2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

ПЧ. Народні перекази «Звідки пішло прізвище Богдана Хмельницького», «Як Сірко переміг татар», «Олекса Довбуш»

Про матеріал
Конспект уроку з позакласного читання у 5 класі на тему "Народні перекази «Звідки пішло прізвище Богдана Хмельницького», «Як Сірко переміг татар», «Олекса Довбуш»"
Перегляд файлу

Клас: 5                                                                                                                                                     Предмет: українська література

 

План уроку

 

Тема: ПЧ. Народні перекази: «Звідки пішло прізвище Богдана Хмельницького», «Як Сірко переміг татар», «Олекса Довбуш»

Мета: ознайомити учнів із українськими народними переказами; викликати інтерес до їх самостійного читання, почуття захоплення ними, гордості; розвивати навички самостійного, вдумливого читання та коментування прочитаного; виховувати почуття патріотизму, відповідальності за доручену справу

 

Обладнання: збірка народних переказів

 

Тип уроку: позакласне читання

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів

Слово вчителя.

   Козаки – надзвичайно відважні воїни. І щоб керувати ними, щоб вони прислухались, необхідно було мати дуже великий розум, кмітливість, витримку, ну і , безперечно, повагу самих козаків.

    А слава про них була така, що козаки вважалися чи не найсміливішими і наймужнішими в світі. І щоб стати справжнім козаком, необхідно було пройти випробування.

Сьогодні ми ознайомимося, мабуть, із найвеличнішими ватажками нашого козацтва.

 

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

 

ІV.Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка д/з.

  • Чим переказ «Прийом у запорожці» мене найбільше зацікавив?

 

V. Основний зміст роботи

1.Виразне читання найулюбленіших епізодів переказів.

2.Презентація переказу, що найбільше вразив.

3. «Ти – мені, я – тобі».

   Учні по черзі ставляють один одному запитання, що стосуються переказів, прочитаних самостійно.

4.Визначення найкращого знавця переказів.

 

VІ. Підсумок уроку

 

1.Розв’язування тестових завдань.

«Звідки пішло прізвище Богдана Хмельницького»

1. Чому журилися дід та баба?

а) бо не встигли пообідати;

б) бо не мали дітей;

в) бо не встигли до дощу накосити трави;

г) бо все заросло хмелем.

2. Де дід знайшов дитину?

а) у траві;

б) у хмелі;

в) у сінях;

г) у капусті.

3. «Ріс Богдан не по днях, а по …»

а) секундах;

б) хвилинах;

в) вечорах;

г) часах.

«Як Сірко переміг татар»

4. Хто правив на Україні, коли Іван Сірко був кошовим на Січі?

а) П.Дорошенко;

б) Б.Хмельницький;

в) І.Сагайдачний;

г) Ю.Довгорук.

5. « ― Ну, каже, ― попробуємо, хто кому … увірве, ― і давай колошматить…»

а) хвоста;

б) волосся;

в) бороду;

г) шаблі.

6. Де поділася срібна чарка Сірка після його смерті?

а) закопали разом із ним;

б) віддали гетьманові;

в) віддали козацтву на зберігання;

г) віддали церкві.

«Олекса Довбуш»

7. Чим займався Олекса Довбуш в дитячі роки?

а) пас вівці;

б) пас телят;

в) ходив наймитував;

г) чумакував.

8. Кого вбив Довбуш і за це повинен був отримати нагороду?

а) змія;

б) різну нечисть;

в) бабу Ягу;

г) чорта.

9. «Коли вже так, ― каже Довбуш, ― то прошу дати мені таку силу, щоб ніхто наді мною …»

а) не насміхався;

б) не був сильніший;

в) не був кмітливіший;

г) не був багатший.

10. Яка головна думка об’єднує всі ці твори?

11. Хто із героїв вас найбільше вразив? Чим саме?

12. Чому вас вчать ці твори?

Примітка: кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

2.Оцінювання учнів.

 

3.Інтерактивна вправа «Мікрофон».

«Уроки з позакласного читання необхідні …»

 

VІІ. Домашнє завдання

Повторити вивчені перекази та все, що відомо про казку; намалювати малюнок з улюбленим героя української народної казки.

 

docx
Додано
30 вересня 2020
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку