Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу з української літератури
в 7 класі на І семестр 2024/2025 н.р.
Складене за програмою МОН
«Українська література. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт Заболотний О. В., Слоньовська О. В., Ярмульська І. В.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 01 грудня 2023 року № 1466)
До підручника:
Українська література : підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти / В. В. Заболотний, О. В. Заболотний, О. В. Слоньовська, І. В. Ярмульська. – Київ : Літера ЛТД, 2024. – 288 с.
І семестр
№ |
Зміст програмового матеріалу |
Примітка |
Дата |
1 |
Вступ. Функції художньої літератури. |
|
|
2 |
Тема «Народна творчість» Народні соціально-побутові пісні, їх різновиди (оглядово).Ідейно-художнє багатство соціально-побутових пісень. Народна козацька пісня «Ой на горі та женці жнуть».Образ козака-воїна, захисника України. Відображення життя та побуту козаків. Поєднання громадянських і родинних мотивів, художня образність. ТЛ: соціально-побутові пісні |
|
|
3 |
Народна чумацька пісня «Чумаче, чумаче,чого зажурився?».Зображення непростого мандрівного життя чумаків. Розлука з родиною, туга за домівкою. |
|
|
4 |
Народна стрілецька пісня «Там, підльвівським замком». Пісня-реквієм січовому стрілецтву. Мотив засудження війни |
|
|
5 |
Народна стрілецька пісня літературного походження «Йде січове військо» (М. Гайворонський).Пісня супротиву. Віра в перемогу, патріотизм,оптимізм у творі. ТЛ: пісня-реквієм. |
|
|
6 |
Коломийки. «Дозвілля молоді»,«Жартівливі коломийки».Побудова, ритм коломийок. Особливість жанру, його життєвість. Коломийки – «перли розсипаного намиста». Гумор і любов до життя.ТЛ: коломийки. |
|
|
7 |
ЛРК 1 |
|
|
8 |
Краса української пісні |
|
|
9 |
Комплексна підсумкова робота «Народна творчість» |
|
|
|
ПО Група результатів УВ |
|
|
10 |
Тема «Історичне минуле в художній прозі» Іван Франко. Повість «Захар Беркут».Короткі відомості про митця. Історична основа повісті. Змалювання героїчної боротьби русичів-українців протинападників. ТЛ: повість (повторення), історична повість;ідея твору |
|
|
11 |
Сюжет, композиція, основні образи твору. |
|
|
12 |
Лідерські якості Захара Беркута.Збірний образ тухольської громади |
|
|
13 |
Мотиви патріотизму та єдності народу. Роль художніх засобів, особливості мови твору.Ідея твору, його актуальність. |
|
|
14 |
Леонід Полтава. Оповідання «Маленький дзвонар із Конотопу».Короткі відомості про митця.Героїзм українського народу в протистоянні московському війську в битві під Конотопом,усенародний характер боротьби |
|
|
15 |
Образ Павлика – маленького героя-захисника.Відстоювання права українців на власний національний шлях. |
|
|
16 |
Андрій Чайковський «За сестрою» |
|
|
17 |
Тема «Окриленість душі в поезії та прозі» Михайло Стельмах. Повість «Щедрий вечір»(уривки з другого, четвертого, дев’ятого розділів).Короткі відомості про митця. Автобіографічна повість про дитинство ТЛ: автобіографічний твір. |
|
|
18 |
Калейдоскоп подій, відображених у спогадах автора.Поетизація краси навколишнього світу,зв’язку людини з усім сущим. |
|
|
19 |
Дружба Люби й Михайлика.Психологізм (передавання внутрішнього стану персонажу його думок, переживань). |
|
|
20 |
Андрій Малишко. «Пісня про рушник»Короткі відомості про митця. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини в поезії «Пісня про рушник». |
|
|
21 |
«Чому, сказати, й сам не знаю…».. Ідея уславлення любові до рідного краю. Художні засоби для донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму. ТЛ: віршовий розмір, двоскладові стопи; трискладові стопи |
|
|
22 |
Василь Симоненко. «Лебеді материнства»,«Гей, нові Колумби й Магеллани…»Короткі відомості про митця. Мотив уславлення материнської любові, яка супроводжуватиме дитину протягом життя, у поезії «Лебеді материнства»; вічний звʼязок із рідною землею. Возвеличення любові до матері, до Батьківщини. Образи-символи у творі. Романтичний порив, прагнення руху вперед, жага нових відкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани…». Змалювання ідеї сенсу людського життя в пошуках, мандрах, у бажанні самоствердитися. |
|
|
23 |
«Мій рідний край-моя Земля» |
|
|
24 |
Комплексна підсумкова робота «Окриленість душі в поезії і прозі» |
|
|
|
ПО Група результатів ПТ, ПВ |
|
|
25 |
Тема «Сила дружби та перше кохання» Наталка Малетич. Оповідання «Усе шкереберть. І в цьому є сенс» (із збірки«Щоденник ельфа»). Короткі відомості про письменницю.Взаємини головного героя з однолітками, його почуття й переживання. Образ оповідача |
|
|
26 |
Значення родинних цінностей у становленні особистості. Психологізм у розкритті характерів головних героїв. |
|
|
27 |
ЛРК 2 |
|
|
28 |
Валентин Чемерис. Повість «Вітька + Галя,або Повість про перше кохання» (скорочено).Короткі відомості про митця. Гумористична повість про життя та пригоди школярів: ТЛ: гумор (повторення). |
|
|
29 |
Образи головних персонажів. |
|
|
30 |
Основні сюжетні лінії. Засоби творення комічного. |
|
|
31 |
Комплексна підсумкова робота «Сила дружби та перше кохання» |
|
|
32 |
Всеволод Нестайко «Супер “Б” із фрикадельками», |
|
|
|
ПО Група результатів ДМ |
|
|