2 години на тиждень, 70 годин за програмою
Календарно-тематичне планування складено за навчальною програмою Українська література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804;
Підручник: Коваленко Л.Т. Українська література: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. 6 клас / Л.Т.Коваленко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014. – 240с.: іл.
Обов’язкова кількість видів контролю |
||
Контрольні роботи у формі |
І |
ІІ |
Контрольного класного твору |
1 |
1 |
Інших завдань (тестів, відповіде на запитання тощо) |
2 |
2 |
Уроки мовленнєвого розвитку |
1 – усно 1 -письмово |
1 – усно 1 – письмово |
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
Уроки літератури рідного краю |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
Учитель української мови та літератури Перещепинського ліцею
Сагайдак Галина Олексіївна
2022-2023 н.р.
І семестр
№ з/п |
Дата |
Фактично |
Тема уроку |
Примітка/ повторення |
|||
№ |
Дата |
||||||
Загадково прекрасна і славна давнина України Календарно-обрядові пісні, пісні літературного походження |
|||||||
1 |
|
|
|
Вступ. Письменник – особливо обдарована людина, його праця над художнім твором. Книги в Київській Русі. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору |
|
||
2 |
|
|
|
Календарно-обрядові пісні. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. Діагностувальні завдання |
|
||
3 |
|
|
|
Веснянки. Фольклорна спадщина інших народів |
Епітет |
||
4 |
|
|
|
Пісні літнього циклу: русальні, купальські, жниварські |
Порівняння |
||
5 |
|
|
|
Пісні зимового циклу. ТЛ: народна пісня, повтори, анафора |
Метафора |
||
6 |
|
|
|
Народні колискові пісні. Колискові пісні в житті дитини. Провідні мотиви колискових пісень. ТЛ: колискова |
Напам’ять 2 пісні (на вибір учня) |
||
7 |
|
|
|
Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського та М.Вербицького. ТЛ: пісня-гімн |
Напам’ять
|
||
8 |
|
|
|
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею. «Молитва» О.Кониського – духовний гімн України |
Ліричний герой |
||
9 |
30.09 |
|
|
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха – пісня, що стала народною. Патріотичні мотиви, героїчний пафос пісень літературного походження |
Напам’ять Засоби образної мови |
||
10 |
|
|
|
Контрольна робота №1. Загадково прекрасна і славна давнина України (Комбіновані завдання) |
|
||
11 |
|
|
|
ПЧ №1. Українська народна легенда «Шандровський соляний колодязь» |
Міф, легенда |
||
Тематична |
|||||||
Творчість М.Вороного, Т.Шевченка, В.Рутківського |
|||||||
12 |
|
|
|
М. Вороний «Євшан-зілля». Коротко про письменника |
|
||
13 |
|
|
|
Поема про необхідність повернення людині історичної пам’яті, усвідомлення своєї національної приналежності |
|
||
14 |
|
|
|
Т.Шевченко. Відомості про перебування в Санкт-Петербурзі. «Думка» («Тече вода…»). Патріотичні мотиви творів |
|
||
15 |
|
|
|
«Іван Підкова». Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка |
|
||
16 |
|
|
|
Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки». Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях |
Епічний твір |
||
17 |
|
|
|
Незвичайні здібності козаків-характерників. Сміливість і відвага козацьких джургрицика та Санька |
|
||
18 |
|
|
|
РМ №1 (усно) Усний переказ фрагментів твору «Джури козака Швайки» |
|
||
19 |
|
|
|
Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. Тема боротьби українських козаків проти татарської орди |
|
||
20 |
|
|
|
Контрольний твір за творчістю М.Вороного, Т.Шевченка, В.Рутківського (на вибір) |
|
||
Тематична |
|||||||
Я і світ |
|||||||
21 |
|
|
|
Леся Українка. «Мрії», «Як дитиною бувало…» Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні, неповторний світ дитинства в цих поезіях |
«Як дитиною бувало…» Напам’ять |
||
22 |
|
|
|
Леся Українка. «Тиша морська». Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява |
|
||
23
|
|
|
|
В.Винниченко. Дитинство письменника. «Федько-халамидник» |
Оповідання |
||
24 |
|
|
|
Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками |
|
||
25 |
|
|
|
Добро і зло, благородство і підлість у творі |
|
||
26 |
|
|
|
Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість |
|
||
27 |
|
|
|
РМ №2. Письмова характеристика головного героя твору |
|
||
28 |
|
|
|
Контрольна робота №2. Комбіновані завдання. Я і світ (Л.Українка, В.Винниченко) |
|
||
29 |
|
|
|
ПЧ №2. Казки Емми Андієвської (на вибір учнів) |
|
||
30 |
|
|
|
ЛРК №1. Поети Дніпропетровщини та їхні твори |
|
||
Тематична |
|||||||
31 |
|
|
|
Повторення та узагальнення вивченого в І семестрі |
|
||
Семестрова |
|||||||
ІІ семестр |
|||||
№ |
Дата |
Фактично |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка/повторення |
|
Я і світ |
|||||
32 |
|
|
|
Станіслав Чернілевський. Коротко про письменника. Настрої і почуття в поезії „Теплота родинного інтиму...” |
порівн. |
33 |
|
|
|
„Забула внучка в баби черевички...”. Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). |
|
34 |
|
|
|
Ірина Жиленко. „Жар-птиця”. Поетичні роздуми про красу, про те, що може врятувати сучасний світ |
|
35 |
|
|
|
„Підкова”, „Гном у буфеті”. Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього. |
худ.зас. |
36 |
|
|
|
Ігор Калинець — один з талановитих українських поетів, що пише і для дітей. Цікавий епізод з його життя. „Дивосвіт“ („Стежечка, „Блискавка“, „Веселка“, „Криничка“, „Дим“). Своєрідність форми його поезій |
Напам’ять |
37 |
|
|
|
Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. „Казка про яян“. ТЛ: казка-притча |
Казка, притча |
38 |
|
|
|
Прихований повчальний зміст твору «Казка про яян» |
|
39 |
|
|
|
РЗМ № 3. Усний твір-роздум на тему «Я і люди навколо мене» |
|
40 |
|
|
|
„Говорюща риба”. Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова. |
|
41 |
|
|
|
Прихований повчальний зміст творів. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом. |
зміст |
42 |
|
|
|
Контрольна робота № 3. Я і світ (різнорівневі завдання). |
|
Тематична |
|||||
Пригоди і романтика |
|||||
43 |
|
|
|
Всеволод Нестайко — відомий у світі український дитячий письменник. |
біографія |
44 |
|
|
|
„Тореадори з Васюківки“. Захоплюючий сюжет, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне в його пригодницькій повісті для дітей. Поняття романтичного і пригодницького. Жанр твору. |
сюжет |
45 |
|
|
|
Характеристика улюбленого героя, розкриття рис його вдачі, аргументація свого вибору. |
герой |
46 |
|
|
|
Аналіз поведінки героїв, їхніх учинків, морального вибору в різних життєвих ситуаціях. |
|
47 |
|
|
|
Ярослав Стельмах. Історія життя і творчості. „Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера“ |
повість |
48 |
|
|
|
„Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера“. Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом. |
|
49 |
|
|
|
Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків — головних героїв. |
|
50 |
|
|
|
Реальні (звичайні) та пригодницькі події. Місце фантазії, романтичності в житті сучасної людини. |
реальне,фант. |
51 |
|
|
|
РМ № 4. Лист улюбленому персонажеві прочитаних творів |
|
52 |
|
|
|
Леся Воронина. „ТТБ, або Засіб від переляку № 9“ — фантастична, романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності. |
тема |
53 |
|
|
|
Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя. |
|
54 |
|
|
|
Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині Клима |
ідея |
55 |
|
|
|
Контрольний твір (роздум, есе) за вивченими повістями. |
|
Тематична |
|||||
Гумористичні твори |
|||||
56 |
|
|
|
Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки та ін.). Велика роль гумору в житті українців. |
|
57 |
|
|
|
Леонід Глібов. Визначний український байкар, поет. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. „Щука” |
|
58 |
|
|
|
„Жаба і Віл”, „Муха і Бджола”. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. |
байка |
59 |
|
|
|
Степан Руданський. Співомовки С. Руданського — унікальне явище у світовій культурі. „Добре торгувалось“. „Запорожці у короля“ |
|
60 |
|
|
|
«Свиня свинею». „Гуменний”. Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини. |
|
61 |
|
|
|
Павло Глазовий. „Еволюція“, „Найважча роль“. Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. |
іронія |
62 |
|
|
|
„Заморські гості“, „Похвала“. Основні ідеї, художні особливості гуморесок. |
худ.зас. |
63 |
|
|
|
Виразне читання гуморесок, байок напам'ять |
Напам’ять |
64 |
|
|
|
Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів |
|
65 |
|
|
|
Контрольна робота № 4. Гумористичні твори (комбіновані завдання) |
|
66 |
|
|
|
ЛРК №2. Письменники-гумористи Дніпропетровщини |
|
67 |
|
|
|
ПЧ № 3. В. Нестайко. «Пригоди Робінзона Кукурудзо» |
|
68 |
|
|
|
ПЧ № 4. Бесіда про самостійно прочитані твори. Рекомендація літератури для читання влітку та додаткового читання в 7 класі. |
|
69 |
|
|
|
Підсумковий урок |
|
Тематична ІІ семестр Скоригована Річна |