Календарно-тематичне планування уроків всесвітньої історії 7 клас 2022/2023 н.р.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків всесвітньої історії 7 клас 2022/2023 н.р. За програмою: ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698) ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. 7 клас (35 годин)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків всесвітньої історії

7 клас

2022/2023 н.р.

За програмою:

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ

Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти

Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. 7 клас (35 годин)

Структура курсу.

Повторення. Вступ.

Розділ 1. Перші середньовічні держави.

Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи.

Розділ 3. Європейське суспільство і держави в Х–ХV ст.

Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя.

Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст.

Розділ 6. Середньовічний Схід (оглядово).

№ ур.

Дата

Тема

Примітки

 

Дист.

навч.

1.

 

Повторення. Велике переселення народів та його наслідки. Розселення слов’ян.

 

 

2.

 

Вступ. Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація

Практична робота. Укладання синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» (за зразком програми)

 

3.

 

Розділ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ

Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг.

Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії.

Практична робота.

Внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Велике переселення народів, Франкське королівство, Франкську імперію.

 

4.

 

Візантійська імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії.

Практична робота.

Внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Візантійську імперію.

 

5.

 

Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу.

Мухаммад. Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо-мусульманської культури.

 

 

Практична робота.

Позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого, Візантію, напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат.

 

6.

 

Практичне заняття.

1. Внести у синхронізовану хронологічну таблицю перші Арабські халіфати (Омейядів і Аббасидів), об’єднання арабів під владою Мухаммада, виникнення ісламу та ісламського літочислення.

 2. Зіставити організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах.

 

 

7.

 

Узагальнення. Тематичний контроль за розділом «ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ»

 

 

8.

 

Розділ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ

Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація.

 

 

9.

 

Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм.

Практична робота. Підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір учителя/учениця або учнів/учениць).

 

10.

 

Організація християнської церкви в Середньовіччі.

Практична робота.

Зіставити (на основі витягів з доступних джерел) правове становище різних груп середньовічного населення Західної Європи.

 

11.

 

Узагальнення. Тематичний контроль за розділом «СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ»

 

 

12.

 

Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст.

Скандинавія в Середньовіччі. Походи вікінгів та їхні завоювання.

 

 

13.

 

«Хрестові походи». Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени.

 

 

14.

 

Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія.

 

 

15.

 

Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Консолідація влади в руках французьких королів.

 

 

16.

 

Англія в ХІ–ХV ст. «Велика хартія вольностей». «Війна троянд».

 

 

17.

 

Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями. Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція)

Практична робота.

 Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи вікінгів, нормандське завоювання Англії, «Хрестові походи», Реконкісту, утворення королівства Іспанія, Столітню війну, утворення Священної Римської імперії, перше скликання англійського парламенту і Генеральних штатів у Франції, інші (на розсуд учительки/учителя).

 

18.

 

Практичне заняття.

1. Зіставити устрій станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи (монархіях, середньовічних республіках); тезово (усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки).

2.  Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури.

Практична робота.

Позначити на контурній карті територію поширення християнства, кордони Королівства Іспанія, Королівства Франція, Королівства Англія, Священної Римської імперії, італійських торговельних республік, найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, напрямки походів вікінгів, «Хрестових походів».

 

19.

 

Узагальнення Тематичний контроль за розділом «ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст.»

 

 

20.

 

Розділ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ– ХV ст. Середньовічні єресі й боротьба з ними.

 

 

21.

 

Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування.

Практична робота.

Позначити на контурній карті та надписати університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження, межі поширення впливу католицької і православної церков.

 

22.

 

Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм.

Практична робота.

Створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі».

 

23.

 

Практичне заняття.

Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про розкол християнської церкви, час поширення романського і готичного мистецьких стилів, винайдення книгодрукування; Раннє Відродження.

 

 

24.

 

Практичне заняття.

1. Описати (на основі доступних джерел) повсякденне життя середньовічного студента/учня.

2. Підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи».

Міжпредметні зв’язки:  7 клас. Образотворче мистецтво. Розділ: Мистецтво: діалог традицій і новаторства. Тема: Мистецтво в нашому житті (Учень/учениця усвідомлює необхідність збереження пам’яток архітектури як художнього надбання людства).

 

25.

 

Узагальнення Тематичний контроль за розділом «МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ»

 

 

26.

 

Розділ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст

Чернечі лицарські ордени (Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи.

 

 

27.

 

Велике князівство Литовське за правління Ольгерда (Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ.

Практична робота.

Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Новгородської боярської республіки, Великого Московського князівства, Грюнвальдську битву, падіння Константинополя і гуситські війни, правління володарів держав Східної та Центральної Європи.

 

28.

 

Угорське королівство за Іштвана І. Гуситські війни у Чехії.

 

 

29.

 

Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні загарбання Великого князівства Московського в ХІV – на початку ХVІ cт.

 

 

30.

 

Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії.

 

Зіставлення. Виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій.

Практична робота.

Позначити на контурній карті території Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської битви, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн, напрямки завойовницьких походів турків-османів.

 

31.

 

Узагальнення Тематичний контроль за розділом «КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст.»

 

 

32.

 

Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД (оглядово)

Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури.

Віртуальна екскурсія.

Провести уявну екскурсію до середньовічних пам’яток культури Китаю, Японії та Індії.

 

33.

 

Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури.

 

 

34.

 

Японія.

 

Практична робота.

Підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування 22 європейського культурного простору

 

35.

 

Узагальнення вивченого.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Боцула Наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чучвера Валентина
    Дякую за Вашу працю!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Волкова Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 вересня 2022
Переглядів
10554
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку