2 години на тиждень, 70 годин за програмою
Календарно-тематичне планування складено за навчальною програмою Українська література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804;
Підручник: Українська література: підручник для 8 кл. закладів загальної середньої освіти. 2-ге вид., перероблене. / О.Авраменко. – К.: Грамота, 2021. – 240 с.: іл.
Обов’язкова кількість видів контролю |
||
Контрольні роботи у формі |
І |
ІІ |
Контрольного класного твору |
1 |
1 |
Інших завдань (тестів, відповіде на запитання тощо) |
2 |
2 |
Уроки мовленнєвого розвитку |
1 – усно 1 -письмово |
1 – усно 1 – письмово |
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
Уроки літератури рідного краю |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
Учитель української мови та літератури Перещепинського ліцею
Сагайдак Галина Олексіївна
2022-2023 н.р.
І семестр
№ з/п |
Дата |
Фактично |
Тема уроку |
Примітка/ повторення |
||
№ |
Дата |
|||||
Вступ |
||||||
1 |
|
|
|
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Діагностувальні завдання ТЛ: Художній образ, художній твір (поглиблено). |
|
|
Усна народна творчість |
||||||
2 |
|
|
|
Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками. «Зажурилась Україна». «Та, ой, як крикнув же козак Сірко» (1 твір) ТЛ: історичні пісні. |
Пісня |
|
3 |
|
|
|
Українські історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить». (2 твори). Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою |
Художні засоби |
|
4 |
|
|
|
РМ №1 (усно). Висловлення власних суджень про лицарів-оборонців рідної землі; дискусія про те, за що народ увіковічнив імена своїх героїв. |
|
|
5 |
|
|
|
Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. «Засвіт встали козаченьки» |
Народна пісня |
|
6 |
|
|
|
Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...» |
Напам’ять |
|
7 |
|
|
|
Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники – виконавці народних дум. |
Роди літ-ри |
|
8 |
|
|
|
Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. «Маруся Богуславка» Специфічність поетичної форми, ритму. ТЛ: думи. |
Рима, ритм |
|
9 |
|
|
|
Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі |
|
|
10 |
|
|
|
Контрольна робота№1. Усна народна творчість. Пісні Марусі Чурай. Народні думи. (комбіновані завдання). |
|
|
Тематична |
||||||
Світ української поезії |
||||||
11 |
|
|
|
Тарас Шевченко. Життєпис поета (участь у Кирило-Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). |
Напам’ять |
|
12 |
|
|
|
«Думи мої, думи мої…» (1847). Усвідомлення власної місії поета. |
|
|
13 |
|
|
|
«Ой три шляхи широкії». Роздуми автора про плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю. ТЛ: філософська лірика. |
|
|
14 |
|
|
|
«Мені однаково, чи буду» (з циклу «В казематі»). Роздуми автора про власну долю, долю України |
|
|
15 |
|
|
|
Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви її поезії. «Хотіла б я піснею стати…» |
Напам’ять |
|
16 |
|
|
|
«Давня весна» Тема гармонійного єднання людини з природою. |
|
|
17 |
|
|
|
«Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності |
|
|
18 |
|
|
|
РМ №2 (письмово). Порівняльна характеристика образів Поета і Бертольда |
|
|
19 |
|
|
|
Контрольний твір на одну із запропонованих тем |
|
|
Тематична |
||||||
20 |
|
|
|
Володимир Сосюра. Коротко про поета Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини. «Любіть Україну!» ТЛ: громадянська лірика, інтимна лірика, пейзажна лірика |
Напам’ять |
|
21 |
|
|
|
«Васильки» зразок інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…») |
|
|
22 |
|
|
|
Володимир ПІДПАЛИЙ. «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд». Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом. Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»). |
|
|
23 |
|
|
|
Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…») ТЛ. Вільний вірш, верлібр. |
|
|
24 |
|
|
|
Василь Голобородько. «Наша мова», «Теплі слова». Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок. |
|
|
Із сучасної української поезії (кінця ХХ — початку ХХІ ст.) |
||||||
25 |
|
|
|
Розмаїття сучасної лірики. І. Малкович («З янголом на плечі», «З нічних молитов»). |
Напам’ять |
|
26 |
|
|
|
Г. Кирпа («Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…») Глибоке бачення проблем національної культури |
|
|
27 |
|
|
|
І. Павлюк («Дівчинка», «Вертатись пізно», «Асоціації»). Прагнення зазирнути у світ душі |
|
|
28 |
|
|
|
Контрольна робота № 2. Творчість В.Сосюри, В.Підпалого, В.Голобородька. Із сучасної поезії (комбіновані завдання) |
|
|
29 |
|
|
|
ПЧ №1. ДІМАРОВ А. «На коні й під конем» |
|
|
30 |
|
|
|
ПЧ №2. О. Думанська «Школярка з передмістя» |
|
|
31 |
|
|
|
ЛРК №1.Творчість Г.Бідняка. Підсумки за І семестр |
|
|
Тематична |
||||||
Семестрова |
||||||
ІІ семестр
№ |
Дата |
Фактично |
|
Примітка |
||
№ |
Дата |
|||||
НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА |
||||||
32 |
|
|
|
Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. «Діяч національного відродження». Віхи життя відомого драматурга. «Сцена... – мій кумир, театр – священний храм для мене!». Трагікомедія «Сто тисяч» |
Драма |
|
33 |
|
|
|
Проблема влади грошей. Засоби сатиричного змалювання ТЛ.: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія. |
|
|
34 |
|
|
|
Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи |
Історичні пісні |
|
35 |
|
|
|
Характеристика Калитки та інших персонажів твору |
|
|
36 |
|
|
|
Актуальність проблем, порушених у творі, для сучасного життя |
|
|
37 |
|
|
|
РМ № 3. Усний твір-роздум «проблема влади грошей – наскрізна і «вічна» |
|
|
З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ |
||||||
38 |
|
|
|
Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Я завжди був великим оптимістом» – короткі біографічні відомості про письменника. «Дорогою ціною» |
Пісні Марусі Чурай |
|
39 |
|
|
|
Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Вічний тип шукача правди. |
|
|
40 |
|
|
|
Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги – протест проти будь-якого насильства над людиною |
|
|
41 |
|
|
|
Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії |
Народні думи |
|
42 |
|
|
|
Контрольна робота № 4. Творчість І.Карпенка-Карого, М.Коцюбинського (комбіновані завдання) |
|
|
Тематична |
||||||
43 |
|
|
|
Олександр ДОВЖЕНКО. «Син свого часу» – воєнна новелістика видатного українського кінорежисера і письменника. Перемагають горді – лейтмотив оповідання «Ніч перед боєм», присвяченого подвигу двох рибалок, дідів Платона і Савки |
Оповідання |
|
44 |
|
|
|
Твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття |
|
|
45 |
|
|
|
Образи діда Платона і діда Савки – представників українського трудового народу. Їхній морально-психологічний урок для солдатів |
Портрет |
|
46 |
|
|
|
ПЧ № 3. О.Довженко. Оповідання «Мати» |
|
|
47 |
|
|
|
Ніна БІЧУЯ. «Слово – безкінечне наближення до істини». Шкільна повість про взаємини підлітків, їх дорослішання, місце батьків у вихованні дитини («Шпага Славка Беркути»). Особливості композиції твору |
Повість |
|
48 |
|
|
|
Роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі |
|
|
49 |
|
|
|
Проблема особистості в сучасному світі |
|
|
50 |
|
|
|
Характеристика образів твору |
|
|
51 |
|
|
|
Контрольна робота № 5. Контрольний твір (за творчістю О.Довженка, Н.Бічуї) |
|
|
Тематична |
||||||
52 |
|
|
|
Володимир Дрозд. Життєвий шлях відомого новеліста і романіста. Філософська притча «сина колгоспника з глухого поліського села» («Білий кінь Шептало») |
|
|
53 |
|
|
|
Проблеми неординарних людей у суспільстві, їх знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії |
|
|
54 |
|
|
|
Юрій Винничук. «Оплески – це те, що мене окрилює». «Місце для дракона» – повість-казка про сучасний світ, де панують «драконячі закони» |
Казка, її ознаки |
|
55 |
|
|
|
Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин |
|
|
56 |
|
|
|
Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви |
|
|
УКРАЇНСЬКИЙ ГУМОР |
||||||
57 |
|
|
|
Валентин ЧЕМЕРИС – сатирик та фантаст. Огляд життя і творчості |
Повість |
|
58 |
|
|
|
«Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі |
|
|
59 |
|
|
|
Гумористична повість про те, як зароджується кохання, ревнощі, пристрасті та дружбу школярів («Вітька + Галя, або Повість про перше кохання») |
|
|
60 |
|
|
|
Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору |
|
|
61 |
|
|
|
Характеристика образів твору |
Портрет |
|
62 |
|
|
|
РМ № 4. Написання листа авторові улюбленої книжки (письмово) |
|
|
63 |
|
|
|
Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення |
|
|
64 |
|
|
|
Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення. Підготовка до к.р. |
Ліричні твори |
|
65 |
|
|
|
Контрольна робота № 6 за творчістю В.Дрозда, Ю. Винничука, В.Чемериса (комбіновані завдання) |
|
|
66 |
|
|
|
ПЧ № 4. О.Вишня. «Мисливські усмішки» |
|
|
67 |
|
|
|
ЛРК № 2. Письменники-гумористи рідного краю |
|
|
68 |
|
|
|
Практикум з теорії літератури. Повторення вивченого у І семестрі |
|
|
69 |
|
|
|
Повторення вивченого у ІІ семестрі. Ознайомлення зі списком літератури на 9-й клас |
|
|
70 |
|
|
|
Підсумковий урок |
|
|
Тематична ІІ семестр Річна |
||||||