Календарно-тематичне планування уроків української літератури в 6 класі

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків української мови в 6 класі із зазначенням програмових вимог, обов'язкових видів контролю та записів у журналі.
Перегляд файлу

Українська література. 6 клас. 70 год (2 год. на тиждень)

Програма. Українська література. 5  9 класи: програма для ЗНЗ (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.)/укл.: Р.В. Мовчан та ін. К.: Освіта, 2013. 31 с. 

 https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas

Підручник. Коваленко Л. Т. Українська література: підруч. для ЗНЗ. 6 клас. К.: ВД «Освіта», 2014. 240 с.

 

Усього

годин

КР (тести, відп. на пит.)

Класн. твір (мінітвір, есе)

РМ

ПЧ

ЛРК

Виразн. чит.

Напам.

Зош.

ТО

усн.

письм.

Рік

70

4

2

2

2

4

4

2

7

9

7

І сем.

32

2

1

1

1

2

2

1

5

4

3

ІІ сем.

38

2

1

1

1

2

2

1

2

5

4

 

Календарно-тематичне планування на І семестр

 

з/п

Тема, зміст навчального матеріалу

Дата

Програмові вимоги

І семестр

Вступ

1

Вступ. Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про рукописні книги часів Русі-України, про автора «Повісті минулих літ» Нестора Лiтописця; про сучасні формати книги;

розуміє роль книжки в житті людини, складність і особливість процесу творчості, місце в ньому уяви й фантазії митця, роль читача в «житті» художнього твору; пояснює, де можна «зустрітися» з літературою (літературні журнали, радіопередачі, телебачення, театр, книгарні, бібліотеки, Інтернет); аргументує індивідуальні читацькі інтереси.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва; створює презентацію про історію книжки; усвідомлює роль читання впродовж життя для власного зростання; розуміє необхідність додаткової інформації; знаходить її в мережі Інтернет та інших джерелах.

НЛ–1

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби шанобливого ставлення людей до книжки, до освіти.


Загадково прекрасна й славна давнина України

2

Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.

ТЛ: народна пісня, рефрен, анафора.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця: знає про виникнення народної обрядової поезії, її різновиди; розповідає про головні календарні обряди українців; розрізняє і називає

різновиди календарно-обрядових пісень; виразно і вдумливо читає їх, коментує зміст; виокремлює й пояснює роль художніх засобів.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про роль колискової пісні в житті людини, про роль сім’ї та тепло рідного дому, про відповідальність кожного за збереження духовної спадщини для майбутніх поколінь; описує образ матері над колискою дитини (за творами літератури та живопису).

Вивчає напам’ять: 2 пісні (на вибір учня).

НЛ–1,2

Емоційно-ціннісне ставлення

Прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу. Повага до прадавніх вірувань наших предків, гордість за свій талановитий народ, любов до рідних.

МК: фольклорна спадщина інших слов’янських народів (зарубіжна література); К. Стеценко. «Колядки», М. Леонтович. «Щедрик», М. Лисенко. Музичні обробки українських веснянок; колискові пісні у виконанні Росави (музичне мистецтво); А. Петрицький «Різдвяний ранок», С. Васильківський. «Весна в Україні» (образотворче мистецтво).

3

Веснянки: «Ой весна, весна − днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця».

 

Напам’ять (1 веснянка на вибір)

4

Пісні літнього циклу: русальні («У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору»).

 

5

Пісні літнього циклу: купальські («Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!»), жниварські («Маяло житечко, маяло»).

 

Напам’ять (1 веснянка на вибір)

6

Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка».

 

7

Народні колискові пісні: «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви колискових, їх лексичні особливості.

ТЛ: колискова.

 

8

ЛРК1

ЛРК  1. Календарно-обрядові пісні рідного краю.

 

9

Пісні літературного походження. Патріотичні мотиви пісень літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського і М. Вербицького − національний гімн нашої держави.

TЛ: гімн.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє і пояснює специфіку пісні лiтературного походження; переказує історію створення національного гімну; розповідає про зв’язок народної легенди про дівчину-Україну з «Молитвою»

О. Кониського; виразно і вдумливо читає пісні; визначає й коментує провідні мотиви, пояснює роль символів у них.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про значення національного гімну в житті народу; розкриває особливості художнього втілення теми України у творах різних митців.

Вивчає напам’ять: «Ще не вмерла Україна...» та 1 пісню (на вибір).

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Осмислення почуття патріотизму, утвердження віри в щасливе майбутнє свого народу.

МК: гімн України (музичне мистецтво).

Напам’ять (гімн)

Зошит

10

Легенда про дівчину Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок з «Молитвою» О. Кониського й М. Лисенка  духовним гімном України.

 

11

«Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького й Г. Труха − пісня, що стала народною.

 

Напам’ять (1 пісня на вибір)

12

РМ1 (письм.)

РМ  1 (п). Твір-мініатюра «У цій пісні сила мого краю»

 

13

КР2

 

КР  1. «Загадково прекрасна й славна давнина України. Календарно-обрядові пісні. Пісні літературного походження»: тестування, відповіді на питання.

 

Тематична ТО1 (13 ф)

14

Микола Вороний. Коротко про письменника. Поема «Євшан-зілля». Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів.

ТЛ: ліричний герой (повторення), ліро-епічний твір, поема.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розповідає коротко про письменника; виразно і вдумливо читає поему; визначає головну думку; розповідає про життя ханського сина в полоні руського князя й пояснює, чому він забув рідний край; характеризує образ юнака-половця; співвідносить давноминулі події, описані в поемі, із сучасністю.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

розуміє значення історичної пам’яті для кожної людини; пояснює важливість приналежності до свого народу; висловлює судження про її історичну основу, зв’язок із літописною легендою; коментує власне розуміння почуття патріотизму; усвідомлює роль слова в житті людини.

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення важливості історичної пам’яті для кожної людини та приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині.

15

Поема «Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.

 

16

Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка.  Специфіка ліричних і ліро-епічних творів. Вірш «Думка» («Тече вода в синє море...»).

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розповідає про життя Т. Шевченка в Петербурзі; знає зміст твору, виразно й осмислено читає окремі фрагменти; розкриває історичну основу поеми «Іван Підкова»; висловлює судження про риси й поведінку козацького ватажка; пояснює особливості художніх засобів у зображенні штормового моря, бою.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

розуміє важливість знання історії рідного народу; висловлює власну думку щодо суспільно-політичних питань.

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення того, що героїзм і мужність – ознаки лицарських чеснот українських козаків - духовний спадок нащадкам.

МЗ: козацька доба (історія України).

МК: пізнавальна програма «Тарас Шевченко в Петербурзі» (архів Першого національного каналу); «Тече вода в синє море / Думка» на слова Тараса Шевченка. Виконує Олекса Керекеша, гурт «Фата Морґана» (музичне мистецтво).

Зошит

17

Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Поема «Іван Підкова» (без вступу).

 

18

В. Рутківський. Творчість відомого українського письменника. Гостросюжетний історичний роман «Джури козака Швайки» (Частина друга. «На козацьких островах»): історична основа твору.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

уміє визначити історичну основу твору; знаходить і коментує описи природи, портрети персонажів, їхні вчинки; аналізує роль художніх засобів.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює власні судження про геройство та вміння з честю вийти із найскладніших ситуацій козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька; зіставляє специфіку розкриття історичної теми в літературі та кінематографі; створює презентацію про головних героїв твору; дискутує про проблеми національної свідомості, патріотизму, зрадництва, усвідомленого вибору.

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення лицарства, сміливості, фізичної, духовної сили наших предків, потреби виховання й утвердження цих якостей у наш час.

МЗ: козацька доба (історія України).

МК: фільм про козаків-характерників (із серії «Козацька звитяга»).

19

«Джури козака Швайки» − твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Незвичайні здібності козаків-характерників.

 

20

Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників.

 

21

Тема боротьби українських козаків проти татарської орди.

 

22

КР2

 

КР  2. «Загадково прекрасна й славна давнина України. Творчість М. Вороного, Т. Шевченка, В. Рутківського»: тестування, відповіді на питання.

 

 

Тематична ТО2 (9 ф)

Я і світ

23

РМ2 (усн.)

Леся Українка (Лариса Петрівна Косач). Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні.

РМ  2 (у). Усний твір «Образ мужньої, сильної духом дівчинки Лесі».

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розповідає про дитинство Лесі Українки, її мужність, талановитість;

усвідомлює і вміє пояснити мотив глибокого родинного зв’язку дитини з батьками; характеризує образ ліричної героїні; висловлює власні роздуми про неї.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює своє ставлення до проблеми бережливого ставлення до природи як важливого чинника реалізації особистості; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі, музиці, кіномистецтві; створює ілюстрації до творів, відеопоезії.

Вивчає напам’ять: вірш «Як дитиною, бувало…».

НЛ–1

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби плекати почуття любові до батьків, родини; формування стоїчних рис характеру (мужності, цілеспрямованості, наполегливості); прагнення до самоосвіти.

МК: фільм про Лесю Українку із циклу «Обличчя української історії» (кіномистецтво).

СЛ: поезії Мар’яни Савки, Маріанни Кіяновської, Любові Якимчук.

24

Неповторний світ дитинства в поезіях: «Мрії», «Як дитиною, бувало...». Життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява поетки.

 

Напам’ять («Як дитиною бувало»)

Зошит

25

Вірш «Тиша морська». Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи.

 

26

Володимир Винниченко. Дитинство письменника. Оповідання «Федько-халамидник»: робота з текстом.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розповідає цікаві епізоди з життя письменника; знає зміст оповідання; виразно і вдумливо читає епізоди, що найбільше вражають; аналізує епічний твір; називає риси характеру Федька, що вирізняють його з-поміж друзів-однолітків, коментує їх; аналізує роль художніх засобів у творі; знаходить портрет, пейзаж, діалоги; формулює головну думку оповідання.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює своє ставлення до літературних героїв; визначає причиново-наслідкові зв’язки між фактами і явищами; пропонує алгоритм дій.

НЛ–1, 2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення найважливіших цінностей моралі та етики, що роблять людину духовно багатою і щедрою на добро, порядність, чесність.

27

ВЧ1

ВЧ  1. Виразне читання найбільш вражаючих епізодів твору.

Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками.

ТЛ: головний герой, другорядні герої.

 

28

Добро і зло, благородство й підлість у творі. Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість.

 

29

КТ1

КТ  1. Контрольний твір (міні-твір) «Моє ставлення до Федька й Толі (за оповіданням В. Винниченка «Федько-халамидник»).

 

30

ПЧ1

ПЧ  1. Оповідання В. Винниченка «Кумедія з Костем».

 

31

ПЧ2

ПЧ  2. Оповідання І. Калинця «Хлопчик-фігурка, який задоволений собою».

 

 

32

ЛРК2

ЛРК  2. Ознайомлення із творами письменників-земляків.

 

 

Зошит

 

Тематична ТО3 (10 ф)

 

І семестр

 

Скоригована

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

ІІ семестр

уроку

Тема

Дата

Програмові вимоги

29

Станіслав Чернілевський. Настрої та почуття, висвітлені в поезіях: любов, доброта, висока духовність. Образ рідної людини та важливість родинних цінностей («Теплота родинного інтиму...»,  «Забула внучка в баби черевички...»).

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

виразно й усвідомлено читає вірші; висловлює судження про почуття ліричного героя; співвідносить їх із пережитими особисто.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює своє ставлення до проблеми збереження родинних цінностей; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі, музиці, кіномистецтві; створює ілюстрації до творів, відеопоезії; проводить аналогії із власним життям.

НЛ–3

Емоційно-ціннісне ставлення

Осмислення ролі батьківського дому в житті людини, відповідальності за власну родину.

30

Ірина Жиленко Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя й шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ («Жар-Птиця», «Підкова»).

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє, що світ дитинства – вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій; виразно й усвідомлено читає поезії, коментує їх; пояснює художні засоби.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про щастя і шляхи до нього, про цінності, які потрібно берегти в сучасному світі; пояснює вплив слова на психічне здоров’я людини.

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення ролі почуття дружби в житті людини, уміння бачити красу навколо, цінувати доброту.

31

«Гном у буфеті». Світ дитинства − вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій.

 


 

32

Ігор Калинець − талановитий український поет, автор віршів для дітей. Своєрідність форми його поезій. Збірка «Дивосвіт»: вірші «Стежечка», «Криничка».

 

Предметні компетентності

розуміє метафоричність поезій; виразно і вдумливо читає вірші; коментує образне бачення світу, явищ природи в них; пояснює поєднання у творі уявного, фантастичного і реального; висловлює власне бачення образів стежечки, блискавки, веселки тощо.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

порівнює твори музичного й образотворчого мистецтв, суголосні поезіям; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва.

Вивчає напам’ять: 1 вірш (на вибір).

НЛ–1 Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби естетичного сприйняття художнього твору.

Напам’ять (1 вірш на вибір)

33

Збірка «Дивосвіт»: «Блискавка», «Веселка», «Дим». Персоніфіковані образи природних явищ  дивовижне й надзвичайне в повсякденному житті. Гармонія людини і природи.

 

34

Емма Андієвська − сучасна українська письменниця й художниця. Її казки-притчі. Прихований повчальний зміст творів.

ТЛ: притча.

 

Предметні компетентності

виразно і вдумливо читає казки-притчі, коментує їх; знаходить і пояснює фантастичні елементи в них; висловлює судження про важливість проблем, порушених у творах та актуальність їх; знаходить аналогії в повсякденному житті.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

розуміє силу слова; аналізує життєві ситуації з погляду гуманізму, толерантного ставлення до людей; дискутує щодо проблем таланту, неординарності, «білих ворон», спілкування; висловлює власне розуміння ілюстрацій письменниці; створює есе-рефлексію.

НЛ–1, 2. Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення морально-етичних цінностей, що допомагають бачити й розуміти красу світу, гармонійно і щасливо жити в ньому.

Зошит (січень)

35

Порушення питань моралі, дружби, сили слова у творі «Казка про яян».

 

36

Казка-притча «Говорюща риба»: добро й любов до світу; принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом.

 


37

КР3

КР  3. «Творчість С. Чернілевського, І. Жиленко, І. Калинця, Е. Андієвської»: тестування, відповіді на питання.

 

 

Тематична ТО4 (9 ф)

 

Пригоди і романтика

38

Всеволод Нестайко − відомий у світі український дитячий письменник. Його пригодницька повість  «Тореадори з Васюківки».

ТЛ: повість, пригодницький твір, романтичне й прогодницьке.

 

Предметні компетентності

знає основне про письменника; розуміє поняття романтичного і пригодницького; визначає жанр твору; самостійно ознайомлюється з його змістом; аналізує поведінку героїв, їхні вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях; характеризує улюбленого героя, аргументує свій вибір, розкриває риси його вдачі; виокремлює, виразно читає й коментує найцікавіші епізоди тексту.

Ключові компетентності

висловлює судження про зв’язок прочитаного з власними життєвими спостереженнями; усвідомлює себе активним членом соціуму; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі й кіномистецтві; обговорює в групах проблеми дружби та першого кохання; створює правила поведінки в екстремальних ситуаціях; укладає таблицю «Плюси і мінуси «проектів» Яви та Павлуші».

НЛ–3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення важливості активної життєвої позиції, позитивних рис характеру; сили справжньої дружби та взаємопідтримки.

39

ВЧ2

ВЧ  2. Виразне читання й коментування найцікавіших епізодів тексту повісті «Тореадори з Васюківки».

 

40

Пригодницький захоплюючий сюжет, мрія і дійсність в пригодницькій повісті для дітей.

 

41

Смішне, комічне, романтичне в повісті.

 

42

Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Проблеми у творі. Укладання таблиці «Плюси і мінуси «проектів» Яви та Павлуші».

 

Зошит (лютий)

43

РМ3

(письм.)

РМ  3 (п). Характеристика улюбленого героя з аргументацією власного вибору (письм.).

 

Тематична ТО5 (6 ф)

 

44

Ярослав Стельмах. Коротко про письменника. Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера», передані образним словом.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає загальні відомості про життя і творчість письменника; переказує зміст уривка твору; визначає елементи сюжету в ньому; характеризує образи головних персонажів, їхню поведінку в складній ситуації.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про місце уяви, фантазії, романтичності в житті сучасної людини, необхідності навчатися упродовж життя, здобувати досвід; про важливість збереження довкілля для сьогодення та майбутнього; знаходить у тексті реальні (звичайні) та пригодницькі події.

 НЛ–3

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення значення романтичності, життєлюбства в житті людини.

45

РМ4

(усн.)

РМ  4 (у). Переказ змісту уривка повісті (усно).

 

46

Образи Сергія та Митька, їхня поведінка в складній ситуації. Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків − головних героїв.

 

47

Повість «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»: місце уяви, фантазії, романтичності в житті сучасної людини.

 

48

ПЧ3

ПЧ  3. Повість Я. Стельмаха «Найкращий намет».

 

49

Леся Воронина − сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9»: фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає цікавий факт про письменницю; переказує зміст твору, висловлює враження про нього; характеризує образ головного героя Клима.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про те, як виховувати в собі риси сміливості, хоробрості, кмітливості, відповідальності; як спрогнозувати можливі наслідки діяльності; зіставляє специфіку розкриття фантастичної теми в літературі й кіномистецтві; знаходить інформацію про українських письменників-фантастів; дискутує про проблеми сміливості і боягузтва.

НЛ–1, 2, 4

Емоційно-ціннісне ставлення

Потреба формування позитивного світогляду, доброзичливого ставлення до світу та людей. Усвідомлення ролі навчання, прагнення відкривати світ і себе в ньому, самовдосконалення, самореалізації в житті кожної людини.

Зошит (березень)

50

«Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9» робота з текстом. Переказ змісту твору. ТЛ: сюжет, його елементи.

 

51

Клим Джура − рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.

 

52

Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині.

 

53

КТ2

КТ  2. Контрольний твір (міні-твір) за пригодницькими повістями В. Нестайка, Я. Стельмаха, Лесі Ворониної.

 

Тематична ТО6 (10 ф)

 


Гумористичні твори

54

Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки тощо). Роль гумору в житті українців.

ТЛ: гумор (повторення), сатира.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє роль гумору в житті українців; знає жанри гумористичних творів, називає їх; розповідає про особливість побудови байки; виразно і вдумливо читає твори Л. Глібова; пояснює головну думку кожної байки та алегоричні образи.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

зіставляє описане в байках із реальним життям, використовуючи виражальні засоби української мови; створює ілюстрації до твору; обговорює в групах проблеми несправедливості, жорстокості, ледарства в байках Л. Глібова і в сучасному житті.

НЛ–2, 3

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення важливості самокритичного погляду для успішної життєдіяльності людини, потреби життєстверджувальних, оптимістичних настроїв, уміння тактовно реагувати на іронію, гумор.

55

Леонід Глібов − визначний український байкар, поет. Побудова байки. Байка «Щука».

ТЛ: байка (повторення), алегорія, мораль.

 

56

Викривальна й повчальна спрямованість байок письменника («Муха й Бджола», «Жаба й Віл»).

 

57

Степан Руданський. Співомовки С. Руданського − унікальне явище у світовому письменстві.

ТЛ: гумореска, співомовка.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє вияв народної мудрості в гуморесках, викривальний пафос співомовок; виразно й усвідомлено читає твори; коментує іронічне ставлення автора до негативних рис характеру; виокремлює головну думку кожного твору; характеризує героїв і порівнює їх.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

пояснює зв’язок історичних фактів із їх гумористичним відображенням у співомовках; обґрунтовує власні спостереження над смішними ситуаціями в житті; розуміє роль ініціативності, підприємливості в суспільстві та специфіку лексики твору; застосовує комунікативні стратегії відповідно до мети й ситуації спілкування; створює ілюстрації до твору; віднаходить інформацію про зустріч запорожців із королем.

НЛ–2, 3

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення, що почуття гумору - ознака духовного здоров’я людини.

58

Співомовки «Запорожці у короля», «Добре торгувалось». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, уміння посміятися з власної безпорадності та відстояти свою гідність.

 

59

ПЧ4

ПЧ  4. Співомовки С. Руданського «Окуляри», «Чуприна», «Почому дурні?» тощо.

 

60

Павло Глазовий. Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. Гуморески «Еволюція», «Найважча роль».

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

виразно і вдумливо читає твори, коментує їх; пояснює основні ідеї; аналізує художні особливості гуморесок.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

проводить аналогії з власними спостереженнями; усвідомлює роль мови в житті людини; створює ілюстрації до твору, виразно читає гуморески; дискутує про проблеми мови і народу.

Вивчає напам’ять: 1 гумореску (на вибір).

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Оптимістична настанова в житті, уміння іронічно, критично, з почуттям гумору сприймати дійсність і самого себе.

Зошит (квітень)

Напам’ять (1 гумореска на вибір)

61

Гуморески П. Глазового «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик».

 

62

КР4

КР  4. «Гумористичні твори»: тестування, відповіді на питання.

 

 

63

ЛРК3

ЛРК  3. Ознайомлення із творами письменників-земляків.

 

 

64

ЛРК4

ЛРК  4. Ознайомлення із творами письменників-земляків.

 

 

65

Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.

 

 

66

Підсумковий урок.

 

 

Зошит (травень)

Тематична ТО7 (13 ф)

ІІ семестр

Скоригована

Річна



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 вересня 2021
Переглядів
9120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку