Українська література. 6 клас. 70 год (2 год. на тиждень)
Програма. Українська література. 5 − 9 класи: програма для ЗНЗ (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.)/укл.: Р.В. Мовчан та ін. К.: Освіта, 2013. 31 с.
https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas
Підручник. Коваленко Л. Т. Українська література: підруч. для ЗНЗ. 6 клас. К.: ВД «Освіта», 2014. 240 с.
|
Усього годин |
КР (тести, відп. на пит.) |
Класн. твір (мінітвір, есе) |
РМ |
ПЧ |
ЛРК |
Виразн. чит. |
ТО |
|||
усн. |
письм. |
||||||||||
Рік |
70 |
4 |
2 |
2 |
2 |
4 |
4 |
2 |
7 |
9 |
7 |
І сем. |
32 |
2 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
1 |
5 |
4 |
3 |
ІІ сем. |
38 |
2 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
5 |
4 |
Календарно-тематичне планування на І семестр
№ з/п |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Дата |
Програмові вимоги |
І семестр |
|||
Вступ |
|||
1 |
Вступ. Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору. |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: знає про рукописні книги часів Русі-України, про автора «Повісті минулих літ» Нестора Лiтописця; про сучасні формати книги; розуміє роль книжки в житті людини, складність і особливість процесу творчості, місце в ньому уяви й фантазії митця, роль читача в «житті» художнього твору; пояснює, де можна «зустрітися» з літературою (літературні журнали, радіопередачі, телебачення, театр, книгарні, бібліотеки, Інтернет); аргументує індивідуальні читацькі інтереси. Ключові компетентності Учень / учениця: зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва; створює презентацію про історію книжки; усвідомлює роль читання впродовж життя для власного зростання; розуміє необхідність додаткової інформації; знаходить її в мережі Інтернет та інших джерелах. НЛ–1 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення потреби шанобливого ставлення людей до книжки, до освіти. |
Загадково прекрасна й славна давнина України |
|||
2 |
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. ТЛ: народна пісня, рефрен, анафора. |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: знає про виникнення народної обрядової поезії, її різновиди; розповідає про головні календарні обряди українців; розрізняє і називає різновиди календарно-обрядових пісень; виразно і вдумливо читає їх, коментує зміст; виокремлює й пояснює роль художніх засобів. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про роль колискової пісні в житті людини, про роль сім’ї та тепло рідного дому, про відповідальність кожного за збереження духовної спадщини для майбутніх поколінь; описує образ матері над колискою дитини (за творами літератури та живопису). Вивчає напам’ять: 2 пісні (на вибір учня). НЛ–1,2 Емоційно-ціннісне ставлення Прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу. Повага до прадавніх вірувань наших предків, гордість за свій талановитий народ, любов до рідних. МК: фольклорна спадщина інших слов’янських народів (зарубіжна література); К. Стеценко. «Колядки», М. Леонтович. «Щедрик», М. Лисенко. Музичні обробки українських веснянок; колискові пісні у виконанні Росави (музичне мистецтво); А. Петрицький «Різдвяний ранок», С. Васильківський. «Весна в Україні» (образотворче мистецтво). |
3 |
Веснянки: «Ой весна, весна − днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця». |
|
|
Напам’ять (1 веснянка на вибір) |
|||
4 |
Пісні літнього циклу: русальні («У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору»). |
|
|
5 |
Пісні літнього циклу: купальські («Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!»), жниварські («Маяло житечко, маяло»). |
|
|
Напам’ять (1 веснянка на вибір) |
|||
6 |
Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка». |
|
|
7 |
Народні колискові пісні: «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви колискових, їх лексичні особливості. ТЛ: колискова. |
|
|
8 ЛРК1 |
ЛРК № 1. Календарно-обрядові пісні рідного краю. |
|
|
9 |
Пісні літературного походження. Патріотичні мотиви пісень літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського і М. Вербицького − національний гімн нашої держави. TЛ: гімн. |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: розуміє і пояснює специфіку пісні лiтературного походження; переказує історію створення національного гімну; розповідає про зв’язок народної легенди про дівчину-Україну з «Молитвою» О. Кониського; виразно і вдумливо читає пісні; визначає й коментує провідні мотиви, пояснює роль символів у них. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про значення національного гімну в житті народу; розкриває особливості художнього втілення теми України у творах різних митців. Вивчає напам’ять: «Ще не вмерла Україна...» та 1 пісню (на вибір). НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Осмислення почуття патріотизму, утвердження віри в щасливе майбутнє свого народу. МК: гімн України (музичне мистецтво). |
Напам’ять (гімн) |
|||
Зошит |
|||
10 |
Легенда про дівчину Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок з «Молитвою» О. Кониського й М. Лисенка − духовним гімном України. |
|
|
11 |
«Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького й Г. Труха − пісня, що стала народною. |
|
|
Напам’ять (1 пісня на вибір) |
|||
12 РМ1 (письм.) |
РМ № 1 (п). Твір-мініатюра «У цій пісні сила мого краю» |
|
|
13 КР2
|
КР № 1. «Загадково прекрасна й славна давнина України. Календарно-обрядові пісні. Пісні літературного походження»: тестування, відповіді на питання. |
|
|
Тематична ТО1 (13 ф) |
|||
14 |
Микола Вороний. Коротко про письменника. Поема «Євшан-зілля». Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів. ТЛ: ліричний герой (повторення), ліро-епічний твір, поема. |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: розповідає коротко про письменника; виразно і вдумливо читає поему; визначає головну думку; розповідає про життя ханського сина в полоні руського князя й пояснює, чому він забув рідний край; характеризує образ юнака-половця; співвідносить давноминулі події, описані в поемі, із сучасністю. Ключові компетентності Учень / учениця: розуміє значення історичної пам’яті для кожної людини; пояснює важливість приналежності до свого народу; висловлює судження про її історичну основу, зв’язок із літописною легендою; коментує власне розуміння почуття патріотизму; усвідомлює роль слова в житті людини. НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення важливості історичної пам’яті для кожної людини та приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині. |
15 |
Поема «Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю. |
|
|
16 |
Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів. Вірш «Думка» («Тече вода в синє море...»). |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: розповідає про життя Т. Шевченка в Петербурзі; знає зміст твору, виразно й осмислено читає окремі фрагменти; розкриває історичну основу поеми «Іван Підкова»; висловлює судження про риси й поведінку козацького ватажка; пояснює особливості художніх засобів у зображенні штормового моря, бою. Ключові компетентності Учень / учениця: розуміє важливість знання історії рідного народу; висловлює власну думку щодо суспільно-політичних питань. НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення того, що героїзм і мужність – ознаки лицарських чеснот українських козаків - духовний спадок нащадкам. МЗ: козацька доба (історія України). МК: пізнавальна програма «Тарас Шевченко в Петербурзі» (архів Першого національного каналу); «Тече вода в синє море / Думка» на слова Тараса Шевченка. Виконує Олекса Керекеша, гурт «Фата Морґана» (музичне мистецтво). |
Зошит |
|||
17 |
Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Поема «Іван Підкова» (без вступу). |
|
|
18 |
В. Рутківський. Творчість відомого українського письменника. Гостросюжетний історичний роман «Джури козака Швайки» (Частина друга. «На козацьких островах»): історична основа твору. |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: уміє визначити історичну основу твору; знаходить і коментує описи природи, портрети персонажів, їхні вчинки; аналізує роль художніх засобів. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює власні судження про геройство та вміння з честю вийти із найскладніших ситуацій козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька; зіставляє специфіку розкриття історичної теми в літературі та кінематографі; створює презентацію про головних героїв твору; дискутує про проблеми національної свідомості, патріотизму, зрадництва, усвідомленого вибору. НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення лицарства, сміливості, фізичної, духовної сили наших предків, потреби виховання й утвердження цих якостей у наш час. МЗ: козацька доба (історія України). МК: фільм про козаків-характерників (із серії «Козацька звитяга»). |
19 |
«Джури козака Швайки» − твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Незвичайні здібності козаків-характерників. |
|
|
20 |
Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. |
|
|
21 |
Тема боротьби українських козаків проти татарської орди. |
|
|
22 КР2
|
КР № 2. «Загадково прекрасна й славна давнина України. Творчість М. Вороного, Т. Шевченка, В. Рутківського»: тестування, відповіді на питання. |
|
|
Тематична ТО2 (9 ф) |
|||
Я і світ |
|||
23 РМ2 (усн.) |
Леся Українка (Лариса Петрівна Косач). Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. РМ № 2 (у). Усний твір «Образ мужньої, сильної духом дівчинки Лесі». |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: розповідає про дитинство Лесі Українки, її мужність, талановитість; усвідомлює і вміє пояснити мотив глибокого родинного зв’язку дитини з батьками; характеризує образ ліричної героїні; висловлює власні роздуми про неї. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює своє ставлення до проблеми бережливого ставлення до природи як важливого чинника реалізації особистості; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі, музиці, кіномистецтві; створює ілюстрації до творів, відеопоезії. Вивчає напам’ять: вірш «Як дитиною, бувало…». НЛ–1 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення потреби плекати почуття любові до батьків, родини; формування стоїчних рис характеру (мужності, цілеспрямованості, наполегливості); прагнення до самоосвіти. МК: фільм про Лесю Українку із циклу «Обличчя української історії» (кіномистецтво). СЛ: поезії Мар’яни Савки, Маріанни Кіяновської, Любові Якимчук. |
24 |
Неповторний світ дитинства в поезіях: «Мрії», «Як дитиною, бувало...». Життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява поетки. |
|
|
Напам’ять («Як дитиною бувало») |
|||
Зошит |
|||
25 |
Вірш «Тиша морська». Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи. |
|
|
26 |
Володимир Винниченко. Дитинство письменника. Оповідання «Федько-халамидник»: робота з текстом. |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: розповідає цікаві епізоди з життя письменника; знає зміст оповідання; виразно і вдумливо читає епізоди, що найбільше вражають; аналізує епічний твір; називає риси характеру Федька, що вирізняють його з-поміж друзів-однолітків, коментує їх; аналізує роль художніх засобів у творі; знаходить портрет, пейзаж, діалоги; формулює головну думку оповідання. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює своє ставлення до літературних героїв; визначає причиново-наслідкові зв’язки між фактами і явищами; пропонує алгоритм дій. НЛ–1, 2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення найважливіших цінностей моралі та етики, що роблять людину духовно багатою і щедрою на добро, порядність, чесність. |
27 ВЧ1 |
ВЧ № 1. Виразне читання найбільш вражаючих епізодів твору. Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками. ТЛ: головний герой, другорядні герої. |
|
|
28 |
Добро і зло, благородство й підлість у творі. Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. |
|
|
29 КТ1 |
КТ № 1. Контрольний твір (міні-твір) «Моє ставлення до Федька й Толі (за оповіданням В. Винниченка «Федько-халамидник»). |
|
|
30 ПЧ1 |
ПЧ № 1. Оповідання В. Винниченка «Кумедія з Костем». |
|
|
31 ПЧ2 |
ПЧ № 2. Оповідання І. Калинця «Хлопчик-фігурка, який задоволений собою». |
|
|
