Календарно-тематичне
Українська літерура
5 клас
(70 год - 2 год на тиждень)
ЗА НАВЧАЛЬНОЮ ПРОГРАМОЮ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ
№ |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
Тема: Коло читання |
|||
1 |
|
Усна народна творчість. Малі фольклорні форми: загадки, прислів’я, приказки; народні усмішки, чарівні казки, легенди, народні пісні. |
|
2 |
|
Усна народна творчість. Малі фольклорні форми: загадки, прислів’я, приказки; народні усмішки, чарівні казки, легенди, народні пісні. |
|
3 |
|
Поезія (вірші сюжетні, пейзажні, гумористичні, фантастичні). вірші |
|
4 |
|
Поезія (вірші сюжетні, пейзажні, гумористичні, фантастичні). вірші |
|
5 |
|
Літературні казки. |
|
6 |
|
Байки. |
|
7 |
|
Жартівливі оповідання, казки, гуморески, швидкомовки, загадки, різні цікаві пригоди. |
|
8 |
|
Адаптовані тексти прозових творів (оповідання, уривки з повістей, п’єси) класиків української літератури, сучасної української та зарубіжної літератури, дитяча періодика, нау |
|
9 |
|
Адаптовані тексти прозових творів (оповідання, уривки з повістей, п’єси) класиків української літератури, сучасної української та зарубіжної літератури, дитяча періодика, нау |
|
10 |
|
Адаптовані тексти прозових творів (оповідання, уривки з повістей, п’єси) класиків української літератури, сучасної української та зарубіжної літератури, дитяча періодика, нау |
|
11 |
|
Адаптовані тексти прозових творів (оповідання, уривки з повістей, п’єси) класиків української літератури, сучасної української та зарубіжної літератури, дитяча періодика, нау |
|
Тема: Формування та розвиток навички читання |
|||
12 |
|
Спосіб читання. Свідоме читання вголос цілими словами з переходом до фразового читання (залежно від мовленнєвих можливостей учня). |
|
13 |
|
Спосіб читання. Свідоме читання вголос цілими словами з переходом до фразового читання (залежно від мовленнєвих можливостей учня). |
|
14 |
|
Читання тихо та мовчки доступних за змістом текстів. |
|
15 |
|
Темп (швидкість) читання. Дотримання необхідного темпу читання вголос (нормально, повільно). |
|
16 |
|
Правильність читання. Звукова культура мовлення: звуковимова, дикція, плавне дихання, гучність голосу, наголошування слів. Дотримання словесного наголосу. |
|
17 |
|
Правильність читання. Звукова культура мовлення: звуковимова, дикція, плавне дихання, гучність голосу, наголошування слів. Дотримання словесного наголосу. |
|
18 |
|
Усвідомленість читання. Пряме і переносне значення слів. |
|
19 |
|
Усвідомлення смислових зв’язків між словами в реченні, між реченнями, частинами тексту, окремими епізодами, висловами та ілюстраціями, послідовності розгортання подій у творі. |
|
20 |
|
Дійові особи твору, їхні вчинки. |
|
21 |
|
Виразність читання. Дотримання розділових знаків, логічних пауз і наголосів, потрібної інтонації під час читання (початок і кінець речення, паузи між реченнями та в середині речення, обумовлені розділовими знаками). |
|
22 |
|
Виразність читання. Дотримання розділових знаків, логічних пауз і наголосів, потрібної інтонації під час читання (початок і кінець речення, паузи між реченнями та в середині речення, обумовлені розділовими знаками). |
|
Тема: Літературознавча пропедевтика |
|||
23 |
|
Тема та основна думка твору. |
|
24 |
|
Сюжет і композиція (без уживання термінів, практично, під час відповідей на запитання, на матеріалі невеликих за обсягом і нескладних за будовою художніх творів розповідного стилю). |
|
25 |
|
Факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому творі, їх взаємозв’язки. |
|
26 |
|
Факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому творі, їх взаємозв’язки. |
|
27 |
|
Герой (персонаж) твору. Головний і другорядний персонажі у творі, позитивний та негативний герої твору. |
|
28 |
|
Герой (персонаж) твору. Головний і другорядний персонажі у творі, позитивний та негативний герої твору. |
|
29 |
|
Власне ставлення до героїв твору. |
|
30 |
|
Автор твору та його назва. Відповідність назви твору змісту. |
|
31 |
|
Мова твору. Яскраві, точні, образні вислови для характеристики персонажів, опису природи. |
|
32 |
|
Мова твору. Яскраві, точні, образні вислови для характеристики персонажів, опису природи. |
|
33 |
|
Жанр твору (практично): вірш, загадка, швидкомовка, казка, оповідання. |
|
Тема: Досвід читацької діяльності |
|||
34 |
|
Особливості опрацювання художнього твору. Жанрова специфіка творів. |
|
35 |
|
Народні казки (про тварин, чарівні, соціально-побутові). |
|
36 |
|
Особливий характер вимислу та фантазії чарівних казок (таємничі, зачаровані, незвичайні місця, предмети, істоти; надзвичайна сила, дивовижні перетворення та ін.) |
|
37 |
|
Відображення народного побуту, місце події у казці, особливості мови соціально-побутових казок. |
|
38 |
|
Герої (персонажі) їхні характери, вчинки, мотиви поведінки. Добро і зло в казці. |
|
39 |
|
Прислів’я і приказки як короткі, влучні, образні вислови повчального змісту. Тематика прислів’їв. |
|
40 |
|
Вірші. Розширення і поглиблення знань та умінь учнів про жанрові особливості віршів (рима, ритм, настрій, мелодика). Тематика дитячих віршів. Спостереження за мовою віршів |
|
41 |
|
Оповідання. Персонажі, тематика дитячих оповідань |
|
42 |
|
Байка як невеликий за обсягом, здебільшого віршований твір, у якому в гумористичній, алегоричній формі зображуються людські вчинки, характери, недоліки. Герої (персонажі) байок. |
|
43 |
|
Гумористичні твори для дітей. Гумор як добродушний необразливий сміх, його виховний вплив на людину. Спостереження за авторським вибором слова для характеристики героя, створення комічних ситуацій та ін |
|
44 |
|
Смисловий і структурний аналіз тексту. З’ясування значення слів і висловів тексту, знаходження у тексті пояснення ознак певних подій, явищ, персонажів із метою їх характеристики. |
|
45 |
|
Поділ тексту на частини і колективне складання заголовків до них. |
|
46 |
|
Колективне складання плану прочитаного твору. Використання плану для самостійного переказу. |
|
47 |
|
Постановка запитань за змістом прочитаного. |
|
48 |
|
З’ясування зв’язків між реченнями, абзацами і частинами тексту. |
|
49 |
|
Спостереження за будовою тексту, виділення у творах різних жанрів їх структурних елементів: зачин (початок), основна частина, кінцівка; Встановлення причинно-наслідкових зв’язків між подіями та вчинками дійових осіб. |
|
50 |
|
Засоби художньої виразності; емоційно-оцінне ставлення до змісту твору. Практичне ознайомлення із засобами художньої виразності в тексті твору (без уживання терміна): епітет, метафора, порівняння, гіпербола. Їх роль у тексті. |
|
51 |
|
Відшукування у тексті образних слів і висловів, які характеризують дійових осіб, події, картини природи. |
|
Тема: Робота з дитячою книжкою; робота з інформацією |
|||
52 |
|
Самостійне ознайомлення з новою книжкою, визначення її орієнтовного змісту з опорою на всі складники позатекстової інформації. |
|
53 |
|
Самостійне ознайомлення з новою книжкою, визначення її орієнтовного змісту з опорою на всі складники позатекстової інформації. |
|
54 |
|
Читання й усвідомлення фактичного змісту творів різних жанрів. Визначення теми твору. |
|
55 |
|
Орієнтування у світі дитячих книжок. Пошук потрібної книжки у шкільній бібліотеці. |
|
56 |
|
Колективне обговорення прочитаних творів (уміння слухати думки, міркування однолітків, із повагою ставитись до міркувань, суджень, які не збігаються із власними |
|
57 |
|
Колективне обговорення прочитаних творів (уміння слухати думки, міркування однолітків, із повагою ставитись до міркувань, суджень, які не збігаються із власними |
|
Тема: Розвиток творчої діяльності учнів на основі прочитаного |
|||
58 |
|
Словесне малювання, ілюстрування прочитаного, творчий переказ, читання за ролями, інсценізація, доповнення прозових творів, складання з допомогою вчителя казок, небилиць (з використанням комплексного впливу мистецтв різних видів: художнє слово, живопис, музика). |
|
59 |
|
Словесне малювання, ілюстрування прочитаного, творчий переказ, читання за ролями, інсценізація, доповнення прозових творів, складання з допомогою вчителя казок, небилиць (з використанням комплексного впливу мистецтв різних видів: художнє слово, живопис, музика). |
|
60 |
|
Словесне малювання, ілюстрування прочитаного, творчий переказ, читання за ролями, інсценізація, доповнення прозових творів, складання з допомогою вчителя казок, небилиць (з використанням комплексного впливу мистецтв різних видів: художнє слово, живопис, музика). |
|
61 |
|
Читання діалогів за особами, ролями. |
|
62 |
|
Читання діалогів за особами, ролями. |
|
63 |
|
Інсценізація найпростіших епізодів із прочитаних художніх творів (оповідань, казок) |
|
64 |
|
Інсценізація найпростіших епізодів із прочитаних художніх творів (оповідань, казок) |
|
65 |
|
Інсценізація найпростіших епізодів із прочитаних художніх творів (оповідань, казок) |
|
Тема: Загальнонавчальні уміння |
|||
66 |
|
Формулювання запитань до текстів, побудова діалогів, визначення головної думки, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, узагальнення тощо. |
|
67 |
|
Формулювання запитань до текстів, побудова діалогів, визначення головної думки, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, узагальнення тощо. |
|
68 |
|
Формулювання запитань до текстів, побудова діалогів, визначення головної думки, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, узагальнення тощо. |
|
69 |
|
Узагальнюючий урок. |
|
70 |
|
Узагальнюючий урок. |
|
Орієнтовний перелік творів для вивчення:
Український дитячий фольклор:
Зародження і формування української дитячої літератури ХІ – ХVІІІ століття:
Нова українська дитяча література ХІХ – початок ХХ століття :
Література для дітей 1917 – 1945 років:
Література для дітей 1945 – 1990 років:
Новітня українська література для дітей:
Зарубіжна дитяча література:
Українське народознавство: