Підсумкові самостійні роботи. Основи здоров'я. 8 клас

Про матеріал

Підсумкові самостійні роботи по основах здоров'я для тематичного оцінювання знань. 8 клас. Розроблені згідно чинної програми. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи здоров'я. 5 - 9 класи.

Перегляд файлу

 

Підсумкова самостійна робота по темі «Здоров’я людини»

 8 клас. Основи здоров’я

  1. й варіант

Початковий рівень

Виберіть одну правильну відповідь у завданні 1 – 4.1 питання –  0,5 б.

1. Вкажіть ознаку психологічної зрілості: а) завершення фізичного росту;

 б) контроль за виявом емоцій; в) уміння розрізняти добро і зло; г) уміння конструктивно розв’язувати конфлікти.

2. Виберіть надзвичайну ситуацію техногенного походження: а) природна пожежа; б) раптове руйнування будівель і споруд; в) викрадення або захоплення зброї; г) застосування зброї масового ураження.

3. Вибери ознаку ІІ ступеня термічного опіку: а) некроз шкіри, м’язів, сухожилля, кісток; б) почервоніння і набряк шкіри, що супроводжуються пекучим болем; в) інтенсивне почервоніння, відшарування зовнішнього шару шкіри, заповнені прозорою рідиною пухирі; г) верхнього шару шкіри практично немає, характерне омертвіння шкіри, утворення бурувато-коричневої кірки.

4. У приміщенні охопленому вогнем потрібно: а) рухатися повзком або нагнувшись чи уздовж стіни, захистивши органи дихання змоченою тканиною; б) рухатися, накрившись з головою мокрою ковдрою, шматком цупкої тканини або пальтом.

5. Як визначити стан потерпілого?

6. Життєві навички – це…

 

Середній рівень

Вибери правильні відповіді. 1 питання –  0,5 б.

1. Ви знаєте, що закони України визначають права й обов'язки громадян у сфері захисту населення під час надзвичайних ситуацій. Оберіть із за­значених пунктів ті, які належать до обов'язків:

а) захист життя, здоров'я й особистого майна в разі виникнення НС;

б)дотримуватися заходів безпеки, не допускати порушень виробничої дисципліни, вимог екологічної безпеки;

в) отримання інформації про ризик, на який вони можуть наразитися
в певних місцях на території країни, і про потрібні заходи безпеки;

г) відшкодування збитків, заподіяних їхньому здоров'ю й майну внаслідок
НС.

2. Позначте ознаки життя в потерпілого:

а) наявність пульсу на сонній артерії, наявність самостійного дихання
(визначається за рухом грудної клітки, за дихальним шумом);

б) реакція зіниці на світло (якщо розплющене око потерпілого закрити
рукою, а потім швидко забрати її, то зіниця має звузитися);

в) відсутність пульсу на центральних артеріях;

г) помутніння й висихання рогівки ока, відсутність реакції зіниці на світ­ло.

3. Що потрібно робити під час повені?

а) Вимкнути вдома газ, електрику й воду, перенести на горішні поверхи
будинку або на горища цінні домашні речі;

б) відкрити засуви на дверях у сараях, де перебувають свійські тварини;

в) стати в безпечному місці біля внутрішньої стіни, у кутку, у дверному
отворі, біля опорної колони, лягти у ванну, залізти під ліжко, стіл;

г) узяти із собою теплий і бажано водонепроникний одяг, ковдри, їжу,
піднятись на найвищі рельєфні точки, про які вам точно відомо, що вони
ніколи не затоплювались.

4. Виберіть ознаки психологічної зрілості: а) матеріальна незалежність; б) духовна зрілість; в) моральна зрілість; г) інтелектуальна зрілість; д) емоційна зрілість.

5. Назви загальні ознаки НС.

6. Назви першу допомогу при термічних опіках ІІ ступеня.

 

Достатній рівень1 питання –  1,5 б

1. Назви правила особистої безпеки під час надання першої допомоги.

2. Склади алгоритм рятування людей на пожежі.

 

Високий рівень. 1 питання –  1,5 б

1. Склади повний алгоритм надання домедичної допомоги потерпілому.

2. Які життєві навички допоможуть тобі виконати соціальну роль начальника?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкова самостійна робота  по темі «Здоров’я людини»

 8 клас. Основи здоров’я

  1. й варіант

Початковий рівень

Виберіть одну правильну відповідь у завданні 1 – 4. 1 питання –  0,5 б.

1. Вкажіть ознаку соціальної зрілості: а) завершення фізичного росту; б) контроль за виявом емоцій; в) уміння прогнозувати розвиток подій і приймати рішення; г) уміння конструктивно розв’язувати конфлікти.

2. Виберіть надзвичайну ситуацію техногенного походження: а) природна пожежа; б) громадські заворушення, революції; в) аварії на очисних спорудах; г) застосування звичайних засобів  ураження, що призводить до руйнування атомних і гідроелектростанцій.

3. Вибери ознаку ІІІ ступеня термічного опіку: а) некроз шкіри, м’язів, сухожилля, кісток; б) почервоніння і набряк шкіри, що супроводжуються пекучим болем; в) інтенсивне почервоніння, відшарування зовнішнього шару шкіри, заповнені прозорою рідиною пухирі; г) верхнього шару шкіри практично немає, характерне омертвіння шкіри, утворення бурувато-коричневої кірки.

4. У задимленому приміщенні потрібно: а) рухатися, накрившись з головою мокрою ковдрою, шматком цупкої тканини або пальтом; б) рухатися повзком або нагнувшись чи уздовж стіни, захистивши органи дихання змоченою тканиною.

5. Як уникнути ризику інфікування ВІЛ, надаючи домедичну допомогу?

6. Надзвичайні ситуації – це…

 

Середній рівень

Вибери правильні відповіді. 1 питання –  0,5 б

1. Ви знаєте, що закони України визначають права й обов'язки громадян у сфері захисту населення під час надзвичайних ситуацій. Оберіть із за­значених пунктів ті, які належать до прав:

а) медичне обслуговування, компенсації й соціальні гарантії за прожи­вання й роботу в зонах НС;

б) отримання інформації про надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, що виникли або можуть виникнути, та про заходи необхідної безпеки;

в) дотримання заходів безпеки в побуті й трудовій діяльності;

г) вивчення основних способів захисту населення та територій від надзвичайних ситуацій.

2. Чого не можна робити під час надання першої медичної допомоги при
травматичному шоку?

а) Обережно класти потерпілого на спину, при блюванні повертати голо­ву вбік;

б) перевіряти, чи є дихання, чи працює серце;

в) переносити потерпілого без надійного знерухомлення місць переломів;

г) знімати прилиплий після опіку одяг.

3. Які слід діяти після сигналу евакуації?

а) Прибути на збірний евакуаційний пункт, маючи при собі документи,
засоби індивідуального захисту, теплі речі (навіть улітку), речі ту­алету й постіль, медикаменти, продукти харчування (на 2 –  3 дні),а також найнеобхідніший посуд;

б) у квартирі за місцем проживання потрібно вимкнути всі освітлювальні
й нагрівальні прилади, перекрити водопровід і газ, позачиняти вікна
й кватирки;

в) із собою не треба брати теплих речей;

г)  із собою не треба брати продукти харчування.

4. Виберіть ознаки соціальної зрілості: а) матеріальна незалежність; б) комунікативна зрілість; в) моральна зрілість; г) правова зрілість; д) емоційна зрілість.

5. Назви основні принципи порятунку і захисту людей.

6. Назви першу допомогу при термічних опіках ІІІ ступеня.

 

Достатній рівень1 питання –  1,5 б

1. Назви правила особистої безпеки під час надання першої допомоги.

2. Склади алгоритм невідкладної допомоги потерпілому на пожежі.

 

Високий рівень. 1 питання –  1,5 б

1. Склади  алгоритм надання штучного дихання і непрямого масажу серця.

2. Які життєві навички допоможуть тобі виконати соціальну роль студента?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкова самостійна робота

 по темі «Психічна складова здоровя» 8 клас

 

І варіант

І-й рівень               1 питання –  0,5 б

1. Цінності – це …

2. Візія – це: а) крок за кроком іти до своєї мети; б) уявляти кінцеву мету; в) підтримування мотивації на шляху до своєї мети.

3. Яке з тверджень, що стосуються поняття краси, є неправильним?

а) у різні часи, у різних народів й у різних соціальних груп людей красу розуміли абсолютно по – різному; б) поняття краси походить крізь призму психіки й особистих смаків людини; в) критерії людської краси такі різні, що їх майже неможливо звести до спільного знаменника; г) у різні часи, у різних народів й у різних соціальних груп людей красу розуміли однаково.

4. Назви бар’єри ефективного навчання.

5. Назви принципи ефективного запам’ятовування.

6. Назви ризики, що виникають під час виконання пірсингу та  татуювання.

ІІ-й рівень              1 питання – 1 б

1. Вибери із переліку потреби розвитку: а) соціальні; б) духовні; в) фізіологічні.

2. Однією рискою підкресліть, що потрібно для успішного тренування пам’яті й запам’ятовування, а двома – що непотрібно:

– володіти основними знаннями, необхідними для розуміння інформації; не усвідомлювати свою мету; виявляти максимальний інтерес до інформації; створювати або обирати несприятливі умови для роботи; мати хороший настрій.

3. Наведіть приклад самостійно прийнятого вами рішення.

ІІІ-й рівень                1 питання – 1 б

1. Установи відповідність між стадіями психологічного розвитку за Е. Еріксоном:

1. Довіра проти недовіри А Вирішення завдань дарує людині відчуття самоповаги,

                                             повноти і сенсу життя.

2. Успішність проти          Б Довіра залежить від людей, які доглядають за малюком.

 комплексу меншовартості

3. Ініціативність проти        В  Перші роки навчання, пізнання своїх сильних і

   почуття провини                 слабких якостей, формування уміння вчитися і

                                                      досягати успіху.

4. Мудрість проти відчаю  Г Несвідоме реагування на зовнішні подразники.

                                                        Але на 2-му році життя дитина поступово починає

                                                    діяти з власної волі.

                                              Д Час розвитку креативності, активного дослідження себе

                                           і навколишнього середовища.

2. Установи відповідність між потребами за А. Маслоу:

1. Духовні                         А Харчування, їжа, одяг, житло

2. Соціальні                       Б Належність до групи, успіх, визнання

3. Фізіологічні                   В Самореалізація

                                            Г Самооцінка

3. Як готуватися до іспитів за кілька тижнів до них?

ІV рівень               1 питання – 3 б.

1. Чому необхідно планувати своє майбутнє?

 

Підсумкова самостійна  робота

по темі «Психічна складова здоровя» 8 клас

 

І варіант

І-й рівень                1 питання –  0,5 б

1. Потреби  – це …

2. Друга складова олімпійської формули успіху – це: а) крок за кроком іти до своєї мети; б) уявляти кінцеву мету; в) підтримувати мотивацію на шляху до своєї мети.

3. Яке з тверджень, що стосуються духовного розвитку людини, є неправильним?

а) духовний розвиток людини визначає мету її існування, ідеали та життєві цінності; б) духовно розвинена особистість не тільки говорить про загальнолюдські принципи морально – етичного плану, але й прагне жити згідно з ними; в) до факторів формування духовної складової здоров’я належать біологічні фактори, психологічні фактори, соціальні фактори; г) для духовного розвитку людини психологічні фактори не мають жодного значення.

4. Перерахуй фактори, що допомагають зосередитися.

5. Що таке карти пам’яті?

6. Перерахуй фактори, що заважають концентрації уваги.

ІІ-й рівень             1 питання – 1 б

1. Вибери із переліку потреби дефіциту: а) соціальні; б) духовні; в) фізіологічні.

2. Однією рискою підкресліть якості, які відповідають всебічно розвиненій людині, а двома – які не відповідають:

– негативний підхід до життя; доброзичлива співпраця з людьми; почуття самоповаги; прагнення до саморозвитку; творчий підхід до будь-якої справи; пасивність.

3. Які можливі небезпечні наслідки пластичної хірургії?

ІІІ-й рівень        1 питання – 1 б

1. Установи відповідність між стадіями психологічного розвитку за Е. Еріксоном:

1. Продуктивність проти стагнації  А Створення сімї, народження і вихованні дітей.

2. Незалежність проти впевненості  Б прагнення до самореалізації, продуктивної

                                                              праці на благо родини, суспільства.

3. Близькість проти ізоляції          В Несвідоме реагування на зовнішні подразники.

                                                        Але на 2-му році життя дитина поступово починає

                                                    діяти з власної волі.

4. Ідентичність проти дифузії      Г Перші роки навчання, пізнання своїх сильних і

                                                     слабких якостей, формування уміння вчитися і

                                                      досягати успіху.

                                                      Д Підліток «приміряє» до себе різні соціальні ролі,  

                                                     професії, формує власну шкалу цінностей, моральні

                                                  моральні орієнтири.

2. Установи відповідність між потребами за А. Маслоу:

1. Фізіологічні                         А Спілкування і налагодження стосунків з іншими

2. Соціальні                             Б Пізнавальні, естетичні потреби

3. Духовні                                В  Потреба у безпеці

                                                 Г Самооцінка

3. Як готуватися до іспитів протягом навчального року?

ІV рівень              1 питання – 3 б.

1. Наведіть приклади, коли ви зуміли знайти методи й способи досягнення цілей.                                                  

Підсумкова самостійна робота по темі «Соціальна складова здоров’я» 8 клас

І варіант

І-й рівень               1 питання –  0,5 б

1. Стать – це …

2. Вибери вербальні ознаки упевненої поведінки: а) відкритий погляд; б)  благальні захисні жести; в) сердитий, зневажливий голос; г) відсторонений вираз обличчя; д) висловлює повагу, доброзичливість, розмовляючи з іншими; е) пронизливий погляд.

3. Що таке ІПСШ?

4. Назви причини утримання від ранніх статевих стосунків.

5. Назви методи профілактики ВІЛ-інфекції на особистому рівні..

6. Наведи приклади бактеріальних ІПСШ.

ІІ рівень      1 питання –  1 б

1. Вибери ознаки гендера: а) є культурною традицією; б) можуть змінюватися з часом; в) властиві лише одній статі; г) ніколи не змінюватися з часом; д) з’являються самі по собі; е) є універсальними; є) суттєво відмінні в різних країнах; ж) властиві людям різної статі.

2. Вибери шляхи інфікування ВІЛ: а) статевий шлях; б) через укуси комах; в) через кров; в) прикупанні в басейні; г) від інфікованої матері до дитини; д) при користуванні одним посудом.

3. Назви принципи тестування на ВІЛ-інфекцію.

ІІІ рівень      1 питання –  1 б

1. Вибери чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні: а) спадкові хвороби, хвороби різних органів і систем організму, інфекції, що передаються статевим шляхом (ІПСШ); б)порушення правил особистої гігієни; в) профілактичні медичні обстеження; г) ризикована статева поведінка, раннє статеве життя; д) уміння протидіяти тиску й негативному впливу

2. Вибери ситуації, що  загрожують сексуальним насиллям: а)  відвідувати дискотеки і вечірки без друзів;б) брати гроші і подарунки від малознайомих людей; в) подорожувати разом із батьками; г)  ходити вечорами самому, особливо у нарядному або надто   відвертому вбранні; д) гуляти в  місцях, де немає до кого звернутися по допомогу; е) гуляти з однокласниками у парку.

3. Обґрунтуй фізіологічні та соціально-психологічні наслідки штучного переривання вагітності.

ІV рівень  1 питання – 3 б

 1. Склади алгоритм протидії сексуальним домаганням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкова самостійна робота по темі «Соціальна складова здоров’я» 8 клас

ІІ варіант

І-й рівень               1 питання –  0,5 б

1. Гендер  – це …

2. Вибери невербальні ознаки агресивної поведінки: а) відкритий погляд; б)  благальні захисні жести; в) сердитий, зневажливий голос; г) відсторонений вираз обличчя; д) висловлює повагу, доброзичливість, розмовляючи з іншими; е) пронизливий погляд.

3. Назви ознаки ІПСШ.

4. Назви наслідки ранніх статевих стосунків.

5. Перерахуй методи профілактики ІПСШ.

6. Наведи приклади вірусних ІПСШ.

ІІ рівень 1 питання –  1 б

1. Виберіть ознаки статі: а) є культурною традицією; б) можуть змінюватися з часом; в) властиві лише одній статі; г) ніколи не змінюватися з часом; д) з’являються самі по собі; е) є універсальними; є) суттєво відмінні в різних країнах; ж) властиві людям різної статі.

2. Вибери небезпечні щодо інфікування ВІЛ рідини: а) слина; б) кров; в) виділення зі статевих органів; г) сльози; д) материнське молоко.

3. Назви доступні та якісні місця тестування на ВІЛ.

ІІІ рівень 1 питання –  1 б

1.  Вибери чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні: а) невміння протидіяти тиску й негативному впливу; б) додержання правил особистої гігієни; в) утримання від ранніх статевих стосунків; г) поширення шкідливих звичок, уживання психоактивних речовин; д) відсутність навичок критичного мислення.

2. Вибери ситуації, що  загрожують сексуальним насиллям: а) сідати в автомобіль до маминого брата;  б) поїздка «автостопом»; в) розмови з нетверезими  чи малознайомими людьми в непідходящих місцях (на зупинці, у транспорті, в парку); г) заходити до когось у дім чи квартиру, якщо там більше нікого немає.

3. Обґрунтуй вплив психоактивних речовин на розвиток репродуктивної системи підлітків.

 

ІV рівень  1 питання – 3 б

 1. Склади алгоритм відмови від пропозиції попробувати вживати наркотики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкова самостійна робота по темі «Соціальна складова здоров’я» 8 клас

 

 

 

Відповіді І варіант

І рівень

2 д).

2 рівень

1 а), б), є), ж)

2. а), в), г)

 

3 рівень

1а), б), г), д)

2 а), б), г), д)

 

 

 

 

 

 

Відповіді ІІ варіант

І рівень

2 е).

 

2 рівень

 1 в), г), д), е)

2 б), в), д

3 рівень

1а),  г), д)

2 б), в), г)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкова самостійна робота по темі

«Безпека в побуті й навколишньому середовищі. » 8 клас

І варіант

І-й рівень               1 питання –  0,5 б

1. Що визначають правила дорожнього руху?

2. Другорядна дорога – це …

3. Двоколісні мотоцикли дозволено паркувати: а) в один ряд; б) в два ряди.

4. Наведи приклади способів очищення і доочищення питної води.

5. Інсектициди – це …

6. Правопорушення – це …

ІІ рівень                        1 питання –  0,5 б

1. Вибрати складові моделі безпечного дорожнього середовища (трикутника безпеки): а) транспортний засіб; б) дорога; в) регулювальник; г) людина як учасник дорожнього руху.

2. Вибрати приклади зниження дії чинників ризику ДТП: а) навчання дітей; б) організація інформаційних компаній; контроль експлуатаційного стану парку транспортних засобів; в) виявлення ділянок концентрації і зниження ризиків ДТП.

3. Вибери джерела і види атмосферного забруднення: а) пестициди; б) транспорт; в) меліорація; г) аварії на АЕС; д) пожежі, спалювання сміття; е) населені пункти; є) промислові підприємства.

4. З 14 років ти маєш право: а) їздити на автомобілі; б) їздити дорогою на велосипеді; в) бути водієм гужового транспорту.

5. Співробітники поліції при затриманні неповнолітніх мають право: а) провести обшук і зареєструвати затримання; б) повідомити батьків чи опікунів про затримання; в) перевірити документи; г) затримати і доправити у відділення поліції для встановлення особи чи за підозрою; д) відпустити через 3 години, якщо за тобою немає серйозної провини.

6. Кібербулінг – це: а) заволодіння чужим майном; б) сайти, що містять інформацію, яка є загрозою для здоров’я; в) агресивні дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити гідність людини з використанням інформаційно-комунікаційних засобів; г) дії зловмисників у мережі Інтернет, спрямовані на розбещення дітей і використання їх із сексуальною метою.

ІІІ рівень                   1 питання –  1, 5 б

1. Поясни правила поведінки у разі захоплення у заручники.

2. Склади правила безпеки при користуванні комп’ютером, Інтернетом.

ІV рівень                   1 питання – 1,5 б

1. Обґрунтуйте вплив інформаційної небезпеки на здоров’я.

2. Обґрунтуй дії, вчинені у межах допустимої самооборони. В яких ситуаціях це потрібно робити?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкова самостійна робота по темі

 «Безпека в побуті й навколишньому середовищі. » 8 клас

ІІ варіант

І-й рівень               1 питання –  0,5 б

1. Назвати основні групи факторів ризику, що викликають ДТП.

2. Головна дорога – це …

3. Група мотоциклістів повинна рухатися дорогою: а) один за одним; б) у два ряди.

4. Назви безпечні джерела питної води.

5. Гербіциди – це …

6. Закони – це …

ІІ рівень

1. Вибрати приклади зниження дії чинників ризику ДТП: а) навчання водіїв; б) регулювання придбання й експлуатації транспортних засобів; в) служби порятунку.

2. Розмісти у правильній послідовності стадії процесу очищення питної води: а) накопичення; б) механічне очищення; в)знезараження; г) хімічна обробка; д) фільтрування.

3. Вибери джерела і види забруднення ґрунтів : а) пестициди; б) транспорт; в) меліорація; г) аварії на АЕС; д) пожежі, спалювання сміття; е) населені пункти; є) промислові підприємства.

4. За скоєння особливо тяжкого злочину або в разі повторного скоєння злочину тебе можуть направити до школи соціальної реабілітації з а) 14 років; б) 11 років; в) 16 років; г) 18 років.

5. Співробітники поліції при затриманні неповнолітніх зобов’язані: а) провести обшук і зареєструвати затримання; б) повідомити батьків чи опікунів про затримання; в) перевірити документи; г) затримати і доправити у відділення поліції для встановлення особи чи за підозрою; д) відпустити через 3 години, якщо за тобою немає серйозної провини.

6. Кібер-шахрайство – це: а) заволодіння чужим майном; б) сайти, що містять інформацію, яка є загрозою для здоров’я; в) агресивні дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити гідність людини з використанням інформаційно-комунікаційних засобів; г) дії зловмисників у мережі Інтернет, спрямовані на розбещення дітей і використання їх із сексуальною метою.

ІІІ рівень                   1 питання –  1, 5 б

1. Поясни правила поведінки у разі загрози пограбування.

2. Як уникнути залучення до деструктивних сект.

ІV рівень                    1 питання – 1,5 б

1. Обґрунтуйте вплив соціальної небезпеки на здоров’я.

2.  Поясни як не стати жертвою торгівлі людьми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкова самостійна робота по темі

 «Безпека в побуті й навколишньому середовищі. » 8 клас

 

 

 

 

Відповіді

І варіант

І рівень

3 б

ІІ рівень

1. а, б, г

2. а, б, в

3. б, г, д, є

4. б, в

5. а, в, г

6. в

 

 

Відповіді

ІІ варіант

І рівень

3 а

 

ІІ рівень

1. а, б, в

2.  б, г, д, в, а

3. а, в, е

4. б

5.б, д

6. а

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. 123 Учительська
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Йосипенко жен
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
8146
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку