Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу з української літератури
в 7 класі на ІІ семестр 2024/2025 н.р.
Складене за програмою МОН
«Українська література. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Слоньовська О. В., Ярмульська І. В.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 01 грудня 2023 року № 1466)
До підручника:
Українська література : підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти / В. В. Заболотний, О. В. Заболотний, О. В. Слоньовська, І. В. Ярмульська. – Київ : Літера ЛТД, 2024. – 288 с.
ІІ семестр |
|||
33 |
Тема «Мудрість Кобзаря» Тарас ШевченкоКороткі відомості про митця. Рання творчість.Приїзд в Україну 1843 р. |
|
|
34 |
Балада «Тополя». Казково-фантастичні й фольклорні мотиви в баладі. Народнопісенний прийом метаморфози. ТЛ: балада, метаморфоза, романтичнийпейзаж. |
|
|
35 |
Сюжет і композиція твору. Драматизм ситуацій, розкриттявнутрішнього світу людини. Ідея незнищенності справжнього кохання. Поняття про романтичний пейзаж. |
|
|
36 |
Поезія «Розрита могила». Трагічні наслідки знецінення історичної памʼяті про героїчне минуле. ТЛ: громадянська лірика |
|
|
37 |
Тарас Шевченко «Причинна» |
|
|
38 |
Тема «Література антивоєнного спрямування» Григір Тютюнник. Повість «Климко».Короткі відомості про митця. Автобіографічна основа твору. Тема, сюжет і композиція твору. |
|
|
39 |
Трагедія воєнного лихоліття очима дитини. Образ Климка. Ідеясамопожертви. |
|
|
40 |
Показ людських стосунків у воєнний час. Психологізм у розкритті характерів героїв. |
|
|
41 |
Художні деталі як засоби відтворення соціального й матеріального стану, психологічних переживань, характеру персонажів. ТЛ: композиція твору, художня деталь |
|
|
42 |
Морально-етичні уроки доброти,чуйності, турботи про рідних. Провідні мотиви твору, його антивоєнне спрямування.Засторога проти фатальних наслідків війни. |
|
|
43 |
«Я вірю у силу добра» |
|
|
44 |
Павло Вишебаба. Оповідання «Марсіани».Короткі відомості про митця.Розповідь, заснована на реальних подіях.Місце й роль двох записок у художньому тексті. |
|
|
45 |
Ліричний герой як збірний образ українського воїна-захисника. Зображення величі духу, людяності, чуйності, героїзму,відданості батьківщині захисника України |
|
|
46 |
Поезія «Доньці» («Тільки не пиши мені про війну»). Неприйняття війни. Щирість почуттів і безмежна батьківська любов. ТЛ: мілітарна література |
|
|
47 |
Комплексна підсумкова робота |
|
|
|
ПО Група результатів УВ, ПТ |
|
|
48 |
Тема «Людина і природа в художній літературі» Микола Вінграновський. Повість«Сіроманець».Дружба хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи, бережного ставлення до диких тварин. |
|
|
49 |
Доброта, вигадливість,рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції. |
|
|
50 |
Людина й природа, дружба й взаємодопомога,добро й зло у творі. |
|
|
51 |
Головні й другорядні герої твору. Сюжет повісті. |
|
|
52 |
Борис Харчук. Повість «Діана».Художня оповідь про перебування на канікулах у селі міської дівчинки Марти,розкриття дружніх стосунків дівчинки зі своєюпідопічною – вівчаркою Діаною. |
|
|
53 |
Мінливість вражень, думок, настроїв, переживань персонажів твору. Внутрішній монолог Марти як додатковий прийомом для розкриття сутності душі дівчинки. |
|
|
54 |
Мотив відповідальності за тих, кого ми приручили. |
|
|
55 |
Глибина підтексту в повісті та несподівана розв’язка. Гармонія людини й природи.Сюжет і композиція твору. |
|
|
56 |
Твір на тему «Гармонія людини і природи» |
|
|
57 |
ЛРК 3 |
|
|
58 |
Комплексна підсумкова робота |
|
|
|
ПО Група результатів ПВ |
|
|
59 |
Володимир Підпалий. Поезія «Бачиш: міжтрав зелених…» Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи та всього живого. Піклування ліричного героя про природу рідного краю ТЛ: верлібр (оглядово). |
|
|
60 |
Ліна Костенко. Поезії «Дзвенять у відрах крижані кружальця…», «Ще назва є, а річки вже немає…». |
|
|
61 |
Наталя Околітенко. Оповідання «Крок вікінга».Коротко про письменницю.Позачасова актуальність екологічних проблем.Пізнання світу, відповідальність за долю людства ТЛ: фантастика |
|
|
62 |
Емоційний стан персонажів, їхня поведінка та міркування. Наукові факти й технічні досягнення та гіпотези, припущення.Композиція твору |
|
|
63 |
ЛРК 4 |
|
|
64 |
Олександра Дорожовець. Повість «Старий будинок» (скорочено).Коротко про письменицю.Світла й зворушлива фентезійно-містична історія про те, яким насправді важливим унашому житті є все, створене з добром і любов’ю, у що вкладено часточку душі. ТЛ: фентезі |
|
|
65 |
Розкриття характеру головної героїні.Стійкість у подоланні труднощів,цілеспрямованість у досягненні мети. |
|
|
66 |
Почуття обов’язку, дружба й взаємодопомога.Готовність продукувати нові ідеї. |
|
|
67 |
Проблематика повісті. Простір і час, реальне й фантастичне, пригодницька інтрига у творі. |
|
|
68 |
Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили» |
|
|
69 |
Комплексна підсумкова робота |
|
|
70 |
Підсумковий урок |
|
|
|
ПО Група результатів ДМ |
|
|