Календарне планування уроків розвитку мовлення для учня 6 - А класу,
складене відповідно до навчальної програми
З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ «РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ»
ДЛЯ УЧНІВ 5-10 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
З ПОМІРНИМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ, Київ, 2016 рік (mon.gov.ua)
Календарне планування уроків розвитку мовлення для учня 6 - А класу,
складене відповідно до навчальної програми
З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ «РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ»
ДЛЯ УЧНІВ 5-10 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
З ПОМІРНИМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ, Київ, 2016 рік (mon.gov.ua)
35 год. 1 год./ тиждень
№ з/п |
Дата |
Примітки |
Тема уроку |
К-сть годин |
Тема. Повторення вивченого матеріалу |
||||
1 |
|
|
Розрізнення приголосних звуків (глухі та дзвінкі, тверді та м’які). Пом’якшення приголосних перед я, ю, є, ї та знаком м’якшення. Поділ слів на склади. |
|
2 |
|
|
Вживання апострофа після б, п, в, м, ф перед я, ю, є, ї. Вживання великої букви у словах.
|
|
Тема. Мовленнєвий розвиток. Слухання-розуміння усного мовлення. |
||||
3 |
|
|
Слухання-розуміння усного зв’язного мовлення, розуміння його фактичного змісту. Відповіді на запитання за змістом прослуханого тексту. |
|
4 |
|
|
Добір ілюстрацій до мовленнєвого матеріалу. Інсценування за змістом сприйнятого. Замальовки за змістом сприйнятого мовленнєвого матеріалу. |
|
Тема. Говоріння. |
||||
5 |
|
|
Правильна вимова та наголошування слів під час говоріння. Побудова відповідей на запитання співрозмовника (у вигляді словосполучень, речень). Участь у бесіді. Застосування засвоєних слів у власному мовленні. Самостійне висловлювання. |
|
6 |
|
|
Складання, розігрування діалогів за темами, близькими до життєвого досвіду учнів, після попередньої підготовки (обговорення змісту, робота зі словом та словосполученням, етикетними мовленнєвими формулами). |
|
7 |
|
|
Переказування невеликого прослуханого тексту з опорою на подані словосполучення, запитання, малюнки). Розповідь про події власного життя за визначеною послідовністю. Заміна імен на займенники (без визначення термінології).
|
|
Тема. Читання. |
||||
8 |
|
|
Читання по складах і цілими словами речень, коротких текстів. Розпізнавання слова в реченні та речення в тексті за певними візуальними характеристиками. Інтонування речень під час їх читання. |
|
9. |
|
|
Узагальнення матеріалу з вивчених тем. |
|
Тема. Писемне мовлення. |
||||
10 |
|
|
Уявлення про важливість письма, яке дає змогу передавати інформацію на відстані, зберігати її тривалий час. |
|
11 |
|
|
Позначення звуків буквами. Голосні та приголосні, їх розрізнення на слух та на письмі. Списування мовленнєвого матеріалу. |
|
12 |
|
|
Слово. Перенос слів із рядка в рядок. Підписи під малюнками. |
|
13 |
|
|
Крапка в кінці речення та велика буква на початку речення. Списування рукописного і друкованого тексту після попереднього аналізу. |
|
14 |
|
|
Упорядкування деформованих речень (слова подаються у правильній граматичній формі). |
|
15 |
|
|
Узагальнення матеріалу з теми: «Писемне мовлення» |
|
Тема. Знання про мову. Мовні вміння. Мова і мовлення. |
||||
16 |
|
|
Мова як засіб спілкування між людьми. Поняття про українську мову. Слово як основна одиниця мови. Усне й писемне мовлення. |
|
17 |
|
|
Речення як основна одиниця мовлення. Практичне спостереження над засобами відмежування речень в усному (пауза) й писемному (велика буква на початку речення, крапка в кінці) мовленні. |
|
18 |
|
|
Практичне засвоєння різних форм звертання до співрозмовника. Ознайомлення із словами ввічливості (уміння привітатися, запитати, відповісти, попросити, подякувати, вибачитись, попрощатися). |
|
Тема. Звуки і букви. Алфавіт. |
||||
19 |
|
|
Вимова звуків.Позначення звуків на письмі. Читання букв. Голосні та приголосні звуки і букви, їх розрізнення. Поняття про склад. |
|
20 |
|
|
Поділ слів на склади. Перенос слів із рядка в рядок. Наголос. Поняття про наголошені та ненаголошені склади. Вживання букв я, ю, є, ї. |
|
21 |
|
|
Пом’якшення звуків у словах перед і, я, ю, є, ь. Тверді та м’які приголосні. Розрізнення голосних: и-і, і-ї, а-я, у-ю, е-є. Розрізнення подібних приголосних звуків і букв: з-с, б-п, в-ф, ж-ш , сполучень дз-дж |
|
22 |
|
|
Узагальнення матеріалу з вивчених тем. |
|
Тема. Слово |
||||
23 |
|
|
Поняття про слово. Значення слова (означає назви предмета, дії, ознаки тощо). Будова слова. Корінь слова, закінчення (практично). |
|
24 |
|
|
Ознайомлення зі словами, що означають назви предметів: розпізнавання слів за питаннями хто? що? Ознайомлення зі словами, що означають ознаки предметів: розпізнавання слів за питаннями який? яка? яке? Розпізнавання слів, що означають один і кілька однакових предметів. |
|
25 |
|
|
Слова, близькі та протилежні за значенням. Розрізнення слів за приналежністю до певної групи (навчальне приладдя, меблі, посуд, овочі, фрукти, одяг тощо); групування слів за приналежністю до певної групи; Велика буква в іменах, по батькові, прізвищах людей і кличках тварин. |
|
26 |
|
|
Ознайомлення зі словами, що означають дію. Називання дій за питаннями: що робить? що роблять? Групування дій за ознакою їх однорідності (хто як голос подає? хто як пересувається? та ін.). Розрізнення предметів за їх діями (бігає, гавкає ...(хто?); пташка летить, а риба – ...). Узгодження слів, що означають назви дій, зі словами, що означають назви предметів. |
|
27 |
|
|
Спільнокореневі слова. Ненаголошені голосні в корені слова. |
|
Тема. Речення, словосполучення. |
||||
28 |
|
|
Практичне розрізнення групи окремих слів і речення. Поняття про речення: складається зі слів, виражає завершену думку; перше слово пишеться з великої букви; в усному мовленні між реченнями робляться зупинки (паузи); на письмі речення відокремлюються одне від одного крапкою, знаком питання та знаком оклику. |
|
29 |
|
|
Речення розповідні, питальні. Розділові знаки в кінці цих речень. Речення з однорідними членами. Побудова розповідних і питальних речень за зразком, схемою, з опорою на малюнок, поданий початок тощо. Питання до слів у реченнях. |
|
30 |
|
|
Визначення в реченні кількості слів, їх послідовності. Графічна модель речення. Складання речень за графічними моделями. Встановлення зв’язку слів у реченні за запитаннями. Поширення речень за питаннями. |
|
31 |
|
|
Слова в, у, до, з, за, на, під, над, по, від. Частка не. Роздільне написання їх з іншими словами. |
|
32 |
|
|
Узагальнення матеріалу з вивчених тем. |
|
Тема. Текст |
||||
33 |
|
|
Поняття про текст. Практичне розрізнення групи окремих речень і тексту. Визначення теми висловлювання (про що йдеться в тексті). Заголовок, його відповідність змістові тексту. |
|
34 |
|
|
Відтворення змісту тексту. Переказ прослуханого або прочи-таного тексту (з трьох-чотирьох речень) за поданим планом у вигляді такої самої кількості запитань, скільки речень у тексті (після усного опрацювання під керівництвом учителя). |
|
35 |
|
|
Повторення та закріплення вивченого матеріалу за рік. |
|