Календарно-тематичне планування уроків української літератури для 7 класу

Про матеріал

Календарно-тематичне планування уроків української літератури для 7 класу на 2018-2019 н.р. Розрахунок - 2 години на тиждень. На 2 семестри. По дві колонки на дату та номер уроку.

Перегляд файлу

 

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

7 КЛАС

(70 год, 2 год на тиждень)

 

Програми. Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім "Освіта" 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України 07.06.2017 № 804).

 

Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи

у формі:

  • контрольного класного твору;
  •    виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

3

 

1

2

3

 

1

2

Уроки розвитку мовлення*

(РМ)

2

(у+п)

2

(у+п)

Уроки позакласного читання

(ПЧ)

2

2

Література рідного краю

(ЛРК)

2

2

Виразне читання

1

1

Перевірка зошитів

4

5

 

І СЕМЕСТР

Дата

Тема уроку

Прим.

1

 

 

 

Тема №1. Вступ.

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.

 

2

 

 

 

Із пісенних скарбів. Суспільно-побутові пісні. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Народна пісня „Ой на горі та женці жнуть”.

 ТЛ. Суспільно-побутові пісні.

 

3

 

 

 

Трагічний і героїчний пафоси козацьких і чумацьких пісень.  „Стоїть явір над водою”, „Гомін, гомін по діброві”, „Ой у степу криниченька”.

 

4

 

 

 

Коломийки. „Дозвілля молоді”, „Жартівливі коломийки” – „перли розсипаного намиста”. Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Життєствердний, гумористичний пафос.

ТЛ. Коломийки.

Напамять

(1на вибір)

5

 

 

 

РМ №1. Усний твір-опис за картиною невідомого художника „Козак Мамай”.

 

 

6

 

 

 

ЛРК №1. Осмислення минулого у творах В.Рутківського „Після битви під Берестечком", В.Друзяки „Козаки, де ваша слава?", Б.Мозолевського „Байда Вишневецький".

 

7

 

 

 

ПЧ №1. С. Васильченко. „Приблуда”.

 

8

 

 

 

Контрольна робота №1  за темою „Вступ. Із пісенних скарбів” (розлогі відповіді на питання –п.).

 

 

ТЕМАТИЧНА

9

 

 

 

Тема № 2. Про минулі часи. Творчість І.Франка, Т. Шевченка.

 Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. „Захар Беркут”. Історична основа повісті. ТЛ. Історична повість.

 

10

 

 

 

Урок виразного читання №1. Виразне читання напам’ять уривку з повісті І.Франка „Захар Беркут”.

Виразне читання

11

 

 

 

І.Франко. „Захар Беркут”. Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників.

 

12

 

 

 

І.Франко. „Захар Беркут”. Патріотична ідея  (головна думка) у творі.

 

13

 

 

 

І.Франко. „Захар Беркут”. Характеристика образів Максима, Мирослави, Тугара Вовка.

 

14

 

 

 

І.Франко. „Захар Беркут”. Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образу Захара Беркута.

 

15

 

 

 

Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. „Мені тринадцятий минало…”. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому складному світі.

 

16

 

 

 

Т. Шевченко. „Тополя”. Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.

ТЛ. Балада, метаморфози.

 

17

 

 

 

Т. Шевченко. „Як умру, то поховайте…” – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Ідея єднання з рідною землею.

ТЛ. Ідея.

Напамять

18

 

 

 

РМ №2. Робота над складанням складного плану до твору (практично).

 

19

 

 

 

Контрольна робота №2. Контрольний класний твір-роздум за творчістю І.Франка, Т.Шевченка. («Патріотизм, повага до батьків, вірність у дружбі й коханні – загальнолюдські морально-етичні цінності (за повістю І.Франка «Захар Беркут»), «Почуття вірності ідеї, батьківщині, любові, принципам у творах Т.Шевченка».

 

 

ТЕМАТИЧНА

20

 

 

 

Тема №3. Про минулі часи. Творчість А. Чайковського, М. Стельмаха.

Андрій Чайковський. „За сестрою”. Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму.

ТЛ. Героїко-романтична повість, романтичний герой, композиція.

 

21

 

 

 

А. Чайковський „За сестрою”. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.

 

22

 

 

 

А. Чайковський. „За сестрою”. Геройство і лицарська відвага Павлуся.

 

 

23

 

 

 

А. Чайковський. „За сестрою”. Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.

 

24

 

 

 

ПЧ №2. А. Кащенко. „Над Кодацьким порогом”.

 

25

 

 

 

Михайло Стельмах. Коротко про митця. „Гуси-лебеді летять…” – автобіографічна повість про дитинство.

ТЛ. Автобіографічний твір.

 

26

 

 

 

Михайло Стельмах. „Гуси-лебеді летять”. Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).

 

27

 

 

 

Михайло Стельмах. „Гуси-лебеді летять”. Звичаї, традиції українців у творі.

 

28

 

 

 

Михайло Стельмах. „Гуси-лебеді летять”. Образ гусей-лебедів. Інші образи твору.

 

29

 

 

 

Михайло Стельмах. „Гуси-лебеді летять”. Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика.

 

30

 

 

 

Михайло Стельмах. „Гуси-лебеді летять”. Виховання любові до батьків, пошани до старших, любові до природи і світу.

 

31

 

 

 

Контрольна робота №3 за темою «Про минулі часи. Творчість А.Чайковського, М. Стельмаха» (тестові завдання, запитання).

 

 

 

32

 

 

 

ЛРК №2. Відлуння сивої прадавнини у вірші Д. Шупти „Стовпи Голуня"; утвердження спадкоємності поколінь у вірші О.Олійникова „Повертайтеся, хлопці".

 

Зошит

Тематична

І семестр

Скориговано

 

 

 

 

ІІ СЕМЕСТР

 

33

 

 

 

Тема №4. Ти знаєш, що ти – людина…

 Григір Тютюнник. „Климко”. Цікавий епізод з дитинства письменника. Автобіографічна основа твору.

 

34

 

 

 

Григір Тютюнник. „Климко”. Тема воєнного лихоліття в повісті.

 

35

 

 

 

Григір Тютюнник. „Климко”. Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

 

36

 

 

 

Григір Тютюнник. „Климко”. Характеристика образу Климка.  Художні особливості твору.

ТЛ. Художня деталь.

 

37

 

 

 

Олекса Стороженко. „Скарб”. Короткі відомості про автора. Морально-етичні проблеми оповідання.

 

38

 

 

 

Олекса Стороженко. „Скарб”. Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя.

 

39

 

 

 

Богдан Лепкий. „Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)”. Трагічна і комічна ситуація, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.

 

40

 

 

 

РМ №3. Висловлення власної версії закінчення казки Б.Лепкого «Мишка» (п).

 

41

 

 

 

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. «Дощ полив…». Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях.

 

42

 

 

 

Ліна Костенко. «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту. Образ особливої дівчинки Анни.

Напамять

(1 на вибір)

43

 

 

 

Ліна Костенко. „Чайка на крижині”. Духовне багатство - найбільший скарб у житті.

 

44

 

 

 

Ліна Костенко. „Крила”. Ідея глибокого духовного наповнення людини – її „крилатості”, що проявляється індивідуально.

 

45

 

 

 

Контрольна робота №4. Контрольний твір-роздум за творчістю Г. Тютютнника, О. Стороженка, Б. Лепкого, Л. Костенко. («Яким я уявляю людське щастя», «Істинні та фальшиві цінності в житті людини», «Духовні цінності в житті людини»).

 

ТЕМАТИЧНА

46

 

 

 

Тема №5. Ми – українці. Творчість В.Симоненка, М.Павленко, Л. Пономаренко.

 Василь Симоненко – „лицар на білому коні” в українській літературі. „Лебеді материнства”.

 

47

 

 

 

Василь Симоненко. „Ти знаєш, що ти – людина…”. Громадянські, патріотичні мотиви, піднесений пафос його лірики. „Гей, нові Колумби й Магеллани…”. Загальнолюдські цінності та ідеї.

Напамять

(1 на вибір)

48

 

 

 

Урок виразного читання №2. Виразне читання напам’ять поезій В. Симоненка.

Виразне читання

49

 

 

 

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.

 

50

 

 

 

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного.

 

51

 

 

 

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.

 

52

 

 

 

ПЧ №3. Марина Павленко. «Русалонька із 7-В проти Русалоньки з Білокрилівського лісу».

 

53

 

 

 

Любов Пономаренко. „Гер переможений”. Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності.

ТЛ: новела.

 

54

 

 

 

Контрольна робота №5 за творчістю В.Симоненка, М.Павленко, Л. Пономаренко” (тестові завдання,запитання).

 

 

ТЕМАТИЧНА

55

 

 

 

Тема №6. Ми – українці. Творчість О.Ольжича, О.Теліги, О.Гавроша, А.Малишка.

Олег Ольжич. «Господь багатий нас благословив». Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.

 

56

 

 

 

Олег Ольжич. «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»).

Напамять

(1 на вибір)

57

 

 

 

Олена Теліга. «Сучасникам». Моральний заповіт нащадкам.

 

58

 

 

 

Олена Теліга. «Радість», «Пломінний день». Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово.

 

59

 

 

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи.

 

60

 

 

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й

щирості.

 

61

 

 

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

 

62

 

 

 

РМ №4. Переказ найцікавіших епізодів про пригоди Івана Сили з твору О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» (у).

 

63

 

 

 

Андрій Малишко. „Пісня про рушник”. Відомий український поет і його пісні, що стали народними.

Напамять

(1 на вибір)

64

 

 

 

Андрій Малишко. „Чому, сказати, й сам не знаю...”. Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них. Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті.

 

65

 

 

 

Андрій Малишко. «Вчителька. Ліризм поезій А. Малишка.

 

66

 

 

 

Контрольна робота №6  за темою „Ми – українці. Творчість О. Ольжича, О. Теліги, О. Гавроша, А. Малишка» (розлогі відповіді на запитання - п).

 

 

 

67

 

 

 

ПЧ №4. Андрій Кокотюха. «Клуб боягузів». Презентація літератури для читання на літо.

 

68

 

 

 

ЛРК №3. Громадянські, патріотичні мотиви у творчості письменників Одещини. Важкий шлях народу до волі й незалежності (В.Барладяну-Бирладник „Із Софії Україні"; О.Різників „Я маю пашпорт українця"; О.Олійників „Монолог відродженого українця"; Б.Сушинський „У чеканні Месії"; Б.Нечерда „До дискусії про йогів"; В. Мороз „Україні; В.Вовк „По кому дзвін?".

 

69

 

 

 

ЛРК №4. Оспівування краси й невмирущості української мови як символу незнищенності народу. М.Палієнко „Балада про рідну мову", О.Олійників „Рідна мова", В.Дзюба „Слово про мову".

 

70

1

 

 

Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість.

 

 

ЗОШИТ

Тематична

ІІ семестр

Скориговано

Річна

 

ДЛЯ ВИВЧЕННЯ НАПАМ’ЯТЬ

  • Суспільно-побутові пісні, коломийки: 1 пісня (на вибір).
  • Т.Шевченко. «Як умру, то поховайте…».
  • Л.Костенко. «Дощ полив…», «Кольорові миші», «Чайка на крижині», «Крила»:       1 вірш (на вибір).
  • В.Симоненко. «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти – людина», «Гей, нові Колумби й Магеллани…» -  1 вірш (на вибір).
  • Олег Ольжич. «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»); Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість», «Пломінний день» - 1 вірш (на вибір).
  • А.Малишко.«Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю…», «Вчителька» -  1 вірш (на вибір).

 

 

 

 

Звірено з програмою,

вказаною у плануванні :____________

1

 

 

docx
Додано
16 вересня 2018
Переглядів
1990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку