10 клас
Українська мова (профільний рівень)
(140 год, 4 год на тиждень)
Фронтальні види контрольних робіт
|
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми |
3 |
3 |
есе |
1 |
1 |
переказ |
1 |
1 |
твір |
1 |
1 |
диктант |
1 |
1 |
Складене за програмою МОНу:
Українська мова 10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова: 10-11 класи. – Профільний рівень / Мацько Л.І., Груба Т.Л., Семеног О.М., Симоненко Т.,В. (Наказ МОН України № 1407 від 23.10.2017р.)
До підручника:
Українська мова (профільний рівень) : підруч. для 11 класу закл. загал. серед. освіти / С.О. Караман, О.М. Горошкіна, О.В. Караман, Л.О. Попова.–Харків: Вид.-во «Ранок», 2018.–272с.
І семестр
№ |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітка |
Мова як суспільне явище. Українська мова в Україні |
|||
1 |
01\09 |
Мова як знакова система і суспільне явище. Мова і держава. Українське законодавство про мову. Мовна ситуація в державі. Мовнi обов’язки громадян. |
|
2 |
02\09 |
РМ №1.Офіційне і неофіційне, публічне і непублічне мовленнєве спілкування. Вербальні й невербальні засоби спілкування. |
|
3 |
03\09 |
«Мовний суржик», його причини. Проблеми екології української мови. Українська мова як одна з індоєвропейських мов. Українська мова в колі слов’янських мов. Ознаки самобутності української мови. |
|
4 |
07\09 |
РМ №2.Мовленнєва ситуація. Мовленнєві ролі та наміри мовця і слухача. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок. |
|
5 |
08\09 |
Культура усного і писемного мовлення, питання культури мовлення в оцінці видатних громадських діячів, учених, письменників. |
|
6 |
09\09 |
РМ №3.Комунікативні ознаки мовлення. Поняття про комунікативну доцільність, точність, ясність, правильність, чистоту, логіку, послідовність, образність, виразність, естетичність мови. |
|
7 |
10\09 |
Поняття про колорит мовлення: урочисте, ввічливе, офіційне, інтимно-ласкаве, фамільярне, гумористичне, сатиричне мовлення. Словник-довідник з культури української мови. |
|
З історії розвитку української мови |
|||
8 |
14\09 |
Основні етапи формування і розвитку української національної мови. |
|
9 |
15\09 |
Поява писемності у східних слов’ян. Створення слов’янського алфавіту. Роль Кирила і Мефодія у становленні слов’янської писемності. Кирилиця як основа для розвитку слов’янських систем письма. Види письма в період Київської Русі. |
|
10 |
16\09 |
Короткі відомості з історії української писемності. «Граматика» Мелетія Смотрицького (1619). Перша рукописна граматика української мови Івана Ужевича (1643 р.). |
|
11 |
17\09 |
Особливості розвитку української мови на сучасному етапі. |
|
Сучасна українська мова як вища форма існування національної мови |
|||
12 |
21\09 |
Форми існування української мови (загальнонародна мова, літературна мова, просторіччя, діалект, професійні різновиди, жаргон, арго). |
|
13 |
22\09 |
Писемна і усна форми літературної мови. |
|
14 |
23\09 |
Діалекти як історична база літературних мов. |
|
Діалог |
|||
15 |
24\09 |
Територіальні і соціальні діалекти. Мова міста. Мова села. |
|
16 |
28\09 |
Контрольна робота №1. Мова як суспільне явище. Українська мова в Україні. З історії розвитку української мови. Сучасна українська мова як вища форма існування національної мови. |
|
Тематична |
|||
Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему |
|||
17 |
29\09 |
Аналіз контрольної роботи. Місце фонетики та орфоепії в системі мови. З історії української фонетики. |
|
18 |
30\09 |
Класифікація голосних звуків. Звук мовлення і фонема. Інваріант, позиційний варіант фонеми. |
|
Зошит |
|||
19 |
01\10 |
РМ №4.Усний докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.). |
|
Усний переказ |
|||
20 |
05\10 |
Класифікація приголосних. |
|
21 |
06\10 |
Зміни голосних і приголосних у мовному потоці. Асимілятивні, дисимілятивні процеси в групах приголосних. Відбиття цих явищ на письмі |
|
22 |
07\10 |
Подовження, спрощення в групах приголосних. Приставні приголосні. Метатеза. |
|
23 |
08\10 |
Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і словотворенні. Чергування [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з], [ц], [с]. |
|
24 |
12\10 |
Чергування [о] та [е] з [і]. Чергування [о] і [е] з нулем звука. Чергування [о] з [е] після [ж], [ч], [ш], [дж] та [й]. |
|
25-26 |
13\10 15\10 |
РМ №5-6. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.). |
|
27 |
19\10 |
Аналіз контрольного переказу. Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (зо). Стилістичні засоби фонетики. Милозвучність української мови. |
|
28 |
20\10 |
Правильна артикуляція і дикція. Експресивні можливості звуків української мови. Звукопис.
|
|
Українська орфоепія як учення про систему загальноприйнятих правил української літературної вимови |
|||
29 |
21\10 |
Основні норми сучасної літературної вимови. Особливості вимови голосних, деяких приголосних звуків таїх сполучень (гортанного і проривного звуків [г] і [ґ], сонорних, [дж], [дз], шиплячих [ж], [ч], [ш], задньоязикових [г], [к], [х], груп приголосних (уподібнення, спрощення), м’яких і пом’якшених, а також подовжених приголосних). |
|
30 |
22\10 |
Повноголосся як одна з основних характеристик української вимови. Вимова слів з апострофом. |
|
Зошит |
|||
31 |
02\11 |
Соціолінгвістичні фактори, що впливають на вимову людини. Основні джерела нормативного мовлення. Мова масмедіа. Сценічна мова. Особливості вимови імен та по батькові. |
|
32 |
03\11 |
РМ №7.Читання мовчки текстів діалогічного й монологічного характеру, в т. ч. електронного, різних стилів, типів і жанрів мовлення. |
|
33 |
04\11 |
Інтонаційні особливості українського мовлення. Наголос в українській мові, його види, роль у розрізненні слів та їхніх форм. Паралельне наголошування. Семантико-граматична диференціація лексем за допомогою наголосу. Орфоепічна норма. Особливості використання орфоепічного словника.
|
|
Українська графіка. Українська орфографія як учення про систему загальноприйнятих правил написання слів |
|||
34 |
05\11 |
Українська графіка. |
|
35 |
09\11 |
З історії становлення і розвитку української графіки й орфографії. Основні принципи української орфографії. |
|
36 |
10\11 |
Cкладні випадки вживання м’якого знака, апострофа. |
|
37 |
11\11 |
Вживання великої літери. Лапки у власних назвах. |
|
38 |
12\11 |
Написання складних слів разом, окремо, через дефіс. Правопис складноскорочених слів. |
|
39 |
16\11 |
Написання чоловічих і жіночих імен по батькові, прізвищ. |
|
40 |
17\11 |
РМ №8. Особливості діалогічного мовлення в різних сферах спілкування. Дебати як форма дискусій. |
|
41 |
18\11 |
Складоподіл і правила переносу слів з рядка в рядок. Графічне скорочення слів. |
|
42 |
19\11 |
Правопис географічних назв. Написання слів іншомовного походження. Історичний коментар до різних мовних явищ. Словник іншомовного походження. |
|
43 |
23\11 |
Основні орфографічні норми. Типові помилки, зумовлені відхиленням від орфографічної норми. Нововведення в українському правописі. Редагування тексту з орфографічними помилками. Використання орфографічного словника для перевірки написання слів та їхніх форм. |
|
44 |
24\11 |
Контрольна робота №2. Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему. Українська орфоепія. Українська графіка. |
|
Тематична |
|||
Лексикологія української мови |
|||
45 |
25\11 |
Аналіз контрольної роботи. Слово як основна одиниця мови. Слово і поняття. Системні відношення в лексиці української мови. Семасіологія як учення про значення слів і виразів. Оцінні властивості слів на позначення слуху, зору, дотику. |
|
46 |
26\11 |
РМ №9. Особливості аудіювання (слухання). Різновиди аудіювання (ознайомлювальне, вивчальне, критичне). |
|
47 |
30\11 |
Багатозначні й однозначні слова. Пряме і переносне значення. |
|
Зошит |
|||
48 |
01\12 |
Омоніми, види їх: омоформи, омофони, омографи, міжмовні омоніми. Повні і неповні омоніми. Поняття про пароніми. |
|
49 |
02\12 |
Синоніми, види їх, уживання. Синонімічний ряд. Антоніми, види їх, уживання. Словники синонімів, антонімів, омонімів, паронімів. Словник символів. |
|
50 |
03\12 |
Лексичні норми. Уживання слова відповідно до його лексичного значення. Використання тлумачного словника. Мовна надмірність (багатослів’я, плеоназм, тавтологія) і мовна недостатність. |
|
51 |
07\12 |
Лексика української мови за походженням. Власне українська лексика. Слова, успадковані з індоєвропейських та східнослов’янських мовних спільностей. Українізми в лексичному складі інших мов. |
|
52 |
08\12 |
Запозичена лексика як джерело збагачення лексичного складу мови. Латинські і грецькі елементи у складі різних груп лексики. Причини і джерела лексичних запозичень. Слова іншомовного походження та інтернаціоналізми у складі української мови. Новi iншомовнi запозичення. Кальки. Варваризми. Старослов’янізми, їхні ознаки, роль у розвитку української мови. |
|
53 |
09\12 |
Лексика української мови за сферою її використання, стилістичною диференціацією. Загальновживані слова. Лінгвокультуреми – слова з національно-культурним компонентом значення. Лексичне багатство діалектної лексики. Етнографізми. Топоніміка й ономастика у складі української лексики. Етимологія. Розмовна, просторічна, емоційно забарвлена лексика. Молодіжний сленг. Екзотизми. Пуризми. |
|
54-55 |
10\12 14\12 |
РМ №10-11.Контрольний твір-роздум на суспільно-політичну тему в публіцистичному стилі. |
|
56 |
15\12 |
Аналіз контрольного твору. Наукова лексика. Філологічні, лінгвістичні, літературознавчі терміни. Канцеляризми. Штампи. Робота з діалектним словником. Стилістичне використання канцеляризмів, штампів. Причини порушень лексичних норм. Явище мовної інтерференції. Словник лінгвістичних термінів. |
|
57 |
16\12 |
Контрольний диктант. |
|
58 |
17\12 |
Аналіз контрольного диктанту. РМ №13. Поняття про текст як продукт мовленнєвої діяльності. Текстоутворювальні категорії. Закономірності побудови тексту. Інформаційна переробка текстів різних функційних стилів і жанрів. |
|
59 |
21\12 |
РМ №12. Контрольне есе. |
|
60 |
22\12 |
Аналіз контрольного есе. Застарілі слова та різновиди їх. Архаїзми, історизми. Можливiсть вiдтворення духовної культури за архаїчною лексикою. Неологізми. Загальномовні та авторські неологізми. |
|
61 |
23\12 |
Контрольна робота №3. Лексикологія української мови. |
|
62 |
24\12 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення та узагальнення вивченого. |
|
Зошит |
|||
Тематична |
|||
І семестр |