Календарно-тематичне планування уроків
української мови за підручником «Українська мова».
Автори: Большакова І. О., Пристінська М. С. (2018)
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
І семестр |
|||
Добукварний період (читання, письмо) |
|||
|
|
Я вивчаю українську мову. Я вітаюсь і знайомлюсь. Письмове приладдя. Постава під час письма. Орієнтування на сторінці зошита (вгорі, посередині, внизу). |
|
|
|
Усне і писемне мовлення. Орієнтування на сторінці зошита (праворуч, ліворуч). |
|
|
|
Слова — назви предметів. Постава під час письма. Рядок. |
|
|
|
Верхня і нижня рядкові лінії. Підготовка руки до друкування букв: письмо вертикальної лінії за зразком. |
|
|
|
Слова — назви дій. Рядок. Верхня і нижня рядкові лінії. |
|
|
|
Міжрядкова лінія (надрядкова, підрядкова). Підготовка руки до друкування букв: письмо вертикальної лінії за зразком. |
|
|
|
Слово і речення. Підготовка руки до друкування букв: письмо вертикальної лінії за зразком. |
|
|
|
Слово і речення. Письмо знаків оклику і знаків питання за зразком. |
|
|
|
Поняття про мовні і немовні звуки. |
|
|
|
Підготовка руки до друкування букв: письмо вертикальної лінії до підрядкової за зразком. |
|
|
|
Поняття про букви. Підготовка руки до друкування букв: письмо вертикальної лінії до надрядкової за зразком. |
|
Букварний період |
|||
|
|
Звук [а]. Букви А і а. Друкування букв. Службові слова в реченні. Факти і думки. |
|
|
|
Звук [о]. Букви О і о. Текст. Тема тексту. Друкування букв |
|
|
|
Звук [м]. Букви М і м. Текст. Тема тексту. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звук [м]. Букви М і м. Друкування букв, складів, слів, речення. |
|
|
|
Звуки [л], [л’]. Букви Л і л. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звуки [л], [л’]. Букви Л і л. Друкування букв, складів, слів, речень. Текст. Тема тексту. Порівняння. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички. |
|
|
|
Звук [у]. Букви У і у. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звук [у]. Букви У і у. Текст. Передбачення. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички. |
|
|
|
Звуки [н], [н’]. Букви Нін. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звуки [н], [н’]. Букви Нін. Факти і думки. Друкування букв, складів, слів, речень. |
|
|
|
Звуки [с], [с’]. Букви С і с. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звуки [с], [с’]. Букви С і с. Текст. Тема тексту. Заголовок. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички. |
|
|
|
Звуки. Голосні і приголосні. |
|
|
|
Склад. Поділ слова на склади. |
|
|
|
Звук [к]. Букви К і к. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звук [к]. Букви К і к. Текст. Тема тексту. Заголовок. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички. |
|
|
|
Наголос. Текст. Тема тексту. |
|
|
|
Звуковий склад слова. Як зробити звуковий аналіз слова. |
|
|
|
Звук [и]. Букви И і и. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звук [и]. Букви И і и. Текст. Заголовок. Театралізуємо. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички з заокругленням унизу. |
|
|
|
Звуки [р], [р’]. Букви Р і р. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звуки [р], [р’]. Букви Р і р. Друкування букв, складів, слів, речень. Правопис імен людей. |
|
|
|
Звук [б]. Букви Біб. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звук [б]. Букви Біб. Послідовність подій. Друкування букв, складів, слів, речень. Правопис імен людей. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням унизу. |
|
|
|
Звук [в]. Букви Вів. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звук [в]. Букви Вів. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням унизу. |
|
|
|
Звуки [д], [д’]. Букви Д і д. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звуки [д], [д’]. Букви Д і д. Службові слова. Друкування букв, складів, слів, речень. Правопис кличок тварин. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням угорі. |
|
|
|
Звук [і]. Букви І та і. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звук [і]. Букви І а і. Тверді та м’які приголосні звуки. Театралізуємо. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням угорі. |
|
|
|
Звук [п]. Букви П і п. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звук [п]. Букви П і п. Тверді і пом’якшені приголосні звуки. Факти і думки. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням унизу. |
|
|
|
Звуки [т], [т’]. Букви Т і т. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звуки [т], [т’]. Букви Т і т. Тверді і пом’якшені приголосні звуки. Досліджуємо медіа. Реклама. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням угорі та внизу. |
|
|
|
Звук [г]. Букви Г і г. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звук [г]. Букви Г і г. Текст. Тема тексту. Заголовок. Тверді і пом’якшені приголосні звуки. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням угорі та внизу. |
|
|
|
Звук [ґ]. Букви Ґ і ґ. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звук [ґ]. Букви Ґ і ґ. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички. |
|
|
|
Звук [е]. Букви Е і е. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звук [е]. Букви Е і е. Тверді і м’які приголосні звуки. Факти і думки. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички. |
|
|
|
Звуки [з], [з’]. Букви 3 і з. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звуки [з], [з’]. Букви 3 і з. Послідовність подій. Зачин, головна частина, кінцівка. Театралізуємо. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички з петлею внизу. |
|
|
|
Звук [ж]. Букви Ж і ж. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звук [ж]. Букви Ж і ж. Тема. Послідовність подій. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички з петлею вгорі. |
|
|
|
Звук [ш]. Букви Ш і ш. Скоромовка. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звук [ш]. Букви Ш і ш. Вірш. Рима. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички з петлею вгорі. |
|
|
|
Звук [х]. Букви X і х. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звук [х]. Букви X і х. Текст. Послідовність подій. Головна думка. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо лівого півовала. |
|
|
|
Звук [й]. Букви И і й. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
М’який приголосний звук [й]. Слова — назви ознак. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо лівого півовала. |
|
|
|
Звук [ч]. Букви Ч і ч. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звук [ч]. Букви Ч і ч. Текст. Тема тексту. Заголовок. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо правого півовала. |
. |
|
|
Букви Щ і щ, позначення ними звуків [шч]. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Букви Щ і щ. Вірш. Прислів’я. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо правого півовала. |
|
|
|
Букви Я і я, позначення звуків [йа]. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Букви Я і я, позначення звука [а] та пом’якшення попереднього приголосного. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо правого півовала. |
|
|
|
Букви Ю і ю, позначення звуків [йу]. Послідовність подій. Театралізуємо. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Букви Ю і ю, позначення звука [у] та пом’якшення попереднього приголосного. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала. |
|
|
|
Букви Є і є, позначення звуків [йе]. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Букви Є і є, позначення звука [е] та пом’якшення попереднього приголосного. Текст. Тема тексту. Заголовок. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала. |
|
|
|
Буква ь (знак м’якшення). Загадка. Опис предмета. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала. |
|
|
|
Букви ї та ї, позначення звуків [йі]. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала. |
|
|
|
Звуки [ц], [ц’]. Букви Ц і ц. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звуки [ц], [ц’]. Букви Ц і ц. Текст. Тема тексту. Передбачення. Театралізуємо. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала. |
|
|
|
Звук [ф]. Букви Ф і ф. Друкування букв, складів, слів. |
|
|
|
Звук [ф]. Букви Ф і ф. Текст. Головна думка. Передбачення. Друкування букв, складів, слів, речень. |
|
|
|
Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала. |
|
|
|
Алфавіт. Новий рік на поріг. |
|
|
|
*Резервний урок. |
|
|
|
*Резервний урок. |
|
ІІ семестр |
|||
|
|
Повторення вивченого в І семестрі. Абетка. |
|
|
|
Абетка. Тема тексту. «Зайві» речення. Підготовчі вправи - написання рукописних букв. Робота з дитячою книжкою: читаю вірші про зиму. |
|
|
|
Букви С і с. Письмо малої букви с. Тема тексту. Заголовок. |
|
|
|
Букви С і с. Письмо великої букви С. Текст. Тема тексту. Заголовок. |
|
|
|
Букви О і о. Письмо малої букви о. Слова-омоніми. Розвиток зв’язного мовлення; складаємо речення за малюнками. |
|
|
|
Букви О і о. Письмо великої букви О. Текст і малюнки. |
|
|
|
Письмо вивчених букв. Робота з дитячою книжкою читаю про зимові розваги. |
|
|
|
Букви А і а. Письмо малої букви а. Послідовність події. Передбачення. |
|
|
|
Букви А і а. Письмо великої букви А. |
|
|
|
Текст. Головна думка. Опис предмета. Передбачення. Робота з дитячою книжкою: читаю про школу. |
|
|
|
Букви Б і б. Письмо малої букви б. Послідовність дій. |
|
|
|
Букви Б і б. Письмо великої букви Б. Текст. Зачин, головна частина, кінцівка. |
|
|
|
Букви Л і л. Письмо малої букви л. Розвиток зв’язного мовлення: текст-опис. |
|
|
|
Букви Л і л. Письмо великої букви Л. Казка. Приказка. Головні герої. Театралізуємо. |
|
|
|
Письмо букв, складів, слів, речень. Робота з дитячою книжкою: читаю казки, у яких лисиця — головний герой. |
|
|
|
Букви М і м. Письмо малої букви м. Текст. Тема тексту. |
|
|
|
Букви М і м. Письмо великої букви М. Казка. Тема казки. Передбачення. |
|
|
|
Письмо вивчених букв, складів, слів. Робота з дитячою книжкою: читаю вірші про котів. |
|
|
|
Букви Я і я. Письмо малої букви я. Послідовність дій. |
|
|
|
Букви Я і я. Письмо великої букви Я. Розвиток зв’язного мовлення: переказую текст з опорою на малюнки. |
|
|
|
Букви Ґ і ґ. Письмо малої букви ґ. Текст. Тема. Головна думка. Ключові слова. |
|
|
|
Букви Ґ і ґ. Письмо великої букви Ґ. Факти і думки. |
|
|
|
Апостроф. Читання та письмо слів з апострофом. Тек :т. Тема тексту. |
|
|
|
Апостроф. Читання та письмо слів з апострофом. Правопис імен. Театралізуємо. Розвиток зв’язного мовлення: складаю речення з іменами. |
|
|
|
Письмо вивчених букв, складів, слів, речень. Робота з дитячою книжкою: читаю оповідання про дітей. |
|
|
|
Букви Н і н. Письмо малої букви н. Текст. Тема тексту. |
|
|
|
Букви Н і н. Письмо великої букви Н. Текст. Передбачення. |
|
|
|
Письмо вивчених букв, складів, слів, речень. Робота з дитячою книжкою: читаю авторські казки. |
|
|
|
Букви К і к. Письмо малої букви к. Речення і малюнок. |
|
|
|
Букви К і к. Письмо великої букви К. Вірш. Заголовок. Послідовність подій. |
|
|
|
Букви І та і. Письмо малої букви і. Слова-омоніми. Розвиток зв’язного мовлення: складаю речення зі сполученням слів. |
|
|
|
Письмо вивчених букв, складів, слів, речень. Робота з дитячою книжкою: знайомлюсь з дитячими енциклопедіями про рослини. |
|
|
|
Букви І та і. Письмо великої букви І. Текст. Зачин, головна частина, кінцівка. Передбачення. |
|
|
|
Букви І і ї. Письмо малої букви ї. Слова, які називають один/багато предметів. |
|
|
|
Букви ї і ї. Письмо великої букви ї. Вірш. Головний герой. Послідовність подій. |
|
|
|
Букви И і и. Письмо малої букви и. Обкладинка та назва книги. Передбачення. |
|
|
|
Письмо вивчених букв, складів, слів, речень. Робота з дитячою книжкою: знайомлю друзів зі своєю улюбленою книгою. |
|
|
|
Букви И і й. Письмо великої букви И. Слова, які називають багато предметів. Розвиток зв’язного мовлення: добираю заголовок. |
|
|
|
Букви Й і й. Письмо малої букви й. Казка. Головний герой. |
|
|
|
Буквосполучення йо. Письмо великої букви Й. Текст. Театралізуємо. |
|
|
|
Букви Ц і ц. Письмо малої букви ц. Текст. Тема тексту. Дискусія. |
|
|
|
Букви Ц і ц. Письмо великої букви Ц. Текст. Заголовок. Передбачення. |
|
|
|
Письмо вивчених букв, складів, слів, речень. Робота з дитячою книжкою: читаю прості кулінарні рецепти. |
|
|
|
Букви Ш і ш. Письмо малої букви ш. Розвиток зв’язного мовлення: ставлю запитання до речень. |
|
|
|
Букви Ш і ш. Письмо великої букви Щ. Текст. Заголовок. Передбачення. Театралізуємо. |
|
|
|
Букви Щ і щ. Письмо малої букви щ. Текст-опис. Заголовок. Скоромовка. |
|
|
|
Букви Щ і щ. Письмо великої букви Щ. Вірш. Рима. |
|
|
|
Письмо вивчених букв, складів; слів, речень. Робота з дитячою книжкою: знайомлюсь з дитячими енциклопедіями про птахів. |
|
|
|
Букви Е і е. Письмо малої букви е. Текст. Тема тексту. Головна думка. |
|
|
|
Букви Е і е. Письмо великої букви Е. Театралізуємо. Розвиток зв’язного мовлення: передбачаю кінцівку оповідання. |
|
|
|
Букви Є і є. Письмо малої букви є. Факти і думки. |
|
|
|
Букви Є і є. Письмо великої букви Є. Текст. Тема тексту. Заголовок. Театралізуємо. |
|
|
|
Буква ь. Письмо букви ь. Змінюю слова: «Один — багато». |
|
|
|
Письмо вивчених букв, складів, слів, речень. Робота з дитячою книжкою: читаю твори В. 0. Сухомлинського. |
|
|
|
Буквосполучення ьо. Письмо буквосполучення ьо. Розвиток зв’язного мовлення: описую предмет. |
|
|
|
Букви В і в. Письмо малої букви в. Текст-розповідь. Головна думка. Театралізуємо. |
|
|
|
Букви В і в. Письмо великої букви В. Текст і малюнок. |
|
|
|
Букви У і у. Письмо малої букви у. Вірш. Головний герой. Головна думка. |
|
|
|
Письмо вивчених букв, складів, слів, речень. Робота з дитячою книжкою: читаю вірші Г. Фальковича. |
|
|
|
Букви У і у. Письмо великої букви У. Правопис власних назв: країни. Читаємо інформаційний текст. |
|
|
|
Букви Д і д. Письмо малої букви д. Текст. Заголовок. Головна думка. |
|
|
|
Букви Д і д. Письмо великої букви Д. Вірш. Заголовок. Головна думка. Розвиток зв’язного мовлення: підтримую діалог з другом. |
|
|
|
Букви З і з. Письмо малої букви з. Лічилка. Опис. |
|
|
|
Букви З і з. Письмо великої букви 3. Дзвінкі і глухі приголосні. |
|
|
|
Письмо вивчених букв, складів, слів, речень. Робота з дитячою книжкою: читаю казки про тварин. |
|
|
|
Буквосполучення [дз]. Текст. Заголовок. Головна думка. Передбачення. |
|
|
|
Буквосполучення [дз’]. Текст. Тема тексту. Ключові слова. |
|
|
|
Букви Г і г. Письмо малої букви г. Текст. Головна думка. Заголовок. «Протилежні» слова. Розвиток зв’язного мовлення: добираю «протилежні» слова. |
|
|
|
Букви Г і г. Письмо великої букви Г. Досліджуємо медіа: газета. |
|
|
|
Письмо вивчених букв, складів, слів, речень. Робота з дитячою книжкою: читаю дитячі газети. |
|
|
|
Букви П і п. Письмо малої букви п. Текст. Тема тексту. Головна думка. Ключові слова. |
|
|
|
Букви П і п. Письмо великої букви П. Дзвінкі і глухі приголосні. Текст. Послідовність подій. |
|
|
|
Письмо вивчених букв, складів, слів, речень. Робота з дитячою книжкою: читаю гумористичні оповідання про школу. |
|
|
|
Букви Р і р. Письмо малої букви р. Досліджуємо медіа: реклама. |
|
|
|
Букви Р і р. Письмо великої букви Р. Правопис власних назв: річки. Вірш. Заголовок. Опис. |
|
|
|
Букви Т і т. Письмо малої букви т. Вірш. Тема вірша. Розвиток зв’язного мовлення: пояснюю прислів’я. |
|
|
|
Письмо вивчених букв, складів, слів, речень. Робота з дитячою книжкою: читаю вірші-веселинки. |
|
|
|
Букви Т іт. Письмо великої букви Т. Дзвінкі і глухі приголосні. Текст. Тема тексту. Заголовок.. |
|
|
|
Букви Ю і ю. Письмо малої букви ю. Вірш. Тема вірша. Головний герой |
|
|
|
Букви Ю і ю. Письмо великої букви Ю. Розвиток зв’язного мовлення: «Що я люблю». |
|
|
|
Букви X і х. Письмо малої букви х. Текст. Передбачення за заголовком тексту. Послідовність подій. |
|
|
|
Письмо вивчених букв, складів, слів, речень. Робота з дитячою книжкою: знайомлюсь з дитячими енциклопедіями про тварин. |
|
|
|
Букви X і х. Письмо великої букви X. Вірш. Заголовок. Головна думка. |
|
|
|
Букви Ж і ж. Письмо малої букви ж. Досліджуємо медіа: журнали. |
|
|
|
Письмо вивчених букв, складів, слів, речень. Робота з дитячою книжкою: читаю дитячі журнали. |
|
|
|
Букви Ж і ж. Письмо великої букви Ж. Вірш і малюнок. Головний герой. |
|
|
|
Буквосполучення [дж]. Текст. Тема тексту. Головна думка. Прислів’я. Розвиток зв’язного мовлення: пояснюю прислів’я. |
|
|
|
Буквосполучення [дж]. Текст. Заголовок. Театралізуємо. |
|
|
|
Букви Ч і ч. Письмо малої букви ч. Вірш. Заголовок. Головний герой. |
|
|
|
Букви Ч і ч. Письмо великої букви Ч. Текст. Послідовність подій. Передбачення. |
|
|
|
Букви Ф і ф. Письмо малої букви ф. Текст. Тема тексту. |
|
|
|
Букви Ф і ф. Письмо великої букви Ф. Досліджуємо медіа: афіша. |
|
|
|
Письмо вивчених букв, складів, слів, речень. Робота з дитячою книжкою: читаю афіші театру та кіно. Повторення вивченого матеріалу. |
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу за рік. |
|