Українська література
6 клас
(70 год., 2 год. на тиждень)
Розроблено за Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання: Українська література: 5-9 класи / Р.В. Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України
від 07.06.2017 №804
На основі підручником:/ Українська література/ для учнів 6 класу загальноосвітніх закладів, Київ, видавничий дім «Освіта» 2014 рік
Обов’язкова кількість видів контролю
Семестри |
І |
Дата |
ІІ |
Дата |
Контрольні роботи у формі: - контрольного класноготвору;
- виконання іншихзавдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
|
|
|
|
Уроки розвитку мовлення*(РМ) |
2 (у+п) |
1.__________ 2.__________ |
2 (у+п) |
1.__________2.__________
|
Уроки позакласного читання(ПЧ) |
2 |
1.__________ 2.__________
|
2 |
1.__________2.__________ |
Перевірка зошитів |
4 |
1.__________ 2.__________ 3.__________ 4.__________ |
5 |
1.__________2.__________3.__________4.__________5.__________ |
№ з/п |
|
Тема уроку |
Примітки |
1 |
|
Вступ. Книжка в житті людини. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору. |
|
Загадково прекрасна і славна давнина України |
|||
2 |
|
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. ТЛ: народна пісня |
Напам’ять 2 пісні на вибір |
3 |
|
Пісні весняного циклу. Веснянки. ТЛ: повтори (рефрен), анафора. |
|
4 |
|
Пісні літнього циклу. Купальські пісні. Пісні осіннього циклу. Жниварські пісні. |
|
5 |
|
Піст зимового циклу. |
|
6 |
|
Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Колискова пісня в житті дитини. Провідні мотиви колискових, їх лексичні особливості. ТЛ: народна пісня, колискова, повтори (рефрен), анафора. |
|
7 |
|
ПЧ №1. Загадково прекрасна Україна. «Шандровський соляний колодязь» |
|
8 |
|
РМ №1. Контрольний письмовий твір-розповідь «Пісня – душа народу». |
|
Зошит |
|
||
Тематична |
|
||
9 |
|
ЛРК №1. Микола Чернявський. «Степ», «Степовий ранок» |
|
10 |
|
Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського, М. Вербицького – національний гімн нашої держави. TJI: пісня-гімн. |
Напам’ять «Ще не вмерла Україна» |
11 |
|
«Як тебе не любити, Києве мій» Д. Луценка — популярна пісня про столицю України |
|
12 |
|
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С.Чарнецького і Г.Труха |
Напам’ять |
13 |
|
ЛРК №2. Анатолій Кичинський. Збірка «Пролітаючи над листопадом» ТЛ: художні засоби |
|
14 |
|
Микола Вороний. Літописна легенда «Євшан-зілля». ТЛ: ліричний герой, ліро-епічний твір, поема. |
|
15 |
|
М.Вороний. «Євшан-зілля». Характеристика образів |
|
16 |
|
Тарас Шевченко. «Думка» («Тече вода в синє море...») |
|
Зошит |
|
||
17 |
|
Тарас Шевченко. «Іван Підкова». |
|
18 |
|
В.Руткіський. Творчість відомого українського письменника «Джури козака Швайка» («На козацьких островах»). |
|
19 |
|
В.Руткіський. «Джури козака Швайка» - твір про волелюбних, сміливих героїв. |
|
20 |
|
В.Руткіський. «Джури козака Швайка» - твір про волелюбних, сміливих героїв. |
|
21 |
|
Контрольна робота №1. «Загадково прекрасна і славна давнина України» (тести і завдання) |
|
Тематична |
|
||
Я і світ |
|||
22 |
|
Леся Українка (Лариса Петрівна Косач). Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. «Мрії» |
Напам’ять: вірш «Як дитиною, бувало…». |
23 |
|
Урок виразного читання №1 |
|
24 |
|
«Як дитиною, бувало...». Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява. |
|
Зошит |
|
||
25 |
|
Леся Українка «Тиша морська» |
|
26 |
|
РМ №2. (у) Твір-роздум про роль краси в житті людей |
|
27 |
|
Володимир Винниченко. Цікава історія з життя письменника. «Федько-халамидник». |
|
28 |
|
Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками. ТЛ: головний герой, другорядні герої. |
|
29 |
|
Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. |
|
30 |
|
«Федько-халамидник» |
|
31 |
|
Контрольна робота №2. «Творчість Лесі Українки та Володимира Винниченка» (тести і завдання) |
|
32 |
|
Підсумковий урок. Семестрове оцінювання |
|
Зошит |
|
||
Тематична |
|
||
ІІ семестр |
|||
32 |
|
Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму...», «Забула внучка в баби черевички...» |
|
33 |
|
Ірина Жиленко. «Жар-Птиця» |
|
34 |
|
Ірина Жиленко. «Підкова», «Гном у буфеті» |
|
35 |
|
Ігор Калинець. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим». |
Напам’ять 1 вірш на вибір |
36
|
|
Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. ТЛ: притча. |
|
37 |
|
«Казка про яян». Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова. |
|
Зошит |
|
||
38 |
|
«Говорюща риба». Прихований повчальний зміст творів. |
|
39 |
|
ЛРК №3. Юрій Голобородько. «Стара оселя» |
|
Пригоди і романтика |
|||
40
|
|
Всеволод Нестайко − відомий у світі український дитячий письменник. ТЛ: повість |
|
41
|
|
«Тореадори з Васюківки». Жанрова своєрідність твору. ТЛ: пригодницький твір |
|
42
|
|
«Тореадори з Васюківки». Характеристика головних героїв твору |
|
43 |
|
«Тореадори з Васюківки». Пригодницький захоплюючий сюжет. |
|
44 |
|
«Тореадори з Васюківки». Мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне в його пригодницькій повісті для дітей |
|
45 |
|
ПЧ №2. І.Калинець «Хлопчик-фігурка, який задоволений собою» |
|
Зошит |
|
||
46 |
|
Ярослав Стельмах. Відомості про письменника. |
|
47 |
|
Я.Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Жанрова своєрідність твору. |
|
48 |
|
Я. Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом. |
|
49 |
|
|
|
50 |
|
РМ №3 (п) Лист до улюбленого героя |
|
51
|
|
Леся Воронина - сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. |
|
Зошит |
|
||
52 |
|
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Жанрова своєрідність твору, характеристика головних героїв. ТЛ: сюжет, його композиція |
|
53 |
|
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Фантастична, романтична, багатоепізодна, повість про виховання гідності та мужності. |
|
54 |
|
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Стосунки між різними поколіннями в родині |
|
55
|
|
РМ №4. (у) Характеристика персонажів за твором «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». |
|
56 |
|
Контрольна робота №3. «Я і світ . Пригоди і романтика» (тести і завдання). |
Тематична |
Тематична |
|||
Гумористичні твори |
|||
57 |
|
Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки та ін.). Велика роль гумору в житті українців. Леонід Глібов. Визначний український байкар, поет. Побудова байки. ТЛ: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль. |
|
58 |
|
«Щука». Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. |
|
59 |
|
Повчальний зміст байок «Муха і Бджола», «Жаба і Віл» |
|
60 |
|
Степан Руданський. Коротко про письменника. Співомовки С.Руданського − унікальне явище у світовій культурі. «Добре торгувалось». ТЛ: гумореска, співомовка |
|
Зошит |
|
||
61 |
|
С.Руданський «Запорожці у короля» |
|
62 |
|
Павло Глазовий. Відомості про автора. «Еволюція» «Найважча роль» |
|
63 |
|
«Заморські гості», «Похвала». Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. |
Напам’ять 1 гумореску на вибір |
64 |
|
Контрольна робота №6. «Гумор і сатира» (тести і завдання). |
|
65 |
|
Урок виразного читання №2. |
|
66 |
|
ПЧ №3. Катерина Штанко «Дракони, вперед!» |
|
67 |
|
ЛРК №4. Алла Тютюнник. Екологічна проблема у творчості письменниці |
|
68 |
|
ПЧ №4. Захист проектів «Моя улюблена книга сучасного українського автора». |
|
69 |
|
Урок-підсумок. Семестрове оцінювання. |
|
Зошит |
|||
Тематична |