Календарно-тематичне планування уроків української літератури для 5 класу за навчальною програмою для розумово відсталих дітей.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків української літератури для 5 класу за навчальною програмою для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне

Українська літерура

5 клас

(70 год -  2 год на тиждень)

 

ЗА НАВЧАЛЬНОЮ ПРОГРАМОЮ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ

 

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки

Тема: Коло читання

1

 

Усна народна творчість. Малі фольклорні форми: загадки, прислів’я, приказки; народні усмішки, чарівні казки, легенди, народні пісні.

 

2

 

Усна народна творчість. Малі фольклорні форми: загадки, прислів’я, приказки; народні усмішки, чарівні казки, легенди, народні пісні.

 

3

 

Поезія (вірші сюжетні, пейзажні, гумористичні, фантастичні). вірші

 

4

 

Поезія (вірші сюжетні, пейзажні, гумористичні, фантастичні). вірші

 

5

 

Літературні казки.

 

6

 

Байки.

 

7

 

Жартівливі оповідання, казки, гуморески, швидкомовки, загадки, різні цікаві пригоди.

 

8

 

Адаптовані тексти прозових творів (оповідання, уривки з повістей, п’єси) класиків української літератури, сучасної української та зарубіжної літератури, дитяча періодика, нау

 

9

 

Адаптовані тексти прозових творів (оповідання, уривки з повістей, п’єси) класиків української літератури, сучасної української та зарубіжної літератури, дитяча періодика, нау

 

10

 

Адаптовані тексти прозових творів (оповідання, уривки з повістей, п’єси) класиків української літератури, сучасної української та зарубіжної літератури, дитяча періодика, нау

 

11

 

Адаптовані тексти прозових творів (оповідання, уривки з повістей, п’єси) класиків української літератури, сучасної української та зарубіжної літератури, дитяча періодика, нау

 

Тема: Формування та розвиток навички читання

12

 

Спосіб читання. Свідоме читання вголос цілими словами з переходом до фразового читання (залежно від мовленнєвих можливостей учня).

 

13

 

Спосіб читання. Свідоме читання вголос цілими словами з переходом до фразового читання (залежно від мовленнєвих можливостей учня).

 

14

 

Читання тихо та мовчки доступних за змістом текстів.

 

15

 

Темп (швидкість) читання. Дотримання необхідного темпу читання вголос (нормально, повільно).

 

16

 

Правильність читання. Звукова культура мовлення: звуковимова, дикція, плавне дихання, гучність голосу, наголошування слів. Дотримання словесного наголосу.

 

17

 

Правильність читання. Звукова культура мовлення: звуковимова, дикція, плавне дихання, гучність голосу, наголошування слів. Дотримання словесного наголосу.

 

18

 

Усвідомленість читання.  Пряме і переносне значення слів.

 

19

 

Усвідомлення смислових зв’язків між словами в реченні, між реченнями, частинами тексту, окремими епізодами, висловами та ілюстраціями, послідовності розгортання подій у творі.

 

20

 

Дійові особи твору, їхні вчинки.

 

21

 

Виразність читання.  Дотримання розділових знаків, логічних пауз і наголосів, потрібної інтонації під час читання (початок і кінець речення, паузи між реченнями та в середині речення, обумовлені розділовими знаками).

 

22

 

Виразність читання.  Дотримання розділових знаків, логічних пауз і наголосів, потрібної інтонації під час читання (початок і кінець речення, паузи між реченнями та в середині речення, обумовлені розділовими знаками).

 

Тема: Літературознавча пропедевтика

23

 

Тема та основна думка твору.

 

24

 

Сюжет і композиція (без уживання термінів, практично, під час відповідей на запитання, на матеріалі невеликих за обсягом і нескладних за будовою художніх творів розповідного стилю).

 

25

 

Факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому творі, їх взаємозв’язки.

 

26

 

Факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому творі, їх взаємозв’язки.

 

27

 

Герой (персонаж) твору. Головний і другорядний персонажі у творі, позитивний та негативний герої твору.

 

28

 

Герой (персонаж) твору. Головний і другорядний персонажі у творі, позитивний та негативний герої твору.

 

29

 

Власне ставлення до героїв твору.

 

30

 

Автор твору та його назва.

Відповідність назви твору змісту.

 

31

 

Мова твору. Яскраві, точні, образні вислови для характеристики персонажів, опису природи.

 

32

 

Мова твору. Яскраві, точні, образні вислови для характеристики персонажів, опису природи.

 

33

 

Жанр твору (практично):  вірш, загадка, швидкомовка, казка, оповідання.

 

Тема: Досвід читацької діяльності

34

 

Особливості опрацювання художнього твору.

Жанрова специфіка творів.

 

35

 

Народні казки (про тварин, чарівні, соціально-побутові).

 

36

 

Особливий характер вимислу та фантазії чарівних казок (таємничі, зачаровані, незвичайні місця, предмети, істоти; надзвичайна сила, дивовижні перетворення та ін.)

 

37

 

Відображення народного побуту, місце події у казці, особливості мови соціально-побутових казок.

 

38

 

Герої (персонажі) їхні характери, вчинки, мотиви поведінки. Добро і зло в казці.

 

39

 

Прислів’я і приказки як короткі, влучні, образні вислови повчального змісту. Тематика прислів’їв.

 

40

 

Вірші. Розширення і поглиблення знань та умінь учнів про жанрові особливості віршів (рима, ритм, настрій, мелодика). Тематика дитячих віршів. Спостереження за мовою віршів

 

41

 

Оповідання. Персонажі, тематика дитячих оповідань

 

42

 

Байка як невеликий за обсягом, здебільшого віршований твір, у якому в гумористичній, алегоричній формі зображуються людські вчинки, характери, недоліки. Герої (персонажі) байок.

 

43

 

Гумористичні твори для дітей. Гумор як добродушний необразливий сміх, його виховний вплив на людину. Спостереження за авторським вибором слова для характеристики героя, створення комічних ситуацій та ін

 

44

 

Смисловий і структурний

 аналіз тексту.

З’ясування значення слів і висловів тексту, знаходження у тексті пояснення ознак певних подій, явищ, персонажів із метою їх характеристики.

 

45

 

Поділ тексту на частини і колективне складання заголовків до них.

 

46

 

Колективне складання плану прочитаного твору. Використання плану для самостійного переказу.

 

47

 

Постановка запитань за змістом прочитаного.

 

48

 

З’ясування зв’язків між реченнями, абзацами і частинами тексту.

 

49

 

Спостереження за будовою тексту, виділення у творах різних жанрів їх структурних елементів: зачин (початок), основна частина, кінцівка;

Встановлення причинно-наслідкових зв’язків між подіями та вчинками дійових осіб.

 

50

 

Засоби художньої виразності; емоційно-оцінне ставлення до змісту твору.

Практичне ознайомлення із засобами художньої виразності в тексті твору (без уживання терміна): епітет, метафора, порівняння, гіпербола. Їх роль у тексті.

 

51

 

Відшукування у тексті образних слів і висловів, які характеризують дійових осіб, події, картини природи.

 

Тема: Робота з дитячою книжкою; робота з інформацією

52

 

Самостійне ознайомлення з новою книжкою, визначення її орієнтовного змісту з опорою на всі складники позатекстової інформації.

 

53

 

Самостійне ознайомлення з новою книжкою, визначення її орієнтовного змісту з опорою на всі складники позатекстової інформації.

 

54

 

Читання й усвідомлення фактичного змісту творів різних жанрів. Визначення теми твору.

 

55

 

Орієнтування у світі дитячих книжок. Пошук потрібної книжки у шкільній бібліотеці.

 

56

 

Колективне обговорення прочитаних творів (уміння слухати думки, міркування однолітків, із повагою ставитись до міркувань, суджень, які не збігаються із власними

 

57

 

Колективне обговорення прочитаних творів (уміння слухати думки, міркування однолітків, із повагою ставитись до міркувань, суджень, які не збігаються із власними

 

Тема: Розвиток творчої діяльності учнів

на основі прочитаного

58

 

Словесне малювання, ілюстрування прочитаного, творчий переказ, читання за ролями, інсценізація, доповнення прозових творів, складання з допомогою вчителя казок, небилиць (з використанням комплексного впливу мистецтв різних видів: художнє слово, живопис, музика).

 

59

 

Словесне малювання, ілюстрування прочитаного, творчий переказ, читання за ролями, інсценізація, доповнення прозових творів, складання з допомогою вчителя казок, небилиць (з використанням комплексного впливу мистецтв різних видів: художнє слово, живопис, музика).

 

60

 

Словесне малювання, ілюстрування прочитаного, творчий переказ, читання за ролями, інсценізація, доповнення прозових творів, складання з допомогою вчителя казок, небилиць (з використанням комплексного впливу мистецтв різних видів: художнє слово, живопис, музика).

 

61

 

Читання діалогів за особами, ролями.

 

62

 

Читання діалогів за особами, ролями.

 

63

 

Інсценізація найпростіших епізодів із прочитаних художніх творів (оповідань, казок)

 

64

 

Інсценізація найпростіших епізодів із прочитаних художніх творів (оповідань, казок)

 

65

 

Інсценізація найпростіших епізодів із прочитаних художніх творів (оповідань, казок)

 

Тема: Загальнонавчальні уміння

66

 

Формулювання запитань до текстів, побудова діалогів, визначення головної думки, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, узагальнення тощо.

 

67

 

Формулювання запитань до текстів, побудова діалогів, визначення головної думки, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, узагальнення тощо.

 

68

 

Формулювання запитань до текстів, побудова діалогів, визначення головної думки, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, узагальнення тощо.

 

69

 

Узагальнюючий урок.

 

70

 

Узагальнюючий урок.

 

 

Орієнтовний перелік творів для вивчення:

 

Український дитячий фольклор:

  • колискові;
  • календарна поезія;
  • лічилки, пісні-ігри, ігри;
  • казки.

 

Зародження і формування української дитячої літератури ХІХVІІІ століття:

 

  • Повість минулих літ;
  • Похвала книгам;
  • Повчання Володимира Мономаха дітях;
  • Григорій Сковорода.

 

Нова українська дитяча література ХІХ – початок ХХ століття :

 

  • Т. Шевченко;
  • Л.Українка;
  • Л.Глібов;
  • С.Руданський;
  • Ю.Федькович;
  • І.Франко;
  • П.Грабовський;
  • Б.Грінченко;
  • О.Пчілка;
  • О.Олесь.

 

Література для дітей 1917 – 1945 років:

 

  • П.Тичина;
  • М.Рильський;
  • М.Йогансен;
  • Н.Забіла;
  • П.Панч;
  • М.Трублаїні;
  • В.Бичко.

 

Література для дітей 1945 – 1990 років:

 

  • П.Воронько;
  • Ю.Збанацький;
  • Д.Білоус;
  • В.Симоненко;
  • В.Сухомлинський;
  • А.Костецький;
  • В.Лучук.

 

Новітня українська література для дітей:

 

  • Г.Чубач;
  • Л.костенко;
  • М.Підгірянка;
  • О.Лупій;
  • І.Малкович;
  • Д.Павличко.

 

Зарубіжна дитяча література:

 

  • Р.Кіплінг;
  • Е.Сетон-Томпсон
  • Д.Родарі;
  • С.Маршак;
  • Г.Х.Андерсен;
  • Ш.Перро;
  • Міфи стародавньої Греції.

 

Українське народознавство:

 

  • Є.Шморгун;
  • Г.Дацюк;
  • Г.Бондаренко;
  • Й.Струцюк;
  • В.Скуратівський;
  • Л.Орел;
  • Л.Глібов.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Біловол Ірина
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додав(-ла)
ПІКАЛОВА ВІТА
Додано
27 вересня 2020
Переглядів
3492
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку