Календарно-тематичне планування уроків української літератури у 7 класах

Про матеріал
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5-9 класи/ К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.) Підручник: Олена Міщенко. Українська література: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.Міщенко. — К. : «Генеза», 2007. — 271 с. : іл.
Перегляд файлу

«Погоджую»  _____ 2021                         «Погоджую» ______ 2022

 Заступник директора з НВР                  Заступник директора з НВР

                             Р.Найденко                                               Р.Найденко

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування уроків української літератури                у 7 класі

(2021-2022 н.р.)

Учитель  Юшманова О.В.

 

 

 

 

 

 

 

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5-9 класи/ К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.)

Підручник: Олена Міщенко. Українська література: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.Міщенко. — К. : «Генеза», 2007. —          271 с. : іл.  

 

Українська література

7 клас (2 год.)

 

Вид контролю

І семестр

ІІ семестр

 

За рік

Всього годин

32

38

70

Розвиток мовлення

2 (1+1)

2 (1+1)

4 (2+2)

Контрольна робота з теми

3             (1 твір+ 2 к.р.)

3                (1 твір+ 2 к.р.)        

6                            

Позакласне читання

2

2

4

Література рідного краю

2

2

4

Напам’ять

2

3

5

Виразне читання

1

1

2

 

Перелік творів для вивчення на пам'ять

Дата

І семестр

1.

Суспільно-побутова пісня (1 на вибір)

 

2.

Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте мене…»

 

ІІ семестр

3.

Ліна Костенко. «Дощ полив…», «Кольорові миші», «Чайка на крижині», «Крила»  (1 вірш на вибір)

 

4.

В. Симоненко. «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти – людина», «Гей, нові Колумби й Магеллани…» ( 1 вірш на вибір)

 

5.

А.Малишко. «Пісня про рушник», «Чому, сказат и, й сам не знаю…», «Вчителька» ( 1 вірш на вибір)

 

 

Компетентнісний потенціал предмета «Українська література»

Компетентнісний потенціал предмета «Українська література»

№ п/п

Ключова компетент-ність

Уміння і ставлення,

формування яких можна забезпечити засобами предмета

1.

Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовою

Уміння: 

  • розуміти україномовні тексти різних жанрів і стилів;
  • послуговуватися державною мовою в різноманітних життєвих ситуаціях;
  • застосовувати різноманітні комунікативні стратегії залежно від мети спілкування;
  • толерантно дискутувати, відстоювати власну думку.

2.

Спілкування іноземними мовами

Уміння:

  • порівнювати оригінальні художні тексти та їх україномовні переклади.

3.

Математична компетент-ність

Уміння:

  розвивати абстрактне мислення;

  установлювати причиново-наслідкові зв’язки,    виокремлювати головну та другорядну інформацію;

– чітко формулювати визначення і будувати гіпотези;

  • перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (текст, графік, таблиця, схема).

4.

Компетент-ності у природничих науках і технологіях

Уміння:

  • критично оцінювати результати людської діяльності в природному середовищі, відображені у творах літератури.

5.

Інформаційно-цифрова компетент-ність

Уміння:

  • діяти за алгоритмом;
  • працювати в різних пошукових системах для отримання потрібної інформації;
  • розпізнавати маніпулятивні технології і протистояти їм;
  • грамотно і безпечно спілкуватися в мережі Інтернет.

6.

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння:

  • визначати мету і цілі власної діяльності й розвитку, планувати й організовувати їх, здійснювати задумане, рефлексувати й оцінювати результат;
  • використовувати різноманітні стратегії навчання;
  • користуватися різними джерелами інформації;
  • знаходити, аналізувати, систематизувати й узагальнювати держану інформацію, перетворювати її з однієї знакової системи в іншу;
  • працювати в парі, групі;
  • читати, використовуючи різні види читання: ознайомлювальне, вибіркове, навчальне тощо;
  • постійно поповнювати власний словниковий запас;
  • застосовувати комунікативні стратегії відповідно до мети й ситуації спілкування.

