Календарно-тематичне планування уроків української мови (профільний рівень)у 10 класі (семестр)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування для 10 класу (профільний рівень) розроблено відповідно до вимог освітньої програми. Планування із датами (4 години на тиждень) включає всі види мовленнєвої діяльності, які записуються у розділі "Зміст уроку" калсного журналу, а також ті, що пишуться у колонці без дати.
Перегляд файлу

10 клас

Українська мова (профільний рівень)

(140 год, 4 год на тиждень)

 

Фронтальні види контрольних робіт

 

І семестр

ІІ семестр

Перевірка мовної

теми

3

3

есе

1

1

переказ

1

1

твір

1

1

диктант

1

1

 

Складене за програмою МОНу:

Українська мова  10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова: 10-11 класи. – Профільний рівень / Мацько Л.І., Груба Т.Л., Семеног О.М., Симоненко Т.,В. (Наказ МОН України № 1407 від 23.10.2017р.)

До підручника:

Українська мова (профільний рівень) : підруч. для  11 класу закл. загал. серед. освіти / С.О. Караман, О.М. Горошкіна, О.В. Караман, Л.О. Попова.–Харків: Вид.-во «Ранок», 2018.–272с.

 

 

І семестр

 

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітка

Мова як суспільне явище. Українська мова в Україні

1

01\09

Мова як знакова система і суспільне явище. Мова і держава. Українське законодавство про мову. Мовна ситуація в державі. Мовнi обов’язки громадян.

 

2

02\09

РМ №1.Офіційне і неофіційне, публічне і непублічне мовленнєве спілкування. Вербальні й невербальні засоби спілкування.

 

3

03\09

«Мовний суржик», його причини. Проблеми екології української мови. Українська мова як одна з індоєвропейських мов. Українська мова в колі слов’янських мов. Ознаки самобутності української мови.

 

4

07\09

РМ №2.Мовленнєва ситуація. Мовленнєві ролі та наміри мовця і слухача. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок.

 

5

08\09

Культура усного і писемного мовлення, питання культури мовлення в оцінці видатних громадських діячів, учених, письменників.

 

6

09\09

РМ №3.Комунікативні ознаки мовлення. Поняття про комунікативну доцільність, точність, ясність, правильність, чистоту, логіку, послідовність, образність, виразність, естетичність мови.

 

7

10\09

Поняття про колорит мовлення: урочисте, ввічливе, офіційне, інтимно-ласкаве, фамільярне, гумористичне, сатиричне мовлення. Словник-довідник з культури української мови.

 

З історії розвитку української мови

8

14\09

 

Основні етапи формування і розвитку української національної мови.

 

9

15\09

Поява писемності у східних слов’ян. Створення слов’янського алфавіту. Роль Кирила і Мефодія у становленні слов’янської писемності. Кирилиця як основа для розвитку слов’янських систем письма. Види письма в період Київської Русі.

 

10

16\09

Короткі відомості з історії української писемності. «Граматика» Мелетія Смотрицького (1619). Перша рукописна граматика української мови Івана Ужевича (1643 р.).

 

11

17\09

Особливості розвитку української мови на сучасному етапі.

 

Сучасна українська мова як вища форма існування національної мови

12

21\09

 

Форми існування української мови (загальнонародна мова, літературна мова, просторіччя, діалект, професійні різновиди, жаргон, арго).

 

13

22\09

Писемна і усна форми літературної мови.

 

14

23\09

Діалекти як історична база літературних мов.

 

Діалог

15

24\09

Територіальні і соціальні діалекти. Мова міста. Мова села.

 

16

28\09

Контрольна робота №1. Мова як суспільне явище. Українська мова в Україні. З історії розвитку української мови. Сучасна українська мова як вища форма існування національної мови.

 

Тематична

Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему

17

29\09

 

Аналіз контрольної роботи. Місце фонетики та орфоепії в системі мови. З історії української фонетики.

 

18

30\09

Класифікація голосних звуків. Звук мовлення і фонема. Інваріант, позиційний варіант фонеми.

 

Зошит

19

01\10

РМ №4.Усний докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.).

 

Усний переказ

20

05\10

Класифікація приголосних.

 

21

06\10

Зміни голосних і приголосних у мовному потоці. Асимілятивні, дисимілятивні процеси в групах приголосних. Відбиття цих явищ на письмі

 

22

07\10

Подовження, спрощення в групах приголосних. Приставні приголосні. Метатеза.

 

23

08\10

Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і словотворенні. Чергування [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з], [ц], [с].

 

24

12\10

Чергування [о] та [е] з [і]. Чергування [о] і [е] з нулем звука. Чергування [о] з [е] після [ж], [ч], [ш], [дж] та [й].

 

25-26

13\10

15\10

РМ №5-6. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.).

 

27

19\10

Аналіз контрольного переказу. Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (зо). Стилістичні засоби фонетики. Милозвучність української мови.

 

28

20\10

Правильна артикуляція і дикція. Експресивні можливості звуків української мови. Звукопис.

 

 

Українська орфоепія як учення про систему загальноприйнятих правил української літературної вимови

29

21\10

 

Основні норми сучасної літературної вимови. Особливості вимови голосних, деяких приголосних звуків таїх  сполучень (гортанного і проривного звуків [г] і [ґ], сонорних, [дж], [дз], шиплячих [ж], [ч], [ш], задньоязикових [г], [к], [х], груп приголосних (уподібнення, спрощення), м’яких і пом’якшених, а також подовжених приголосних).

 

30

22\10

Повноголосся як одна з основних характеристик української вимови. Вимова слів з апострофом.

 

Зошит

31

02\11

Соціолінгвістичні фактори, що впливають на вимову людини. Основні джерела нормативного мовлення. Мова масмедіа. Сценічна мова. Особливості вимови імен та по батькові.

 

32

03\11

РМ №7.Читання мовчки текстів діалогічного й монологічного характеру, в т. ч. електронного, різних стилів, типів і жанрів мовлення.

 

33

04\11

Інтонаційні особливості українського мовлення. Наголос в українській мові, його види, роль у розрізненні слів та їхніх форм. Паралельне наголошування. Семантико-граматична диференціація лексем за допомогою наголосу. Орфоепічна норма. Особливості використання орфоепічного словника.

 

 

Українська графіка. Українська орфографія як учення про систему загальноприйнятих правил написання слів

34

05\11

Українська графіка.

 

35

09\11

З історії становлення і розвитку української графіки й орфографії. Основні принципи української орфографії.

 

36

10\11

Cкладні випадки вживання м’якого знака, апострофа.

 

37

11\11

Вживання великої літери. Лапки у власних назвах.

 

38

12\11

Написання складних слів разом, окремо, через дефіс. Правопис складноскорочених слів.

 

39

16\11

Написання чоловічих і жіночих імен по батькові, прізвищ.

 

40

17\11

РМ №8. Особливості діалогічного мовлення в різних сферах спілкування. Дебати як форма дискусій.

 

41

18\11

Складоподіл і правила переносу слів з рядка в рядок. Графічне скорочення слів.

 

42

19\11

Правопис географічних назв. Написання слів іншомовного походження. Історичний коментар до різних мовних явищ. Словник іншомовного походження.

 

43

23\11

Основні орфографічні норми. Типові помилки, зумовлені відхиленням від орфографічної норми. Нововведення в українському правописі. Редагування тексту з орфографічними помилками. Використання орфографічного словника для перевірки написання слів та їхніх форм.

 

44

24\11

Контрольна робота №2. Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему. Українська орфоепія. Українська графіка.

 

Тематична

Лексикологія української мови

45

25\11

 

Аналіз контрольної роботи. Слово як основна одиниця мови. Слово і поняття. Системні відношення в лексиці української мови. Семасіологія як учення про значення слів і виразів. Оцінні властивості слів на позначення слуху, зору, дотику.

 

46

26\11

РМ №9. Особливості аудіювання (слухання). Різновиди аудіювання (ознайомлювальне, вивчальне, критичне).

 

47

30\11

Багатозначні й однозначні слова. Пряме і переносне значення.

 

Зошит

48

01\12

Омоніми, види їх: омоформи, омофони, омографи, міжмовні омоніми. Повні і неповні омоніми. Поняття про пароніми.

 

49

02\12

Синоніми, види їх, уживання. Синонімічний ряд. Антоніми, види їх, уживання. Словники синонімів, антонімів, омонімів, паронімів. Словник символів.

 

50

03\12

Лексичні норми. Уживання слова відповідно до його лексичного значення. Використання тлумачного словника. Мовна надмірність (багатослів’я, плеоназм, тавтологія) і мовна недостатність.

 

51

07\12

Лексика української мови за походженням. Власне українська лексика. Слова, успадковані з індоєвропейських та східнослов’янських мовних спільностей. Українізми в лексичному складі інших мов.

 

52

08\12

Запозичена лексика як джерело збагачення лексичного складу мови. Латинські і грецькі елементи у складі різних груп лексики. Причини і джерела лексичних запозичень. Слова іншомовного походження та інтернаціоналізми у складі української мови. Новi iншомовнi запозичення. Кальки. Варваризми. Старослов’янізми, їхні ознаки, роль у розвитку української мови.

 

53

09\12

Лексика української мови за сферою її використання, стилістичною диференціацією. Загальновживані слова. Лінгвокультуреми – слова з національно-культурним компонентом значення. Лексичне багатство діалектної лексики. Етнографізми. Топоніміка й ономастика у складі української лексики. Етимологія. Розмовна, просторічна, емоційно забарвлена лексика. Молодіжний сленг. Екзотизми. Пуризми.

 

54-55

10\12

14\12

РМ №10-11.Контрольний твір-роздум на суспільно-політичну тему в публіцистичному стилі.

 

56

15\12

Аналіз контрольного твору. Наукова лексика. Філологічні, лінгвістичні, літературознавчі терміни. Канцеляризми. Штампи. Робота з діалектним словником. Стилістичне використання канцеляризмів, штампів. Причини порушень лексичних норм. Явище мовної інтерференції. Словник лінгвістичних термінів.

 

57

16\12

Контрольний диктант.

 

58

17\12

Аналіз контрольного диктанту. РМ №13. Поняття про текст як продукт мовленнєвої діяльності. Текстоутворювальні категорії. Закономірності побудови тексту. Інформаційна переробка текстів різних функційних стилів і жанрів.

 

59

21\12

РМ №12. Контрольне есе.

 

60

22\12

Аналіз контрольного есе. Застарілі слова та різновиди їх. Архаїзми, історизми. Можливiсть вiдтворення духовної культури за архаїчною лексикою. Неологізми. Загальномовні та авторські неологізми.

 

61

23\12

Контрольна робота №3. Лексикологія української мови.

 

62

24\12

Аналіз контрольної роботи. Повторення та узагальнення вивченого.

 

Зошит

Тематична

І семестр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 вересня 2020
Переглядів
7680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку