Календарно-тематичне планування укладено відповідно до програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату. Укладачі: Н. М. Лавріненко, Джантемірова І. Д. Київ-2014
Календарно-тематичне планування
з природознавства
(укладено відповідно до програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату. Укладачі: Н. М. Лавріненко, Джантемірова І. Д. Київ-2014
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
||
І семестр |
|||||
Вода |
|||||
1 |
Різноманітність природи. Пізнання природи людиною. |
|
|
||
2 |
Вода у природі. Світовий океан, його частини. Практична робота: Позначення на контурній карті частин Світового океану. |
|
|
||
3 |
Властивості води. Три стани води. Температура плавлення льоду та кипіння води. |
|
|
||
4 |
Вода — розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини. Практична робота: Дослідження розчинності речовин, що використовуються у побуті. |
|
|
||
5 |
Прісна і морська вода. Розподіл запасів прісної води на Землі. Використання прісної і морської води людиною. Дослідницький практикум: Як опріснити воду? |
|
|
||
6 |
Робота води у природі. Використання води людиною. Охорона води |
|
|
||
Повітря |
|||||
7 |
Повітря, його склад і властивості. Демонстрації розширення повітря при нагріванні; теплопровідності, пружності повітря. |
|
|
||
8 |
Нагрівання та охолодження повітря над сушею та водною поверхнею. |
|
|
||
9 |
Рух повітря. Дослідницький практикум. Як змусити вітер працювати? |
|
|
||
10 |
Охорона повітря від забруднення. Міні-проект. Виявлення пилу в повітрі та встановлення джерел його забруднення. |
|
|
||
Гірські породи. Ґрунти |
|||||
11 |
Поняття про гірські породи, їх різноманітність. |
|
|
||
12 |
Корисні копалини, способи їх видобування. Види корисних копалин. Практична робота. Ознайомлення з колекцією корисних копалин. |
|
|
||
13 |
Використання корисних копалин у господарській діяльності людини. Дослідницький практикум. Які корисні копалини є у моєму краї? |
|
|
||
14 |
Склад ґрунту. Родючість ґрунту - основна його властивість. Демонстраційний дослід. Виявлення складу ґрунту. |
|
|
||
15 |
Значення та охорона ґрунтів. Контрольна робота |
|
|
||