Календарно-тематичне планування уроків української літератури в 6 класі

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків української літератури в 6 класі, 2 години на тиждень, 70 годин на рік
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 години на тиждень, 70 годин за програмою

 

Календарно-тематичне планування складено за навчальною програмою Українська література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804;

 

Підручник:  Коваленко Л.Т. Українська література: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. 6 клас / Л.Т.Коваленко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014. – 240с.: іл.

 

 

Обов’язкова кількість видів контролю

Контрольні роботи у формі

І

ІІ

Контрольного класного твору

1

1

Інших завдань (тестів, відповіде на запитання тощо)

2

2

Уроки мовленнєвого розвитку

1 – усно

1 -письмово

1 – усно

1 – письмово

Уроки позакласного читання

2

2

Уроки літератури рідного краю

1

1

Перевірка зошитів

4

5

 

Учитель української мови та літератури Перещепинського ліцею

Сагайдак Галина Олексіївна

2022-2023 н.р.

 

 

 

 

 

 

І семестр

№ з/п

Дата

Фактично

Тема уроку

Примітка/ повторення

Дата

Загадково прекрасна і славна давнина України

Календарно-обрядові пісні, пісні літературного походження

1

 

 

 

Вступ. Письменник – особливо обдарована людина, його праця над художнім твором. Книги в Київській Русі. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору

 

2

 

 

 

Календарно-обрядові пісні. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. Діагностувальні завдання

 

3

 

 

 

Веснянки. Фольклорна спадщина інших народів

Епітет

4

 

 

 

Пісні літнього циклу: русальні, купальські, жниварські

Порівняння 

5

 

 

 

Пісні зимового циклу.

ТЛ: народна пісня, повтори, анафора

Метафора

6

 

 

 

Народні колискові пісні. Колискові пісні в житті дитини. Провідні мотиви колискових пісень.

ТЛ: колискова

Напам’ять 2 пісні

(на вибір учня)

7

 

 

 

Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського та М.Вербицького. ТЛ: пісня-гімн

Напам’ять

 

 

8

 

 

 

Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею. «Молитва» О.Кониського – духовний гімн України

Ліричний герой

9

30.09

 

 

«Ой, у лузі червона калина похилилася»

С. Чарнецького і Г. Труха – пісня, що стала народною. Патріотичні мотиви, героїчний пафос пісень літературного походження

Напам’ять

Засоби образної мови

10

 

 

 

Контрольна робота №1. Загадково прекрасна і славна давнина України (Комбіновані завдання)

 

11

 

 

 

ПЧ №1. Українська народна легенда «Шандровський соляний колодязь»

Міф, легенда

Тематична

Творчість М.Вороного, Т.Шевченка, В.Рутківського

12

 

 

 

М. Вороний «Євшан-зілля». Коротко про письменника

 

13

 

 

 

Поема про необхідність повернення людині історичної пам’яті, усвідомлення своєї національної приналежності

 

14

 

 

 

Т.Шевченко. Відомості про перебування в Санкт-Петербурзі. «Думка» («Тече вода…»). Патріотичні мотиви творів

 

15

 

 

 

«Іван Підкова». Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка

 

16

 

 

 

Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки». Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях

Епічний твір

17

 

 

 

Незвичайні здібності козаків-характерників. Сміливість і відвага козацьких джургрицика та Санька

 

18

 

 

 

РМ №1 (усно) Усний переказ фрагментів твору «Джури козака Швайки»

 

19

 

 

 

Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. Тема боротьби українських козаків проти татарської орди

 

20

 

 

 

Контрольний твір за творчістю М.Вороного, Т.Шевченка, В.Рутківського (на вибір)

 

Тематична

Я і світ

21

 

 

 

Леся Українка. «Мрії», «Як дитиною бувало…» Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні, неповторний світ дитинства в цих поезіях

«Як дитиною бувало…»

Напам’ять

22

 

 

 

Леся Українка. «Тиша морська». Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява

 

23

 

 

 

 

В.Винниченко. Дитинство письменника. «Федько-халамидник»

Оповідання

24

 

 

 

Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками

 

25

 

 

 

Добро і зло, благородство і підлість у творі

 

26

 

 

 

Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість

 

27

 

 

 

РМ №2. Письмова характеристика головного героя твору

 

28

 

 

 

Контрольна робота №2. Комбіновані завдання. Я і світ (Л.Українка, В.Винниченко)

 

29

 

 

 

ПЧ №2. Казки Емми Андієвської (на вибір учнів)

 

30

 

 

 

ЛРК №1. Поети Дніпропетровщини та їхні твори

 

Тематична

31

 

 

 

Повторення та узагальнення вивченого в І семестрі

 

Семестрова  

 

ІІ семестр

Дата

Фактично

Зміст навчального матеріалу

Примітка/повторення

Я і світ

32

 

 

 

Станіслав Чернілевський. Коротко про письменника. Настрої і почуття в поезії „Теплота родинного інтиму...”

порівн.

33

 

 

 

„Забула внучка в баби черевички...”. Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність).

 

34

 

 

 

Ірина Жиленко. „Жар-птиця”. Поетичні роздуми про красу, про те, що може врятувати сучасний світ

 

35

 

 

 

 „Підкова”, „Гном у буфеті”. Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього.

худ.зас.

36

 

 

 

Ігор Калинець — один з талановитих українських поетів, що пише і для дітей. Цікавий епізод з його життя. „Дивосвіт“ („Стежечка, „Блискавка“, „Веселка“, „Криничка“, „Дим“). Своєрідність форми його поезій

Напам’ять

37

 

 

 

Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. „Казка про яян“.

ТЛ: казка-притча

Казка,

притча

38

 

 

 

Прихований повчальний зміст твору «Казка про яян»

 

39

 

 

 

РЗМ № 3. Усний твір-роздум на тему «Я і люди навколо мене»

 

40

 

 

 

„Говорюща риба”. Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова. 

 

41

 

 

 

Прихований повчальний зміст творів. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом.

зміст

42

 

 

 

Контрольна робота № 3. Я і світ (різнорівневі завдання).

 

Тематична

Пригоди і романтика

43

 

 

 

Всеволод Нестайко — відомий у світі український дитячий письменник.

біографія

44

 

 

 

„Тореадори з Васюківки“. Захоплюючий сюжет, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне в його пригодницькій повісті для дітей. Поняття романтичного і пригодницького. Жанр твору.

сюжет

45

 

 

 

Характеристика улюбленого героя, розкриття рис його вдачі, аргументація свого вибору.

герой

46

 

 

 

Аналіз поведінки героїв, їхніх учинків, морального вибору в різних життєвих ситуаціях.

 

47

 

 

 

Ярослав Стельмах. Історія життя і творчості. „Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера“

повість

48

 

 

 

„Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера“. Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом.

 

49

 

 

 

Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків — головних героїв.

 

50

 

 

 

Реальні (звичайні) та пригодницькі події. Місце фантазії, романтичності в житті сучасної людини.

реальне,фант.

51

 

 

 

РМ № 4. Лист улюбленому персонажеві прочитаних творів

 

52

 

 

 

Леся Воронина. „ТТБ, або Засіб від переляку № 9“ — фантастична, романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності.

тема

53

 

 

 

Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.

 

54

 

 

 

Роль  сім’ї  у  формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині Клима

ідея

55

 

 

 

Контрольний твір (роздум, есе) за вивченими повістями.

 

Тематична

Гумористичні твори

56

 

 

 

Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки та ін.). Велика роль гумору в житті українців.

 

57

 

 

 

Леонід Глібов. Визначний український байкар, поет. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. „Щука”

 

58

 

 

 

„Жаба і Віл”, „Муха і Бджола”. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника.

байка

59

 

 

 

Степан Руданський. Співомовки С. Руданського — унікальне явище у світовій культурі. „Добре торгувалось“. „Запорожці у короля“

 

60

 

 

 

 «Свиня свинею». „Гуменний”. Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини.

 

61

 

 

 

Павло Глазовий. „Еволюція“, „Найважча роль“. Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.

іронія

62

 

 

 

„Заморські гості“, „Похвала“. Основні ідеї, художні особливості гуморесок.

худ.зас.

63

 

 

 

Виразне читання гуморесок, байок напам'ять

Напам’ять

64

 

 

 

Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів

 

65

 

 

 

Контрольна робота № 4. Гумористичні твори (комбіновані завдання)

 

66

 

 

 

ЛРК №2. Письменники-гумористи Дніпропетровщини

 

67

 

 

 

ПЧ № 3. В. Нестайко. «Пригоди Робінзона Кукурудзо»

 

68

 

 

 

ПЧ № 4. Бесіда про самостійно прочитані твори. Рекомендація літератури для читання влітку та додаткового читання в 7 класі.

 

69

 

 

 

Підсумковий урок

 

Тематична

ІІ семестр

Скоригована

Річна

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 січня 2023
Переглядів
10821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку