|
Розділ ІІІ. Психічна й духовна складові здоров’я (5 год) |
|||
12 |
Становлення особистості Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці |
Ознайомити учнів з етапами і завданнями психосоціального розвитку особистості. Пояснити біосоціальний характер формування особистості. Формувати самосвідомість підлітка |
|
13 |
Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. |
Розширити уявлення про складові духовного розвитку та формування системи цінностей. Розкрити значення духовних потреб. |
|
14 |
Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього Практична робота № 5 «Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети»
|
Розширити уявлення учнів про структуру потреб людини. Ознайомити з фізіологічними, соціальними і духовними потребами. Пояснити необхідність планувати своє майбутнє. |
|
15 |
Краса і здоров’я Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я |
Розширити уявлення учнів про ознаки зовнішньої та внутрішньої краси. Ознайомити з можливими небезпечними наслідками пластичної хірургії, пірсингу і татуювання. |
|
16 |
Уміння вчитися Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання Практична робота № 6 «Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги». |
Розширити уявлення про чинники, що сприяють і перешкоджають розвитку інтелекту. Ознайомити з правилами підготовки до іспитів, прийомами ефективного запам’ятовування та концентрації уваги. Вчити налаштовуватись на успіх, наполегливість у досягненні мети, прийомам ефективного читання і запам’ятовування. |
|
17 |
Розвиток логічного та образного мислення. Принципи зпам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги Практична робота № 7 «Вправи на розвиток пам’яті та уваги» Тематична атестація по розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я». Заліковий урок за І семестр. |
Розширити уявлення про логічне та образне мислення. Ознайомити з принципами ефективного запам’ятовування, та концентрації уваги. Вчити складати карти пам’яті, виконувати вправи на розвиток пам’яті та уваги. |
|
Розділ IV. Соціальна складова здоров’я (15 год) |
|||
18 |
Тема 1. Соціальний добробут. Соціальні аспекти статевого дозрівання. |
Розширити уявлення учнів про соціальні аспекти статевого дозрівання, почуття дружби, приязні, кохання. Ознайомити з принципами рівноправного спілкування. Вчити рівноправного спілкування між статями. |
|
19 |
Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків Практична робота № 8 «Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску» |
Розширити уявлення учнів про вплив психоактивних речовин на розвиток репродуктивної системи підлітків. Вчити відмовлятися від небезпечних пропозицій |
|
20 |
Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування. Право на фізичну недоторканість і приватність. Неприпустимість небажаних дотиків, образливих натяків та сексуальних домагань. Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. Практична робота № 9 «Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки). |
Розширити уявлення про фізіологічні та соціально-психологічні наслідки ранніх статевих стосунків. Ознайомити з наслідками штучного переривання вагітності. Пояснити причини, за яких необхідно утримуватися від ранніх статевих стосунків. Вчити рівноправного спілкування між статями. |
|
21 |
Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ). ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства. Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С. |
Розширити уявлення про ВІЛ та ІПСШ, шляхи інфікування та методи захисту від них. Розкрити поняття бактеріальних та вірусних ІПСШ |
|
22 |
Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства. |
Розкрити поняття «Віктимна поведінка». Вчити розпізнавати ситуації, що загрожують сексуальним насиллям. Ознайомити з видами кримінальної відповідальності за злочини сексуального характеру |
|
23 |
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі Безпека на дорозі Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник небезпеки»). |
Розширити уявлення учнів про організацію дорожнього руху. Ознайомити з моделлю безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки») Вчити правилам дорожньої безпеки. |
|
24 |
Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі. Практична робота № 10 «Визначення пріоритетів у дорожньому русі» |
Розширити уявлення учнів про правила дорожнього руху, регулювання дорожнього руху. Ознайомити з пріоритетами в дорожньому русі. Вчити розпізнавати пріоритети проїзду і переходу перехресть, вузьких і складних ділянок дороги учасниками дорожнього руху. |
|
25 |
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Практична робота № 11 «Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами». |
Ознайомити учнів із заходами безпеки та правилами для мотоциклістів і пасажирів мотоцикла. Вчити відмовлятися від небезпечних пропозицій, пов’язаних з мотоциклами. |
|
26 |
Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані.
|
Розширити уявлення про зниження дії чинників ризику дорожньої аварійності. Розкрити основні групи факторів ризику, що викликають дорожню аварійність. |
|
27 |
Екологічна безпека Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах |
Розширити уявлення про чинники техногенного впливу на довкілля. Ознайомити зі способами очищення і доочищення питної води, безпечними джерелами питної води. |
|
28 |
Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я |
Розширити уявлення учнів про вплив чинників екологічної, соціальної небезпеки на здоров’я, атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Ознайомити з впливом транспорту на навколишнє середовище та здоров’я і впливом забруднення ґрунтів. |
|
29 |
Соціальна безпека Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх |
Розширити уявлення учнів про функції правоохоронних органів України щодо збереження життя і здоров’я громадян. Ознайомити з правами, обов’язками і відповідальністю за правопорушення для різних вікових груп. |
|
30 |
Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання міліцією. |
Розширити уявлення учнів про види правопорушень та відповідальність за правопорушення. Вчити правильно поводитися у разі затримання правоохоронними органами. |
|
31 |
Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі.
|
Розширити уявлення учнів про захист від кримінальних небезпек. Ознайомити з діями, вчиненими у межах допустимої самооборони та з перевищенням цих меж. Вчити використовувати найпростіші прийоми самозахисту |
|
32 |
Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність |
Розширити уявлення учнів про торгівлю людьми та безпритульність і бездоглядність. Ознайомити з небезпечними ситуаціями, пов’язаними із торгівлею людьми |
|
33 |
Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму Практична робота № 12 «Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угрупувань» |
Розширити уявлення учнів про деструктивні соціальні угрупування. Ознайомити з небезпекою залучення до деструктивних соціальних угрупувань, виявів тероризму. Розглянути правила поведінки у випадку загрози пограбування, захоплення в заручники. Вчити уникати ситуацій нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угрупувань. |
|
34 |
Інформаційна небезпека Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. |
Розширити уявлення учнів про вплив чинників інформаційної небезпеки на здоров’я та вплив засобів масової інформації на поведінку людей. Вчити критично аналізувати повідомлення засобів масової інформації. |
|
35 |
Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет. Он-лайн безпека для попередження сексуального насильства та зловживань. Тематична атестація по розділу IV «Соціальна складова здоров’я» Заліковий урок за ІІ семестр |
Розширити уявлення учнів про комп’ютерну безпеку та безпеку в мережі Інтернет. Вчити правилам безпеки користування комп’ютером, Інтеренетом. |
|