7.

Ініціатив-ність і підприємли-вість

Уміння:

  • аналізувати життєву ситуацію з певної позиції;
  • презентувати власні ідеї та ініціативи чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби;
  • використовувати комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій, рішень і виявлення лідерських якостей.

8.

Соціальна та громадянська компетент-ності

Уміння:

  • толерантно відстоювати власну позицію в дискусії;
  • розрізняти маніпулятивні технології і протистояти їм;
  • аргументовано й грамотно висловлювати власну думку щодо суспільно-політичних питань;
  • уникати дискримінації інших у процесі спілкування;
  • критично оцінювати тексти соціально-політичного змісту.

9.

Обізнаність та самовираже-ння у сфері  культури

Уміння:

  • зіставляти специфіку розкриття певної теми (образу) в різних видах мистецтва;
  • ідентифікувати себе як представника певної культури;
  • визначати роль і місце української культури в загальноєвропейському і світовому контекстах;
  • читати літературні твори, використовувати досвід взаємодії з творами мистецтва в життєвих ситуаціях;
  • створювати тексти, висловлюючи власні ідеї, спираючись на досвід і почуття та використовуючи відповідні зображувально-виражальні засоби.

10

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння:

  • ілюструвати екологічні проблеми прикладами з художніх творів;
  • бережливо ставитися до природи як важливого чинника реалізації особистості;
  • розуміти переваги здорового способу життя.

 

«Екологічна безпека та сталий розвиток» (НЛ–1):

Уміння:

  • наводити приклади з художніх творів, у яких порушені проблеми екологічної безпеки;
  • формулювати зв’язне висловлювання про проблеми навколишнього середовища;
  • дискутувати з цього приводу.

«Громадянська відповідальність» (НЛ–2):

Уміння:

  • наводити приклади з художніх творів, де герої проявляють активну громадянську

позицію; висловлювати ставлення до порушених проблем;

  • твердо, але толерантно відстоювати свої погляди в дискусії;
  • працювати в парі, групі, виконувати доручену роль;
  • приймати спільне рішення.

 «Здоров'я і безпека» (НЛ–3):

Уміння:

  • знаходити необхідну інформацію про здоров’я, критично оцінювати її;
  • використовувати набуті знання і вміння для забезпечення безпеки своєї й інших;
  • наводити приклади з художніх творів, де порушені ці проблеми;
  • діяти в ситуаціях, загрозливих для здоров’я.

«Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ–4):

Уміння:

  • наводити приклади з художніх творів, де порушені ці проблеми;
  • використовувати набуті знання і вміння з метою реалізації задуманих проектів.

І семестр

 

Дата

Тема уроку

Очікувані рез-ти

ВСТУП (1 год.)

1

 

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення.

Функції мистецтва

Предметні компетентності

розуміє функції літератури як мистецтва слова та називає їх.

Ключові компетентності

висловлює судження про функції мистецтва, його місце в житті людини.

НЛ–3

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби в читанні художніх творів та ознайомленні з іншими видами мистецтва.

ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ (4 год.)

2

 

Суспільно-побутові пісні. Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, рекрутські та солдатські, бурлацькі, наймитські й заробітчанські тощо).Їхнє ідейно-художнє багатство. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. «Ой на горі та женці жнуть»

ТЛ: суспільно-побутові пісні.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє зміст козацьких і чумацьких пісень; добирає висловлювання відомих людей про українські пісні, коментує їх; вдумливо читає суспільно-побутові пісні, коломийки; аналізує їхній зміст, образи, настрої, з’ясовуючи роль художніх засобів, специфічні ознаки народної пісні та коломийки.

Вивчає напам’ять: 1 пісню (на вибір).

 

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про роль народної пісні в житті людини; про відповідальність кожного за збереження духовної спадщини для майбутніх поколінь; розуміє важливість відродження народної творчості для сьогодення; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва.

 

НЛ–2, 3

Емоційно-ціннісне ставлення

Осмислення значення пісенної спадщини українців, усвідомлення важливості відродження й вивчення оригінальної творчості в наш час.

3

 

«Стоїть явір над водою»,

«Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька» (2 пісні на вибір учителя). Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях

4

 

Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» – «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя.

ТЛ: коломийки.

5

 

РМ №1 (у). Усний твір «Українська пісня – поетична біографія нашого народу»

 

ПРО МИНУЛІ ЧАСИ (22 год.)

6

 

ЛРК №1. Ігор Січовик. Пригодницька повість «Рудана»

Предметні компетентності

знає імена письменників, які народилися в рідному краї; читає їхні твори; висловлює власні міркування про них; виразно читає; визначає роль  художніх засобів у них.

Ключові компетентності

усвідомлює роль читання для власного зростання впродовж життя.

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Виховання шанобливого ставлення до талановитих земляків.

7

 

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Історична основа повісті. 

ТЛ: історична повість.

Предметні компетентності

розповідає коротко про І. Франка; знає історичну основу повісті; переказує і коментує зміст; визначає тему повісті; характеризує образи Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка; підтверджує власну думку цитатами з тексту; визначає улюбленого героя; аналізує роль художніх засобів, особливості мови; пояснює роль діалектизмів. 

Ключові компетентності

висловлює судження про проблему вибору людини у вирішальній ситуації; розуміє значення історичної пам’яті для кожної людини, приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині.

НЛ–1, 2, 4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби виховання патріотичного почуття, поваги до батьків, вірності в дружбі й коханні як загальнолюдських морально-етичних цінностей.

8

 

Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників у повісті. Образ тухольської громади; роль і місце кожного в суспільному житті.

9

 

Патріотична ідея у творі. Уславлення сміливості, патріотизму, вірності в образах Максима і Мирослави

10

 

Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Лідерські якості Захара Беркута. Характеристика образу Тугара Вовка.

11

 

РМ №2 (п). Характеристика образів Максима та Мирослави (за повістю І.Франка «Захар Беркут»)

12

 

Контрольна робота №1 з теми «Із пісенних скарбів. Творчість І.Франка» (тести)

13

 

Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»). Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало…»)

Предметні компетентності

знає про творче життя поета; розуміє значення його творчості для українського народу; виразно й осмислено читає твори; аналізує роздуми поета про сирітське дитинство; пояснює роль контрасту та інших художніх засобів у творі «Мені тринадцятий минало»; визначає ознаки балади («Тополя»), фольклорну основу твору, народно-пісенні засоби; аналізує твір «Заповіт».

Ключові компетентності

дискутує з приводу порушених у творах проблем; критично оцінює тексти; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва.

Вивчає напам’ять: «Як умру, то поховайте...».

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення великого значення для формування особистості почуття вірності (ідеї, батьківщині, любові, принципам).

14

 

Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»).

«Заповіт (“Як умру, то поховайте…”)» − твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.

ТЛ: балада, метаморфоза, ідея

15

 

ВЧ №1. Основні партитурні знаки. Складання партитури вірша. Виразне читання поезій Т. Шевченка

16

 

Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет повісті.

ТЛ: героїко-романтична повість, композиція.

Предметні компетентності

аналізує повість; визначає її жанрові ознаки; характеризує образи козаків-запорожців; з’ясовує фольклорні мотиви, засоби; висловлює власні судження про геройство і лицарську відвагу головного героя.

Ключові компетентності

складає план до характеристики Павлуся; зіставляє специфіку розкриття  теми в літературі й образотворчому мистецтві.

НЛ–2, 3

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби виховання лицарських чеснот, почуття патріотизму, відданості, віри в перемогу добра, краси, справедливості.

17

 

Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. 

Використання в повісті фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації).

18

 

Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності й патріотизм у творі. 

19

 

УПЧ №1. А. Чайковський. «Богданко»

20

 

Контрольна робота №2 з теми «Творчість Т.Шевченка, А.Чайковського» Контрольний твір №1 «Чим мені сподобався і запам’ятався Павлусь – герой повісті А.Чайковського «За сестрою»)

21

 

Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять» – автобіографічна повість про дитинство (фрагменти твору, розділи 1-9 на вибір учителя).

ТЛ: автобіографічний тві. 

Предметні компетентності

знає про звичаї і традиції українського народу; переказує зміст розділів повісті; характеризує образ Михайлика, його сприйняття життя, образи діда, батьків, подружки Люби; визначає головну думку твору; з’ясовує роль художніх засобів та елементів фольклору; пояснює своє розуміння образу гусей-лебедів.

Ключові компетентності

усвідомлює необхідність гармонійного розвитку особистості для самореалізації; дискутує щодо проблем самореалізації творчої особистості; поваги до представників старшого покоління.

НЛ–1, 2, 3

Емоційно-ціннісне ставлення

Шанобливе ставлення до старших, любов до батьків, природи і світу – важливі моральні цінності людини. Потреба розвивати фантазію, уяву.

22

 

Звичаї, традиції українців

23

 

Єдність світу природи і світу дитячої душі

24

 

Образи гусей-лебедів та чутливого до краси Михайлика

25

 

Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору.

Предметні компетентності

знає про події часів воєнного лихоліття в Україні (Друга світова війна); переказує зміст повісті; проводить паралелі між життям автора і сюжетом твору; аналізує епічний твір, пояснює його художні особливості; характеризує образ Климка.

Ключові компетентності

визначає причиново-наслідкові зв’язки між фактами і явищами; висловлює судження про значення доброти й чуйності в людському житті та важливості поціновування людської гідності; порівнює події минулого і сьогодення.

НЛ–1, 2, 3

Емоційно-ціннісне ставлення

Потреба виховання важливих гуманних якостей людини – чуйності, доброти, турботи про ближнього, здатності співпереживати.

26

 

Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

27

 

Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

28

 

Характеристика образу Климка. Художні особливості твору.

ТЛ: художня деталь.

29

 

ЛРК №2. Г.Гусейнов. «Станційні пасторалі. Сповідь дитинства» (тематичний зв'язок із повістю Г.Тютюнника «Климко»)

Предметні компетентності

знає імена письменників, які народилися в рідному краї; читає їхні твори; висловлює власні міркування про них; виразно читає; визначає роль  художніх засобів у них.

Ключові компетентності

усвідомлює роль читання для власного зростання впродовж життя.

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Виховання шанобливого ставлення до талановитих земляків.

30

 

Контрольна робота №3 з теми «Творчість М. Стельмаха, Г.Тютюнника» (тести)

 

31

 

УПЧ №2. Малик В. «Таємний посол»

 

32

 

Підсумковий урок за І семестр

 

І семестр

Дата

Тема уроку

Очікувані рез-ти

ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ – ЛЮДИНА…» (17 год.)

33

 

Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми у творі.

Предметні компетентності

переказує і коментує сюжет твору; пояснює особливості змалювання образу головного героя, його поведінки; розуміє значення художніх образів.

Ключові компетентності

висловлює власні міркування про сенс людського буття, щастя людини; дискутує про морально-етичні проблеми, порушені у творі.

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Осмислення цінності життя людини, його наповненості й сенсу.

34

 

Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

35

 

РМ №3 (у). Усний твір  «Мої роздуми про щастя»

36

 

Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні моральноетичні питання у творі. Збереження загальнолюдських цінностей. 

Предметні компетентності

виразно і вдумливо читає твір, переказує та коментує його зміст, визначає ідею; знаходить та коментує реальне й уявне у творі; висловлює судження про трагічну й комічну ситуації, їхню роль у втiленні ідеї, притчевої моралі; придумує власне закінчення.

Ключові компетентності

аналізує ситуацію з погляду гуманізму, толерантного ставлення до людей, усвідомлює важливість власної ініціативи брати на себе відповідальність; дискутує про морально-етичні проблеми, порушені у творі.

НЛ–1,2,3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення значення загальнолюдських цінностей.

37

 

Трагічна й комічна ситуації, роль  їх у розкритті основної думки, моралі. Створення власного закінчення твору.

38

 

ЛРК №3. Вадим Яцик. «Безногий голуб»

39

 

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...».

Предметні компетентності

виразно, вдумливо читає та коментує поезії; пояснює умовність ситуацій, зображених у них; характеризує образи в поезіях, пояснює їх метафоричний підтекст; розуміє різницю між матеріальним і духовним; визначає й пояснює головну думку.

Ключові компетентності

висловлює судження про духовність людини та її значення в сучасному житті; усвідомлює потребу в розвитку творчої уяви, фантазії, необхідності зберегти в собі ці якості;  зіставляє специфіку розкриття  теми в літературі та інших видах мистецтв.

Вивчає напам’ять: 1 вірш (на вибір).

НЛ–1, 2, 3

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення високих моральних якостей, духовного багатства людини.

40

 

Ідея зіткнення неповторності й буденності в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.

41

 

Духовне багатство – найбільший скарб у житті («Чайка на крижині»)

42

 

Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що виявляється індивідуально. («Крила»).

43

 

Контрольна робота № 4 з теми «Творчість О.Стороженка, Б.Лепкого, Л.Костенко» ( Контрольний твір №2 «Істинні та фільшиві цінності в житті людини»)

44

 

Василь Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства». Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів.

Предметні компетентності

пояснює поняття «ліричний герой»;

виразно і вдумливо читає та коментує поезії; аналізує художні засоби; пояснює символічний зміст образів; висловлює судження про сенс людського буття, патріотизм, почуття власної гідності, самодостатності.

Ключові компетентності

усвідомлює необхідність виявляти активну життєву позицію в житті та прагнути максимальної самореалізації;  під час читання творів використовує досвід взаємодії із творами мистецтва в життєвих ситуаціях.

Вивчає напам’ять: 1 вірш (на вибір).

НЛ–2, 3, 4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення важливості любові до матері, Батьківщини, виховання почуття власної гідності. Осмислення необхідності активної життєвої позиції та максимальної самореалізації.

45

 

Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – людина…».

46

 

Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани…».

47

 

Марина Павленко. Основні відомості про письменницю. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.

Предметні компетентності

переказує й коментує сюжет повісті, пояснює особливості композиції; знаходить у ній казкове й реальне; характеризує образи дітей та дорослих, аналізує їхні вчинки; розкриває символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів / пояснює назву твору «Аргонавти»; виокремлює і з’ясовує роль художніх засобів у творі.

Ключові компетентності

висловлює роздуми про суть людського життя, моральний вибір кожного.

НЛ–1, 2, 3, 4

Емоційно-ціннісне ставлення

Спонукання до творення й примноження добра, краси. Усвідомлення відповідальності за свою справу і вчинки.

48

 

Роздуми про суть людського життя, моральний вибір кожного. 

49

 

Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Образи дітей та дорослих, аналіз їхніх учинків.

50

 

Роль у творі художніх засобів. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів.

51

 

УПЧ №3. М.Павленко «Русалонька із 7-В та загублений у часі»

52

 

Любов Пономаренко. Коротко про письменницю. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. 

ТЛ: новела.

Предметні компетентності

розуміє значення понять «толерантність», «гуманізм»; уважно читає новелу; пояснює головну думку; коментує власне розуміння закінчення твору; висловлює судження про роль гуманізму, толерантності в розвитку людства і духовності кожної людини.

Ключові компетентності

усвідомлює важливість міжкультурного діалогу; висловлює судження про порушені у творі проблеми.

НЛ–1,2,3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення ролі й значення гуманізму, толерантності в розвитку людства і духовності кожної людини.

53

 

Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо).

54

 

Контрольна робота №5 з теми « Творчість Василя Симоненка, Марини Павленко, Любові Пономаренко»  (тести).

МИ – УКРАЇНЦІ (9 год.)

55

 

Олег Ольжич – поет національного героїзму. Проблема людської волі в поезії «Захочеш – і будеш…» (із циклу «Незнаному воякові»). Заклик іти за велінням свого серця, жити повнокровним життям у вірші «Господь багатий нас благословив» (на вибір учителя).

Предметні компетентності

виразно й вдумливо читає поезії, аналізує їх визначає їхні провідні мотиви та ідеї; пояснює поняття «ліричний герой».

Ключові компетентності

висловлює власні роздуми (дискутує) про сенс людського життя, патріотизм, віру в краще, формування себе як особистості.

НЛ–1,2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення духовної краси особистості, наділеної розумом, талантом, вірній гуманістичним переконанням. Плекання прагнення стати особистістю. Усвідомлення активної життєвої позиції як вияву європейськості.

56

 

Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість» (на вибір учителя). Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. Ідея оптимізму і життєлюбства у творах. Моральний заповіт нащадкам.

57

 

ЛРК №4. Світ поезії українського серця (за творчістю Івана Хоменка)

Предметні компетентності

знає імена письменників, які народилися в рідному краї; читає їхні твори; висловлює власні міркування про них; виразно читає; визначає роль  художніх засобів у них.

Ключові компетентності

усвідомлює роль читання для власного зростання впродовж життя.

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Виховання шанобливого ставлення до талановитих земляків.

58

 

Олександр Гаврош.  Коротко про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили».

Предметні компетентності

ознайомлюється з історичною довідкою про Івана Фірцака; переказує зміст повісті; визначає головні проблеми, характеризує образи героїв.

 

Ключові компетентності

висловлює судження про необхідність серйозного ставлення до свого здоров’я, до спорту; про чесність у спортивних змаганнях; створює свою історію з головним героєм — Іваном Силою; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі й кіномистецтві.

НЛ–1, 3

Емоційно-ціннісне ставлення

Утвердження оптимістичних настроїв, бажання розвивати своє тіло, здобувати спортивні перемоги, досягати вершин у житті.

59

 

Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.

60

 

Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.

61

 

Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

62

 

РМ №4 (п).  Письмовий твір-характеристика персонажа літературного твору.

63

 

Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини («Пісня про рушник»).

Предметні компетентності

знає основні відомості про поета та його пісні; виразно і вдумливо читає поезії; визначає і коментує основні мотиви, роль художніх засобів, символічність образів.

Ключові компетентності

висловлює власні роздуми; визначає виражальні засоби поетичного й музичного творів; розуміє значення пісенної спадщини українських поетів, усвідомлює важливість відродження і вивчення оригінальної творчості в наш час.

Вивчає напам’ять: 1 вірш (на вибір).

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення важливості морально-етичних цінностей, розвитку естетичного смаку.

64

 

Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю...». 

65

 

Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Ліризм поезій                А. Малишка. 

66

 

ВЧ №2. Засоби виразного читання, їх роль у сприйнятті змісту твору. Виразне читання поезій А.Малишка

67

 

Контрольна робота №6 з теми «Ми-українці» (тести)

68

 

УПЧ №4. Галина Малик «Злочинці з паралельного світу»

УРОК-ПІДСУМОК (2 год.)

69

 

Бесіда про твори, які вивчались упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість.

Предметні компетентності

називає імена митців та їхні твори, які вивчалися; виокремлює серед них ті, які найбільше запам’яталися; висловлює міркування про них.

Ключові компетентності

аналізує життєві  ситуації, людські вчинки на матеріалі вивчених творів; критично оцінює набутий досвід після прочитання художніх творів.

НЛ–1, 2, 3, 4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби мати й захищати власну думку, власну позицію в процесі пізнання.

70

 

Бесіда про твори, які вивчались упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Криворучко Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Стеценко Антоніна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Стретович Олег Миколайович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Лебедь Іванна Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Ігнатенко Оксана Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
22 листопада 2021
Переглядів
20385
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку