Календарно-тематичне планування уроків російської мови як мови національних меншин для 9 класу складено у відповідності до чинної навчальної програми: Російська мова (5-9 класи(початок вивчення з 5 класу),затвердженої наказом МОНУ від 07.07.2017 №804 за підручником Н.Ф.Баландіної«Русский язык 9(5)», Х.: «Ранок»,2017
9 клас (2 год. на тиждень)
№ п/п |
Тема уроку (назва розділу) |
Мовленнєві теми і ситуації |
Дата |
Примітки |
||
1. |
Лексикологія. Фразеологія. 5 год. Повторення вивченого матеріалу з розділу «Лексикологія» (синоніми, антоніми, запозичені слова). Омоніми. Поняття про міжмовні омоніми. |
Про школу і не тільки. |
|
|
||
2. |
Читання. Застосування техніки переглядового читання. Говоріння. Розпізнавання видів комічного; визначення ролі гумору в житті людини. Письмо. Формулювання значення омонімів як засобу створення комічного. |
Доля жарту – доля правди. |
|
|
||
3. |
Пароніми. |
Веселощі, організовані учителем… |
|
|
||
4. |
Читання гумористичного тексту з відмічанням помітних рис характеру героя. Говоріння. Обговорення ставлення автора до свого героя; вибірковий переказ тексту. Письмо. Складання гумористичного висловлювання за поданим початком. |
Веселощі, організовані учителем… |
|
|
||
5. |
Лексичні засоби офіційно- ділового стилю. |
|
|
|
||
6. |
Читання оповідання, слідуючи даній установці. Говоріння. Проведення паралелей між мовним явищем і описаною ситуацією. Письмо. Характеристика героя; визначення канцеляризмів. |
Знак оклику- коли ж він ставиться? |
|
|
||
7. |
Уживання фразеологізмів у мовленні. |
До заяви додаю. |
|
|
||
8. |
Читання тексту заяви, визначення її реквізитів. Говоріння. Визначення видів документів; пояснення правила складання заяви. Письмо. Заява. |
До заяви додаю. |
|
|
||
9. |
Контрольна робота №1 за темою «Лексикологія. Фразеологія». Тестування. |
|
|
|
||
10. |
Морфологія. Орфографія. 14 год. Повторення вивченого про числівник. Порядкові числівники. |
Мій світ. |
|
|
||
11. |
Аудіювання. Слухання тексту з відмічанням способів сприйняття дійсності. Говоріння. Доповнення тексту; розігрування діалогу, питаючи про час доби. Письмо. Складання тексту з використанням числівників. |
Котра година? |
|
|
||
12. |
Складені числівники. |
Життєпис. |
|
|
||
13. |
Читання літературної автобіографії, її риси. Говоріння. Обговорення визначних особливостей жанру. Письмо. Перебудова речень з художнього стилю в офіційно- діловий. |
Життєпис. |
|
|
||
14. |
Дієприкметник. Відмінювання дієприкметників. Правопис голосних у закінчення дієприкметників. |
З висоти прожитих років. |
|
|
||
15. |
Читання оповідання автобіографічного характеру. Говоріння. Обговорення рис автобіографізму у тексті. Письмо. Складання психологічного портрета. |
З висоти прожитих років. |
|
|
||
16. |
Повні і короткі дієприкметники. |
Записки особистого характеру. |
|
|
||
17. |
Читання літературного щоденника. Говоріння. Складання повідомлення про особу автора щоденника із застосуванням додаткових текстів та ілюстрацій. Письмо. Визначення ключових слів; складання щоденникового запису. |
Записки особистого характеру. |
|
|
18. |
Написання нн і н у дієприкметниках. |
Скільки людей, стільки і суджень. |
|
|
19. |
Читання літературного щоденника по черзі; визначення життєвої позиції автора. Говоріння. Обговорення лексики, використаної автором щоденника; порівняння життєвої позиції авторів різних щоденників. Письмо. Визначення ключових слів; коментування щоденникового запису. |
Скільки людей, стільки і суджень. |
|
|
20. |
Букви е, ё після ж, ш, щ у суфіксах дієприкметків. |
Записи у Мережі. |
|
|
21. |
Читання запису із блогу, його композиція. Говоріння. Обговорення правил спілкування у Мережі. Письмо. Тлумачення неологізмів; коментування запису із блогу. |
Записи у Мережі. |
|
|
22. |
Прислівник. Ступені порівняння прислівників. |
Людина: вчинки, відносини. |
|
|
23. |
Читання мовчки. Відмічання особливостей характеру героя. Говоріння. Обгрунтування висловленої думки з використанням некатегоричного твердження, сумніву, здогадки. Письмо. Висловлювання з аргументацією своєї думки, використовуючи стереотипні вислови. |
Учитель – гуманна і благородна професія. |
|
|
24-25. |
Написання прислівників разом, окремо, через дефіс. |
Не спіши судити інших. |
|
|
26. |
Читання тексту в особах за партитурою. Говоріння. Обговорення різних поглядів на проблему; порада. Письмо. Висловлювання порад, вибираючи позитивні і негативні риси характеру людини. |
Не спіши судити інших. |
|
|
27. |
Прийменник. Значення, уживання, правопис прийменників благодаря, исходя, в зависимости,вплоть до, в течение, в продолжение. |
Чого не бачать байдужі очі… |
|
|
28. |
Читання мовчки оповідання на моральну тему. Говоріння. Обговорення вчинків героїв оповідання; висловлення свого ставлення до прочитаного. Письмо. Написання враження про прочитане. |
Чого не бачать байдужі очі… |
|
|
29. |
Сполучник. Значення, уживання і правопис сполучників то есть(или), как то, именно, между тем как. |
Кому повім печаль мою?.. |
|
|
30. |
Читання з визначенням теми і мікротем тексту. Говоріння. Переказ тексте від імені головного героя за складеним планом. Письмо. Складання плану. |
Кому повім печаль мою?.. |
|
|
31. |
Значення, вживання, правопис часток, вигуків, утворених від іменників, і звуконаслідувальних слів. |
Велич внутрішньої краси. |
|
|
32. |
Контрольна робота №2 за темами «Морфологія. Орфографія».Тестування. |
|
|
|
33. |
Контрольний зорово- слуховий диктант. |
|
|
|
ІІ семестр
34. |
Читання нарису. Говоріння. Обговорення відгуку про прочитане. Письмо. Написання відгуку. |
Велич краси внутрішньої. |
|
|
|
Синтаксис і пунктуація 14 год. |
|
|
|
35. |
Повторення вивченого про речення ( просте, ускладнене, складне: складносурядне, складнопідрядне). |
Протистояння. |
|
|
36. |
Складнопідрядне речення з двома і більше частинами. |
Культура читання і «електронна культура». |
|
|
37. |
Читання діалогу в особах; визначення проблеми та її актуальності. Говоріння. Обговорення проблеми у формі дискусії. Письмо. Формулювання тези і доказів (коротко). |
Культура читання і «електронна культура». |
|
|
38. |
Розділові знаки в складносурядному речення з кількома частинами. |
Слухайте всі! |
|
|
39. |
Читання есе, визначення актуальності проблеми. Говоріння. Обговорення правил спілкування по мобільному телефону. Письмо. Коментарі; відповіді на запитання. |
Слухайте всі! |
|
|
40. |
Складнопідрядне речення з кількома підрядними. |
Масова та елітарна культура. |
|
|
41. |
Читання тексту про музику. Говоріння. Обговорення впливу музики на людину; розпізнавання видів культурного надбання. Письмо. Створення тематичної групи слів «Класична музика»; формулювання ідеї тексту. |
Справжнє мистецтво возвеличує. |
|
|
42. |
Розділові знаки в складнопідрядному реченні з кількома підрядними. |
Чи все так прекрасно? |
|
|
43. |
Читання із застосуванням техніки переглядового читання; визначення проблеми есе. Говоріння. Обговорення ролі слова у вираженні глибокого смислу есе. Письмо. Підбір синонімів і антонімів, складання з ними словосполучень. |
Чи все так прекрасно? |
|
|
44-45. |
Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між його частинами. Кома в безсполучниковому складному реченні. |
Життя в спорті і спорт у житті. |
|
|
46. |
Читання із застосуванням техніки критичного читання. Говоріння. Визначення ролі мовних одиниць у портретному описі. Письмо. Виписки із тексту; доповнення портретного опису інформацією, отриманою із інших джерел. |
Лобановський назавжди. |
|
|
47. |
Тире у безсполучниковому складному реченні. |
Безпомилковий кидок воротаря. |
|
|
48. |
Читання художнього тексту із знаходженням слів тематичної групи «Футбол». Говоріння. Визначення ролі лексичних засобів виразнос- ті у художньому тексті Письмо. Використання засобів виразності у власному висловлюванні на спортивну тему. |
Безпомилковий кидок воротаря. |
|
|
49. |
Двокрапка у безсполучниковому складному реченні. |
Спорт урокам назаваді? |
|
|
50. |
Аудіювання тексту з визначенням його теми ( широкої і вузької); прогнозування за заголовком змісту тексту. Говоріння. Переказ уривка з тексту. Письмо. Невелике повідомлення на вузьку тему. |
Спорт урокам назаваді ? |
|
|
51. |
Синонімія безсполучникових і сполучникових складних речень. |
Мова, що не потребує перекладу. |
|
|
52. |
Читання тексту мовчки. Говоріння. Обговорення вираження похвали, компліменту, лестощів. Письмо. Висловлювання , що містить оцінку, відповіді на позитивну оцінку. |
Прекрасно граєте! |
|
|
53. |
Контрольна робота №3 за темою «Складне речення».Тестування. |
|
|
|
54. |
Складне речення з різними видами зв’язку. |
Пробач, велика співачко… |
|
|
55. |
Читання тексту з відмічанням актуальності проблеми. Говоріння. Обговорення поганих вчинків і відповідальності за них. Письмо. Враження від прочитаного. |
Пробач, велика співачко… |
|
|
56. |
Розділові знаки в складних реченнях з різними видами зв’язку. |
|
|
|
57. |
Контрольне аудіювання . Говоріння. Обговорення впливу музики на людину; розігрування діалогу- відгуку. Письмо. Складання плану тексту; доповнення плану ключовими словами. |
Ніщо не нагадує так минулого, як музика… |
|
|
58-59. |
Контрольний переказ тексту. |
|
|
|
|
Текст. Стилістика. 4 год. |
|
|
|
60. |
Текст. Непрямо виражене спонукання. |
Природа і людина. |
|
|
61. |
Виразне читання вірша. Говоріння. Відмічання зв’язку ключових образів; обговорення картини, відповіді на питання. Письмо. Відгук про вірш. |
Я був знов в саду твоїм.. |
|
|
62. |
Основні засоби зв’язку речень у тексті. |
Краса природи врятує людину. |
|
|
63. |
Читання. Визначення його композиційної і смислової цілісності. Говоріння. Обговорення особливостей будови тексту; переказ тексту за попередньо складеним планом. Письмо. Складання плану тексту. |
Краса природи врятує людину. |
|
|
64-65. |
Особливості текстів офіційно-ділового стилю. |
|
|
|
66. |
Читання в групах нарису за вказаним алгоритмом. Говоріння. Розігрування діалогу за поданими питаннями і допоміжним матеріалом. Письмо. Міркування на подану тему. |
У природи ми в гостях. |
|
|
67. |
Контрольний диктант. |
|
|
|
|
Контрольна робота №4 за темами «Складне речення з різними видами зв’язку», «Текст. Стилістика». Тестування. |
|
|
|
68. |
Контрольне читання мовчки. |
|
|
|
69-70. |
Повторення і узагальнення вивченого за рік. |
|
|
|