32 ЛРК2 |
ЛРК № 2. Ознайомлення із творами письменників-земляків. |
|
|
Зошит |
|
||
Тематична ТО3 (10 ф) |
|
||
І семестр |
|
||
Скоригована |
|
|
|||
ІІ семестр |
|||
№ уроку |
Тема |
Дата |
Програмові вимоги |
29 |
Станіслав Чернілевський. Настрої та почуття, висвітлені в поезіях: любов, доброта, висока духовність. Образ рідної людини та важливість родинних цінностей («Теплота родинного інтиму...», «Забула внучка в баби черевички...»). |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: виразно й усвідомлено читає вірші; висловлює судження про почуття ліричного героя; співвідносить їх із пережитими особисто. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює своє ставлення до проблеми збереження родинних цінностей; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі, музиці, кіномистецтві; створює ілюстрації до творів, відеопоезії; проводить аналогії із власним життям. НЛ–3 Емоційно-ціннісне ставлення Осмислення ролі батьківського дому в житті людини, відповідальності за власну родину. |
30 |
Ірина Жиленко Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя й шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ («Жар-Птиця», «Підкова»). |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: розуміє, що світ дитинства – вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій; виразно й усвідомлено читає поезії, коментує їх; пояснює художні засоби. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про щастя і шляхи до нього, про цінності, які потрібно берегти в сучасному світі; пояснює вплив слова на психічне здоров’я людини. НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення ролі почуття дружби в житті людини, уміння бачити красу навколо, цінувати доброту. |
31 |
«Гном у буфеті». Світ дитинства − вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій. |
|
32 |
Ігор Калинець − талановитий український поет, автор віршів для дітей. Своєрідність форми його поезій. Збірка «Дивосвіт»: вірші «Стежечка», «Криничка». |
|
Предметні компетентності розуміє метафоричність поезій; виразно і вдумливо читає вірші; коментує образне бачення світу, явищ природи в них; пояснює поєднання у творі уявного, фантастичного і реального; висловлює власне бачення образів стежечки, блискавки, веселки тощо. Ключові компетентності Учень / учениця: порівнює твори музичного й образотворчого мистецтв, суголосні поезіям; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва. Вивчає напам’ять: 1 вірш (на вибір). НЛ–1 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення потреби естетичного сприйняття художнього твору. |
Напам’ять (1 вірш на вибір) |
|||
33 |
Збірка «Дивосвіт»: «Блискавка», «Веселка», «Дим». Персоніфіковані образи природних явищ − дивовижне й надзвичайне в повсякденному житті. Гармонія людини і природи. |
|
|
34 |
Емма Андієвська − сучасна українська письменниця й художниця. Її казки-притчі. Прихований повчальний зміст творів. ТЛ: притча. |
|
Предметні компетентності виразно і вдумливо читає казки-притчі, коментує їх; знаходить і пояснює фантастичні елементи в них; висловлює судження про важливість проблем, порушених у творах та актуальність їх; знаходить аналогії в повсякденному житті. Ключові компетентності Учень / учениця: розуміє силу слова; аналізує життєві ситуації з погляду гуманізму, толерантного ставлення до людей; дискутує щодо проблем таланту, неординарності, «білих ворон», спілкування; висловлює власне розуміння ілюстрацій письменниці; створює есе-рефлексію. НЛ–1, 2. Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення морально-етичних цінностей, що допомагають бачити й розуміти красу світу, гармонійно і щасливо жити в ньому. |
Зошит (січень) |
|||
35 |
Порушення питань моралі, дружби, сили слова у творі «Казка про яян». |
|
|
36 |
Казка-притча «Говорюща риба»: добро й любов до світу; принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом. |
|
37 КР3 |
КР № 3. «Творчість С. Чернілевського, І. Жиленко, І. Калинця, Е. Андієвської»: тестування, відповіді на питання. |
|
|
|
Тематична ТО4 (9 ф) |
|
|||
Пригоди і романтика |
||||
38 |
Всеволод Нестайко − відомий у світі український дитячий письменник. Його пригодницька повість «Тореадори з Васюківки». ТЛ: повість, пригодницький твір, романтичне й прогодницьке. |
|
Предметні компетентності знає основне про письменника; розуміє поняття романтичного і пригодницького; визначає жанр твору; самостійно ознайомлюється з його змістом; аналізує поведінку героїв, їхні вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях; характеризує улюбленого героя, аргументує свій вибір, розкриває риси його вдачі; виокремлює, виразно читає й коментує найцікавіші епізоди тексту. Ключові компетентності висловлює судження про зв’язок прочитаного з власними життєвими спостереженнями; усвідомлює себе активним членом соціуму; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі й кіномистецтві; обговорює в групах проблеми дружби та першого кохання; створює правила поведінки в екстремальних ситуаціях; укладає таблицю «Плюси і мінуси «проектів» Яви та Павлуші». НЛ–3,4 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення важливості активної життєвої позиції, позитивних рис характеру; сили справжньої дружби та взаємопідтримки. |
|
39 ВЧ2 |
ВЧ № 2. Виразне читання й коментування найцікавіших епізодів тексту повісті «Тореадори з Васюківки». |
|
||
40 |
Пригодницький захоплюючий сюжет, мрія і дійсність в пригодницькій повісті для дітей. |
|
||
41 |
Смішне, комічне, романтичне в повісті. |
|
||
42 |
Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Проблеми у творі. Укладання таблиці «Плюси і мінуси «проектів» Яви та Павлуші». |
|
||
Зошит (лютий) |
||||
43 РМ3 (письм.) |
РМ № 3 (п). Характеристика улюбленого героя з аргументацією власного вибору (письм.). |
|
||
Тематична ТО5 (6 ф) |
|
|||
44 |
Ярослав Стельмах. Коротко про письменника. Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера», передані образним словом. |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: знає загальні відомості про життя і творчість письменника; переказує зміст уривка твору; визначає елементи сюжету в ньому; характеризує образи головних персонажів, їхню поведінку в складній ситуації. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про місце уяви, фантазії, романтичності в житті сучасної людини, необхідності навчатися упродовж життя, здобувати досвід; про важливість збереження довкілля для сьогодення та майбутнього; знаходить у тексті реальні (звичайні) та пригодницькі події. НЛ–3 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення значення романтичності, життєлюбства в житті людини. |
|
45 РМ4 (усн.) |
РМ № 4 (у). Переказ змісту уривка повісті (усно). |
|
||
46 |
Образи Сергія та Митька, їхня поведінка в складній ситуації. Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків − головних героїв. |
|
||
47 |
Повість «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»: місце уяви, фантазії, романтичності в житті сучасної людини. |
|
||
48 ПЧ3 |
ПЧ № 3. Повість Я. Стельмаха «Найкращий намет». |
|
||
49 |
Леся Воронина − сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9»: фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності. |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: знає цікавий факт про письменницю; переказує зміст твору, висловлює враження про нього; характеризує образ головного героя Клима. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про те, як виховувати в собі риси сміливості, хоробрості, кмітливості, відповідальності; як спрогнозувати можливі наслідки діяльності; зіставляє специфіку розкриття фантастичної теми в літературі й кіномистецтві; знаходить інформацію про українських письменників-фантастів; дискутує про проблеми сміливості і боягузтва. НЛ–1, 2, 4 Емоційно-ціннісне ставлення Потреба формування позитивного світогляду, доброзичливого ставлення до світу та людей. Усвідомлення ролі навчання, прагнення відкривати світ і себе в ньому, самовдосконалення, самореалізації в житті кожної людини. |
|
Зошит (березень) |
||||
50 |
«Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9» робота з текстом. Переказ змісту твору. ТЛ: сюжет, його елементи. |
|
||
51 |
Клим Джура − рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя. |
|
||
52 |
Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині. |
|
||
53 КТ2 |
КТ № 2. Контрольний твір (міні-твір) за пригодницькими повістями В. Нестайка, Я. Стельмаха, Лесі Ворониної. |
|
||
Тематична ТО6 (10 ф) |
|
|||
Гумористичні твори |
|||
54 |
Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки тощо). Роль гумору в житті українців. ТЛ: гумор (повторення), сатира. |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: розуміє роль гумору в житті українців; знає жанри гумористичних творів, називає їх; розповідає про особливість побудови байки; виразно і вдумливо читає твори Л. Глібова; пояснює головну думку кожної байки та алегоричні образи. Ключові компетентності Учень / учениця: зіставляє описане в байках із реальним життям, використовуючи виражальні засоби української мови; створює ілюстрації до твору; обговорює в групах проблеми несправедливості, жорстокості, ледарства в байках Л. Глібова і в сучасному житті. НЛ–2, 3 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення важливості самокритичного погляду для успішної життєдіяльності людини, потреби життєстверджувальних, оптимістичних настроїв, уміння тактовно реагувати на іронію, гумор. |
55 |
Леонід Глібов − визначний український байкар, поет. Побудова байки. Байка «Щука». ТЛ: байка (повторення), алегорія, мораль. |
|
|
56 |
Викривальна й повчальна спрямованість байок письменника («Муха й Бджола», «Жаба й Віл»). |
|
|
57 |
Степан Руданський. Співомовки С. Руданського − унікальне явище у світовому письменстві. ТЛ: гумореска, співомовка. |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: розуміє вияв народної мудрості в гуморесках, викривальний пафос співомовок; виразно й усвідомлено читає твори; коментує іронічне ставлення автора до негативних рис характеру; виокремлює головну думку кожного твору; характеризує героїв і порівнює їх. Ключові компетентності Учень / учениця: пояснює зв’язок історичних фактів із їх гумористичним відображенням у співомовках; обґрунтовує власні спостереження над смішними ситуаціями в житті; розуміє роль ініціативності, підприємливості в суспільстві та специфіку лексики твору; застосовує комунікативні стратегії відповідно до мети й ситуації спілкування; створює ілюстрації до твору; віднаходить інформацію про зустріч запорожців із королем. НЛ–2, 3 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення, що почуття гумору - ознака духовного здоров’я людини. |
58 |
Співомовки «Запорожці у короля», «Добре торгувалось». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, уміння посміятися з власної безпорадності та відстояти свою гідність. |
|
|
59 ПЧ4 |
ПЧ № 4. Співомовки С. Руданського «Окуляри», «Чуприна», «Почому дурні?» тощо. |
|
|
60 |
Павло Глазовий. Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. Гуморески «Еволюція», «Найважча роль». |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: виразно і вдумливо читає твори, коментує їх; пояснює основні ідеї; аналізує художні особливості гуморесок. Ключові компетентності Учень / учениця: проводить аналогії з власними спостереженнями; усвідомлює роль мови в житті людини; створює ілюстрації до твору, виразно читає гуморески; дискутує про проблеми мови і народу. Вивчає напам’ять: 1 гумореску (на вибір). НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Оптимістична настанова в житті, уміння іронічно, критично, з почуттям гумору сприймати дійсність і самого себе. |
Зошит (квітень) |
|||
Напам’ять (1 гумореска на вибір) |
|||
61 |
Гуморески П. Глазового «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик». |
|
|
62 КР4 |
КР № 4. «Гумористичні твори»: тестування, відповіді на питання. |
|
|
63 ЛРК3 |
ЛРК № 3. Ознайомлення із творами письменників-земляків. |
|
|
64 ЛРК4 |
ЛРК № 4. Ознайомлення із творами письменників-земляків. |
|
|
65 |
Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. |
|
|
66 |
Підсумковий урок. |
|
|
Зошит (травень) |
|||
Тематична ТО7 (13 ф) |
|||
ІІ семестр |
|||
Скоригована |
|||
Річна |