Календарно-тематичне планування уроків української мови та читання 2 клас за підручником
М. Вашуленко, С. Дубовик (І частина),
О. Вашуленко (ІІ частина)
5 годин на тиждень (170 години на рік)
ЧИТАННЯ (2 частина)МОВА (1 частина)
№ з/п |
Тема, матеріал до уроку |
Дата проведення |
Сторінки у підручнику |
І семестр |
|||
1 |
І РОЗДІЛ «Дзвіночок кличе у Країну Знань» |
|
3 |
Здрастуй, школо! Знайомство з новим підручником: обкладинка, форзац, звернення до читачів, умовні позначення. Дзвіночок кличе у Країну Знань. Любов Шостак «Шкільний дзвінок». |
|||
2 |
І РОЗДІЛ «Звуки і букви. Склад. Наголос» § 1. Звуко-буквений склад слова Поняття про звук як елемент людської мови. Аналізую звуковий склад слова. |
|
3-5 (впр.1,2,3,4) |
3 |
Головна професія – школяр. Анатолій Костецький «Головна професія», відео про школи з усього світу. |
|
4-5 |
4 |
Поняття про букву як писемний знак, що позначає звук. Звуко-буквений аналіз слів. Аналізую звуко-буквений склад слова. |
|
6-7 (впр.5,6) |
5 |
Що я очікую від шкільного життя? Маргарита Сурженко «Їжачок Буль – школяр». |
|
6-8 |
6 |
Спостереження за смислорозрізнювальною рол- лю звуків у словах. Експериментую зі словами. |
|
8-9 (впр.7,8,9, 10,11) |
7 |
Я до школи поспішаю. Маргарита Сурженко «Їжачок Буль – школяр» (продовження). |
|
8-10 |
8 |
§ 2. Дзвінкі приголосні звуки в кінці слова і складу Літературна вимова і написання слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим. Правильно вимовляю і пишу слова із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу. |
|
10-11 (впр.1,2,3,4) |
9 |
§ 3. Апостроф Вимова і написання слів із апострофом. Спо- стереження за твердою вимовою приголосних звуків, позначених буквами б, п, в, м, ф та р, перед апострофом. Навчаюся вимовляти і писати слова з апо- строфом. |
|
12-13 (впр.1,2,3, 4,5) |
10 |
Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Йосип Шелепець «Зажурився кіт». |
|
12 |
11 |
Урок розвитку мовлення. (Робота у зошиті) |
|
|
12 |
Якщо вчитися важко. Дженніфер Мур-Маллінос «Якщо вчитися важко». |
|
13-14 |
13 |
§ 4. Наголос Наголос. Уявлення про наголос як сильніше вимовляння складу в слові. Навчаюся пра- вильно наголошувати слова. Узагальнення за розділом (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо). |
|
14-15 (впр.1,2,3, 4,5) |
14 |
Спостереження за смислорозрізнювальною роллю наголосу в словах. Тренувальні вправи на визначення наголосу в словах. Експериментую з наголосом у словах. ІІ РОЗДІЛ «КНИГА – КЛЮЧ ДО ЗНАНЬ» Ми маленькі читачі. Лідія Повх «Ми маленькі читачі». |
|
16-17 (впр.6,7,8, 9,10,11) |
15 |
§ 5. Поділ слів на склади Склад слова. Уявлення про складоутворюваль- ну роль голосних звуків. Навчаюся ділити слова на склади. Книжка – ключ до знань. Василь Сухомлинський «Усі книжки гарні». |
|
18-19 (впр.1,2,3, 4,5,6) |
16 |
§ 6. Перенос частин слів із рядка в рядок по складах Перенос частин слів із рядка в рядок по скла- дах. Правило переносу слів зі складами, позна- ченими однією буквою. Правила переносу слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків. Навчаюся переносити слова з рядка в рядок.Тато, мама, я – читаюча сім’я. Наталка Поклад «Книжковечір». |
|
20-21 (впр.1,2,3) |
17 |
Урок розвитку мовлення (робота у зошиті) Дружба з книжкою – це свято! Нузет Умеров «Про книжку». |
|
|
18 |
Правила переносу частин слів із буквами й та ь у середині слів. Правила переносу слів із буквосполученнями ьо, йо. Навчаюся переносити слова з рядка в рядок. ІІІ РОЗДІЛ « ОСІННІ БАРВИ, ОСННІЙ НАСТРІЙ…» Осінь – золотокоса красуня. Катерина Перелісна «Золота осінь», картина Ольги Кваші «Золота осінь». |
|
22-23 (впр.4,5,6) |
19 |
Правила переносу слів із буквосполученнями дж, дз. Правило переносу слів із апострофом. Навчаюся переносити слова з рядка в рядок. Картини пізньої осені. Катерина Перелісна «Недалеко до зими». |
|
24-25 (впр.7,8,9,10)
|
20 |
§ 7. Алфавіт Українська абетка. Поняття про абетку (алфавіт) як сукупність букв, що прийнята у писемності певної мови. Вправляння у розташуванні слів за абеткою з орієнтацією на першу букву слова. Навчаюся розташовувати слова за алфавітом.Щедра осінь завітала в гості. Марійка Підгірянка «Прийшла осінь». |
|
26-27 (впр.1,2,3, 4,5) |
21 |
Користування алфавітом у роботі з навчальни- ми словниками. Навчаюсь користуватися алфавітом.Вітерець-пустунець між дерев танцює. Тамара Коломієць «Вітрисько», картини Ірини Ломанової «Осінній вітер» та Олексія Чернігіна «Солоний вітер». |
|
28 (впр.6,7,8) |
22 |
Узагальнення знань із розділу «Звуки і букви».Урок контролю навчальних досягнень учнів. У лісі ми гриби збирали. Тамара Коломієць «На галяві». |
|
29-30 (впр.9,10, 11,12) |
23 |
ІІ РОЗДІЛ «Слово. Значення слова» § 8. Слова, близькі за значенням Розпізнаю близькі за значенням слова.Завтра у вирій далекий будуть летіти лелеки. Аркадій Музичук «Горобці», відео про відліт птахів у вирій. |
|
31-33 (впр.1,2,3, 4,5) |
24 |
§ 9. Слова, протилежні за значенням Розпізнаю протилежні за значенням слова. |
|
34-35 (впр.1,2,3, 4,5) |
25 |
Прийшла до лісу осінь. Наталя Остапенко «Господиня осінь». |
|
29-31 |
26 |
Розподіляю слова на групи. |
|
36-37 (впр.6,7,8) |
27 |
Зажурила осінь золоту діброву. Оксана Кротюк «Ведмежа колискова». |
|
31-32 |
28 |
§ 10. Слова з прямим і переносним значенням Розрізняю пряме і переносне значення слова. |
|
38-39 (впр.1,2,3) |
29 |
Де ти, білочко, живеш? Ліна Костенко «Білочка восени». |
|
32-33 |
30 |
§ 11. Багатозначні слова Лексичні значення багатозначних слів. Пояснюю значення багатозначних слів. |
|
40-41 (впр.1,2,3) |
31 |
Звуки осені. Оксана Чорновіл «Осінній концерт», Галина Маніва «Каштанопад», аудіозапис звуків осені. |
|
34-35 |
32 |
Урок розвитку мовлення (робота у зошиті) |
|
|
33 |
Осінні настрої. Осінь весела! Наталя Забіла «Осіннє листя». |
|
36 |
34 |
Доречне вживання слів різних лексичних груп у власному мовленні. Навчаюсь доречно вжи- вати слова в мовленні. |
|
42-43 (впр.4,5,6) |
35 |
Осінні настрої (продовження теми). Осінь сумна. Осінь мрійлива. Олена Пчілка «Садок марніє потихеньку…», Вадим Скомаровський «Лісова колиска». |
|
37-38 |
36 |
Узагальнення знань із розділу «Слово. Значен- ня слова».Урок контролю навчальних досягнень. |
|
44 (впр.7,8) |
37 |
Осінні настрої (продовження теми). Осінь тривожна, таємнича і задумлива. Осінь грайлива. Ліна Костенко «Березовий листочок», Петро Сорока «Гра», Віктор Терен «Осінь». |
|
38-39 |
38 |
ІІІ РОЗДІЛ «Слово. Частини мови» § 12. Іменник Поняття про слова — назви предметів (іменники). Навчаюся розрізняти слова, що називають предмети. ІV РОЗДІЛ «НАРОДНІ ПЕРЛИНИ ДЛЯ КОЖНОЇ ДИТИНИ» Українські народні колискові пісні. Аудіозапис української народної колискової пісні у виконанні Ніни Матвієнко «Гойда, гойда-гой, ніченька іде…», українська народна колискова пісня «Ой люлі, ой люлі…». |
|
45-47 (впр.1,2,3) |
39 |
Вправляння у доборі слів, які відповідають на питання хто? що? Навчаюся добирати слова, що називають предмети.Українські народні дитячі пісеньки. Мультфільм «Грицю, Грицю, до роботи!», українська народна піснч «Зайчику,зайчику». |
|
48-49 (впр.4,5,6,7) |
40 |
Іменники — назви істот і неістот Розпізнавання слів — назв предметів, які відповідають на питання хто? або що? Розрізняю слова, що відповідають на питан- ня хто? що? |
|
50-51 (впр.8,9, 10,11) |
41 |
Дитячі заклички. Закличка «Іди, іди, дощику». |
|
|
42 |
Урок розвитку мовлення (робота у зошиті) |
|
|
43 |
Лічилки, мирилки. Лічилки «Котилася торба..», «Тікав заєць через міст», мирилки «Дві подружечки зажурилися», «Подивися просто в очі…». |
|
42-44 |
44 |
Іменники — власні і загальні назви Розрізняю слова, що є загальними і власни- ми назвами.Скоромовки, загадки, прислів’я. |
|
52-53 (впр.12,13, 14) |
45 |
Розрізняю слова, що є загальними і власни- ми назвами. |
|
54-55 (впр.15,16, 17,18,19) |
46 |
Дивовижний світ українських народних казок про тварин. Українська народна казка «Зайчикова хатинка». |
|
46-49 |
47 |
Велика буква у власних назвах Правило вживання великої букви в іменах, по батькові та прізвищах людей. Навчаюся писати імена, по батькові, прізвища. |
|
56-57 (впр.20,21, 22) |
48 |
Де дружніші, там і сильніші. Українська народна казка «Ведмідь і бджоли», відео до казки. Написання з великої букви кличок тварин. Навчаюся писати клички тварин. |
|
49-50 |
49 |
Яке частування, таке й дякування. Українська народна казка «Лисиця і Журавель», аудіо запис казки та пісні, написаної за мотивом української народної казки «Лисичка і Журавель». |
|
51-53 |
50 |
Правило вживання великої букви в назвах країн, міст, сіл, річок, гір та ін.. Навчаюся писати назви країн, міст, сіл, річок, гір. |
|
60-61 (впр.28,29, 30,31) |
51 |
Хочеш собі добра – не роби нікому зла. Українська народна казка «Ведмідь і павучок». |
|
53-55 |
52 |
Число іменників Змінювання іменників за числами (один — багато). Навчаюся змінювати слова — назви предметів. |
|
62-64 (впр.32,33, 34,35) |
53 |
Дивовижний світ народних казок Європи. Хочеш їсти калачі – не лежи на печі. Угорська народна казка «Курочка, мишка та півник». |
|
56-58 |
54 |
Навчаюся змінювати слова — назви предметів. |
|
64 (впр.36,37) |
55 |
Казка – вигадка, та в ній щось повчальне розумій. Шотландська народна казка «Лисиця і яструб». |
|
58-59 |
56 |
Вправляння у доречному вживанні слів — назв предметів у мовленні. Навчаюся вживати слова — назви предметів. |
|
65 (впр.38,39) |
57 |
V Розділ «КРИШТАЛЕВА ЗИМОНЬКА У СРІБНІМ КОЖУШКУ»Здрастуй, зимонько-зима! Віра Паронова «Йде зима». |
|
60-61 |
58 |
Уживання в мовленні іменників. Навчаюся вживати слова — назви предметів. |
|
66-67 (впр.40,41, 42,43) |
59 |
Поетичний образ зими. Микола Сингаївський «Білі черевички у зими». |
|
61-62 |
60 |
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних зі слова- ми — назвами предметів.Урок контролю навчальних досягнень учнів. |
|
68-69 (впр.44,45, 46,47,48) |
61 |
Подбайте, діти, про пташок узимку. Загадки Лесі Вознюк, Лідія Дяченко «Чого сполошились синички?». |
|
62-63 |
62 |
§ 13. Прикметники Поняття про слова — назви ознак предметів (прикметники). Навчаюсь розрізняти слова –– назви ознак предметів. |
|
70-71 (впр.1,2,3) |
63 |
Дідусю Миколай, нашу хату не минай. Ніна Даценко «Зниклий мішок». |
|
63-65 |
64 |
Вправляння у доборі слів, які відповідають на питання який? яка? яке? які? Навчаюсь добирати слова — назви ознак предметів. |
|
72-73 (впр.4,5,6,7) |
65 |
Уже Різдво прийшло до хати, всім пора колядувати. Українські народні пісні «Колядин, колядин», «Щедрий вечір, добрий вечір», картина Олени Ревуцької «Різдвяна пісня», малюнок Олександра Перехреста «Різдвяні колядники». |
|
65-66 |
66 |
Зв’язок прикметників з іменниками. Утворення словосполучень іменників із прикметниками. Навчаюсь утворювати сполучення слів зі словами — назвами ознак предметів. |
|
74-75 (впр.8,9,10, 11,12) |
67 |
Уже Різдво прийшло до хати, всім пора колядувати (продовження теми). Українська народна пісня «Сію, вію, посіваю». |
|
67 |
68 |
Вправляння у доречному вживанні слів — назв ознак предметів у мовленні. Навчаюсь вживати слова — назви ознак предметів у власних висловлюваннях. |
|
76 (впр.13,14) |
69 |
Рік Новий – чудове свято! Зірка Мензатюк «Новий рік». |
|
68-69 |
70 |
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних зі слова- ми — назвами ознак предметів.Урок контролю навчальних досягнень учнів. |
|
77 (впр.15,16) |
71 |
Веселий таночок танцює снігопад. Анна Рибалка «Дивовижний снігопад». |
|
70 |
72 |
§14. Дієслова Поняття про слова — назви дій предметів (дієслова). Навчаюсь розрізняти слова –– назви дій предметів. |
|
78 (впр.1,2) |
73 |
Веселий таночок танцює снігопад (продовження теми). Анна Рибалка «Дивовижний снігопад» |
|
71-72 |
74 |
Вправляння у доборі слів, які відповідають на питання що робить? що роблять? Навчаюсь добирати слова –– назви дій предметів. |
|
79 (впр.3,4) |
75 |
Узагальнення вивченого за І семестр. |
|
|
76 |
Вправляння у доречному вживанні слів –– назв дій предметів у мовленні. Навчаюсь складати речення зі словами — назвами дій предметів. |
|
80-81 (впр.5,6,7,8) |
77 |
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
78 |
Навчаюся вживати дієслова в мовленні. Навчаюсь вживати слова — назви дій предметів у власних висловлюваннях. |
|
82-83 (впр.9,10,11,12) |
ІІ СЕМЕСТР (92 годин) |
|||
79 |
Повторення та вдосконалення знань і вмінь, пов’язаних зі словами — назвами дій предметів. |
|
84-85 (впр.13,14,15,16) |
80 |
Ходить Мороз надворі у чоботах пухових. Леся Вознюк «Йшов мороз». |
|
72-73 |
81 |
§ 15 Слова-назви чисел (числівники) Навчаюся визначати слова, які називають числа. Поняття про «числівник» |
|
86-87 (впр.1,2,3,4) |
82 |
Зима-чаклунка. Анатолій Качан «Зустріч». |
|
73-74 |
83 |
Навчаюся добирати числівники. Що таке числівники? На які питання вони відповідають? |
|
88 (впр.5,6) |
84 |
Хто уміє зберігати – уміє й господарювати. Марія Чумарна «Як зайчики зимували». |
|
74-76 |
85 |
Робота з числівниками. Навчаюся записувати числівники словами. |
|
89 (впр.7,8) |
86 |
Ой зима, зима, зима. Веселіш пори нема. (Зимові розваги. Безпека взимку.) Платон Воронько «Гра у сніжки». |
|
76 |
87 |
Навчаюся утворювати сполучення слів із числівниками. Усне поєднання числівників з дібраними словами. |
|
90 (впр.9,10,11) |
88 |
Узагальнення за розділом (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо). Робота з дитячою книжкою. |
|
|
89 |
Навчаюся правильно наголошувати числівники. Усне утворення сполучення слів із числівниками і назвами одиниць довжини. |
|
91 (впр. 12,13,14) |
90 |
VІ РОЗДІЛ «Моя сімꞌя, моя родина – це наша славна Україна!» Я – синочок. Я – донечка. Сашко Дерманський «Віршик для мами». |
|
77 |
91 |
Навчаюся вживати числівники в мовленні. Доповнюю і називаю числівники, які використовую. Виявляю спільні числівники у словах. |
|
92-93 (впр.15,16,17,18,19) |
92 |
Я – синочок. Я – донечка (продовження теми). Олег Попов «Хто це?», аудіозапис пісні В. І. Кукоби «Мама і тато», музичний кліп до пісні. |
|
78 |
93 |
Навчаюся вживати іменники, прикметники, дієслова і числівники в мовленні. |
|
94 (впр.20,21, 22) |
94 |
Я – братик. Я – сестричка. Гриць Гайовий «Будильник». |
|
79 |
95 |
Добираємо і записуємо іменники за зразком. Добираю і дописую прикметники. |
|
95 (впр. 23,24) |
96 |
Я – онучок. Я – онучка. Катерина Перелісна «Мами й доні», Аркадій Музичук «Дідусів маршрут», аудіо запис пісні Наталії Май «Бабуся», мультфільм до пісні підібраний благодійним фондом Magneticone.org для проекту «Освіта дитини ХХІ століття». |
|
80-81 |
97 |
Навчаюся розрізняти слова за значенням та питаннями.Усне складання речень,виписуємо іменники. |
|
96 (впр. 25, 26,27) |
98 |
Україна – це ти! Наталя Рибальська «Добрий день, матусю Україно!», аудіо запис пісні та відео сюжет. |
|
81-82 |
99 |
Змінюю подані слова за зразком. Замінюємо подані слова за зразком.Записуємо утворені сполучення слів. |
|
97 (впр. 28,29) |
100 |
Державні символи України. Наталка Поклад «Прапор» |
|
82-83 |
101 |
§ 16 Службові слова Навчаюся визначати в реченні службові слова і писати їх окремо від інших слів. Поняття про «службові слова». |
|
98-99 (впр.1,2,3,4) |
102 |
Без верби і калини нема України. Народна легенда «Як Оксана вербою стала». |
|
83-85 |
103 |
Навчаюся вживати службові слова в мовленні.Додаємо службові слова у речення. |
|
100 (впр.5,6,7) |
104 |
Ми – українці! Анатолій Григорук «Дивовижні імена». |
|
85-87 |
105 |
Навчаюся вживати іменники, прикметники, дієслова, числівники і службові слова в мовленні. Доповнюю текст службовими словами. |
|
101-102 (впр. 8,9,10) |
106 |
У родині всі ми любим українську мову! Володимир Верховень «Українська мова». |
|
87-88 |
107 |
Повторення, закріплення і узагальнення знань повꞌязаних зі службовими словами. |
|
102 (впр. 11)
|
108 |
Перш ніж щось сказати, треба добре подумати. За Анатолієм Григоруком «Мудра мова». |
|
88-90 |
109 |
ІV РОЗДІЛ «Речення» §17 «РЕЧЕННЯ» Навчаюся розпізнавати речення за його основними ознаками. Поняття про «речення» |
|
103-104 (впр. 1,2) |
110 |
По-своєму кожна пташина співає, по-своєму кожен народ розмовляє. Всеволод Нестайко «Тьохіванко, Тьохандрійко і Цвірінько». |
|
90-92 |
111 |
Навчаюся ставити в кінці кожного речення розподіловий знак. Складаю і записую речення використовуючи сполучення слів. |
|
105 (впр.3,4) |
112 |
Моя маленька Батьківщина. Лідія Повх «Україна». |
|
92 |
113 |
§18 ВИДИ РЕЧЕНЬ ЗА МЕТОЮ ВИСЛОВЛЮВАННЯ. Навчаюся правильно відтворювати інтонацію розповідних речень. Поняття про розповідні «речення». |
|
106 (впр.1,2) |
114 |
Узагальнення за розділом (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо). Робота з дитячою книжкою. |
|
|
115 |
Навчаюся правильно інтонувати кожне розповідне речення. Складаю і записую розповідні речення. |
|
107 (впр. 3,4,5) |
116 |
VІІ РОЗДІЛ «Зустрічаймо Весноньку!» Зустрічаймо весноньку! Алевтина Волкова «Весна світла», відео про розквіт природи навесні, аудіо запис дитячих закличок до пташок. |
|
93-94 |
117 |
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію питальних речень. Поняття про «питальні» речення. |
|
108-109 (впр.6,7,8) |
118 |
Нумо співати – весну закликати! Леся Вознюк «Весняний струмок». |
|
94-95 |
119 |
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію спонукальних речень. Поняття про «спонукальні речення». Знаки в кінці спонукальних речень. |
|
110 (впр.9,10) |
120 |
Вчимося читати вірші-діалоги. Катерина Перелісна «Весна». |
|
95-96 |
121 |
Навчаюся складати і записувати спонукальні речення. |
|
111 (впр.11,12) |
122 |
Вчимося читати вірші-діалоги (продовження теми). Варвара Гринько «Струмок», Андрій Мʼястківський «Пролісок». |
|
97-98 |
123 |
Навчаюся складати розповідні, питальні і спонукальні речення. Вимовляю з більшою силою голосу питальні речення. |
|
112-113 (впр. 13,14) |
124 |
Леся Українка – поетична квітка України. Леся Українка «Пісенька весняної води». |
|
98-99 |
125 |
Дописую текст використовуючи розповідні, питальні або спонукальні речення. |
|
113 (впр. 15,16) |
126 |
Котики вербові – весняне диво природи. Надія Кирʼян «Котики». |
|
99-101 |
127 |
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію речень. Вимовляю розповідні речення з особливим почуттям. Знак у кінці розповідних речень. |
|
114 (впр.17,18) |
128 |
Тарас Григорович Шевченко – народний поет і художник. Тарас Шевченко «Встала весна…». |
|
102 |
129 |
Пояснюю значення виділених слів. Вимовляю спонукальні речення з особливим почуттям. Знак у кінці спонукальних речень. |
|
115 (впр.19,20, 21) |
130 |
Свято Пасхи недалечко. Ніна Куфко «Свято Пасхи недалечко», картина Юрія Мацика «Світле свято», аудіозапис казки Андрія Мʼястківського «Казочка про писанку». |
|
103 |
131 |
Навчаюся складати різні за інтонацією речення. Установлюю межі речень. Пояснюю розділові знаки в кінці речень. |
|
116 (впр.22,23, 24) |
132 |
Узагальнення за розділом (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо). Робота з дитячою книжкою. |
|
|
133 |
Навчаюся поширювати речення словами за поданими питаннями. Навчаюся визначати, якими ще словами можна поширювати речення. |
|
117 (впр. 25,26) |
134 |
VІІ РОЗДІЛ «Мого дитинства сонячна країна» Добре тому жити, хто вміє дружити. Євген Гуцало «Під веселкою». |
|
104-105 |
135 |
Навчаюся складати речення за малюнком. Складаю і записую окличні та неокличні речення. |
|
118 (впр.27,28) |
136 |
Найдорожче – чесність. Аліна Туз «Про Михася та Люка Скайуокера». |
|
106-107 |
137 |
Складаю і записую розповідне окличне і спонукальне неокличне речення. Добре ім’я краще багатства. Зірка Мензатюк «Золоте серце». |
|
119 (впр.29,30, 31) |
138 |
Повторення та вдосконалення знань і вмінь, пов’язаних з видами речень. Хвилинка спілкування.Цікаві історії, пригоди. Катерина Василенко «НЛО». |
|
120 (впр.32,33) |
139 |
V РОЗДІЛ «ТЕКСТ» §19 «Текст» Навчаюся розпізнавати текст за його основними ознаками. Поняття про «текст». Доповнюю текст різними видами речень. Коли буває соромно? Леонід Нечаєв «Про жовті грушки і червоні вушка». |
|
121-123 (впр. 1,2,3,4) |
140 |
§20 «БУДОВА ТЕКСТУ» Навчаюся визначати частини тексту. Поняття про частини тексту. Що таке «початок(зачин)», «основна частина», «кінцівка». Наполеглива праця – запорука успіху. Оксана Кротюк «Пластиліновий песик». |
|
124-125 (впр.1,2,3) |
141 |
Навчаюся знаходити у текстах виражальні засоби мови, відновлювати деформований текс. Знайомлюся зі словами,які можуть уживатися у тексті з переносним значенням, образні висловлювання, порівняння. Маленькими кроками до великих перемог. За Дженніфер Мур-Маллінос «Я все зможу!». |
|
126-127 (впр.4,5) |
142 |
Навчаюся пояснювати, що є текстом, а що – окремим реченням. Навчаюся розташовувати речення у правильній послідовності, щоб прочитати текст. Чи варто ризикувати? За Оксаною Радушинською «День народження!». |
|
127 (впр. 6,7) |
143 |
§21 «ТИПИ ТЕКСТІВ» Навчаюся розрізняти текст-розповідь. Поняття про «текст-розповідь». Чи варто ризикувати? (продовження теми) За Оксаною Радушинською «День народження!» (продовження). |
|
128-129 (впр.1,2,3,4) |
144 |
Навчаюся розрізняти текст-опис. Поняття про «текст-опис». Пізнаю себе. За Дженніфер Мур-Маллінос «Безліч емоцій». |
|
130-131 (впр.5,6) |
145 |
Письмово працюю з текстом-описом та ставлю запитання до нього. Пізнаю себе (продовження теми). За Дженніфер Мур-Маллінос «Безліч емоцій». |
|
131 (впр.7,8) |
146 |
Навчаюся складати текст за ілюстрацією. Складаю і записую речення за ілюстрацією. ІХ РОЗДІЛ «Кожна пригода – до мудрості дорога!» Як досягнути успіху? Оксана Павлова «Якби я мав такі кросівки…». |
|
132 (впр.9,10) |
147 |
Навчаюся складати текст за серією малюнків. Складаю і записую речення за серією малюнків. Чи добре бути нахабним? Василь Чухліб «Заячий холодок», аудіо запис к |
|
133-134 (впр.11,12, 13) |
148 |
Складаю і записую речення за малюнками. Записую розповідь за малюнками і запитаннями. Вчимося аналізувати інформацію. Всеволод Нестайко «Кревет Вася». |
|
134-135 (впр.14,15, 16) |
149 |
Навчаюся складати текст про події із власного життя. Вчимося аналізувати інформацію (продовження теми). Всеволод Нестайко «Кревет Вася» (продовження. |
|
136 (впр.17) |
150 |
Навчаюся складати текст про події із власного життя.Складаю і записую короткі розповіді.Узагальнення за розділом (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо). |
|
136 (впр.18) |
151 |
Складаю і записую текст-розповідь про події із власного життя. Х РОЗДІЛ «Довкола стільки є краси!» Довкола стільки є краси! Лідія Компанієць «У лісочку». |
|
137 (впр.19) |
152 |
Складаю і записую текст-розповідь про події із власного життя. Навчаюся робити повчальні висновки. Я не ображу рідної землі! Ніна Вернигора «Диво у долоньках». |
|
137 (впр.20) |
153 |
Навчаюся створювати висловлювання на відому тему. Використовую слова ввічливості у повсякденному житті. |
|
138 (впр.21,22) |
154 |
Здібності і таємниці братів наших менших. Валентина Бондаренко «Розумаха». |
|
131-133 |
155 |
Складаю і записую стисле висловлювання. Хвилинка спілкування. |
|
139 (впр.23,24) |
156 |
Краса природи є у всьому, лиш придивитися зумій. Ліна Біленька «Казка неба». |
|
133 |
157 |
Навчаюся перевіряти і вдосконалювати тексти. Замінюю слова у тексті на інші, щоб не повторювати те саме слово у реченнях. |
|
140 (впр.25) |
158 |
Казка – вигадка, та в ній – справжні факти розумій. Микола Возіянов «Сонечко |
|
134-135 |
159 |
Визначаю недоліки у тексті. Виправляю текст самостійно. Записую відредагований текст. |
|
140-141 (впр.26 |
160 |
Казка – вигадка, та в ній – справжні факти розумій (продовження теми). Анна Рибалка «Вовчик і сонечка». |
|
135-137 |
161 |
Навчаюся удосконалювати текст, уникаючи повтору іменників. Що? Де? Коли? Як? Чому? Микола Леденцов «Голка-ри |
|
141 (впр.27) |
162 |
Закріплюю знання з редагування тексту. Записую відредагований текст, уникаючи повторів. |
|
141 (впр.28) |
163 |
Що? Де? Коли? Як? Чому? (продовження теми). Микола Леденцов «Морський коник». |
|
139-140 |
164 |
§22 «Повторення вивченого за рік» Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
142 (впр.1) |
165 |
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
166 |
«Повторення вивченого за рік» Повторення та вдосконалення знань і вмінь, пов’язаних з роботою над текстами. Хвилинка спілкування. |
|
142 (впр.2) |
167 |
Щоб завжди був світ прекрасним. Олена Полянська «Щоб завжди був світ прекрасним». |
|
140 |
168 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Розвиток зв'язного мовлення. Підсумковий урок за рік. |
|
|
169 |
Узагальнення за розділом (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо). |
|
|
170 |
Підсумковий урок за рік «Позмагаймося?» |
|
|